Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Megvan nekem is ez a cikk. A szerzője írta a fent említett könyvet is, szerepel is benne egy nagyon hasonló elvű áramkör.
Szia kollega!
Azt a "nagyon hasonló elvű áramkör"-t bescannelhetnéd, és ide-biggyeszthetnéd!
Nem nagyon tudok szkennelni, szkenner nélkül, de meg próbálom lefotózni, vagy valami. Egyébként a cikkben is szereplő Jones- chopperre mutat be példát, még ua. méretezési diagramm is benne van. Persze ez kisebb teljesítményű áramkör ( 24 Volt, 80 W). De érdemes lenne megvenned magát a könyvet is, a vatera.hu-n mindig van fent eladó példány, most pld. 400 Ft-ért. Én is ott vettem meg, és a két targonca motorom is ott lett vásárolva.
2db targonca mocid van??
Csak egyet mutattál meg..vagy nem?? Tényleg, mennyi volt a két moci??
Igen van egy soros, 800 wattos, 24 voltos mini Balkan is, az egy kerékpárra van felszerelve, 8 ezer volt. A nagy moci 20 ezer volt, és most vettem 2db 1,5 kW-os Bosch motort össz. 25-ért. Azokból valami kismotort szeretnék építeni majd.
Szia!
Haverom is eladta sajnos a skoda105-jét, így nem leszünk az első skoda hibrid előálítói... Pedig már megvolt a terv, hogy egy favorit első hajtását berakjuk a kormányzott kerekekhez, a gyári hajtás, és motor marad hátul, és a villanymotor meg hajtja az első lehajtást, és kerekeket. Elöl el is fért volna a villanymotor mellett vagy 5db 100Ah-s akksi... Gyorsuláskor is besegíthetett volna a villany, és sebességtartásra is jó, vagy akár símán városi üzemre. De mostmár nem lesz belőle semmi!! :no: :no: :no: Ha valaki szeretne még ilyet, akkor van még egy motorom!!
A trabantét még egyelőre megtartom másik villanytrabiba, de van még egy 36v-os k.b. 10kw-os dinamóm, és a balkancar EV 687-es hajtómotorja, ami 2,5 Tonnát vitt 25-el.
Az elvinne jó áttétellel egy skodribodrit 50-el!
Még jobb lett volna, ha a villanymotor a benzinessel közös hajtást képez, városban a villany dolgozik, országúton a benzines hajt és a villanymoci tölti az akksikat.
És most miért nem ugyanolyan jó az, külön hajtott tengelyeken???
A lényege ugyanaz, csak így könnyebb lenne összehozni! Benyamotor, hátsó hajtás, villany meg az első!!
Szia!
Lehet érdemes volna úgy megépíteni, hogy a benzinmotor csak az akkukat tölti! Az autó villannyal megy, ha merülnek az akksik, beindul a benzines és tölti az akkukat! Így elég lenne bele egy kisebb teljesítményű benzinmotor is! Igazi hibrid autó!
Szia!
Te összetéveszted a villanymozdonnyal a leendő villanyskodát.... Egyébként tök igazad lenne, csak az a baj, hogy akkor legalább akkora generátor kellene, mint a villanymotor, inkább nagyobb, azaz biztosan nagyobb, mert az akksik töltése is terheli, és akkor a generátorhoz még nagyobb benyamotor, a generátor hajtásához... Namost, hajtómotor 6-7kw, ehez generátor, akksitöltéssel együtt, plusz teljes hajtásellátás: k.b.10kw, ennek hajtására, teljesítményazonossággal, ráhagyással minimum 20-25kw-os benyamotor. Ezeknek az össz tömege biztosan meghaladja/ nameg a mérete/ a gyári skodribodri motorméretét. Viszont, ha az első hajtáson van a villanymoci, az dinamóüzemben, egyből töltheti, nem kis teljesítménnyel az akksikat is!!!
