Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
Akkor nézzük sorjában!
az A vectra még nem obd2-s, ezért a már említett adapterekkel a hibái nem olvashatók. Az obd 2 egy szabványprotokoll, ami a kocsikon 1996, 07. 01.-tól jelent meg. Kötelezöen az eu.2000-ben írta elő. A csati bekötése csak részben szabványos! Ez azt jelenti, hogy csak a környezetvédelemmel kapcsolatos infók hívhatók le minden kocsinál ugyanazon csati pontról. Ez a motor ellenőrzéséhez általában elég, de egy alkatrészcsere utáni beállításhoz már nem biztos! A közkézen forgó kalóz szoftverekkel néhány beállítás is elvégezhető a VAG konszern kocsijain. Ami az opelt illeti az említett típus villogókóddal kiolvasható.A gyári diagnosztikai csatlakozó (motortérben) A és B pontjait összekötve, a gyújtás ráadása után a müszerfali sárga fényü visszajelző villogni kezd. Egy villanás szünet, két gyors villanás, ismét szünet ez a 12-es hibakód, azaz a hibátlan állapot! Minden hibát 3x ismétel meg. Arról meg ne álmodjatok, hogy a Gutmann tudását egy Elm-es kontrollerből készített interfésszel egy napon lehet említeni... A műszer kb 2 milla..
Elkeseredni nem igazán kell. Mindíg lehet valamit kezdeni.... Van például a pontonkénti mérés ( szkóp, multiméter) de ehhez kell a rajza, némi ismeret sem árt, és rohadtul időigényes....
Opel esetén van még egy megoldás a Tech 1-es gyári mérőműszer. Ez sem igazi alternatíva, mert többszázezer forint, cserébe minden opelhez jó, még az obd2-es csatival szereltekhez is. A kivillogtatott hibakódokat az akkusaru 10 másodperces levételével lehetett törölni 1996,07.01-ig gyártott kocsik esetén. Ezután az időpont után villogókód, akkusaru leszerelés nem életképes módszer. Az obd 2 NEM villogtatható, a hibakódok a fent említett módon nem törölhetők! Sajna jobb hírem nincs.
Sziasztok!
Egy 1989-es évjáratú Subaru mpfi rendszerű motort kell beépítenem a légijárművembe. Eközben találtam az interneten egy kis programot plusz egy bekötési rajzot egy 1 évvel újabb típushoz. Az ott látható csatlakozó formára az mint az enyémben, de más színűek a vezetékek. Szivesen használnám a programot, de nem tudom lehet-e. Rákukkantanátok az említett oldalra? b10 scan tool
Van megoldás ALDL protokol-t használ az autód és kapható/építhető hozzá adapter.
http://www.techedge.com.au/vehicle/aldl8192/8192hw.htm A protokol nem biztos, hogy ugyanaz, de a hardware biztosan jó a tiedhez is.
Sziasztok Saab 900 se milyen adapter es progi kell a hibakod olvasashoz ? B204i a motor tipusa .
Milyen évjárat? Melyik vezérlőt akarod diagnosztizálni?
96-os évjarat motorvezérlőt kellene mert világit e Check Engine lámpa . Elöször azt monták rossz az alapjárati motor , javitás után légmennyiségmérö és holtponti jeladó . Jó lenne tudni mi az igazság mert miden ilyen jellegü kiolvasás és javitás x ezerbe kerül , és lehet hogy nincs baja csak nincs törölve a hiba és a lámpa világit csak . Köszi
Nos, ehhez nem találtam csak a gyári műszert. Sajnos nem OBDII kompatibilis így nem lesz egyszerű. Valószínűleg ki lehet villogtatni a hibákat csak ott élőadatot nem látasz, az pedig nagyon hasznos ha hibát keresel.
Sziasztok!
Remélem olassamég valaki ezt a topikot, mert nekem kéne Renault Meganhoz-való áramkör meg progi is. Előre is kösz esetleg motorról vmi robbantottábra .
Az ábrához legalább egy motorkód jó lenne, mert szerelték jópárral.
Általános OBDII-es jó lehet hozzá, a gyári mélységű diagnosztikához még nem láttam utángyártott kábelt és programot. A nem gyári de profi cuccok meg méregdrágák.
üdv
K4J ha elég és 2000 ötödik havi ha kell a teljes motorszám akkor azt is elküldom
A gondom a következő:
- A leírás egy kb. 40 megás file-ban van. Hogyan jut el hozzád? - Innen : http://torrenttanya.podzone.net - Esetleg innen : http://solct.ath.cx ( én innen szedtem) Ha nem megy írj. A diagnosztika: Ha nincsenek millióid, akkor marad az OBD diag ha kompatibilis vele, de arra még nem találtam infót.
Lehet, hülye kérdés, de nincs valakinek OPEL VECTRA A/Calibra diagnosztikai csatiba való kábelsaru?
Betettem az 1.6-os gépembe egy gyári board computert, de ilyen az 1.6-osokban nincs. Amit betettem, az egy 2.0i vekiből van, de át kell programozni, amihez viszont ki kell tenni a BC egyik vezetékét a diagnosztikai csatira, csakhogy nincs hozzá érintkező a csatiházban. Mondták, hogy bontó, de ott meg a hapsi 2500 ruppót kér a csatiért. Ennyiért meg kell a halálnak, ha egyszer csak egy érintkező sarura van szükségem.
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy ki tudná nekem (természetesen pénzért) megcsinálni az alábbi kapcsolási rajzot: http://www.techedge.com.au/vehicle/aldl8192/8192hw.htm Ez egy 96 előtti opelekhez való ALDL illesztő kábel.
Helló
Ha valakit érdekel Peak System CAN bus-USB átalakító, OBD2 diagnosztikai csatlakozóval és programokkal, akkor szóljon!
Szia!
Én is ismerem ezt az oldalt, de ehez a kapcsoláshoz nem találtam programot. Neked van vmi programod? Milyen progival akarod használni? NYÁK-rajzot tudok neked csinálni ingyen!
Szia!
Hú az is jó lenne... van hozzá beültetési rajz? mert akkor már logika alapján meg tudnám csinálni. Program? Elvileg egy csomóval megy, de van nekem is jópár, csak ugye kipróbálni nem tudom. Van OpelScanner, FreeScan, Efilive stb... a többi bent van a cégnél.
Szia
Az OpelScanner , ami kezeli ezeket a régebbi ALDL-t használó autókat, mikrokontrolleres kábelt használ, ami egyben a hardware kulcs is. Ezért ezzel nem fog menni. A többi program, amit említesz , ha jól emlékszem, OBD-s autókhoz készült, így meg sem fog nyikkanni ezzel az illesztővel/autóval. Van egy viszonylag egyszerű kábel/program Euroscan a neve. Ez kezeli ezt a típust/protokol-t. Csak az a bibi vele, hogy DOS kell neki és 2 db. hardware-ből megvalósított soros port. USB-s átalakító nem jó neki. A neten keringő Demo Tech-2 - vel elindulna, de az csak 96-tól kezeli az Opeleket, így ezt a protokolt nem ismeri. Szerintem nem lesz egyszerű működő megoldást csinálnod.
Hú! én csak ugatom a témát ezexerint :yes:
Ezen az oldalon viszont elindult a srácnak az opel scanner. Igaz Calibrán, de ugyanaz a csatlakozó, és a motor, mint az én Kadettemben (89-es). Akkor lehet ezzel kéne próbálkoznom? Ez pedig az lenne, amit Te ajánlasz? ebben a listában tényleg benne...adett.
Ez egy Motronic 1.5.x-hez egy DEMO. Hogy mitől demo, hány autót enged diagnosztizálni mielőtt megáll nem tudom, de ezzel a programmal lehet próbálkozni, nagyon jó terméknek tartom. Orosz programozó terméke. ( illetve valamely északi gyarmatukon él a készítő
Igen ezt az Euroscan-t ajánlom, ha tudsz megfelelő gépet használni hozzá. ( 486 vagy P1 és 2 soros port) Ha a próbád sikeres értesíts minket. ( Én a regisztrált teljes változatát használom és a CAN busz támogatástól eltekintve nagyon elégedett vagyok vele.)
Hali!
Nekem egy 1999-es FORD ESCORTOM van tudnátok segiteni hogy ebbe van , és hol található meg a diagnosztikai csatlakozó?????
Szia!
Itt egy kép a diag csatiról. Ha nem az, akkorj írj egy motorkódot.
Az OpelScanner demo azthiszem attól demó, hogy kevés kocsi van benne, és kevés adatot ír ki. Sajnos a full verziót nem sikerült ebből megszereznem.
Valami olcsó megoldást kerestem az otthoni hobbimnak. Úgy látom a legyolcsóbb az Euroscan lenne, de 40.000 Ft-ért kicsit sok. Főleg, hogy nem vagyok autószerelő, azaz nem kérek pénzt a diagnosztikáért, hanem magamnak csinálom. Lehet megpróbálom az Opelscanneres illesztőt megcsinálni, hátha lesz egyszer full program hozzá. Köszönöm a segítséged!
A 97eőtti opelen van villogó kód is(gondolom ezt tudod te is). Ha nem akarsz élő adatokat megjeleníteni, akkor nem érdemes interface-t építeni.
Igen, azt már tudom, de a cél pont az élő adatok kiolvasása. volt... Talán nem véletlen, hogy alig foglalkozik a neten valami is ezzel a témával (OBD2 az bezzeg egy csomó van)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |