Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
A kocsimba szeretnék belső világítás halványítást csinálni, ami az ajtó becsukása után egy darabig még teljes fénnyel világít, majd utána kezd el fokozatosan halványodni. Találtam is egy jónak tűnő kapcsolást, de a megépítés során sajnos sehogy sem sikerült működésre bírnom, a relé sosem kapcsolt át. Szerintetek ez működőképes így és csak én rontottam el valamit a megépítéskor, vagy nem jó maga a kapcsolási rajz sem? A kapcsolási rajz: http://fiat126netclub.hu/cikkkepek/otletparadeelektronikabelsovilagitashalvanyito2.jpg Esetleg tudtok egy működő, egyszerű kapcsolást?
Szia!
Én ezeket találtam,de még nem próbáltam ki működnek e.
Hali! Azokat még én sem próbáltam, de ha lesz rá időm próba panelon összedobom. Amit küldtem az működik, azt már megépítettem, plussz a bekötése is egyszerű mert nem kell külön vezetéket behúzni, hanem a lámpánál csak rá kell kötni.:awink:
Bocsesz az előbb hülyeséget írtam, ezt a kapcsolást csináltam meg.
Ezt én is megcsináltam csak bd -vel, és nagyon szépen müködik. A kondi cseréjével lehet az időt beállítani.
Ajánlani tudom, hogy egy pár k-s ellenállást tegyél a kondi + kivezetésére és kösd az ell másik végét a gyujtásra.Sokszor zavaró mikro járó motor melett valki kiszál, és indulnék el és még mindig világít.Ha ezt megcsinálod, akkor rögtön elalszik.Ha jol emklékszem mert már pár éve bent van a kocsiba.z ellenállás méretével lehet szabályozni a gyujtás közbenni elalvás gyorsaságát.Ez nagyon jo rajz
HELP!
Sziasztok! Megpróbálom rövidre fogni. Összeraktam egy egyszerű, de hatékony riasztó rendszert. Sorozatos problémákból már csak egy maradt, mégpedig az, hogy a vezérlő relét - belső világítás adja az áramot - amely egy telefont aktivál, ez az egész az állmennyezetben van felszerelve, a belső világításhoz, onnan kapja a telcsi is a töltést. A relé pedig a hangposta fiókot aktiválja melyre bármilyen szám beállítható. Szóval egyszerű a rendszer. Probléma csak 1 van, mivel nem egyből kapcsol fel a belső világítás, hanem fokozatosan erősödik, így a relé, amit vezérel, nem húz be 1szer határozottan, hanem sok kicsi behúzást csinál. Miután végleges lesz a kapcsolt állapota, ez azért nem jó, mert olyan, mintha a gyorsbillentyűt többször benyomnánk, és akkor már köztudottan nem működik ez a funkció. Arra keresem a megoldást, hogy hogyan kapcsolhatna a relé határozottan, annak ellenére, hogy a feszültség csak pár másodperc után lesz elegendő. (Autó időzítőt kikapcsolni nem szeretném. Opel Astra g) Én relé előtti kondenzátorra gondoltam, de nem tudom, ha egyáltalán jó ez az ötlet, mekkora kell? Kell-e plusz ellenállást beiktatni, hogy ne zárja rövidre a kondi a rendszert? Egy működő telefon, és kb. 2000 Ft kell a megépítéséhez. Előre is köszi mindenkinek! Üdv: Zolly
Figy csinálj sematikus rajzot.
És belerajzolom hova kell a dióda szerintem. A relé tekercse az izóval párhuzamosan van?
Mellékelem a rajzot, remélem negatív testelésü, és a negatívot kapcsolja a kapcsolo.
köszönöm a segítségedet
át tudom alakítani hogy épp így nézzen ki.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy áramkör, amely 15s-ig bekapcsolva hagyja a belső világítást, ez nekem túl sok, melyik alkatrész értékét kellene megváltoztatni (és mekkorára), hogy kb. 6-7s legyen ez az idő? Köszönöm a segítséget előre is. Itt a kapcs. rajz:
C1 jelenleg 10 uF, tegyél a helyére 4.7 µF-os kondit.
