Fórum témák
» Több friss téma |
Azt szabad tudni, hogy egészen pontosan milyen típusszámú alkatrészről van szó? Csak azért kérdezem, mert az IC-k adatlapjában elég sűrűn szokott lenni mindenféle ábrázolás az elérhető tokozásokról, azok pontos méreteivel megjelölve.
Az utolsó előtti oldalon ott van a fizikai méret, igaz min/max értékkel.
Én azt mondom, hogy az adott IC adatlapjában foglaltak a mérvadóak (csatolt kép). Jelen esetben a Linear tokozásainak altípusaival nem sokat érünk (és nem is kell foglalkozni vele), mert ez egy Analog gyártmányú IC, ők nem különböztetnek meg 3-féle TSSOP-t, mint láthatjuk.
A lényeg, hogy a PAD a csatolt képen lévő méretekhez igazodjon. Az EAGLE-ben lévő tokozással összevetve a csatolt képet, a méretek stimmelnek szerintem.
Azért bíztam benne, hogy a TSSOP tok mindenhol TSSOP, ezért szabványosították.
Te melyik AD gyártmányú IC nél találtad a méreteket egyezőnek az Eagleben, mert az ADF4110 nincs fenn a 16 lábával, csupán 14 meg 20 lábu mintákat lehet találni.
sajnos nem jutottam közelebb a megoldashoz, még mindig nem világos milyen Pad méreteket kell használni az adott IC hez. Ti mit vesztek alapul az smd t tartalmazó nyák tervezésekor? Ezekszerint hiába látom pl. egy linear gyártmánynál a katalogusban, hogy TSSOP tok, az IC méretei ugyanazok mint egy analogdeg device, megis más pad kell aminek adatait eretlegesen lehet megtalálni?
No, az a helyzet, kezdelek nem érteni
Mivel elárultad, hogy milyen típusszámú IC-ről van szó, sőt, az adatlapját is linkelted, így azt tettem, hogy megnyitottam ezt a PDF-et. Amint említettem volt, az IC-k adatlapjaiban általában szoktak adni némi információt az adott IC elérhető tokozásairól, és azok méreteiről. Az ADF4110 típusú IC adatlapjával sem történt ez másként, a PDF utolsó előtti oldalán látható egy szép ábra, ami kifejti, hogy az ADF4110-es IC TSSOP típusú tokozását milyen méretekkel gyártja az Analog Devices. Ezt követően nem tettem mást, mint ezeket a PDF-ben szereplő méreteket összevetettem az általad leírtakkal, amelyek, elmondásod alapján az EAGLE nevű programban találhatóak, íme, ezt írtad nemrég: Idézet: „Először vettem az eagle meglévő TSSOP tokjához tartózó pad -ot és szoftveresen megmértem. A lábhoz tartózó PAD - ok 0.9X0.35 mm volt, a PAD ok szomszédos távolsága 0.3 mm, átellenes (belső) szemközti pedig 4.8 mm, illetve a PAD-ok átellenes (külső) távolsága 4.8+2X0.9=6.6 mm.” A méretek szerintem stimmelnek; lehet, hogy az volt számodra a furcsa, hogy az EAGLE adatai kissé eltérnek, pozitív irányban. Ez nem is baj, sőt, természetes, hiszen ha láttál már SMD-s panelt, akkor feltűnhetett, hogy az alkatrészek PAD-jei túl kell, hogy lógjanak azok lábain ahhoz, hogy kényelmesen és hatásosan forrasztani lehessen.
Azthiszem a probléma nem olyan nagy, mint amekkora elmélet kerekedett belőle. Mégeszer elmondom, az én bajom csak az, hogy a szabványos 0.65 mm lábtávú TSSOP tokozáshoz (ami két különböző gyártó által TSSOP tokban gyártott, egyébként akár eltérő funkciójú, azonos lábszámú IC esetén katalógus szerint fizikálisan is egyforma!) akár gyártónként is más - más panel PAD méretezésre van szükség (gyári ajánlás szerint, már aki megadja egyáltalán, az eagle meg ott van nevető harmadiknak...).
Nekem kicsit úgy tűnik szőrszálhasogatásba kezdtem, mert valóban kicsik az eltérések, csupán azt nem értem a szabványos tokhoz milyért nincs "szabványos" PAD méret? Hogy rövidre zárjam a témát eldöntöttem a 0.3 mm lábhoz 0.35 mm es PAD szélességet használok, az IC alatti belső PAD távolságot pedig 4.4 mm nek, a külsőt 6.6 mm -nek rajzolom, aztán majd kiderül a maratás után mi marad belőle..... Idézet: „úgy tűnik szőrszálhasogatásba kezdtem” Ha ez az egy oldal hozzászólás azért kerekedett mert nem volt mindegy, hogy 0,35 - 0,3468 széles smd PAD -t rajzolj, akkor valóban
A belső végülis maradhat 4,4 mm, de lehetne akár 4,5 - 4,6 mm is akár. Simán belefér ez is a "tűrésbe". A külső méret viszont érdekesebb, ott még akár 6,8 mm-re is rajzolhatnád, azért 0,2 mm-en csak kényelmesebb (és láthatóbb) forrasztani, mint 0,1 mm-en
Szóval én a 4,5 és 6,8 mm-es párost használnám legszívesebben az adott IC adatai/TSSOP tokozás lábkiosztása szerint.
Bocsi, de mégegyszer niedziela részére:
Nemtudom milyért nincs egységes ajánlás a tokozás PAD méreteire!!!! Csupán ennek az elméletébe futottam bele. Egyébként köszi Norberto azthiszem figyelembeveszem javaslataidat. Idézet: „Bocsi, de mégegyszer niedziela részére:” Értem a problémádat, elvileg
Egy kis gyakorlati leírást találtam itt SMD alkatrészek forrasztásához. Közzé teszem az elérhetőségét hátha érdekel valakit.
Sziasztok! Kicsit már régi a probléma, akkor is én vetettem fel (fórum 13. lapján indult), de ismét felvetném.
Mindez a Flux használat utánni lemosásával kapcsolatos. Mivel ez a Flux áll rendelkezésemre felvetttem Ti elhiszitek amit írnak róla, hogy vizzel kell lemosni a visszamaradó anyagot? Akkor arra jutottunk, hogy vizzel ne is próbálkozzak, inkább izopropil alkohol, vagy Flux Frei -vel (amiről továbbra sem tudom hol kapható. Nem tudnak róla sem Lomexben, sem HQ ban...) Szóval most találtam meg az említett Flux doksiját itt és egyértelműen azt mondják a tisztítás megoldható 60 fokos vizzel is, meg alkohollal. Szóval elvileg jó a víz is hozzá. Én is kicsit kételkedve fogadom, de gondoltam megosztom veletek. Ettől függetlenül maradok az izopropil alkoholnál amíg nem lesz valamilyen spéci tisztítóm .
A gyártó csak tudja mit árul? Szerintem nyugodtan használhatsz vizet. Csak természetesen alapos szárítás kell utána.
És talán a vizek közül sem pont a csapvíz a legajánlatosabb. Persze biztos azzal is lehet alkotni, de az ugye még agyonfertőtlenítve sem a legtisztább. Felforralt (és akkor melegíteni sem kell külön 60 fokra), illetve desztilláltvíz lehet a nyerő.
Ha a flux gyártója az mondja lemosható vizzel akkor az biztosan úgy is van. De kérdezd meg a félvezető gyártókat is szerintük az IC-k...stb alkatrészek mennyire szeretik azt a vizet amihez otthon hozzájutsz.
Nekem az a véleményem, hogy azért találták ki a flux lemosót és az alkoholt mert az elpárolog bárhova is folyt be/alá. Ellentétben a vízzel amit vagy sikerül kiszárítanod pl egy IC alól vagy nem. Kisebb nagyobb forrasztási hibákba is belefolyik a víz ami megint csak nem kellemes, bár a hibát csak később fogod látni. szubjektive ha csak víz lenne amivel a fluxot lemoshatnám, akkor fluxos maradna a panelom.
Én elhiszem(ott van, hgoy nem kell lemosni!), soha nem mostam még le, mert a forrasztáskor gyakorlatilag elpárolog. Persze nem kell felkenni 6 tonnát!
NickE!
Had kérdezzem meg, mennyi idő alatt jön le egy IC és mekkora hőmérsékletet, légáramlatot használsz, milyen fejjel? Én is most tervezek egy ilyet venni, de úgy látom elfogyott!
Én kizárólag beforrasztáshoz használtam még, kiforrasztani nem szoktam, csak egy rossz alaplapon szórakoztam vele kiváncsiságból. A legkissebb fúvókát használom, azzal lehet a legjobban irányítani a levegőt. Bár a többit még ki se próbáltam. Beforrasztáshoz 370 fokra állítom. Az alaplapos próba esetén nem mértem az időt, de kb 1 percig köröztem a TQFP IC lábai fölött 380 fok körüli értékre állítva, mire lejött. Kb. 100 lábú IC volt.
Ebben nincs nagy rutinom, én kisszériás gyártáshoz használom. Amúgy tetszik, nem bántam meg a vételt.
Köszi az infókat! Én ma rendeltem meg, azt mondták 3 hét. Remélem idén lesz belőle valami, mert úgy hozta a sors, hogy kéne. Addig kis gázpákát használok hőlégfúvónak. Kicsit lassú, de egy pár levételt sikerült megcsinálni vele. Vissza nem lehet tenni, mert nem melegíti át rendesen a lábakat egyszerre, mert gyenge(70W körüli lehet)
Ja, még a légáramot lehagytam.
Azt a legkisebbre veszem, vagy nagyon picit a minimum fölé. Mondjuk kiforrasztáshoz lehet, hogy jobb a nagyobb hő, nagyobb légáram, kevesebb idő konfiguráció. Beforrasztás kb. 4-5 sec a FTDI 1 oldala.
Az a kis mérő rota ér valamit? Van rajta beosztás?
A hőfok beállítása digitálisan megy a potival? A fúvóka mennyire könnyen kezelhető és a cső milyen hajlékony?
Jónak nem rossz, ártani meg nem használ Jól mutat rajta, tetszetős. Végülis jelzi az áramlást, jó hogy van rajta, de nem túl lényeges. Potival állítom a hőfokot, de digitális a kijelzés. Van nyomógombos verzió is, de szerintem a potis teljesen korrekt. Egy potival gyorsabban be lehet állítani a hőfokot szerintem, mint gombokkal, de mondjuk ez izlés kérdése. Nem ezen múlik a siker/kudarc.
Cső minőségére nincs panaszom. Bátyámnak Weller van, azt mondta, hogy lehet, hogy vesz egy ilyet. Welleren az tetszik, hogy azon van egy gomb, amit ha nyomsz, csak akkor fúj levegőt. Ez folyamatosan fúj, de mondjuk ezzel a problémával együtt lehet élni. A Wellerhez viszont kell külső kompresszor, ami macerás. Sok cső, a csőben lecsapódhat pára, stb. Ez jobb.
Itt tudod megnézni bővebben, hogy melyik mit tud:
www.aoyue.com > hot air reworking. Nekem a 852 van.
Akartam már kérdezni, hogy pasztát hogyan kell tárolni? Kínából vettem olcsó pasztát, elég jól lehet vele dolgozni, de semmi érdemi infó nincs rajta. Márkásabbakon szokott lenni tárolás hőmérséket és szavatossági idő is. Általában milyen értékek szoktak ezek lenni?
Tárolás: hideg és száraz helyen. A szavatossága általában (a gyári adatok alapján) 6 hónap-1 év szokott lenni. A gyakorlatban én kb. 3 év után éreztem csak, hogy valami nem oké vele.
Idézet: „Sok cső, a csőben lecsapódhat pára, stb. Ez jobb.” Ez jól hangzik! Az oldalt köszi, ismertem. Nekem is 452-esem lesz, ha ideért! Ez a legjobb ár/érték arányú szerintem(is?). Főleg az 500W a lényeg, mert egyébként 16-ért vettem volna egy 450C-t(250W), mert arra nem kellett volna várni. Pedig már most is kéne, de a gázpáka kisegít.. (Csak megjegyzem, ha Te nem foglakoztál volna korábban ennek a vételével, biztosan nem vettem volna, mert a Wellerek 100..200e körül mozognak. horribilis!) Köszönöm mégegyszer!
Mondjuk azt nem tudom, hogy mennyire strapabíró az Aoyue. Én csak csak 1-2 hetente használom 5-20 nyák körüli mennyiséghez. Napi többszáz nyákos üzemet hosszú távon nem biztos, hogy bírná a kis kínai.
Sziasztok!
Hogyan lehet smd ledet szépen forrasztani? Van egy weller ws-50-em, van hozzá hegyes fej is, de nem igazán tudom, hogyan lehet olyan pici alkatrészt forrasztani. Egy mx1000-es egérben szeretném a zöld ledeket kicserélni kékre. |
Bejelentkezés
Hirdetés |