Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   19 / 214
(#) oregtamas0202 válasza Gery hozzászólására (») Márc 31, 2009 /
 
Üdv .Biztos hogy a rádió végfok füstölt?A rádió RCA kábellel volt összekötve? Gondolom igen mert sub kimenetet jelöltél. Ha RCA-val volt összekötve akkor megszakadt az erősítő (-) test vezetéke és a rádió testen keresztűl zárt az erősítő áramköröd, az meg karcsú az erősítőnek. Max a rádiód panelja füstölt el és azért nem tudod bekapcsolni a rádiót. Ha mindkét gépen RCA csatlakozó van más nem lehet. Ha nem gyári és szabvány megoldás akkkor nagyobb a baj.
(#) titi válasza Gery hozzászólására (») Márc 31, 2009 /
 
Ha autórádiókban elszáll a végfok, akkor gyakori jelenség, hogy emiatt nem tudod bekapcsolni.
Viszont ez esetben, ha a végfok IC + táplábát leválasztod, akkor valószínű már be tudod kapcsolni.
Engem viszont nagyon zavar ez a tápellátás dolog...
A generátor után volt fesszabályzó?
(#) Gery válasza titi hozzászólására (») Márc 31, 2009 /
 
Hmm... Nah majd kipróbálom, hogy leveszem az IC lábát. Maga a táp az biztos jó. Természetesen van minden, fesszabályzó is, akárcsak egy autóba azzal az egyetlen különbséggel, hogy az autó motort egy fűnyíró motorral helyettesítem, így a műhelybe is tudok dolgozni vele. Még gondolkodtam azon is hogy a kábel végére ilyen dugaszolós valamit nyomtam rá, amit a csatlakozójába odadugtam a "tápokhoz". Az is elképzelhető, hogy egy pillanatra összeért volna egy másikkal, csak nem tudom mert abban a pillanatban épp nem piszkáltam...
(#) m.joco hozzászólása Ápr 1, 2009 /
 
Hello
Az autónkba szeretnék tenni egy mélynyomót, ami eredetileg szobában volt. Nem túl nagy, kb 10W-os. A szobából likvidálva lett, lett oda helyette izmosabb, így gondoltam, hogy berakom az autóba. A szobába viszonylag jól szólt a nagyságához képest. Az a hangerősség és minőség, mint amit a szobában nyújtott, az megmaradna, ha kocsiban lenne használva (mérete miatt az anyósülés alá kerülne )?
Az erősítője egyszerű, elmegy 12V-ról. Viszont nem tudom, hogy hogy oldjam meg a tápellátást. Zavarszűrés szempontjából jó lenne úgy, hogy egy soros diódán keresztül kapná a +12V-ot az erősítő, majd a dióda után volna a pufferelés+szűrés. Vagy felesleges a dióda?
Üdv.
(#) SzervízMacska válasza m.joco hozzászólására (») Ápr 1, 2009 /
 
Az autó zajos környezet. Ráadásul a Mélyhangok itt jobban elnyelődnek, mint szobai üzemben. 10W, az itt a nullával egyenlő ( menet közben ). Ráadásul ekkora teljesítményhez vszg. tartozhat egy max. 10cm-es hangszóró, melynek a mélyhang-átvitelét az elképzelhető leggagyibb eredeti hangszóróid is magasan átugorják. Ezek tükrében sok értelme nincs - szerintem... A táp vonatkozásában meg: ha bírja az erősítő a 14,4V-ot, akkor kötheted direktbe.

Üdv: SzervízMacska
(#) kareszka1984 hozzászólása Ápr 3, 2009 /
 
Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy mi baja lehet szerintetek az utó rádiómnak? Egyaránt olvas audió és mp3 cd-t is, valamint rw-t is. A probléma pedig, hogy egyik mp3 cd-t simán beolvassa, másikat meg csak pörgeti-pörgeti, majd kiírja, hogy "ERROR". Ez konkrétan rw cd-vel fordul elő, de abbol is valamelyiket beolvassa, valamelyiket nem.
Vettem olyan lencsepucolós cd nyavaját, de nagyon keveset segített a helyzeten.
Ha a lencse piszkos szerintetek, akkor mivel tudom a leg kíméletesebben megtisztítani?
További szép napot!
Karesz
(#) Brienter hozzászólása Ápr 5, 2009 /
 
Üdv!
Kaptam egy clarion dxz618R autórádiót.
Egyenlóre egy ATX tápról menne a melléklt rajz a alpján a gnd-re és a B+-ra kötöttem tápot de egyedül a cd-adja ki semmi más bekapcsolni nem kapcsol be. Arra gondoltam hogy még máshova is kéne tápot kötni pl a B+ és a gnd között nem tudom mi az a jelölés. Ja és még a másik ha kódolva van honnan tudok szerezni kódot? Van rajta egy köteg RCA is azokat se tudom hova mennek esetleg plusz bemenetek vagy kimenetek?
(#) titi válasza Brienter hozzászólására (») Ápr 5, 2009 /
 
Kép?
(#) Brienter válasza titi hozzászólására (») Ápr 5, 2009 /
 
Bocs igen elfelejtettem.
(#) akos70 válasza Brienter hozzászólására (») Ápr 5, 2009 /
 
Az A és a B+ : +12V
GND : test
B+ és GND között: világitás, a helyzetjelzöre lehet rákötni, nem kötelezö.
(#) m.joco hozzászólása Ápr 10, 2009 /
 
Hello
Hogy tudnék az autórádió magas jelkimenetéből (ami van kötve a hangszóró) vonal szintű jelet csinálni? Sajnos belehallatszik a cd-t forgató motor zaja a rádió mélynyomó kimenetébe, így oda nem köthetem a mélynyomó végfokját.
Üdv.
(#) oregtamas0202 válasza m.joco hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Üdv. Gondolom nics nagy jelszintű bemenet az erősítőn. Kell egy nagy jel-kis jel átalakító. Ha működik a mély vágás az erősítőn a motor zaj szerintem nem hallható pont a mély vágás miatt. Olvass visszább a topikba már többször kivesézték. Öreg T
(#) m.joco válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Hát az erősítő házi készítésű, szóval nincs.
Szerinted ha a jelet az erősítőnek nem a rádió mélykimenetéről venném, hanem a sima line-outról, majd azt beküldeném aluláteresztő szűrőbe, akkor nem maradna rajta a cd-t hajtó motor zaja?
Üdv.
(#) oregtamas0202 válasza m.joco hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Üdv. Nem tudom megítélni, mivel az erősítő szűrése és dobozolása igen sok hiba forrása lehet. Milyen nagyságú jelet tud fogadni az erősítőd? -Milyen a kimeneti jelszinted a rádióból? STB.
(#) m.joco válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Na. Az a helyzet hogy csak kisebb mélynyomóról van szó. Úgy néz ki, hogy az autórádió a mélynyomó kimenetén túl gyenge jelet ad ki, mivel próba közben gyakorlatilag hallani sem lehetett a mélynyomót, viszont biztos hogy működött, mivel éreztem rajta a mélyet tuc-tuc -kor
Ekkor gondoltam, hogy nosza kap majd egy előerősítőt és jó lesz, ekkor átkapcsoltam a rádiót cd lejátszásra(mivel eddig usb-ről szólt a zene), és akkor jött az a zaj. Maga a zaj hangosabb volt mint maga a zene mélyhang hangereje a mélynyomóból. Szóval előerősítő nem megoldás, esetleg csak akkor, ha csak usb-ről ill. rádióról fogom hallgatni a kocsiban a mélynyomót.
Sajnos a Line-out kimenetjei az autórádiónak is ilyen villanymotor zajosak, szóval onnan sem szedhetek mélyet le. Ezért gondoltam, hogy magáról a magas szintű kimenetről szedem a hangjelet. Csakhogy azt először vonalszintűvé kell tenni. Szerintem így jó lenne, mivel cd-lejátszákor az autóhangszórókból nem hallatszik semmiféle zaj.
Szóval ezért gondoltam arra, hogy magasról szedem a jelet, csökkentem az amplitúdóját, átküldöm egy passzív aluláteresztő szűrőn, majd mehet a végfokba. így végülis előerősítőre se lenne szerintem szükség, mivel annyira lenne csökkentve a magas jel, hogy pont jó legyen a végfoknak.
dbase ebben a hozzászólásában írja le a megoldást. Szóval ha kettő ilyen kicsi kapcsolással lecsökkenteném mindkét csatorna magas jelét, majd azt beküldeném egy passzív alu. szűrőbe, az jó lenne?
Kicsit hosszúra sikeredett, de így néz ki a probléma
Üdv.
(#) kunasgabi hozzászólása Ápr 11, 2009 /
 
Hali! Van egy MNC INNOCD típusú fejegységem, de rá nem tudok jönni, hogy lehet beletekerni a zenékbe. A használati szerint lehet de gyakorlatilag nem. Ha valaki tudna segíteni nagyon örülnék! Köszi előre is
(#) m.joco válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Ápr 11, 2009 /
 
Hello
Ilyen megoldásra gondolok én. Csak nem tudom biztosan hogy megfelelő-e a benne lévő szűrő, és hogy kb. honnantól vág.
R2 ellenállások helyébe én még talán valamivel nagyobb trimmert tennék, így még utána is lehetne állítani a hangerőnek.
Üdv.

ötlet.JPG
    
(#) Kricsi hozzászólása Ápr 13, 2009 /
 
sziaszok
lenne egy fontos kérdésem a hétvégén raktam be a kocsimba az erősítőt kondival,minden okéssan össze van köteve ,de van egy kis problémám a remute szállal.
a fejegységem kenwood kdc-w6031,a könyve szerint egy rózsasziín-fekete kábel az erősítő vezérlőszála,és ezzel kötöttem össze a remute szálat,de csak annyi történik,mikor bekapcsolom a fejegységet,az erősítön villignak a kijelzők,majd semmi.
de ha állandó áramot adok a remute szálnak,akkor jól működik,most akkor hogy oldjam mge,hogy a fejegység kapcsolja az erősítót?
jah és ha valaki válaszól,úgy írja hogy egy kezdő is ertse
előre is köszi
(#) akos70 válasza Kricsi hozzászólására (») Ápr 13, 2009 /
 
Kék szokott lenni az a vezeték, ami az erösitöt vezérli.
(#) titi válasza Kricsi hozzászólására (») Ápr 14, 2009 /
 
Hali!
Nézd meg, hogy a fejegység bekapcsolt állapotában a remote kimenetén megvan-e a 12V.
De ezt a szálat nem lehet nagyon terhelni, tehát nehogy pl. egy izzóval nézd meg, hanem műszerrel!
(#) Kricsi hozzászólása Ápr 14, 2009 /
 
és ha már megnéztem egy izzóval,valamit elrontottam?
vagy kárt nem csináltam?
(#) titi válasza Kricsi hozzászólására (») Ápr 14, 2009 /
 
Ha sikerült túlterhelned, akkor lehet, hogy elszállt benne valami.
De mint írtam, az lenne a legjobb, ha egy műszerrel megnéznéd/nézetnéd.
Ha sikerült is túlterhelned, nem kell megíjedned, többnyire csak egy ellenállás megy ki, esetleg dióda.
Tehát filléres dolog.
Ha viszont a 12V megvan, akkor más lesz a hiba.
(#) p.hajni hozzászólása Ápr 16, 2009 /
 
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem.
Van egy Pioneer DEH 30MP típusú fejegységem. és hátul egy JBL 3 utas hangszóróm. elől pedig gyári hangszoró. eddig ez így szépen működött. de bekötöttünk egy erősítőt sikerült is gyönyörűen szólt úgy 15 percig. után menet közben megszüntek a hangszórók létezni. csak az erősítőn keresztül a mélyláda püfögött. az lenne kérdésem mi lehet a baj? tönkremehetett a végfok a fejegységben? vagy van benne valami védelem? semmi pukkanás semmi füst.
Válaszotokat köszönöm.
(#) wolfi hozzászólása Ápr 16, 2009 /
 
Sziasztok!
Van egy Blaupunkt autos radio, amely csak a radio halgatas kozben erdekes recsegohangot ad ki, s ezt is csak altalaban nyaron amikor a muszerfalat a nap felmelegiti.
Van otletetek hogy mi lehet?
Hutesek jok megneztem.
(#) oregtamas0202 válasza wolfi hozzászólására (») Ápr 17, 2009 /
 
Üdv.Valószínű hogy valami repedés van a tuner vagy KF részen ami melegedés hatására bzonytalan érintkezés lessz. Ha nincs gyakorlatod érdemes szakemberhez fordúlni.Ő majd hűtéssel-fűtéssel is ellenőrzi a hibát. Öreg T
(#) wolfi válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Ápr 17, 2009 /
 
koszi a valaszt
azt fogom tenni.
(#) xeri hozzászólása Ápr 20, 2009 /
 
Hello!
Van egy 4hangszórós fejegységem (JVC KD-G322), amin gyárilag a hátsó két hangszóró van line szinten is kivezetve rca-n. Mivel nagyobb hangerőn viszonylag hamar elkezd torzítani, úgy döntöttem, hogy megtámogatom egy 4csatornás erősítővel, de ehhez szükségem lenne az első két csatorna line-jelére is.
Találtam service manualt (JVC kd-g322 SM), de nem vagyok annyira profi, hogy ez alapján biztosra menjek, ehhez kérek segítséget.
A fejegységnek egyébként nem gond, ha a végfoka terhelés nélkül marad?
(#) titi válasza xeri hozzászólására (») Ápr 20, 2009 /
 
Hali!
Röviden: A pirossal jelölt részekből kell még egy, és a zöldel jelölt helyre bekötni.
(Most nincs időm részletezni, de ha nem megy, majd nyugodtan kérdezz!)
(#) xeri válasza titi hozzászólására (») Ápr 20, 2009 /
 
Kösz a gyors választ! Egy kérdés merült fel bennem elsőre: milyen kompatibilis alkatrészeket használjak, mert a diódát meg a tranzisztort pl. a lomexben nem találtam meg.
Aztán kíváncsi leszek, hogy minden pontot megtalálok-e a nyákon, és, hogy belülre kell-e paszírozni ezt a pár alkatrészt, vagy kívülre, de az biztos, hogy ha közben tönkrevágom a fejegységet, akkor az utódjának már 2 pár rca-kimenete lesz
(#) pinkova hozzászólása Ápr 20, 2009 /
 
Üdvözlet mindenkinek! Oylan kérdésem lenne, " hangszóróvédelemre " volna szükségem, mivel van egy komoly teljesítményű rádió beszerelve egy munkagépbe és a kedves kollégák állandóan elfüstölik a hangszóróimat, de pótolni már nem megy nekik. Kérésem a következő: 2x45W-ból kellene max 2x10Watt. Rádiót nem bonthatok, a hangszóró vezetékébe kellene valami ami megvéd a felesleges munkától (hangszórócsere) és a végfok sem szenved csorbát. Nagyobb hangszóróra nincs hely (fülkés targonca). Ha lenne rajz, skicc, sokat segítene!

Köszönöm!
Következő: »»   19 / 214
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem