Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A végfok kapcsrajza ezenaz oldalon van a nyáktervemet is mellékelem de elvileg az jó.
Menetközben sikerült találnom egyet, igaz 5V-ból állít elő 30V-ot, de nem baj.
Bővebben: Link Az oldalt elnézve működőképes a kapcsolás, viszont az 1SS108 diódát nem tudom számomra elérhető helyen beszerezni. Lehet mással helyettesíteni? Üdv vtnagy
Ahogy az adatlapját elnézem, bármilyen gyors dióda jó hozzá.
Szia!
Nem ajánlom az alacsonyabb faszültségről való járatást,mert az általad említett izzó halogén izzó. Ennek lényege:az izzószálról elpárolgó részek a speciális gáztöltetnek köszönhetően mindig a legmelegebb részre rakódnak vissza,pont oda,ahol vékonyodik.(Ott nagyobb az áramsűrűség.) Alacsonyabb feszültségen nem melegszik fel a szál annyira,hogy az említett folyamat beinduljon,tehát hamarabb kiég.Viszont magasabb feszültségre kevésbé érzékeny,mint egy hagyományos izzó.
Értem. Az adatlapokat nem igazán értem, de úgy fest, a BAT85-öt itt lehet használni, de majd kiderül.
Előre elnézést kérnék, ha idegesítő leszek. Egy VFD órát szándékozom csinálni, óra:perc kijelzéssel, Atmega8 segítségével. Megpróbáltam összedobni hozzá egy kapcsolási rajzot, bár úgy érzem van benne hiba bőven. A csöveket multiplexelve szándékozom majd meghajtani. 230V-os feszültséggel még nem dolgoztam, így az a rész nem tudom, pontosan hogyan is kellene kinézzen, igyekeztem más kapcsolási rajzokról ellesni a módját. (A csöveknek én csináltam meg a könyvtárát, azért néz ki kicsit hülyén.) Működőképes lenne a kapcsolás? Ha nem, mit kellene másképp csinálnom? Üdv vtnagy
Milyen tipusu csovek? Szerintem a 30V-al negy cso multiplexelve nem lesz valami "fenyes". A szegmensek meghajtasa nem nagyon mukodokepes. PNP, NPN parossal kellene meghajtani a csoveket, vagy jobban jarsz egy UDN2981 ICvel. A GND kapcsolgatasaval nem ertem mi a celod..Tovabba ellenallas oszto nem szukseges 1.2V eloallitasahoz. Eleg szamolni egy elotet ellenallast. De ha mindegyik futes megy egyszerre, hatalmas lesz a disszipacio, nem fogod gyozni huteni a STAB ICt. Sorba nem kotheto egyen feszultsegre a potencial kulonbseg miatt. Viszont lehet olyat csinalni, hogy futesek sorba kotve , megfelelo elotet ellenallassal, es H-Hiddal meghajtani.
öööö.... pedig most én is VFD csővel építek órát :hide:
Sziasztok
Egy egyszerű de számomra fontos kérdést szeretnék feltenni. Át szeretném kábelezni a lakásban a 220as vezetékeket rézre, mert aluminium az összes. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan jobb a vezetékeket összekapcsolni, csokival csináljam vagy az összecsavart vezetéket jól befuttatnám ónnal. Meg tudom oldani, hogy a forrasztópákám működjön, mialatt áramtalanítva van a hálózat, ezért ha biztosabb a forrasztás a csokinál, akkor inkább forrasztanék. Azért merült fel bennem a kérdés, mert tudom, hogy aluminiumot rézzel csak úgy összekötni csoki nélkűl elég rossz megoldás a melegedés miatt. Nem tudom, hogy ez fennál-e a réz/ón párosításnál. Szóval ha biztosabb/biztonságosabb és jobb összekötetést biztosítana a kábelek forrasztása, akkor úgy csinálom, ha nem akkor gondolom csokival. Természetesen az egész ház rézzel lesz átkábelezve. Szóval melyik a jobb? Csoki vagy masszív forrasztás? Előre is köszönöm.
Itt egy sajat kapcsitap VFD-hez.Bővebben: Link
Na jo Nekem a "fluor"-bol nem esett le..
Amugy amit irtam VFD-re vonatkozott.
A lényeget pont nem mondtam
Szóval a csövek IV-6 VFD csövek, azokat szeretném használni. A GND kapcsolgatásával a csöveket egyenként tudnám működésre bírni, mert közös a GND. Remélem amúgy a multiplex fogalmát jól értem. A szegmenseknek +30V-ra van szükségük (Link), azt az UDN elbírja? A fűtési részt nem értem, hogyan gondolod. A H-hidat értem, de a megvalósítását még nem igazán. Szerk: a kapcstápot köszi, lecserélem a "jelenlegit"
IV-6 -al van egy homerom az elobbi linken es itt tobb keppel: Bővebben: Link
A GND kozos a futessel, igy a futest GND veget fogod kikapcsolni, az anod es a szegmens a +5V fele meg vilagitani fog. Multiplexhez az anod feszultseget kell kikapcsolni. (PNP, NPN paros) Valoban 30V -ra van szuksege, de az aram multiplexnel osztodik. Ezert novelni kell a feszultseget. A futeseket sorba kotni es +5V-ra elotet ellenallassal es H hiddal. Ezzel negyszogu valtakozo aramot allitasz elo a futesnek,..Vagy mondjuk 9V, v. 7.5Vos tappal hasznalod , es akkor nem fog annyira futeni a STAB.
Meg annyit hogy a futessel nagyon vigyazz ! Ha tul futod egy pillanat alatt eleg az emisszios reteg, es lehet dobni ki a csovet!
Azt hiszem kicsit értem.
Tanulmányozom szerintem először a hőmérőd, utána jövök a többi hülye kérdéssel. Köszöm az eddigi segítséged. Üdv vtnagy
Szia!
A hőmérő kapcsolási rajza alapján átszerkesztettem az én rajzom is. Remélem jól értem a dolgokat. A fűtési részét úgy meg lehet oldani nagyobb probléma nélkül, hogy nem 1, hanem 2 szekunderes lenne a trafó (2x6V), és a 2. szekunderre kötném a fűtést, megfelelő előtét-ellenállással? Vagy inkább csináljam úgy, hogy nagyobb trafót, mondjuk 9V-osat választok, és ahhoz igazítom a fűtést? (Egyelőre a fűtést még nem szerkesztettem be a rajzba) Üdv vtnagy
Egyébbként az a baja hogy ha bekapcsolom akkor 2-3 mp-ig jó utána csökken a jelalak amíg teljesen egyenes nem lesz(suliba néztük szkóppal meg jelgenerátorral)
A kapcsitap rajzban hiba van. a tranyo emmitere GNDn kellene legyen. Nezd at ujra.
Nem kell az orakvarcra kulso kondi. RST: 10kval +5Vra. A szegmens meghajto UDN szabad labat felhasznalhatod a dp -k meghajtasara (pl. masodpercre villanas, beallitasoknal jelzes, stb..) UDN: Ez a tipus 50Vig megy. De van 80Vos valtozata is, az adatlapban megtalalhato. Bar 60V fole nem nagyon illik majd huzni a tapot a csoveknek.( az adatlapban szerintem ez is megtalalhato, - mondjuk en nem ertek oroszul) A nyolc tranyo es a hozza tartozo ellenallasok helyett szinten lehetne UDN-t rakni. (Bocs az en otletem volt npn, pnp paros, de ICvel sokkal egyszerubb, es a nyakterv is egyszerubb lesz.) Ha marad a tranyos valtozat, a pnp B ellenallasok legyenek 33k-osak. Nyomogombok : sda, scl labakra kell kulso felhuzo ellenallas, a tobbire nem szukseges. Futes: egyszerubb parhuzamosan, es egy elotet ellenallassal. 25 Ohm / 1W. Itt vigyazni kell hogy mindegyik cso futes laba jol be legyen forrasztva, mert ha valamelyik "kiesik", nagyobb aram jut a tobbire es tonkremegy. 7805-ot biztosan kell majd huteni. A tobb szekunderes valtos valtozat azert nem tetszik, mert az ilyen ora jobban nez ki dugasz tappal, mint egy nagy dobozban trafoval. Akkor is inkabb H-Hiddal. De azt meg vezerelni kell.
Sziasztok!
Egy 24V 1A elektromágneses szelepet szeretnék kapcsolni 5V-al. A probléma az, ha folyamatos 24V-ot kap, akkor a tekercs nagyon melegszik. Arra gondoltam az 1A csak a behúzáshoz kell, utána a behúzva tartáshoz elég lesz 0,3A is így nem melegszik. Az alábbi áramkört készítettem. Jól működik, de alkatrésztemetőnek tűnik. Van vkinek egyszerűbb ötlete erre a problémára? üdv:zoli
Üdv!
A 12V-os zénert, meg az IC-s rész szerepét nem értem, hogy minek kell. Ha csak annyi kell, hogy 5V-al tudd kapcsolni a relét, akkor elég a TIP120-as rész. Rajzzal kapcsolatban: a 0-t is szokták jelölni, nem csak a +- tápot.
Sziasztok
Sürgősen kellene nekem egy oylan kép, amin a párhuzamos port kábelében a vezetékek színe is meg van adva, hogy mi tarozik a gnd-hez, mik taritoznak az adatbitekhez stb.! Kérlek segítsetek, köszönöm szépen üdv Izeg.
hello
a multivibrátornál a két led nem szabályossan felváltva villog hanem az egyik az egyik hoszabb ideig villog mint a másik miért?
A kapcstápot tényleg elnéztem, javítottam.
Megcsináltam a többi javítást is, amit mondtál. Szerintem marad a tranyó páros, mert az UDN nem lenne teljesen kihasználva. Ha majd megtervezem a másodperc kijelzőset is, oda akkor használok UDN-t. A DP lábakat nem szeretném használni semmire, mert elválasztónak a 2 db LED-et szándékozom betenni. Eredetileg dugasztápos volt, csak nekem 12V-os tápom van, azzal meg a 7805 már nagyon melegedne. Viszont HEStore-ban kinéztem egyet (Link), ezt használhatnám? Mert akkor visszateszem az eredeti tápellátásra. A fűtési részt remélem jól értettem, hogyan kell. Üdv vtnagy
Szia!
Először is :google: Bővebben: Link 1 Bővebben: Link 2 És miért nem tudod kisípoltatni műszerrel hogy mi mi? Én is így csináltam mikor nekem is kellett és kb 5 perc alatt meg is volt az egész.
Hello!
Szerintem egy rajzot feltehettél volna hogy milyen multivibrátorral próbálkozol (555, tranzisztoros, stb). És légyszi kicsit tagold a mondatokat.
Sziasztok!
Egy VFD kijelzőt (ami a videókban szokott lenni) Hogy tudom beüzemelni? A válaszokat előre is köszi!
Köss a tekerccsel sorba egy néhány ohmos PTK ellenállást! ("Gyárilag" is így csinálják.)
Ha sűrűn kapcsolgatod, akkor viszont ez nem jó megoldás, mert nincs ideje kihűlni a PTC-nek.
Kedves Dávid!
1: nincs lehetőségem lesípolni, mert nem tudok hozzáférni a kábel másik végéhez. 2: ezek a képek NEM Írjáka színét akábelnek, ami nekem fontos lenne Na mindegy , azért köszönöm a segítséget! Údv: Izeg.
Hát ha időm lesz akkor a kedvedért újra kisípoltatom, felcimkézem s lefényképezem. :awink:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |