Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Nekem abban kellene segítség, hogy autóba milyen erősítőt csináljak? A kocsiban egy régi kazettás magnó van és azt szeretném ha egy kicsit jobban szólna. A hangszórók többet bírnának, abszolút nincsenek kihajtva. Ha tudtok ilyen erősítőt esetleg megépítéssel együtt légyszi osszátok meg velem. Előre is köszönök mindent. Zoli
Kisebb teljesitmenyre en TDA8571J bol epitettem.Ez 4x40w de asszem 2ohmra, szoval nem egy erogep, de 12voltrol ne is varjal nagy teljesitmenyt.Termeszetesen lehet nagyobb erositot, de ahhoz inverter kell, es azert ahhoz tapasztalat szukseges, meg egy jo aramkor.A TDA8560Q 2x40watt.Az adatlapokat kell csak megkeresni mert szoktak rajzokat kozzetenni benne.Nyakrajzot is konnyen talalsz.
Jo epitest!
Én a TDA7375 -re hajlok. De még van pár IC kitárgyalva a linkelt topikban.
Üdv. Ha kisérletezni akarsz épithetsz, külömben drágább mint egy jó gyári. Öreg Tom.
Hali! Kissebb gondom van a hifivel a kocsiban aztán a segítségeteket kérném! A gond az hogy van egy pio 8600 mp fejegységem és ha bekötöm az erősítőt(többet is próbáltam már) akkor a hangszórók és a mélynyomó is a lézerfej mozgásának a hangját adják mikor leveszem 0ra a hangerőt! Ha meg elindítom az autót akkor meg elkezd sípolni és minnél nagyobb a fordulat annál élesebb a sípolás! Amúgy simán ha csak a rádióról hallgatom a zenét akkor nincs semmi ilyen problémám! A rádió házát már letesteltem a kasztnihoz, de nem segített! Próbáltam már hogy a negatívot is az akksiról húzom az erősítőhöz de akkor sem lett jó! Ugyhogy már lövésem sincs mit csináljak! Akit tud segíteni írjon emailt! Kössz!
krisztian19861@freemail.hu
Cserélj fejegységet!
Viccet félre, a pozitiv ágon rajta van a zavarszűrés? A nagy fekete kockára gondolok a tápkábelen , milyen kocsiról van szó? Az előző fejegységgel is csinálta? Régebb óta ezt csinálja vagy mostanába elkezdte, valami zavart szed össze a generátorról vagy a gyujtásról, ez szinte biztos.
Berlingo 2.0 Hdi! A rádió semmiféle mellékhangot nem adott meg most sem ad a hangszórókra! Az erősítőt most kötöttem be és az elejétöl fogva csinálja ezt! Megpróbáltam egy új sony fejegységgel is és ott is adta ezt a hangot ha az erősítő hangszóróit hallgattam! Igaz azzal kicsit türhetöbb volt a sípolás! Amugy rajta van gyárilag mindenéle zavarszürő a pio rádiómon! Hogy lehet kiküszöbölni ezt a hibát?
Szia!
Próbálj az erősítő tápja elé is bekötni zavarszűrőt!
Üdv. Ez a HDI-k elektronikája okozza. Nekem is ez van és ha a rádióm előlapját odahaza felejtettem is fütyül,főleg hideg indítás után.Gondolom hangszórót is cseréltél?A váltókat kell máshova eltenni,és betartani maximálisan a táp és az RCA -ra vonatkozó szerelési előírást. Öreg T.
Szia , ez cimó invertere? Mármint ami a quad alatt pihenget épp.
Az inverter az véletlenül nem +-30at tud? kisértetélyesen hasonlit az enyémre ?
Már nem mert át tekertem egy kicsit most kb 2*48.
Bár a tied még nem láttam.?
Üdv. Szóval egy kis méretű/teljesítményű erősítőt szerettem volna beleszerelni a ladánkba, ami egy mp3 lejátszóról kapta volna a bemenetet. Egyébként egy számítógéphangfalból lett kioperálva. Egyszerű megoldásnak tűnt, mert most nincs pénzem autórádióra, és ez már készen volt. Akksitöltőről tökéletesen üzemelt a 12 V-os erősítő, szólt is, viszont a kocsiban az akksiról szerettem volna direktbe kötni. Nem akartam más hálózatról áramot elvenni, mert már a szivargyújtó sem üzemel, meg a műszerfalvilágítás sem .....
hozzáérintettem a kábeleket a sarukhoz, semmi. Egyébként raktam egy 12v-os kisventillátort is a hűtőbordára, mert nagyon melegedett, és láttam, hogy a venti éppen megpördült, aztán leállt, és újra csinálta ahogy újra hozzáérintettem a kábelt. Tökre úgy nézett ki, mintha váltóáramot kapott volna. Lehet hogy nem ártana egy egyenirányító diódát betenni az erősítőm elé ?
Szia! Aksiról biztos nem kap váltóáramat. a ventilátor működik más 12V-os DC áramforrásról? (Gondolom az aksi 12V-os). Egyébként nem ártana valami védelem az erősítőnek..
Ventillátor megindúl, megáll, és az erősítő működik?
Szia!
Az autó akumlátorokban általában 14V körüli feszültség van. Könnyen meglehet, hogy ezt a feszültséget már nem viseli el a ventilátor. Próbálj meg 7812 stabilizátor IC-t kötni az akumlátorra, mert így stabil 12V-ot kapsz, és arról meghajtani az erősítőt illetve a ventilátort. Ha elegendő 1A: Link1 Ha nagyobb terhelhetőségű 12V-os feszültség szükséges: Link2 Szia!
Egyébként a ventillátort az erősítő kapcsolójára kötöttem, és amikor az autóakksin próbáltam, akkor az erősítő ledje sem villant fel, viszont az erősítő eredeti AC/DC adapteréről, és egy 230 V-os akksitöltőről is jól működött az erősítő a ventivel együtt. Ám ahogy rákötöttem az akksira, a venti éppen csak megpördült, aztán egy helyben rázkódott, az erősítő meg nem világított, mármint a led.
Gondolom az autó rendesen indul, így nem lehet szó lemerülő akksiról. Rámérhetnél, hány voltot ad le pontosan. Ugye a ventit párhuzamosan kötötted, nem sorosan, az erősítővel ?
Párhuzamosan kötöttem a ventit, és még járó motorral is kipróbáltam, viszont már csak holnap fogom tudni bemérni, mert nincs itthon a kocsi.
nekem van egy 1800wattos erősítőm és mikor be kötöm 0-ás hangerőn búg ha gyújtáson van akkor meg fordulatszámtól függően sípol! Már két kocsiba is kipróbáltuk és semmi változás!
ezt mind tudom és a komplett kábelezés nekem meg is van szerelő csinálta csak le cseréltem az előző erősítőmet egy nagyobbra! És ez csinálja ezt és nem tudok rájönni hogy mi a baj!
Vagy az erősítőt szétszeded és átnézed, keresed a hibát(kat).
Zoli mester! 1800W-kocsiba, ezt komolyan gondolod ? . Ez majdnem 180A
Sky- esetleg egy tipust vagy valami közelebbit írhatnál róla, mert megint más ha egy JBL búg, illetve megint más ha egy FIRST 1800W-búg Egyáltalán új vagy használt? Ha használt lehet csak át kellene kondizni a kapcsi részét. Szóval ha olyat kérdezel hogy "Sziasztok, mi baja van az erősítőmnek" akkor a helyes válasz arra az, hogy "Mert rossz" Írj tipust, új /régi használt, esetleg rajz vagy fénykép, mit mértél rajta, ha mértél esetleg, milyen a kocsid, stb, amit fontosnak találsz elmondani. Üdv.
Üdv.Ha az erősítőd 1800W-os akkor a táp kábelnek minimum 35 de inkább 50m/2 kell lenni. Mindkét kábelnek az akkumulátorról kell hogy csatlakozon. Még ha kissebb is akkor is az emlitett nagy áram folyik amit átlagos akkumulátorok nem tudnak kiszolgálni. Szükséges hozzá 1-2 db 80A akkumulátor aminek az indító árama min. 900A. A kondenzátor még itt is segít. Szerintem az erősítőd jó csak atápellátásal van gondod. Az első amit meg kell oldani. Ha az akkumulátor jó az a legtökéletesebb szűrés. A sípolás ( fütyülés) oka hogy az erősítő a gyenge tápellátás miatt közvetlen a generátorról dolgozik, ami váltó és szűretlen .Fordúlat függően fütyül. Ime egy 2000W erősítő benne 6x30A és kb 15kg. Öreg T
|
Bejelentkezés
Hirdetés |