Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Tesla tekercs építése
Jó sokat kell rázni. De a legjobb, ha bedugod őket, és rövidre zárod néhány másodpercre, a saját búgásuk majd kirázza a bent rekedt levegőt.
Sziasztok
Ezen az oldalon kezdő és haladó is talál magának való tekercseket. DRSSTC SSTC SGTC VTTC http://www.ctc-labs.de/
Egy MOT-ot rövidre zárni??
Nem veszélyes ez egy kicsit? Valahol olvastam, hogy majd 3kW-ot vesz fel a hálózatból, a Tesla-tekercs működése közben! Akkor mennyit vehet fel, ha a szekundert rövidre zárod?? Jobb esetben lecsapja a biztosítékot, rosszabb esetben dobhatod a kukába. Szerintem. Vagy te, hogy értetted ezt a rövidre zárást?
Meg lenne egy olyan kérdésem, hogy egyenfeszültségről is működik egy Tesla-tekercs?
Igen, szerinted.
Nálam 4 darab megy, ezek szerint azok 12kW-ot vesznek fel 1 fázisról, ami 52A, a megaszkítóm pedig 25A-es (+a forgó szikraköz is felvesz 600W-ot ugyanarról a fázisról). Ha a sönt nincs benne, és rezonáns szekunder oldallal van rövidre zárva, akkor esetleg felvehet 3kW-ot egy marha nagy darab mot. Egyenfeszről is mehet, szikraközösnél DCTC-nek hívják, vagy van egy speciális esete, akkor um. charging reaktort használnak, hogy a kondenzátor dupla csúcsfeszültségre töltődjön, ezáltal 4x akkora energiát raktározzon.
Hát az én MOT-om 4,6A-t vesz fel, és kb. 240W-ot fogyaszt a hálózatból ÜRESJÁRATBAN! Akkor mennyire mehetne fel az áram, ha rövidre zárnám a nagyfeszültségű részt?
Inkább nem próbálom ki. Persze ezek a mérések mindenféle fojtótekercsek nélkül értendők. "Nálam 4 darab megy, ezek szerint azok 12kW-ot vesznek fel 1 fázisról" Ezt én nem mondtam. És szívesen fogadnám, a te méréseidet, hogy 1db MOT önmagában mennyi Ampert vesz fel üresjárásban, ill. rövidrezárt szekunder mellett. Az én MOT-omat nehezen tudtam beszerezni, így nem akarom megkockáztatni a tönkremenetelét. Köszi.
Aki mot meghajtásos teslánál nem használ forgó szikraközt, annál lesz is fogyasztás rendesen, meg rossz hatásfok.
Nincs külön 1 darab trafóm olaj alatt, amit mérhetnék, így mostanában nem tudom elvégezni a mérést. A motok meg ilyenek, melegszenek üresjárásban, 50A indulóáramuk van, meg a primer alul van méretezve. Itt áttekertem egy trafót, 4 menet hegesztőkábel a szekunder, és a teljes zárlatot is bírja 1 percig, pedig ez nincs is olaj alatt, és a sönt is ki van szedve belőle: Bővebben: Link 4,6V üresjárási feszültség, 647A-t mutat a lakatfogó, terheléssel a feszültség kb 3V. Ez a szekunder oldal, a primer oldalon így 2500W lehet a teljesítményfelvétel. Rezonáns üzemben 4 mot kb. 180V primer feszültség mellett vágta le a 25A-es megszakítót, miközben ívet húztam velük.
Nekem sem volt olaj alatt a mérésnél.
