Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Üdv .Biztos hogy a rádió végfok füstölt?A rádió RCA kábellel volt összekötve? Gondolom igen mert sub kimenetet jelöltél. Ha RCA-val volt összekötve akkor megszakadt az erősítő (-) test vezetéke és a rádió testen keresztűl zárt az erősítő áramköröd, az meg karcsú az erősítőnek. Max a rádiód panelja füstölt el és azért nem tudod bekapcsolni a rádiót. Ha mindkét gépen RCA csatlakozó van más nem lehet. Ha nem gyári és szabvány megoldás akkkor nagyobb a baj.
Ha autórádiókban elszáll a végfok, akkor gyakori jelenség, hogy emiatt nem tudod bekapcsolni.
Viszont ez esetben, ha a végfok IC + táplábát leválasztod, akkor valószínű már be tudod kapcsolni. Engem viszont nagyon zavar ez a tápellátás dolog... A generátor után volt fesszabályzó?
Hmm... Nah majd kipróbálom, hogy leveszem az IC lábát. Maga a táp az biztos jó. Természetesen van minden, fesszabályzó is, akárcsak egy autóba azzal az egyetlen különbséggel, hogy az autó motort egy fűnyíró motorral helyettesítem, így a műhelybe is tudok dolgozni vele. Még gondolkodtam azon is hogy a kábel végére ilyen dugaszolós valamit nyomtam rá, amit a csatlakozójába odadugtam a "tápokhoz". Az is elképzelhető, hogy egy pillanatra összeért volna egy másikkal, csak nem tudom mert abban a pillanatban épp nem piszkáltam...
Hello
Az autónkba szeretnék tenni egy mélynyomót, ami eredetileg szobában volt. Nem túl nagy, kb 10W-os. A szobából likvidálva lett, lett oda helyette izmosabb, így gondoltam, hogy berakom az autóba. A szobába viszonylag jól szólt a nagyságához képest. Az a hangerősség és minőség, mint amit a szobában nyújtott, az megmaradna, ha kocsiban lenne használva (mérete miatt az anyósülés alá kerülne )? Az erősítője egyszerű, elmegy 12V-ról. Viszont nem tudom, hogy hogy oldjam meg a tápellátást. Zavarszűrés szempontjából jó lenne úgy, hogy egy soros diódán keresztül kapná a +12V-ot az erősítő, majd a dióda után volna a pufferelés+szűrés. Vagy felesleges a dióda? Üdv.
Az autó zajos környezet. Ráadásul a Mélyhangok itt jobban elnyelődnek, mint szobai üzemben. 10W, az itt a nullával egyenlő ( menet közben ). Ráadásul ekkora teljesítményhez vszg. tartozhat egy max. 10cm-es hangszóró, melynek a mélyhang-átvitelét az elképzelhető leggagyibb eredeti hangszóróid is magasan átugorják. Ezek tükrében sok értelme nincs - szerintem... A táp vonatkozásában meg: ha bírja az erősítő a 14,4V-ot, akkor kötheted direktbe.
Üdv: SzervízMacska
Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy mi baja lehet szerintetek az utó rádiómnak? Egyaránt olvas audió és mp3 cd-t is, valamint rw-t is. A probléma pedig, hogy egyik mp3 cd-t simán beolvassa, másikat meg csak pörgeti-pörgeti, majd kiírja, hogy "ERROR". Ez konkrétan rw cd-vel fordul elő, de abbol is valamelyiket beolvassa, valamelyiket nem. Vettem olyan lencsepucolós cd nyavaját, de nagyon keveset segített a helyzeten. Ha a lencse piszkos szerintetek, akkor mivel tudom a leg kíméletesebben megtisztítani? További szép napot! Karesz
Üdv!
Kaptam egy clarion dxz618R autórádiót. Egyenlóre egy ATX tápról menne a melléklt rajz a alpján a gnd-re és a B+-ra kötöttem tápot de egyedül a cd-adja ki semmi más bekapcsolni nem kapcsol be. Arra gondoltam hogy még máshova is kéne tápot kötni pl a B+ és a gnd között nem tudom mi az a jelölés. Ja és még a másik ha kódolva van honnan tudok szerezni kódot? Van rajta egy köteg RCA is azokat se tudom hova mennek esetleg plusz bemenetek vagy kimenetek?
Bocs igen elfelejtettem.