Köszönöm a gyors választ, és köszönet Norbertonak, hogy a megfelelő helyre rakta a kérdésem.
Hello
Azt szeretném megcsinálni hogy amikor becsukom az ajtót ne kapcsoljon ki egyből a belső világítás hanem kb 10 sec múlva. Szerintetek a mellékelt kapcsolással megoldható?
Lapozz előre. Szerintem sokkal egyszerűbb 2db tranzisztorral...
Bővebben: Link
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Csináltam egy működő utastér világítás késleltetőt, viszont a következő a problémám vele. A világítás izzóját kicseréltem két magasfényű ledre sorosan kötve (csatolt rajz 1. esete) és megy a halványulás, majd szépen kikapcsolnak a ledek. Viszont szeretnék több ledet is kötni, de ha párhuzamosan kötöm őket (csatolt rajz 2. esete) akkor a ledek a halványulás után nem kapcsolnak ki teljesen, csak alacsonyabb a fényerejük - ez viszont így nem jó. Tud valaki eerre megoldást? Köszi előre is.
Valaki letudná nekem rajzolni ezt a kapcsolást, amit az előttem szóló linkelt, érthetőben? A szaggatott vonalas rész nem tiszta. Előre is köszönöm.
A szaggatott vonal nem része a kapcsolásnak, csak az eredeti belsőviágítás és az elektronika doboza közti határt jelzi.
Azt nem értem, hogy ezzel a kapcsolással megkerülöm a kapcsolót és folyamatosan világít az ízzóm
Nem. A kapcsoló és az izzó közé férkőzik be ez a kapcsolás, oly módon, hogy ha bekapcsolod a kapcsolót, akkor az áramkör hatása nem érzékelhető, a lámpa égni fog. Ha viszont lekapcsolod a kapcsolót (vagy épp becsapódik az autó ajtaja), akkor már látható lesz a hatás, folyamatosan, szépen elhalványodóan alszik el az izzó (kondi kisülésével egyenes arányosságban).
Nem sikerül :no: A cucc a kapcsoló és a ledek közé van kötve, de mikor megszakítom rögtön elalszik. Mit tudok elrontani?
Itt a rajz is:
Rossz helyre tetted az áramkör testjét; nem a kapcsoló fölé kell, hanem alá (ami mellesleg nem -12V, hanem 0V).
Nagyon kezdő vagyok ne haragudjatok.
Továbra sem sikerül, elhalványulás nincs, helyette mikor becsukom az ajtót kisebb fényerővel világít tovább. Az izzónál egy piros és egy fekete kábelem volt, ebbe már sorosan bekötöttem két ledet. A kapcsolási rajz testelését a kasznihoz forrasztottam, a másik végét a kapcsolásnak pedig a fekete kábelre kötöttem, mert az van a kapcsoló után. Mit nem csinálok jól? kép:
Sziasztok!
Nekem az elhalványítás tökéletesen működik, viszont azt is szeretném megtudni, hogy hogyan lehetne megoldani azt, hogy amikor kinyitom az ajtót, akkor a belső világítás fokozatosan gyulladjon fel. Ja és nem kell hogy égve maradjanak a lámpák becsukás után, mert gyárilag benne van a késleltetés. Csak egy olyan kapcsolást szeretnék, hogy fokozatosan gyulladjanak fel kinyitásra , és aludjanak ki becsukásra a belső lámpák. Köszönöm előre is!
Lehet kinyírtam valamit próbálgatás közben mert minden jól van bekötve
Köszönöm a segítséget!
Amikor elindítom a motort sajnos nem alszik el teljesen, egyébként jól működik. Erre valami megoldást tudtok? 13v-ot kap, ha megy a motor 14v-ot. Led van ízzó helyett, nem cserélem vissza. |
Bejelentkezés
Hirdetés |