Szia!
Azért nem annyira! Nézd meg az összes hibrid autó ilyen elven épül fel! Az új fajra generátorok egész csekély súly mellett nagy teljesítményre képesek! Azt ne feledjük, hogy egy benzines motor mérete úgy van megválasztva, hogy kellő tartaléka legyen az autó megfelelő gyorsításához is! Ha tisztán elektromos a hajtás ez a felesleg nem kell! Az elektronika figyeli az akksikat és nem akkor kezdi el tölteni őket, amikor már teljesen le vannak merülve, hanem, amikor még van bennük szufla!
Alapvető tévedésben vagy a hibrid autók működésével kapcsolatban. Azok csak a városi araszoláshoz eseseteg a gyorsulás segítésére használnak villanyt. (amíg van a kevéske akkuban) Ez a felhasznát energia töredéke. Ezért elég a kis generátor meg a kevéske akku. Minden egyéb esetben benzinnel mennek.
Alapvetően a tisztán elektromos hajtás nagy hátránya, hogy ha lemerülnek a telepek, akkor a villamos hálózattól távol eső helyen nem lehet kannát fogni és elballagni a következő benzinkútig. Többek között ez okozta a GM tisztán elektromos hajtású prototípusának halálát. A hibridek új generációja, már az ún. "plug-in hybrid", amely már 30-50km is el tud menni egy töltéssel. Cégünk befejlesztett a Hymotion cégbe - amely az A123 akkumulátorgyártó cég alvállalata- hogy a gyári Priusból konnektoros változat legyen. Az akkupakk elfér a pótkerék helyén, ahogy az egy gázos autónál már megszokott.
Véleményem szerint is a jövőben olyan hibridek készülnek majd, ahol egy benzin, dízel, vagy akár "multifuel" kis belsőégésű motor egy generátoron keresztül tölti az akkupakkot és a jármű meghajtásáról elektromos motor(ok) gondoskodnak. A trend a motor terén pedig a brushless és reluktancia motor keveréke, hasonló, mint a Priusban is található. Ez lehet egy, vagy két főmotor, illetve kettő, vagy négy kerékagymotor. Amint az emberek hozzászoktak a jármű tisztán elektromos üzemeltetéséhez, akkor mód nyílik majd a tisztán elektromos autó piaci bevezetésére.
Végig néztem a topikokat emennyire bírtam és nem találtam a témához kapcsolódót ezért nyitok egy újat. Van egy kész alap járgányunk az utolsó csavarig kézzel összerekva, gyakorlatilag egyedi alaktrészekből. Még régi gyerekkori hobby ami megmardt mostanáig is. Viszont felmerült az igény az esetleges motorizálásra, viszont nem akarok belsőégésű motort használni mert büdös, és úgy gondolom, hogy ideje szakítani a környezet romboló hagyományokkal.
Nézetm az akkumlátoros kézi szerszámokat, és azt vettem észre hogy némelyik nyomatékosabb mint egykét autó. (Makita 145Nm). Arra gondoltunk hogy lehetne e egy ilyen motort esetleg hajtásra használni. Természetesen váltóval és megfelelő hűtéssel. Néztem a Leshi motorokat és az iylen 50+Nm esek közül gondoltunk valamelyikre természetesen 12Vos rendszerben. Ha valakinek van valami tapasztalata vagy ötlete selytése akkor köszönettel veszem ha megsoztja velünk.
Elektromos autót, 12V-os rendszerben esztelenség építeni. Nem véletlen, minden elektromos autóban 36-48V és afölötti feszültséget használnak.
Ugyan azon teljesítmény ugyanis nagyobb feszültségnél, kevesebb áramot jelent. És jelenlegi eszközökkel magasabb feszültséget és kisebb áramot könnyebb kapcsolni - vezérelni.
És két sebváltó lesz? A villanymotornak sem árt, ugyanis kevés ahhoz a teljesítménye,hogy fix áttételen hajtson.
Érdemes lenne elgondolkozni azon, hogy egy akkusgép megfelelő teljesítmény hiányában mekkora fordulatszám tartományban képes kifejteni megfelelő forgatónyomatékot. Olyan nullához közeli értékeken, így semmi értelme foglalkozni vele.
Egyetértek, a nyomaték a köztudatban valahogy nagyobb hangsúlyt kap mint kéne. Azt ugyanis áttételekkel bármikor megváltoztathatom*. Olyan fogaskereket viszont még nem találtak ki, amibe bemegy x teljesítmény és 2x P jön ki belőle.
*(Egy kisebb nyomatékú, de nagyobb teljesítményű (LE) kamionnal bármikor elhúzok egy nagyobb nyomatékú de kisebb teljesítményű BMW-t...)
Nem csak a teljesítményen mulik a dolog, mert egy 50LE traktor simán elhúzza a 300LE-s BMW-t
Röppsúly, szabadonfutó, bendix, mi kell még???
Így van. De nem is az a lényeg mi tud, mit elhúzni, hanem az hogy mekkora sebességgel tudja. Minél nagyobb teljesítményű a motor annál szélesebb fordulatszám tartományban tud erőt kifejteni. Ezért egy jármű menetteljesítményeit elsősorban a kW-os teljesítmény fogja meghatározni. Egy traktor lehet, hogy bivalyerős és elhúz egy BMW-t, vagy kamiont is de a tartós sebessége meg sem közelíti azokét. Ha viszont az áttéttele változik oly módon, hogy nagyobb sebességre lesz képes, akkor viszont a forgatónyomatéka fog csökkenni, mégpedig oly mértékben, hogy semmit sem fog tudni elhúzni.
Mire gondolsz pontosan? Szerintem a villanymotor a sebváltó ás a benzinmotor közt van a legideálisabb helyen, bár tagadhatatlan, hogy ez igen komplikált kivitelezés szempontjából.
Talán a lendkerék helyett kéne beépiteni egv forgórészt. Az állórész tekercsek pedig a váltó harangban lehetnének.
OFF Bocsi csak eszembe jutott az első hozzászólásról. ( mert mindig a szemmem elé kerül) hogy amikor 300 volt a benzin literje egy hordó olaj 150-160 dollár körül mozgott. Most 40-50 dollár vajon miért nem 100 Ft a benzi? ON
Az elsőkerekes Skoda cuccát be lehet építeni a csomagtartó feláldozásával?
Egy platós autót kellene átalakítani.Lehet pakolni, célszerű, és akár akkukat is tehetünk a platóra. Vagy hátsó kerekes autónál egy motort beépíteni a difi előtt a kardánra, lehetőleg áttétel nélkülit.Minimum 30Nm, és 3000/min üzemi fordulat.Dugóban araszoláshoz 1000/min is elég lehet. Idézet: „Az elsőkerekes Skoda cuccát be lehet építeni a csomagtartó feláldozásával?” Igen! Ezt teljesen komolyan mondtam! A másik a platós, az meg Kiss Bence barátom nagy álma, meg is van hozzá a kis röcsije, amibe kardánnal rakja majd elvileg a villanyhajtást! BENCCEEEE!!! Megyek Pestiába Csüt.! Ha lesz időm, beadom a mágneskapcsolót Amúgy nagyon kihalt a topic, amióta eltemettem a villanytrabit!! Más nincs ilyen elvetemült? Azóta is töltve tartom az akksipakkokat, hááááátha...
Közútra nem fogok sarcot fizetni az állami léhűtőknek, hobbinak pedig túl drága(akku).
Elektromos kerót szeretnék összehozni terveim szerint. Egy platós hibrid ésszerű lenne, a csomagtartón pedig elfér a pótakku is.Vagy ha tisztán elektromos, akár az áramfejlesztő is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |