Fórum témák
» Több friss téma |
Itt a berendezés amire gondoltam,,, Link
Szia! Ahham ez ismerős ezek az állóklimák amik a kamionokon vannak, bár a müködést nem tudom!
Egyébként pont traktorba lenne a fejem fölé belölre szoval hogy közvetlen a fejem felé terveznék egy dobozszerűséget neki és abba szeretnék valamit! Persze nem várom el a 16 fokot Jó lenne ott a 20 25 fok is! Szoval azt mondod hogy ez házilag is megoldható valahogy? Törekedve az olcsóságra? Utánanézek a témának de ha te is tudsz valamit mondani hogy hogy s mitn müködik akkor irj! Köszi!
Nem kötözködni akarok de ha linkre kattintasz és elolvasod az oldalt írja mi a működési elvet !(párologtatás)
Kell egy kis fantázia a megépitéshez,még robbantott rajz is van az oldalon csak kicsit lentebb nézz szét stb... Hajrá
HELLÓ mindenkinek! Vizteres kályhát szeretnék épiteni . Van valakinek valamilyen rajza kb 12-15 Kw-os kapacitásut szeretnék csinálni olyat amit a padlófütésbe lehetne csatlakoztatni?
Szia!
Engem érdekelne a klíma szerelése, légyszíves írd le pontosan, hogy kell. köszi
Üdv!
Leírom mégegyszer. Kétféle módszer van: az egyik a szokványos vákuumolós módszer, a másik pedig a levegő kifuvatásos módszer. Utobbit nem fogom leírni, mert gyakorlat kell hozzá, másrészt csak zeotróp hűtőközegekhez jó. Nézzük az előbbit: Tehát ami szükséges a művelethez: vákuumszivattyú, vegytiszta új rézcső, szigetelés a csövekre, csővágó, csőperemező. A művelet a következő: miután behúztad a csövet a szigetelésbe, és a csővágóval megfelelő hosszúságura levágtad, megkell peremezned a csövet. Ha sorjás lett a vágás akkor sorjatalanítsd. Mielőtt megperemzed a csövet húzd rá a hollandi anyákat, peremezés után már nehéz lesz . Befogod a peremező satu részébe a csövet, úgy hogy 1-2.5mm-re túllógjon a satu pofáin. Ha megmondod milyen átmérőjü csöveid vannak, akkor leírom a hozzájuk tartozó pontos hosszt. Ezután lassan ütközésig letekerve a kart elkészül a perem. A peremezés előtt meglehett kicsit kenni a cső végét olajjal, így szebb lesz a végeredmény. Arra figyelj, hogy az olaj megegyező legyen a klímába lévővel, vagy legyen kompatibilis vele. A peremnek tisztának, körbe egyenletes vastagságunak kell lennie. Ha nem ilyen vágd le a peremet, és készits újat. Ezután kézzel rátekered a sarokszelepekre a hollandit, majd megfelelő nyomatékkal meghúzod őket. Erre is írok pontos értéket, ha elárulod a csövek átmérőjét. Ha ez megvan akkor ajánlott egy nyomáspróbát csinálni száraz nitrogénnel. Maximum 30bar nyomással megkell nyomatni a szervízszelepen (kültérinél a nagyobb sarokszelepnél található) keresztül, és szivárváskereső sprayvel, vagy szappanos vízzel megnézni nem ereszt-e valahol. Amennyiben gáztömör a rendszer, akkor lelehet engedni a nitrogént belőle, majd rácsatlakoztatni a szervízszelepre a vákuumszivattyút és 0.05mbar-ig vákuumig. Ha elérte ezt azt értéket érdemes még 10-20percig járatni, aztán elzárni a szivattyú csapját, és leállítani azt. Ha nincs nitrogéned, akkor hagyd rajta a vákuumszivattyút 30percig, és ha nem változik a "nyomás" 30perc elteltével se akkor biztos lehetsz benne, hogy gáztömör a rendszered. Innentől pedig egyszerű a dolog: elindítod a klímát, majd a szelepek védőkupakjait eltávolítva először a nagyobb csapot (szívó oldal) nyitod ki ütközésig, aztán jöhet a nyomó oldali is. Utobbit lassan nyísd ki. Ezzel kész is a művelet, lehet várni a nyarat . Viszont azt hozzá kell hogy tegyem, hogy a klíma szerelést még sok tényező befolyásolhatja. Pl bizonyos szintkülönbség felett olajcsapdát kell a szívó oldali csövön kialakítani, stb.. Amire figyelj még, hogy csőhajlításhoz használj rugót, mert a csőnek nem szabad berogynia! Ha valami még nem tiszta inkább kérdezz, minthogy rosszul csináld
Kérdésedre, a már meglévő válaszokbol hiányolom az "o" gyürükre vonatkozó fokozott figyelmet.az-az, a rányitás, valamint a gáz tovább eresztése után,a szelepek zárókupakjainak vissza csavarása elött nyomj valami tömitő anyagot / szilikon-gumi stb./ a záró kupakokba,s ezzel elejét veheted a a gyürük megmunkálásakor történö esetleges méret eltérésből adódó gáz elszivárgásnak,
s lassacskán az egész rendszer kiürülésének!
Sziasztok.Megtudná mondani v.ki hogy mennyi klimaolajat töltsek a készülékembe vissza vákuumolás után (gázmennyiség:R407C 670g)Sajna az előző felszerelésnél elszökött a gázom. Kérem akinek van tapasztalata segitsen.egyébként oldalfali split genexg4wmzr 25gw/lcd köszi előre is
Az olaj nem szökött el . Nem kell rátölteni sem pótolni
ha solkáig volt nyitott a rendszer akkor jó ha hosszú ideig vákuumolod a feltöltés előtt .
Kösz a gyors választ.Még abban nemtudnál segiteni hogy hol kapok peremezett csövet.Ugyanis az előző valamiért nem sikerült v.mi túl jóra. üdv:becoka
Peremezett csövet sehol nem fogsz kapni
ilyen nincs kereskedelmi forgalomban . Vagy peremezőt kell venned egy hűtős- klímás boltban vagy egy szervízben kéne valakit keresni aki megcsinálja a peremezést neked
Szia! /Sziasztok
Van egy felszerelt működő Fisher klímám, amit most költözés miatt szeretnék magammal vinni.Kérdésem az lenne hogyan tudnám leszerelni, mi pontos menete? A felszerelésére kaptam egy 30ezres ajánlatot, azt még kiköhögöm de a leszereléséért nem szeretnék 16ezret fizetni ha esetlegesen házilag is kivitelezhető. Köszönettel.
Indítsd el a klímát , majd egy félóra járatás után
a kültérin lévő szelepekről a sapkát lehajtod és imbusz kulccsal elzárod a kisebbik szelepet , majd kb 30-50s után elzárod a másik szelepet is és gyorsan leállítod a klímát . Ezután már a hálózati dugót kihúzva nekiállhatsz a bontásnak , a hollandereket lecsavarhatod és az elektromos vezetéket kikötheted . a csövezést kár leszerelned mert a szerelő úgyis új csövekkel fogja felszerelni . és a lakás új gazdája is könnyebben tud új klímát felrakatni (mindenki jól jár)
Üdv! Elzárod a csapokat, lecsavarozod a csövekről és ledugózod. Ha nem tudod rendesen elzárni és ereszt belőle a gáz akkor van gáz. Olyankor préssel kell elszorítani a csövet, elvágni és leforrasztani. A lényeg hogy valamennyi nyomás maradjon benne a beszerelésig.
A beszereléskor úgyis lecseréli a gázt a szerelő. Már amelyik tisztességes munkát végez.
Sziasztok, új vagyok a fórumon, végig olvastam, nagyon jónak tartom, komoly segítséget jelentett. Kérlek segítsetek nekem! Vennék egy gazdaságosabbnál is gazdaságosabb inverteres split klimát (webáruház, Vortex 12 3,6 kW), kb 100m3 tetőteret kell napi 4 órában hűtenem, padlástér leválasztás. A kültéri elhelyezése az első gondom. 1) Tehetem-e a fal túloldalára a beltérbe, kb. 30m3, ott kacatok vannak, nyáron kb 35C. 2) Tehetem-e kívülre a kéményre, gyakorlatilag, semmitől sem védve, így magasabbra kerül a beltérinél, kb. 2 m-rel, 6m távolságra? 3) Fúrjam meg az ereszalját és tegyem a külső falra az eresz alá,így lejjebb kerül a beltérinél, kb. 2 m-rel, 6m távolságra? Én a megadott sorrenden preferálom. A másik kérdésem szerelésről és a garancia megőrzéséről szól, nincs vákuumszivattyúm, tudnátok-e szerelési és zöld kártyás segítséget adni Bp. III. ker-ben.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Üdv! Zárt térbe semmiképp ne rakjad a kültérit hacsak nem egy hatalmas hűvös pince. Kéményre jogszabály tiltja, ha tetőre rakod csak akkor ha délután árnyékban van. Inkább a ház keleti oldalára, nem gond ha lejjebb van sőt jobb is.
Üdv, köszönöm a válaszod, akkor inkább fúrok;o)
Sziasztok!
Az egyik ismerősöm kapott tőlem egy 1972-es Lehel hűtőgépet ingyen. Idáig nem volt neki, most kapott és kurvára örült neki, lefestette erre wazze nem hűt. Az én hűtőm volt amúgy, már egy éve nem használtam de azelőtt működött! Tehát 1 évvel ezelőtt működött, most a hosszú pihenő után meg nem hűt. Zúg, belül hallani is hogy sziszeg de nem hűt. Annyira nem hűt hogy a fagyasztórész hőcserélője épphogy csak hideg amihez régen odaragadt az ujjam a hidegtől. De az is csak annyira hideg mint a hűtőgép külső fém oldalfalának a tapintása. Majdhogynem hidegebb a hűtő külső fala mint belül a hőelvonó lemez. Hátul a hőleadó csövek sem melegek, a motor után az első fél méter meleg a többi szobahőmérsékletű. A motor meg forró kétórás üzem után is. Mi lehet a baja? Zúg, sziszeg belül, de a hőszivattyúzás nem történik meg. Én azt mondom hogy 99,9% hogy kiszökött belőle a gáz. Mivel a hűtőgép nem ér annyit mint egy szerelő kiszállási díj ( a faluban nincs hűtőgépszerelő) ezért csak a házilagos javítás marad vagy az hogy szerez egy másik csodahűtőt. Tehát a kérdésem: feltudom tölteni házilag házilagos eszközökkel? Tehát pl PB palackból vagy öngyújtótöltő palackról feltudom tölteni neki a hűtőgépet? Ha igen akkor hogyan? Vagy ha feltöltöttem neki akkor felrobbanhat a hűtőgép ha PB gázt keringet a kompresszor? Egyáltalán jó bele a PB gáz? Tehát akkor összegezzünk: - grammra mérni nem tudok - vákuumozni nem tudok Ahogyan csinálnám: - hűtőt kivinnénk az udvarra - kompresszor töltőcsonkját lecsípném fogóval, arra valamilyen módon autószelepet szerelnék - 11 kilós háztartási kb félig teli PB palackra szerkesztenék egy slagot, arra egy nyomásmérő órát aminek a végén "motor" szelep van ami ugye jó autóra is. - a nyomásmérő adagolópisztolyának a ravaszát kikötném, majd csatlakoztatnám a szelepre a végét - a PB palackot fejrefordítanám majd óvatosan és lassan kinyitnám a csapját, addig hagynám így amíg a nyomásmérő 2 bar nyomást nem mutat. Ha elérte a 2 bart akkor csapot elzárnám, munkavédelmi kesztyűben a szelepről levenném a tömlőt - a hűtőgépet bedugnám, 10 percig járatnám majd kihúznám. Ha érezhetően hideg a belső vagy meleg a külső hőcserélő akkor jöhetne a fél órás majd 24 órás tesztjáratás. Ha azokat átvészelné robbanás nélkül és még hűtene is akkor mehet vissza a konyhába. De a töltés előtt a csövekben lévő levegőt nem tudom kiszívatni még egy másik kompresszor szívócsonkjával sem. Gondolom az a kevés levegő nem oszt-szoroz benne. A lényeg az hogy hűtsön és átvészeljen legalább 1 évet!! Mi a véleményetek róla? A veszélyes meg stb válaszoktól kíméljetek. Inkább csak annyit válaszoljatok hogy működne-e vagy sem?
Amit csinálni akarsz nem csak hogy veszélyes
hanem teljen hiába való ! Hűteni nem fog ! a régi hűtők R22 hűtőközegre vannak tervezve teljesen más nyomás viszonyokra ! És a másik dolog hogy ha elment a gáz akkor lukas a rendszer ! hiába töltöd fel el fog szivárogni . És még az a legjobb eset ha csak büdös lesz a kamra .
De lehet hogy a rendszer csak annyira lyukas hogy mondjuk 40 év alatt eresztett le belőlle a gáz.
Ha töltök bele nem biztos hogy rögtön le is ereszt hanem mondjuk évekkel késöbb ereszt csak teljesen le. De valamennyire csak fog hűteni nem? Meg a freont vagy mi a fenével mentek régen a hűtőgépek azt már be is tiltották. De akkor mondjuk a szerelő mivel töltené fel? AZ sem azzal töltené akkor fel amire tervezték.
Hello! Egy nyomáspróbával és szivárgáskereséssel kilehetne deríteni, hogy hol sérült a rendszer gáztömörsége. Ha 72-es a masina, akkor még jó eséllyel R12 volt beletöltve. Már sem R12-vel, sem R22-vel nem lehet új berendezéseket üzembe helyezni, azonban szervíz célokra az R22 korlátozott ideig még használható. Léteznek kiváltó hűtőközegek a HCFC-k (freonok) kiváltására, de ez a teljes rendszer átmosásval, és a kompresszor olajának cserélésével jár, ami egy háztartási hűtőgépnél szinte lehetetlen művelet. A própános módszert énse javaslom... elég csúnya vége lehetne a dolognak, másrészről a leírt módszerrel sajnos nem is hűtene a gép. Létezik a PB gázhoz hasonló, úgynevezett "zöld" (környezetbarát) hűtőközeg az R600a. Ehez azonban mint minden hűtőközeghez a hozzávaló kompresszor kell, nem lehet csak úgy akármit akármibe tölteni.
Egy kis levegő + PB gáz a hűtőrendszerben..? Biztos nem hűtene egyáltalán?? A kompresszorok miben különböznek egymástól? Rossz hatásfokkal sem működne?
Levegő + Pb gáz??
Csak akkor ha repülni szeretnél.... Ha már mindenképpen barkácsolni akarsz, akkor használj R134-et, általában ez van a sűrített levegős palackokban. Azzal esetleg működhet, de a kevésbé fog hűteni és a kompresszor is hamar kimúlhat, de sokat nem veszíthetsz. Mielött nekiállsz, próbáld ki, hogy a kompresszor képes-e 7-8 bárt előállítani, mert ha nem, akkor kár vele erölködni... Ezek a régi kompik általában szeleptöréssel végzik. Az pedig javíthatatlan..
Sima PB gázzal elmegy szinte mindegyik kompresszor. Én R600 gázzal működő kompresszorba raktam, és jól működött egy darabig (a kompi eleve rossz volt).
Libus: javítható a szeleptörés, ha az ember nekifog Legutóbb egy 9kW-os daikin kültérit kaptam szét, mert a kompresszor bedöglött (beindult, de nem fújt levegőt). Mikor nagy nehezen szétszedtem, megláttam mi is a baj. Egy marha nagy adag rézsorja került a rotációs hengerek közé... hát őszintén gratulálok annak a szerelőnek, aki képes elcseszni egy többmillióba kerülő rendszert amiatt, mert nem tud rendesen bánni a csövekkel. Persze ezt már nem lehet visszarakni a házába, mert brutálisan össze volt szorítva az egész, de most már működőképes. Két kép: Bővebben: Link Bővebben: Link
Mivel vákuumozni nem tudok így marad majd benne levegő. De szikra nem képződhet a rendszerben nem?
Az izo butánt sőt a propán butánt is használják hűtőgépekhez. Akkor ebbe a régi gépbe miért nem jó? De honnan veszem észre hogy szeleptöréses a kompresszor?
Hosszú távra, folyamatos üzemeltetésre nem célszerű szerintem más gázzal tölteni. Szeleptörés esetén általában elég hangos lesz a kompresszor, mert a dugattyú (már ha dugattyús) össze-vissza dobálja.
Ahhoz, hogy égés létrejöjjön nem feltétlenül kell szikra,
lásd diesel motor... Igen, használják, de előtte tökéletesen levákuumozzák a rendszert. |
Bejelentkezés
Hirdetés |