Fórum témák
» Több friss téma |
Hali! Itt lenne egy kalapácsvezérlésű gyújtás, amihez segítséget szeretnék kérni:
Gyuszi A link alján van egy kapcsrajz, 2 kérdésem lenne: 1. amik át vannak húzva, azok nem kellenek bele? 2. Ez 6Vos, de nekem 12Vos rendszer kéne. Előre is köszi ![]()
Szerintem kellenek bele, csak az illető azt már "kipipálta"
De várd meg az okosabbakat
Az OHM-os ellenállások értékeit duplázd meg, és szerintem
az áramkörnek gond nélkül kell 12V-lól üzemelni... Ja! A Idézet: zénner feszültségét is duplázni kell! „Z1”
hali
én is simsonos vok.. nem akarlak eltántorítani az ötlettől de ez a gyújtás neméppen a legjobb cucc. egy kicsivel bonyolultabb CDI vel jobban járnál -jóval kissebb a fogyasztása 2-3A helyett max 300mA esetleg nagyon rövid néhány 1-2ms-os 1A felvétele van kb. -pontosabb -nagyobb szikra ![]() és nem is nagyobb ennél nekem 45*100mm es dupla oldalú nyákon van ez V5.2.1 verzió tesztelés alatt nézz be ebbe a topicba
esetleg nyákrajz, alkatrészlista? Ebből nekem nem sok derül ki. PICes? Mert nem tudok égetni. Olyan kéne ami egyszerű, de nagyszerű
![]() ![]()
jaja ezen nincsenek rajta a értékek
gondoltam h ha valaki árdekel ako úgyis szól.... nincs benne PIC, minek az bele!!!!! van benne egy TL494 DC/DC konverter ami csinázza a 300V DC-t meg egy 555 ös monostabil multivibri ami a tiriszort gyújtja... ...csatolt... eaglevel tood megnyitni 4.11 el rajzoltam (van sok eagles-topic ahol találsz letöltési linkeket ha nincs meg)
jah a rtafó az ferrit !!!!!!!!!!
nekem E mag van (kb 4cm magas, 2cm vastag, és 3cm hosszú) szerezni kellene kb7*7mm magkeresztmeccet és AL max 3500nH (Henri) a menetek ekkor 5 pri és 150 sec kbra de ha megvan a mag akkkó ugyis kiszámoljuk h mennyi kell... jah a 2 BD139 valszeg ki lesz cserélve a IRF630 MOSFET-re... bla bla .. a változások jogát fenntartom magamnak, és ha megráz .. vagy egyéb kár ér .... felelősségen nem vállalok ![]() ![]() de télleg ne nyúkálj csak úgy benne ha műxik 300V DC !!!!! (engem még csak eccer rázott meg szerencsére nem a kondira nyúltam ![]() ha help kell szójj csá
jab igen és a nayák az nekem 2oldalas
45*100 mm tök kicsi az alkatészekhez képest (trafó 1µF/630V kondi) maj ha faxaán megy a gyutacs akko befirkálom a gépbe és földobom. csá
csáá
nah problémák merültek fel szal egyenlőre ne csináld meg : a tiri az első gujtásnál elszáll "fényképez" átmegy rövidzárásba ![]() (300V dc helyett 600V van ![]() szal még csökkenetem a feszt meg egy 20A-s tirit rakok be BT152-t) aztán szólok ha faxxxa meg dobom a nyákot is ha kell. csá
na hogy áll a gyújtás?
Hol laksz? Mert ha pesti vagy, akkor esetleg tudnál nekem segíteni alkatrészbeszerzésben.....Vagy akár az építésben?
csááá csaadaam
![]() a gyuszit még mindíg fejlesztem ha van időm.... volt már több működő verzió is. a lényege már végleges a hall ic nagyonnagy ívvel a kukában végezte, babetta mintára tekercses jeladót alkalmazok.. csak azzal a tetves inverterrel **** ![]() azzal is megy hibátlanul... de én egy nyitóüzemű FORWARD konvertert akarok bele (jobban szabályozható a Uki) ... na ezzel vannak a bajok... azon szenvedek hogy a magot lemágnesezzem... mer ha nincs lemégnesezés akkor képes telítődésbe menni... aztán lehet hogy hagyom a rákba és marad ellenütemű konverterrel a cucc ![]() ...Vácrátóton lakozok ... nincs nagyon messze pesttől... ennyi csáá A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2019
Moderátor által szerkesztve
Hali!
Azt szólom hozzá, hogy ez az enyém ![]() Áramfelvétele Zsiguli trafóval 4-500mA. Tudom, kisebb méretben is meg lehetett volna építeni, de a légszűrő mellett gond nélkül elfér, nem zavar ott semmit sem... Üdv Krisz
annyit szólok hozzá hogy az RTÉK 90valahanyas könyvből van (talán a 92 es) műxik az tuti...
én is ezt vettem alapul mikor elkezdtem fejlesztgetni ..... amostaninak már semmi köze ehez ![]() azért nem teccett mert túl nagy ![]() optokapura gondoltam én is nem lett volna nagy cucc megcsinálni vele... csak ha egy kis olaj kerül oda .. utána ráragad a csuva és csak csoldákozol hogy mi a ráké nem ad szikrát a hall jeladó egy fos legalábbis a TLE4905.. volt egy noname valami orosz technika ![]() ugyhogy megcsináltam a 3. verziót a tekercses jeladót a gyári tiris sinyó is tekercses csak 2 tekercs
A 91-es Rádiótechnika évkönyvben található.
Ha már olaj kerül a gyújtás részre (akár az optocsatolóra), akkor az már rég rossz, hisz akkor már szimeringes a gép. Ezzel azt akarom mondani, hogy normál esetben (jó szimering, sérülésmentes dekli) nem kerülhet oda olaj/kosz.
őő azért ezt ennyire nem állítanám biztosan...
pl ha nincs oldalt tömítés (ahogy az álltalában lenni szokott) akkor a láncról simán beverődhet egy kis kox ... esetleg a karbi túlfolyójából pont oda tud folyni a nyál... és nemtom h neked van -e vagy sem ... nekem a deklin alul van egy kis nyílás, lyuk a lecsapódott pára miatt valszeg... de lehet optosat is csinálni .... semmi akadálya (a kialakításnál arra kéne törekedni hogy a lehető legkevesebb munkával szétszedéssel tisztítható legyen az ocs)
nekem van h a lánc lecsapja a kenőanyagot. Meg lehet h megint szimeringes, picit olajos az alaplap......
![]()
Nem, nincsen tömítés, nem is kell...
Majd egyszer, ha ráérek, elkezdek foglalkozni az optocsatolóval, de ez asszem csak nagyon soká lesz... ![]()
Nekem is le szokta dobni magáról, de a gyújtáshoz nem tud bejutni.
Jaja, az valószínűleg szimeringes...
Ne bánkódj, nem nehéz kicserélni, feltéve, hogy 51-esed van. Annál blokkhúzás nélkül is lehet cserélni...
jaja tudom. De most volt vele elég baj nem jutott rá idő. Meg amúgy nem régi a szimering, és elvileg jó minőségű....
bocs az off-ért...
Hello van egy Simsonom amihez építettem egy elektronikus gyujtást és ezt szeretném összekombinálni egy optokapuval.
2 dologba kérem a segitségeteket: - Kéne egy optokapu, egy olyan amiben egy tokba van az ado és vevő rész, hogy csak 1 tükörfoliát keljen ragasztanom a lendkerékre és menjen. Tudtok ilyet ajánlani - Mit kell áttervezni a kapcsoláson? Kösz
Ne rakj bele optokaput - én is azzal kezdtem a Skodában - mert állandóan pucolhatod. Hall-elemes kapcsoló + kis mágnes a forgórészre a jó megoldás. A rajzon nem sokat kell alakítani.
Szerintem is felejtős az optokapu.
Nézz át ebbe a topicba: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_2085.html Itt vannak gyújtások, van amelyik jeladótekercses tirisztoros. És van egy Hall IC-s FET-es gyújtás (saját fejlesztés)
És Hall jeladóból milyen típust tudtok ajánlani, mert valami olyan kéne ami nagyon masszív.
Én igazából azt se tudom hogy lehet-e kapni, mert én egy vilanymotorból bontottam. Esetleg régi fajta (nem feltétlenül PC) billenytűzetből is lehet bontani. De szerintem az egyes autókba való HALL jeladókat is lehet használni. Mint ha a trabant elektronikus gyújtásban is lenne, de ebben nem vagyok biztos, ennyire nem vagyok benne az autóelektronikában.
Szerk: HALL IC-t lehet kapni a RET-ben ~200Ft körül
Kösz de ha valaki tud erre a célra alkalmas optokaput az szoljon mert avval is ki akarom probálni.
csáá
ehhe ez tök úgy néz ki mit amit én rajzoltam atomrégen ![]() RTÉK92 ha jól emléxem... ott megtalálod a többi adatot... hol találtad? amúgy énis ebből indultam ki a CDI fejlesztésénél.... annyit javasolnék hogy, -egy diódát még tegyél bele mert a gyuszitrafó induktivitása nagy fordulaton jóól lekorlátozza a kondi feltöltését...és a trafó önindukcsiós hatásaitól is véd... -másik meg az ellenállat ami a egyenirányító után van .. kb olyan 100-200 ohm körülit érdemes berakni... mer a tiri gyujts pillanataában full tövidrezárja a DC/DC t... és ha a dc/dc nek van elég tejesítménye akkor akár be is ragadhat a tiri (I tartóáram min..) - és az ic 5 ös lábát egy 10-100nF kondin a testre húzhatod... naggyából ennyi csá
fááák a rajz lemaradt...
![]() jah és én sem az optocuccot, sem a hallcuccot nem javaslom.. tekercses (induktív) jeladót viszont igen ![]() csak ahoz kicsit át kell tervezni.. jah lehet hogy a RTÉK93 ban volt.. 92 ben trnyós gyuszi van.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |