Fórum témák
» Több friss téma |
Egy garázslejáró fűtésének az autómatizálásához keresek érzékelő és vezérlő éramkört. Főleg az érzékelő része érdekelne (hó, jég), annak konstrukciós kivitelezése és az ahhoz csatlakozó ák.
Előre is kösz minden ötletet.
hi
Ajánlom figyelmedba a kapcsolások menüpontalatt a hőkapcsoló KTY-10-es szenzorral nevű kapcsolást! üdv...
1 termisztor egy jelfeldolgozó egység és egy fűtőtest vezérlő a termisztor eléri a beállított hőfokot jelet ad a fűtőtestnek és kész
Válaszom nem csak source2-nek hanem DiGeorge-nak is szól.
Hő érzékelésre valóban jó megoldás amit javasoltok, de arra amire nekem kellene így nem hatékony. Szükséges a nedvesedés érzékelése is. Csak a hideg miatt nincs értelme fűteni a lejárót ha nem esik hó. Pusztán a nedvesedés miatt sem lenne értelme fűteni ha az nem párosul jegesedéssel. Köszönet a segítő szándékért, de a tökéletesebb megoldásért még nyomozok tovább és várok újabb ötleteket.
Hali!
Egyszer az előző melóhelyemen szereltünk ilyet ,annak két érzékelője is volt.Ezek a kocsifeljáró betonjába vannak bebetonozva,egy hozzávaló házban(kb.10cm magas,és 6-8cm.átmérőjű),úgy,hogy a ház teteje a beton alatt kb. 1cm-re van.Az érzékelőtől 20-as normál gégecsőben vittük a kábelt,egészen a vezérlőegységig,ami egy közeli elosztóban volt. A fűtőkábel és az érzékelő közti távolság nem lehet kevesebb mint 15-20cm. A fűtőkábelból van többféle,különböző W/méter értékekkel.A vezérlőegységről nincs infóm,és már nem dolgozom a cégnél,de több cég is gyárt ilyet. ui.:amint elkészült a kocsifeljáró,beüzemeltük a fűtést,rá két napra korlátszerelés közben elfúrták a fűtéskábelt
A válosodban vannak hasznos infók, de sajna a legfontosabb ebből is hiányzik. Köszi a segítséget. Egyenlőre még nem zárom be ezt a témát hátha még jelentkezik valaki hasznosítható infóval.
A nedvesség érzékelésére használhatsz rozsdamentes acél-lemezkéket, egymástól kis távolságra. Ha nedvesség éri őket, akkor záródik a közöttük lévő gyakorlatilag ∞ (végtelen) nagy ellenállás. Ezzel akár egy jelfogót is behúzva tarthatsz. Ha a nedvesség-érzékelőt és a termisztort "&" (ÉS) kapcsolásban használod, akkor sem csak a hidegre, sem csak a nedvességre nem fogja behúzni a jelfogót, hanem csak akkor, ha mindkettő "zár", azaz hideg is van, meg nedvesség is.
(Ha meg "nagyon profi" cuccot akarsz, akkor megspékelheted az egészet egy egyszerűbb PIC-es vezérlővel, ami még a fűtési időt is figyeli, esetleg riaszthat is... A lehetőségek száma korlátlan!)
Igen, így elképzelhető egy vezérlés. A hőmérséklet figyelésével van a kevesebb gond. A nedvesség érzékelése a nagyobb gond, mert ha meg is fagy, akkor az érzékelők közti ellenállás ugyanúgy (majdnem) végtelen, mint szárazon...
Talán úgy lehet megoldva a dolog, hogy a nedvességérzékelő körüli területet mindig fűtik.
És hamár az érzékelőkröl is szóesett, legyen rá egy pár példa... Ezek ÉS - VAGY stb. kapcsolásával az érzékelés és szabályzás biztosan megoldható (vagy a szabályzást kiegészítheti).
Működési elvüket Idézet: írta le nagyvolnalakban... „(#44476) Sebi” A fagyérzékelő csak akkor jelez ha Idézet: csontáfagyott! Ezért kevés folyadék állapotát kell figyelni... „mintafolydék (víz)”
Egy fütött esőérzékelővel és egy fagyindikátorral a eldönthető az, hogy a bejárót kell e fűteni. Ez a legolcsóbb megoldás... Az esőérzékelőt ellehet helyezni valahol a kocsbejáró környékén. A fagyérzékelőt célszerű úgy elhelyezni, hogy a legjobb eredményt adhassa, PLD. a kocsibejáró elejénél... STB.
Vagy egy digitális termosztát, és az érzékelő a fűtött betonon vagy betonban, 5-6CFokra beállítva + fütött esőérzékelő...
Igen, ilyesmire gondoltam jómagam is! Sztem házilagosan is kivitelezhető a szerkezet, akár még műgyantával is ki lehet önteni házilag!
Kösz mindenkinek a jótanácsokért. Az elvi megoldás már összeállt a fejemben. Tehát a szondának tartalmaznia kell egy hőérzékelőt és egy nedvesség érzékelőt, amely valamilyen módon külön fűtve is van.
Véleményem szerint elsősorban a hőmérséklet-érzékelés a lényeg, és esetlegesen egy páratartalom-érzékelő, ugyanis a pára alacsony hőmérsékleten ráfagy a bejáró padlójára akkor is, ha nem esik közben.
80 % os páratartalom már kicsapódhat. Szerintem elegendő a hőmérséklet ( padló ) figyelés, tehát a KTY-10-es szenzor megoldja a kérdést. Asszem, a gyári jegesedés-érzékelők +4 foknál jeleznek, tehát erre kellene szabályozni. A szonda nem lehet egybeépítve, ha mégis ragaszkodsz az utolsó verzióhoz, mert becsapja a hőmérőt a fűtés. A vezérlés viszonylag egyszerű, teljesítménytől függően elosztani három fázisra, kell egy alapfűtés ( 1. fokozat ) relével + egy szabályzó fokozat + érzékelővel Üdv: McG
A +4 fokos infót nyugtáztam. A becsapásban is van logika, tehát az elhelyezésre is figyelni kell.
Kösz a segítséget.
Sziasztok!
Gépkocsi lejáró fűtésvezérléséhez próbálom felkutatni az erre használatos automatika típusokat. Javítanom kellene egy fűtőkábellel megvalósított lejáró fűtést. Sajnos a vezérlőszekrényben lévő automatikán nincs típus,sem egyéb a gyártóra utaló adat feltüntetve. A forgalomban lévő készülékek képei alapján próbálom megtalálni a ténylegesen beépített készülékre vonatkozó információkat. Két típust már találtam EBERLE EM52487, valamint DEVIREG850 (Danfoss). Azonban egyikre sem hasonlít,ezért kérem hogy aki a fentieken kívül más típust is ismer segítsen azzal,hogy megadja annak adatait (név,gyártó,forgalmazó stb). Sajnos képem nincs a készülékről. Üdv. Ottó |
Bejelentkezés
Hirdetés |