4 menetnél el is hiszem, főleg hegesztőkábellel, de a MOT-nak a szekundere nem hegesztőkábelből van. Az szerintem nem bírna ki még 2A-t sem. Ezért gondoltam, hogy nem ajánlatos a 2kV-os szekundert csak úgy rövidre zárni. Ehhez a rezonáns üzemhez, meg sönthöz tudnál belinkelni valami anyagot? Mert még nem nagyon hallottam ezekről. Ha lehet magyarul. Ja, igaz nem egy MOT-ot tekertél át? Mert az érdekelne, hogy szedted szét ![]()
A szekunderből nagyon nagy áramot ki lehet csalni, mert a legtöbb motnál jó minőségű rézből van. A szekunder még csak fel sem melegszik, mikor a primer már kigyullad!
2A pedig folyhat rajtuk, rezonáns üzemben (de lehet több is). Nincs magyar leírás. A sönt a két tekercs közt lévő néhány lemez. A rezonáns üzem pedig az, mikor a szekunder oldalból párhuzamos LC kört csinálunk. A kondit persze nem párhuzamosan kell bekötni a kondival, hanem a terheléssel sorban, így lényegében az egyetlen impedancia a szekunder oldalon a terhelés, és a szekunder tekercs ohmikus ellenállása, ezért eszméletlen nagy áram kijön a szekunderen, még hegesztőpajzsra is szükség van. Ha át akarod tekerni, a szekundert az egyik oldalon a vasmag mentén le kell vágni vasfűrésszel, majd egy fadarab és egy kalapács segítségével ki kell ütni. Voltak képeim erről, ha megtalálom, felrakom. Rezonáns üzem videó: Bővebben: Link
Kondi helyett a szekunderrel párhuzamosan.
Előbb tisztázzunk már valamit. Ugye a szekunder neked is azt a tekercset jelenti, amiről a nagyfeszültséget (2kV) le lehet venni?
Ha igen, akkor, hogy bírna ki az a kb. 0,8mm átmérőjű huzal nagyon nagy áramot? Meg nálad mi számít nagy áramnak? A videóhoz valami kapcsolási rajzot tegyél már fel, mert így nem nagyon értem. Érdekelne, hogy a francba lehet akkora ívet húzni. Meg a "moc" a mikrosütő kondit takarja? Ha a szekunder levágása neked azt jelenti, hogy magát a tekercset "felaprítod", akkor inkább kihagyom, mert drága a réz ![]() ![]() "Ha a sönt nincs benne, és rezonáns szekunder oldallal van rövidre zárva, akkor esetleg felvehet 3kW-ot egy marha nagy darab mot." Vagyis azt mondod, hogy ha a szekundert egy kondenzátorral zárom le (párhuzamosan rákötöm), akkor nagyobb teljesítményt vesz fel (és ad le), mint ha simán rövidre zárnám a kapcsait? Bocs a sok kérdésért. ![]() ![]()
Sziasztok zolee vagyok. Sajnos még csak kezdő vagyok az elektronika terén, de szeretnék egy tesla tekercset építeni. Egy nagyon primitív áramkört raktam össze: vettem egy 13,5/220V-os transzformátort és rákötöttem a 13,5-os részét egy 3V-os zsebtelepre,mire az a multiméter szerint 400V-ot állított elő a primer oldalon ,a szekunder oldalon pedig 1cm szikra jelent meg. Mivel még csak középiskolás vagyok, így fizikaórán tanultuk,hogy ez önindukció miatt volt ez lehetséges. Nem tudom lehetne-e ezzel a módszerrel egy tesla tekercset építeni? Arra gondolok, hogy fogok egy ledvillogtató kapcsolást,és kellően felemelném a frekvenciáját,akkor a szekunder oldalon elhelyezve a tesla tekercsek "szokásos primer körjét (kondenzátor,szikraköz,légmagos transzformátor",akkor az működne-e? Azt tudom,hogy nagyon fog melegedni a trafó,de remélem tudni fogom hűteni.köszönöm már előre is a segítségeteket.
400V-ot mérsz a trafón primer oldalán, ha a szekunderre egyenáramot kapcsolsz? Valami ott nem stimmel. Amit csináltál pedig nem önindukció. Ez tesla meghajtásra alkalmatlan.
Igen, a nagyfesz szekunder. Kibír nagy áramot, ami több A-t jelent.
Rezgőkörről hallottál már? Jó lenne utána nézni, mert ez nem a megfelelő topik, meg nekem sincs kedvem 20x leírni, mi miért van. Van még egy alkatrész, amit ha rákötünk a motra, sokkal nagyobb áram folyik, mint ha simán csak rövidre zárnánk a végeit.
Ja, ha a multit rákötöd a primerre, miközben a szekunderre egyenáramot kapcsolgatsz, akkor jó eséllyel tönkre is ment a műszer.
Van 2 ilyenem, ezek max arra jók, hogy súlyzózzon velük az ember, vagy vastelepre elvigye.
Én ezt egy digitális mérővel csináltam(amit újra kellett indítani a mérés után) és a primer körön ( nálam a 13,5V-os részen) a trafó másik kivezetésén mértem. Amikor megszakítottam az áramkört közben egy lila színű szikra jelent meg mérete a primer körön kb. 1 mm, ami kiszámítottam, hogy 400V körül lehet, ezért tartottam reálisnak a mérést. A szekunder körön pedig 1 cm-es szikrát lehetett kihozni belőle, ami számítva olyan 7-8000 V-ot jelent. A számításhoz sima önindukciós képletet használtam a primer körben, a szekunderben pedig a levegő átütési adatait vettem alapul. Azt hittem lehet vele egy tesla tekercset meghajtani, mert olyan egyszerű lenne, ha csak egy astabil kapcsolást kellene hozzá készíteni, de úgy látszik tévettem. Köszönöm a segítségeteket. Esetleg, ha valaki tudna valami egyszerű félvezetős tesla tekercs építéséről egy linket,azt nagyon megköszönném
![]() ![]() Köszönöm már előre is
Skori oldalán találsz félvezetőset. A neontrafó helyett mikrosütőtrafót kell használni. 2 darabbal már lehet teslát csinálni, de ahhoz profi forgó szikraköz kell (vagy 2 fázis).
Nagyon köszönöm! Az oldalon meg is találtam a 12V-os miniteslát, amit talán meg is tudnék csinálni,de lenne egy problémám. Miről tudnám üzemeltetni,mivel nincsen akkumlátorom ,csak a kocsiban(azt meg érthető okokból nem szeretném használni) és venni sem szeretnék. Az oldalon találtam egy 12V 20A-es tápot, az jó lenne hozzá,vagy netán az én 220/13,5V-os 1000 mA-es trafóm,amit vettem jó lenne?Köszönöm már előre is. Bocsi a sok kérdésért
![]()
Nem kell neki 20A..,de működni fog az oldalon található táppal és a trafóddal is,csak kell egy egyenirányító+puffer kondi ennyi.
![]()
Köszönöm a segítséget, szerintem a trafommal fogom megcsinálni.
Ha nincs kedved írni, akkor minek jársz ide?
Idézet: „Van még egy alkatrész, amit ha rákötünk a motra, sokkal nagyobb áram folyik, mint ha simán csak rövidre zárnánk a végeit.” És ezt gondolom találjam ki magam. Ezt szeretem a fórumozókban, hogy csak ködösíteni tudnak, és semmi adattal nem szolgálnak. Adatok nélkül meg nem sokat érnek a hsz-aid. :no: Bocsi. A nagyképűségről meg már ne is beszéljek... Úgyérzem jön mindjárt a némításom, de nem érdekel ![]() És lehet 1 db MOT-tal, és forgó szikraköz nélkül is Tesla-tekercset építeni.
Maestro,ha érdekel a téma,nyilván olvasod a topicot,nem kell kitalálnod semmit,mert már elhangzott a mot-okkal kapcsolatban pár dolog,szvsz. az is amire Collector utalt.
Nem vagyok modi,de a modi is ezt mondaná:Használd a keresőt!(K) Lehet 1 mot-tal,mot nélkül,szikraközzel,szikraköz nélkül tekercset gyártani-szabad kísérletezni-google rengeteg adattal szolgál,amivel hosszas olvasgatás után tisztába lehet tenni a dolgokat-ha esetleg valaki ködösítene.. ![]()
Igen, ezt azért írtam, hogy ha van kedved elgondolkozhatsz rajta, vagy más is, de mivel semmi köze nincs a teslához, meg a topikhoz sem, nem igazán értem a reakciódat.
1 darab mottal nem fogsz tudni teslát építeni, az tuti, 2kV édeskevés bármilyen szikraközbe. Én pedig hadd ne beszéljek már egyesek hozzá állásáról. Idejössz, a fele kérdésedet hitetlenkedve, kijelentve teszed fel, amire válaszolok is, erre ezt kapom. Pl. "És lehet 1 db MOT-tal, és forgó szikraköz nélkül is Tesla-tekercset építeni." Ezt kijelented vagy kérdezed?
Kijelentem, mivel már építettem 1db MOT-tal, sima szikraközzel.
És bocs, mert nekem meg nincs kedvem 60 oldalt végig lapozni, úgy mint neked 20-szor leírni. A kereső meg nem sokat ér, mert kidob ezer oldalt, amiből 800 OFF hozzászólás (mint ez is). De gondolom te tudod hova írtad le, de még csak be se linkeled. Hát kösz. egyébként még a google-ben is kerestem mielőtt megírtam az előző hsz-emet, de semmi. De lehet, hogy csak nem tudom kitalálni a kulcsszót amire kidobná a választ. És még most se kaptam választ. De lehet, hogy te se tudod, mivel még egy kapcsolási rajzot sem dobtál fel nekem. Azért itt kérdezem, mert ehhez a témához áll a legközelebb a MOT, és nem akartam egy új topic-ot nyitni. Na mindegy, majd kikísérletezgetem magam.
Hát én arra az 1 motos tekercsre nagyon-nagyon kíváncsi vagyok! A sztatikus szikraközzel nemhogy 1, demég 4 mottal sem üzemképes a tekercs, mivel ívelés lép fel a szikraközben, ez meg zárlatot jelent a meghajtás oldalról, forgó szikraközzel és 2 mottal is éppen hogy megvan az a feszültség, amikor már átüt, de még nem alakul ki ív a szikraközben. Youtubeon is látni próbálkozásokat 2 mottal és sztatikus szikraközzel, és szanaszét ível a szikraköz, persze van egy harmatgyenge szikra a kimeneten, de az nem tesla tekercs, hanem egy rossz hatásfokú transzformátor.
Ha normálisan állsz a dolgokhoz, akkor választ is fogsz kapni, nem pedig úgy, hogy "hát vazzeg minek vagy itt, ha nem válaszolsz a kérdéseimre" stílusban leanyázol.
1mm-t kb. 2kV már át tud ütni, így szikraközbe is jó. És nagyon jól működött, kb. 8cm-es szikrákat hányt, persze lehetett volna nagyobb is, ha méreteztem is volna a tekercseket.
És nagy frekvencián rezgett, mert még mindig életben vagyok, tehát Tesla-tekercs volt (a hagyományos). ![]()
Át tud ütni, de a mot akkora teljesítménnyel rendelkezik, hogy nem csökken számottevően a feszültsége, ha tölti a kondit, így a szikraközben a mot árama nagyon nagy lesz. 8 centis szikrák kb. 1kW-ról nem mondhatni túl jó hatásfoknak, és ez közel nem áll a normális működéshez. Ha bedobsz mellé még egyet sorosan, majd meglátod, miben lesz más.
Persze hogy rezeg nagyfrekvencián, de ha ezt neveznénk tesla tekercsnek, akkor egy indukciós hevítőt, vagy egy invertert is annak nevezhetünk. De sajnos nem így van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |