Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » A műhely (bemutató topik, ahol az alkotások készülnek)
Témaindító: Müszi, idő: Okt 19, 2006
Témakörök:
Ez a műhelyünkről készült képek, leírások, mi miért oda került, hogy lehetne még jobb hozzászólások témája.
Ejha!
Ez szép! Az új gép motorja az egy lemezlejátszó motor, igaz? Nekem is van egy olyanom.. Megéri ebből építkezni? Üdv!
Szerintem a lemezjátszóban lévő motor, nem alkalmas ilyesmire. Sem nem elég erős, sem nem elég védett, sem nem elég biztonságos ilyen célra.
Ez egy 6W-os, indítókondis 240V-os egyfázisú "széria" motor. A fordulata csak 1390, de ilyet tudtam találni hirtelen. Kipróbáltam már, ez is lehetne legalább egy kicsivel erősebb, főleg, hogy 4000-es fordulatra akarom gyorsítani, de így is felpörög, utána meg már az a vékony fúró nem bírja lefogni a relatíve nagy forgó tömeget. De ez még csak kísérlet, majd a kész mű alapján fogom megítélni, hogy elég erős-e. Ha nem, szerzek erősebb motort, sőt ha indokolt akkor 2 pólusút is, ami majd pörög vagy 2900 körül. Más! Kicsit idegenkedtem a laposszíjtól, még eddig nem terveztem ilyen hajtást. Alaptalanul!! Remek hajtási mód, főleg ha viszonylag kicsi tárcsaátmérőkben gondolkozunk. Csendes, sima futású, nincs érzékelhető surlódás, nem mozog a szíjtárcsán, pedig csak 0,6 magas ívet csináltattam a tárcsa homlokára. És persze mindez kézben tartott motorral, ami talán nem a legoptimálisabb pozicionálás. Egyszóval, aki konstruál valamit, és érez magában egy kis saját tervezési hajlamot, annak jó szívvel ajánlom a laposszíj-hajtás használatát Alkotó
Szia!
Azért mondtam lemezlejátszó motort mert én úgy tudtam hogy ez abból van.. Néztem is hogy mekkora lemezlejátszó lehetett az.. Akkor ez a motor miből van? Vagy mihez használták? Üdv! Idézet: „egy kétsebességes szalagos magnó motorja hajtotta” Üdv
Jajj
Nekem csak a magnó jött át Hopp, akkor nekem is szalagos magnó mocim van.. Köszönöm hogy szemfüles voltál Üdv!
zoly15, szabi83!
A kétsebessges magnó motor, az eredetit hatjtotta, ez egyik fotón rajta is van, egy külső forgórészes szinkron motor volt. Amiról most beszélünk egy másik motor, attól legalább 2x erősebb, és egy elektromos szelepvezérlő-műből "mentettem meg". Gyakorlatilag új, még soha nem forgott egy percet sem (mondjuk ettől még lehet, hogy nem fog bevállni, de én nagy reményeket fűzök hozzá). Alkotó
Láttam a fúrót amit 13 éves korodban csináltál, a kínai tervezőmérnökök sem terveznek jobbat, de ott a kivitelezés... Nos nem ilyen, millimétert kottyan minden alkatrésze, és minden alultervezve. Én ma takarítás közben akadtam mechanikára, már csak ki kell találni a lineáris csúszkának nevezett szerkezetet hogy hozom össze a fúróval a fogasléccel és az állványzattal. Persze ez egy műhelypucolás terv része, null befektetésből valami értelmeset, a gamma léptetőmotor megadta magát, így belőle lesz a fogaskerék tengelyének háza. Minidrillt akarok belefogni, ha jól csinálom lehet hogy még a minimális fúrótörésnél ami nálam van kevesebb fog törni, a leggyengébb láncszem a minidrill, hogy lehet egy szerszámot műanyagból csinálni?
Én egy ilyet fogok összerakni
Miért ne lehetne műanyag borítás. Még a Bosch profiszériáiban is van tiszta műanyag borítású készülék
Jó kis táp. Apropó táp, tegnap előtt kaptam egy leválasztó trafót, brutális. Nézzétek meg az adat tábláján a teljesítményét.
Sziasztok!
Ez az aranyos kis fúróálvány annyira velünk akart jönni,hogy megvettük! Nem is volt drága,ahhoz képest hogy milyen pontos és hogy 6Cm-t mozfdul el a fúró! Ára:4000Ft(Az OBI-ban!) Ma nem próbáltam ki,mert későn jöttünk vele haza,és elment az idő a pihenéssel(biciglivel utaztunk ) Néhány kép a "zöldségröl"
És még néhány!
Tényleg megérte az árát. Használd egészséggel!
Megjegyzés: A mi esküvőnkről kicsivel kevesebb kép készült, mint a Te állványodról....
Kend meg az oszlopot, és minden mozgó alkatrészt egy kis gépolajjal, szebben fog csúszni, nem kezd rozsdásodni, és még csak kopni se fog annyira.
Azért én megnézném jobban azt a "leválasztó" trafót.
2kVA-es trafó ennél nagyobb szokott lenni, ha pedig egyforma a szekunder és a primer fesz, akkor még nagyobb, mert nem fér el a csévén a tekercsek. Életveszélyes lehet, ha az ember azt hiszi leválasztó, miközben autotrafó Idézet: „Életveszélyes lehet, ha az ember azt hiszi leválasztó, miközben autotrafó ” Mi a különbség?
Ilyennel még nem is találkoztam, miben vannak ilyen auto trafók? Vagy lehet hogy tele vagyok ilyenekel csak nem tudok róla? Pl videó tápokban, stb. Mik a veszélyei?
Én úgy tudom, ez az autótrafó.., ha nem jól tudom, akkor tessék, megmutatni melyik az
Énnekem még mindíg fogalmam sincs melyik az az autotrafó, és hogy miért jó/nemjó, ezért kérdeztem, azt értem hogy egy pirimer tekercs van és le van csapolva egy "szekuder" dehát akkor ott van a fázis rajta nem?
Vagy akkor ez olyan mint egy hármas fesz osztó?
Ilyen trafóm van nekem is csak annak még megvan a burkolata is. Jó is ez itthonra :yes:
Nekünk is ilyen fúrógép volt. Viszont éppen kibírt egy évet. Pont a gari lejárta után ledarált a nagy fogaskerekéből egy darabot és utána használhatatlanná vált. És ez annak köszönhető volt, hogy a motor tengelye és a nagy fogaskerék között túl nagy volt a hézag. És ez még nem is volt agyonnyúzva. Most egy tacskós gép van és az jobban bírja, pedig azzal betont, téglát, mindent fúrunk.
Az állvány pedig egész olcsó volt. ha megfelelő kenést kap, akkor egy jó ideig nem lesz gondod a kopással.
Az autótrafó olyan, mint egy ellenállásosztó. Így a fázis változatlanul kint van a kimeneten, csak le tudod szabályozni vele a feszültséget nullára is. Mintha egy nagy poti lenne az egész, aminek a két vége rá van kötve a hálózatra és a közepéről meg levennéd a kimenő feszt. Remélem jól tudom.
Jól. :yes:
Gyakorlatilag egy induktív osztó, galvanikus leválasztás nélkül. Emiatt persze életveszélyes. Egyetlen előnye, hogy nem kell bele annyi huzal mert a szekunder tekercs ugyan az mint a primer.
Még egy csepp: leválasztótrafónál evidencia lenne az osztott csévetest.
És nem keverendő az autotrafó az autó gyújtótrafóval Bár mintha az is autotrafó lenne...
Tökéletes megvilágosodás. Azt azonban nem értem, hogy miért gyártanak egyáltalán auto trafót ha életveszélyes? Megér egy kis rezet az emberi élet?
Csöves rádiónál is használtak autotrafót. Több rajzon is láttam már. Ha burkolt és szigetelt minden, akkor miért ne használnák.
A megszokott, szokványos trafók a leválasztótrafók. Állítható feszültségű trafó ritka, bár elképzelhető. Mint az autótrafó, csak alatta van a primer.
Az autótrafó arra jó, hogy állítható a szekunder feszültség. Változik a terhelhetősége is. Mint írták egy tekercsből áll. A közös részen folyik a legkevesebb áram, tehát növelve a kimeneti feszültséget nő a hatásfoka. Általában laborokban használják, készülékek vizsgálatára, feszültségtűrés szempontjából. Létezik háromfázisú kialakításban is. Kezdő elektrosok előszeretettel használják, mivel relatív olcsó (kevesebb réz), és változtatható. Tehát erősítők, áramkörök tesztelésére jó. Tudok olyanról, aki az autótrafónak csinált egyenirányítást is. Mivel ezeket általában beépítik, így volt kivezetése a váltóáramra 0-270Vig, meg az egyenáramra 0-380Vig. Ezzel gyakorlatilag minden készülék tesztelhető. Óvatosan kel vele dolgozni. Ha lehet ellenőrizni kell, hogy ne fordítva legyen bekötve (kimeneti nulla legyen valójában a fázis, mert akkor minden nélkül fogdoshatod a fázist). Ha az ember nyugodtan akar dolgozni, akkor kell elébe egy leválasztótrafó is, de ez már kétszeres ár. Röviden egy jó hatásfokú feszültségosztó, de tud nagyobb feszültséget is, mint a bemenete.
Még nem használtam,lusta voltam lemenni a műhelybe tegnap fadarabért!
Majd mingyárt kipróbálom! Volt hely az SD-n kihasználom azt az 1 gigát |
Bejelentkezés
Hirdetés |