Az A és a B+ : +12V
GND : test B+ és GND között: világitás, a helyzetjelzöre lehet rákötni, nem kötelezö.
Hello
Hogy tudnék az autórádió magas jelkimenetéből (ami van kötve a hangszóró) vonal szintű jelet csinálni? Sajnos belehallatszik a cd-t forgató motor zaja a rádió mélynyomó kimenetébe, így oda nem köthetem a mélynyomó végfokját. Üdv.
Üdv. Gondolom nics nagy jelszintű bemenet az erősítőn. Kell egy nagy jel-kis jel átalakító. Ha működik a mély vágás az erősítőn a motor zaj szerintem nem hallható pont a mély vágás miatt. Olvass visszább a topikba már többször kivesézték. Öreg T
Hát az erősítő házi készítésű, szóval nincs.
Szerinted ha a jelet az erősítőnek nem a rádió mélykimenetéről venném, hanem a sima line-outról, majd azt beküldeném aluláteresztő szűrőbe, akkor nem maradna rajta a cd-t hajtó motor zaja? Üdv.
Üdv. Nem tudom megítélni, mivel az erősítő szűrése és dobozolása igen sok hiba forrása lehet. Milyen nagyságú jelet tud fogadni az erősítőd? -Milyen a kimeneti jelszinted a rádióból? STB.
Na. Az a helyzet hogy csak kisebb mélynyomóról van szó. Úgy néz ki, hogy az autórádió a mélynyomó kimenetén túl gyenge jelet ad ki, mivel próba közben gyakorlatilag hallani sem lehetett a mélynyomót, viszont biztos hogy működött, mivel éreztem rajta a mélyet tuc-tuc -kor
Ekkor gondoltam, hogy nosza kap majd egy előerősítőt és jó lesz, ekkor átkapcsoltam a rádiót cd lejátszásra(mivel eddig usb-ről szólt a zene), és akkor jött az a zaj. Maga a zaj hangosabb volt mint maga a zene mélyhang hangereje a mélynyomóból. Szóval előerősítő nem megoldás, esetleg csak akkor, ha csak usb-ről ill. rádióról fogom hallgatni a kocsiban a mélynyomót. Sajnos a Line-out kimenetjei az autórádiónak is ilyen villanymotor zajosak, szóval onnan sem szedhetek mélyet le. Ezért gondoltam, hogy magáról a magas szintű kimenetről szedem a hangjelet. Csakhogy azt először vonalszintűvé kell tenni. Szerintem így jó lenne, mivel cd-lejátszákor az autóhangszórókból nem hallatszik semmiféle zaj. Szóval ezért gondoltam arra, hogy magasról szedem a jelet, csökkentem az amplitúdóját, átküldöm egy passzív aluláteresztő szűrőn, majd mehet a végfokba. így végülis előerősítőre se lenne szerintem szükség, mivel annyira lenne csökkentve a magas jel, hogy pont jó legyen a végfoknak. dbase ebben a hozzászólásában írja le a megoldást. Szóval ha kettő ilyen kicsi kapcsolással lecsökkenteném mindkét csatorna magas jelét, majd azt beküldeném egy passzív alu. szűrőbe, az jó lenne? Kicsit hosszúra sikeredett, de így néz ki a probléma Üdv.
Hali! Van egy MNC INNOCD típusú fejegységem, de rá nem tudok jönni, hogy lehet beletekerni a zenékbe. A használati szerint lehet de gyakorlatilag nem. Ha valaki tudna segíteni nagyon örülnék! Köszi előre is
Hello
Ilyen megoldásra gondolok én. Csak nem tudom biztosan hogy megfelelő-e a benne lévő szűrő, és hogy kb. honnantól vág. R2 ellenállások helyébe én még talán valamivel nagyobb trimmert tennék, így még utána is lehetne állítani a hangerőnek. Üdv.
sziaszok
lenne egy fontos kérdésem a hétvégén raktam be a kocsimba az erősítőt kondival,minden okéssan össze van köteve ,de van egy kis problémám a remute szállal. a fejegységem kenwood kdc-w6031,a könyve szerint egy rózsasziín-fekete kábel az erősítő vezérlőszála,és ezzel kötöttem össze a remute szálat,de csak annyi történik,mikor bekapcsolom a fejegységet,az erősítön villignak a kijelzők,majd semmi. de ha állandó áramot adok a remute szálnak,akkor jól működik,most akkor hogy oldjam mge,hogy a fejegység kapcsolja az erősítót? jah és ha valaki válaszól,úgy írja hogy egy kezdő is ertse előre is köszi
Kék szokott lenni az a vezeték, ami az erösitöt vezérli.
Hali!
Nézd meg, hogy a fejegység bekapcsolt állapotában a remote kimenetén megvan-e a 12V. De ezt a szálat nem lehet nagyon terhelni, tehát nehogy pl. egy izzóval nézd meg, hanem műszerrel!
és ha már megnéztem egy izzóval,valamit elrontottam?
vagy kárt nem csináltam?
Ha sikerült túlterhelned, akkor lehet, hogy elszállt benne valami.
De mint írtam, az lenne a legjobb, ha egy műszerrel megnéznéd/nézetnéd. Ha sikerült is túlterhelned, nem kell megíjedned, többnyire csak egy ellenállás megy ki, esetleg dióda. Tehát filléres dolog. Ha viszont a 12V megvan, akkor más lesz a hiba.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem.
Van egy Pioneer DEH 30MP típusú fejegységem. és hátul egy JBL 3 utas hangszóróm. elől pedig gyári hangszoró. eddig ez így szépen működött. de bekötöttünk egy erősítőt sikerült is gyönyörűen szólt úgy 15 percig. után menet közben megszüntek a hangszórók létezni. csak az erősítőn keresztül a mélyláda püfögött. az lenne kérdésem mi lehet a baj? tönkremehetett a végfok a fejegységben? vagy van benne valami védelem? semmi pukkanás semmi füst. Válaszotokat köszönöm.
Sziasztok!
Van egy Blaupunkt autos radio, amely csak a radio halgatas kozben erdekes recsegohangot ad ki, s ezt is csak altalaban nyaron amikor a muszerfalat a nap felmelegiti. Van otletetek hogy mi lehet? Hutesek jok megneztem.
Üdv.Valószínű hogy valami repedés van a tuner vagy KF részen ami melegedés hatására bzonytalan érintkezés lessz. Ha nincs gyakorlatod érdemes szakemberhez fordúlni.Ő majd hűtéssel-fűtéssel is ellenőrzi a hibát. Öreg T
koszi a valaszt
azt fogom tenni.
Hello!
Van egy 4hangszórós fejegységem (JVC KD-G322), amin gyárilag a hátsó két hangszóró van line szinten is kivezetve rca-n. Mivel nagyobb hangerőn viszonylag hamar elkezd torzítani, úgy döntöttem, hogy megtámogatom egy 4csatornás erősítővel, de ehhez szükségem lenne az első két csatorna line-jelére is. Találtam service manualt (JVC kd-g322 SM), de nem vagyok annyira profi, hogy ez alapján biztosra menjek, ehhez kérek segítséget. A fejegységnek egyébként nem gond, ha a végfoka terhelés nélkül marad?
Hali!
Röviden: A pirossal jelölt részekből kell még egy, és a zöldel jelölt helyre bekötni. (Most nincs időm részletezni, de ha nem megy, majd nyugodtan kérdezz!)
Kösz a gyors választ! Egy kérdés merült fel bennem elsőre: milyen kompatibilis alkatrészeket használjak, mert a diódát meg a tranzisztort pl. a lomexben nem találtam meg.
Aztán kíváncsi leszek, hogy minden pontot megtalálok-e a nyákon, és, hogy belülre kell-e paszírozni ezt a pár alkatrészt, vagy kívülre, de az biztos, hogy ha közben tönkrevágom a fejegységet, akkor az utódjának már 2 pár rca-kimenete lesz
Üdvözlet mindenkinek! Oylan kérdésem lenne, " hangszóróvédelemre " volna szükségem, mivel van egy komoly teljesítményű rádió beszerelve egy munkagépbe és a kedves kollégák állandóan elfüstölik a hangszóróimat, de pótolni már nem megy nekik. Kérésem a következő: 2x45W-ból kellene max 2x10Watt. Rádiót nem bonthatok, a hangszóró vezetékébe kellene valami ami megvéd a felesleges munkától (hangszórócsere) és a végfok sem szenved csorbát. Nagyobb hangszóróra nincs hely (fülkés targonca). Ha lenne rajz, skicc, sokat segítene!
Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |