Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
nem akarok offolni..
Egyebkent a toroid mag erdekelt volna, ha valaki jar beszerzesen a Tali-nal, akkor nekem is kellett volna, de mar letettem rola, valoszinu, hogy most EI-s magbol fogom megcsinalni.. Egyebkent biztosan lesz kerdesem a kesobbiekben. ![]()
Cimó az volna a kérdésem hogy a autóshifi tápod +-40V-ját nem lehetne feltornázni +-55V-ra?
Mert van egy erősítőm ami erről a feszkóról üzemel! Szép dinamikus hangja van csak +-40V-ról nem jön ki belőle annyi szufla.
Természetesen fellehet tornászni, a fesz a szekunder menetszámtól és a TL431 "R" lábán levő ellenállás osztó értékétől függ.
tunál valami segítséget adni az osztó számításához?
A trafót akkor meg áttekerem!!! Szóval lehetséges ![]()
Még annyit hogy az MBR10200 helyére beraknék BYW29-200-asokat szerintem elég a 400W-os erősítőhőz az is nem???
+-40V-ról, ha nem esik össze a feszültség terhelésre, kivehető szinusz 171W 4ohm-on. Ekkor a tápról a felvett teljesítmény 241W. Ez sztereó esetén 500W.
Ha emeled a feszt +-55V-ra és marad a 4 ohm, akkor ez 338W szinusz és a tápról felvett 476W, ami két csatorna esetén 953W. (ide már a BYW29 is kevés a 7-8ével) Tudom, hogy nem szinusszal hallgatjuk a cuccot, de a mai autós zenékben dominál a mély. Lényeg, hogy a jelenlegi 500W-ot talán még leadja a tápod, de többet biztosan nem tud...
Monoblock erősítőt építek, tehát egy csatorna bőven elég lesz!
Akkor úgy látom h elég lesz a +-50V (csökkewnő kimenő RMS) és inkább a terhelés (zenei) miatt inkább MBR diódák! Köszi én is erre saccoltam ![]() De jobb kérdezni mint aztán füstöt látni ![]()
Hello
Én meg jegyeztem, hogy neked kell egy Toroid M2TN-C D: 42 d: 21 h: 22 bevonatos. Ae: 226.5 Ha megyek vásárolni megint, akkor szólok ![]() Az a számítógép táp trafó, amivel ki akarod próbálni, az nem légréses véletlenül? Mert akkor az neked nem lesz jó.
Óóó, azt megköszönöm!
![]() ![]() Neem, a toroid trafora gondoltam, D:27 d:14 h:11 Arra, hogy kipróbáljam, szerintem tökéletes. Kövezzetek meg, ha tévednék.. ![]() ![]()
Hát ha az autós tápot akarod meg csinálni, akkor annak nem jó a légréses trafó, mert akkora áramot fog fölvenni, hogy minden széné éghet. Oda nem lehet légréses trafót betenni, viszont, ha neki állsz, és addig csiszolod, amíg el nem fogy a légrés, akkor jó lehet, viszont akkor nagy lesz a mag, mert attól nem fog össze érni a mag két oldala.
Idézet: „D:27 d:14 h:11” Ez milyen trafó? Ilyen nincs is a Talinál. Különben egyszerűbb zöld ágra vergődni velük, ha meg mondom a mag keresztmetszetet (Ae) meg az anyagminőségét, és meg mondja, hogy milyenje van. Ez a mag, amit írtál, az max 200W-ig lenne elég, mert kicsi. A RET kft től is érdemes ilyen kicsi ETD-ket rendelni, mert az náluk is olcsó. (ETD34) De mondom, az szerintem kicsi neked. Ha csak gyakorlatozni akar az ember, arra jó. Én is egy kicsi EF 32/9 (Ae: 88.2) maggal szoktam ki próbálni a kísérletezős cuccokat. Azzal is lehet 150-180W-ot kihozni. Ha azzal ok, akkor mehet a nagy trafó. ![]() Félreértettél, ilyen kicsi magom van itthon, azzal csak kipróbálom, ahogyan te is. A nagy mag már a teljes üzemhez kellene! Ez a picur toroid egy pc tápban volt, fehér, és citromsárga. Eszem ágában sincs légrésest használni.. Meg már a toroidokhoz szoktam. ![]() Idézet: „Ez a picur toroid egy pc tápban volt, fehér, és citromsárga. Eszem ágában sincs légrésest használni.. Meg már a toroidokhoz szoktam.” Felejtsétek már el ezt a magot! Ez csak szigorúan fojtónak jó, vagy fix induktivítás gyártására, pl Step-uo Step-Down kapcsoláshoz. ![]() Akkor emmzolee lesz a megmentom, ha megy legkozelebb. Vagy aki jelentkezik.. ![]()
Szia Cimó
az lenne a kérdésem h milyen szállból és mennyit kéne tekerni egy ETD49 N27-es magra? Arra jó a Primernek 2x2menet d=0,5 14 szál Szekundernek 2*8menet d=0,5 6 szál? Saccoltam nem számoltam még ki az értékeket! Csak kb ilyesmi kellene +-50V-nak?
Heló sankesz
Bár nem találtam adatot, hogy pontosan mekkora teljesítményt szeretnél, 400W-ra kb 30-35A-t zabálna a táp. Én úgy számoltam régebben, hogy 50kHz-es frekvencia környékén 0,25mm-es huzalvastagságban szinte egyáltalán nem jelentkezik a szkin hatás. Tehát javaslom a 0,25mm-es huzalt. Ez a vastagság szálanként kb 0,3-0,4A-t bír el. Tehát ebből kellene a 2-2 menetre 100-100 szál. (csak akkor kell 100 szál ha folyamatosan kiveszed a 400W-ot, de mivel hangcuccról van szó bőven elég a felére méretezni) Ugyanígy kiszámolhatod a szekundert is. Én most olyan gondban leszek, hogy a várható áram 100A környékén lesz az új tápban. Ehhez túlságosan sok huzal kellene, nagy meló lenne nemcsak a darabolás, hanem a sok huzalvég leónozása is. Arra gondoltam beszerzek valahonnan 0,25mm vastag 80mm széles rézszalagot leszigetelek vékony széles szigetelőfóliával és öszzehajtogatom 1cm-es csíkba. Kellően vastag lenne és kevésbé melós munka.
Szia Cimó
Egy 300W-os erősítőt raknék rá, mivel a hatásfok miatt ehez az erősítőhőz egy 420W-os táp kell! Ezért gondoltam a tápodra ![]()
Szerintem próbának jó a 2x2 menet, de a 2x8 kevésnek tűnik és a 50KHz meg soknak, hacsak nem használsz valami FET driver IC-t. Én 2x3 menet 2x20 menet és 30KHz-et javaslok, 2x4 IRF3205-el.
De próbáld ki a 2x2, 2x14 -et is, hátha neked jól megy...
A .rar fájlban írtam meetszámokat. A feszültséghez képest arányosan megnöveled.
420W folyamatosra tényleg érdemesebb IRF3205-t használni. 50kHz-t a tranyós meghajtás még bírja úgy ahogy.
Aha de hogy érted azt h még bírja?
Mert már a NYAK-ot átterveztem egyoldalasra és ETD49-es trafóra. Még nem martam ki a nyákot de ha nem bírja a tranyós meghajtás akkor még most szólj ![]()
Azért írom mert nagyobb frekin vagy több fettel túl lassú lenne. De 40-50kHz-en elegendő.
oké, nem szándékozok több fetet beletenni, de a nagyobb teljesítmény véget gyenge lesz az IRFZ48 watt szerint?
Hi
ÁÁ ez az! engem érdekelne az egy oldalas, és ETD49-re áttervezett nyákterved. Át tudod nekem küldeni?? Milyen progival csináltad? ![]()
Nálam a Cimóféle tápban a tranyós meghajtás tökéletes jelalakot produkál 55KHz-en!
Ez attól is függ, mekkora kapacitással terheled. Azaz ha több nagyobb kapukapacitású FET-et tennél rá, már lehet, hogy nem lenne olyan szép. Nem véletlenül találtak ki 9A-es FET drivereket.
Több darab elbírja, de az is kapacitás terhelést okoz. Mindenesetre ugyanannyi IRF3205 nem akkora eltérés, annak ellenére, talán menni fog. Ettől függetlenül nem értem miért ragaszkodtok az 55KHz-hez. Nekem nem hozott többletet, csak jobban melegedett minden...
Hát azért, mert akkor a magas hangokra nincs ilyan nagy hatással, mintha kissebb lenne a freki. Legalábbis részemről. Aztán meg szerintem a technika fejlődik, és minél magasabb freki, annál kissebb trafó, és ez is jó dolog.
Ha egyszer elkészül a végleges 4 csatornás autós erősítőm, akkor szeretném, ha olyan kicsi lenne, mint egy normál 2 csatornás. (erősen gondolkozok az smd változaton is, persze amit lehet) A driver ic kipróbálásán is agyalok. Van is itthon néhány. Te melyiket javasolnád?
55 és 30KHz között semmi különbség trafóméretben. Magasabb frekin se túl sok az eltérés. A keresztmetszet mindenképpen kell, legfeljebb a menetszám lehet valamivel kevesebb, de ez se számottevő.
Driver? Mondjuk TC4421, vagy TC4420 Nálam nem számít mekkora méretű lesz az erősítő, az számít, hogy egy gyárinál mennyivel hangosabb, ugyanakkora ráírt teljesítmény esetén...
Szerintem jobb egy dual IC-s meghajtó. Két ilyen FET bemenő kapacitása 1n körül van, és sok kiegészítő kell még köré. Nem hiszem, hogy fel lehet építeni olyan minőségben, mint a gyári. Egy ilyen simán megéri az árát: TC4424EPA
|
Bejelentkezés
Hirdetés |