Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A forrás sima zene (disco, trance stb) Azért kellene levágni, hogy ne bolonduljon be a villogó a mély hangoktól (főként csak zúgás).
(a hangcucc ettől teljesen független) Akkor ne 20Hz legyen, hanem 50Hz. Alkatrészekkel majd módosítanám, hogy jó legyen, csak tudnom kellene, hogy hova körülbelül milyen alkatrészeket kellene tennem.
Vettem egy használt trafót.
2*24V 400VA. At szeretném kérdezni, hogy mekkora primer biztositékot tegyek rá? 400/220?
A primer két feszültségről is üzemeltethető?
Szerintem 4A, de attól is függ, mi van a szekunder oldalon.
Ööö, én 4 ampert a szekunder oldalra gondoltam.
egyébként erőstő lesz rajta.
Igazából neki olyan kellene, ami a dob ütemére reagál csak, viszont ilyen nincs, mert más hangszer is előállít olyan frekvenciákat, ha másképp nem alharmonikusokban.
A 4A-t szekunder oldalon csak a pufferok után tehetsz. A kondik töltőáramát a váltó ágban nem hiszem, hogy túlélné. A primer kört is feltétlenül biztosítsd, mert a szekunder nem védi a trafót, és a diódahidat sem.
Akkor szerinted úgy jó lesz ha az ic bemenetetek szabadon/földön lesznek egy kapcsolóval? Zavarmentesen tudna így működni?
A 11. oldalon lévő kapcsolást furcsálom. A tranzisztorok jelölései szerintem egyik-másik hibás. Két dolgot pedig nem teljesen értek, a mellékelt rajzon be van jelölve.
Oké.
Még egy olyan parám van, hogy mi van, ha átüt a trafó és kimegy a 220 a szekunderre? Van ez ellen valami védelem? Illetve egy FI relé a primeren?
Az a trafó kivitelével megoldható probléma. Ha osztott csévés a trafó, akkor az egyik csévén a 230, a másikon a szekunderek vannak elhelyezve. Ha csak egy cséve van, feltételezhetjük, hogy a tekercsek jól el vannak szigetelve. Igazából csak Pl. Orosz (szovjet) eredetű trafók nem felelnek meg a hazai gyártási előírásoknak. Nem jellemző az ilyen jellegű meghibásodás.
Valami olyasmi kellene, mert Én úgy terveztem, hogy minden basszusra lép egyet a szín, de mivel a basszus nem egy impulzus, hanem 5-6 is, a 4017 meg nagyon gyors, így lép 5-6-ot egy basszusra. Nem tudom hogyan lehetne ezt kiküszöbölni. Próbáltam már kondit kötni az órajelre, vele párhuzamosan egy trimmert, így valamelyest lehetett állítani, de ez sem volt az igazi, mert ha gyorsult a basszus, akkor már meg is állt a váltás. Minden számnál be kellene állítgatni, ez nem jó megoldás. Mindenképpen azzal a szubszűrővel kellene megoldani, lyukraszteres próbanyákra csináltam ugyan, de pont tele lett a panel, bonyolultabb áramkör nem nagyon férne el.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. A lenti kapcsolást kipróbáltam optoval is.Az optora a jelet egy monostabil küldi.Az első két időzítéssel nem is volt gond,de utána folyamatosan vezetett az opto(vagyis tönkrement). Na most az optora max 3V és 60 mA mehet az adatlapja szerint,viszont a monostabil jeleinek legalább 5V-osnak kell lennie. Mit tegyek? Lehet kapni 5 vagy 9 V-os optot?(tehát aminek az IR ledje ennyivel kapcsol)
Milyen értékű ellenállást tettél az opto led elé?
Enek ellenére tönkrement az IR led? biztosra mondod? Mérted?
Üdv mindenki,
az lenne a kérdésem, hogy a TO-3 tranyók kollektorát hogyan kell bekötni, amikoris az el van szigetelve a bordától?
1,4 voltot adtam az optonak ellenálláson keresztül,majd fokozatosan növeltem kb 3 V-ig.Ez az elején volt,akkor rendesen begyújtott a triac is mikor elérte a kb 2 voltot.
Aztán utána volt az hogy 1,4 V-nál is begyújtott a triac.Szóval ebből következtettem hogy tönkrement.Mert az első próbánál 1,4 V-nál nem gyújtott be semmi.
A próba óta a monostabil se megy(bemenő jelre a kimeneten folyamatosan van feszültség).
Az IC-t kipróbáltam ,annak semmi baja.Szóval nem tudom mi lehet a baj.Esetleg a monostabilban tönkremehetett egy kondenzátor.Ja és max 9V-al próbáltam a monostabilt.
hello lenne egy kérdésem mégpedig,hogy:hogyan tudok házilag olcsón vakut vagy stroboszkópot csinálni előre is köszi.
e-mail:koreekiss@gmail.com
Nem kapott az optó ledje esetleg negatív feszültséget? Néhány volt elég neki, hogy elszálljon! ( Akárcsak a közönséges LED-eknél. )
Mielőtt kicseréled egy új példányra, tegyél ellenirányban egy diódát rá. Pl. 1N4148 ez tuti megvédi a negatív feszültsgétől. ( Esetleg válassz olyan optót, amiben kétirányú dióda van. ) Az 5V-tól nem halhatott meg a dióda ha ott volt a 180 ohm. ( Hogyan lehet omegát írni? ) Ha csak nem fordított polaritással lett bekötve. Közben megnéztem az adtlapját: 6V a max. ellenirányú feszültség, amit elvisel. Így az 5V-ot túlélhette. Idézet: „Na most az optora max 3V és 60 mA mehet az adatlapja szerint” Itt nem inkább arról van szó, hogy a dióda max. nyitóirányú fesz. esése 3V? Vagy a max. visszirányú feszültsége 3V? Az optókban lévő diódák általában 1.2V-on kinyitnak. Tehát nem fogsz 5 vagy 9V-os optót találni, a legnagyobb nyitóirányú feszt. szokták megadni, ami néhányszor 10V. Egyébként jól értem, hogy a dióda oldal ment tönkre, nem esetleg a fototranzisztor?
Valami baj lehet a böngésződdel. Nekem a kereső egy csomót kidobott:
Bővebben: Link
Tippek: manapság már vannak elég erős fehér színű ledek. Azokból egyszerűbb, mint villanócsőből, mivel a villanócsőnek relatíve nagy feszültség kell ( 80V, vagy talán még több, nem tudom pontosan ).
Ha villanócsövet szeretnél, nézz be filmelőhívással foglalkozó boltkoba és kérd el a szétszedett egyszer használatos fényképezőgépeket! ( Persze nem biztos, hogy az ezekben lévő cső tartósan bírja a strapát. Elvégre egyszer használatra tervezik... )
Kétlem hogy negatív feszültséget kapott volna,erre is figyeltem.
Omegát úgy tudsz írni hogy beírod O-H-M.Persze kisbetűkkel kötőjel nélkül. Na igen,az 5 voltot túlélhette,de lehet elfelejtettem írni,hogy kipróbáltam úgy,hogy a monostabilra 9V-ot tettem(mert az 555 elbír 18-at is),és a monostabil után az optot 180 ohm-os ellenállással.Ebből gyanítom hogy elszállt az opto. A fototransistoros részét mindjárt kipróbálom. Amúgy megvan a hiba,hogy miért nem ment a monostabil.Tönkrement benne a potméter.Pedig tegnap vettem,és a legnagyobb fesz amit rátettem9 V-volt.A márkája Piher Spain.Csak hogy ilyet ne vegyetek.Tényleg rendeltetésszerűen volt használva,zárlat és minden extra nélkül. Köszönöm a segítségeket.
ELnézést,megint bénáztam,mert kíváncsiságból megint megmértem a kiszerelt potmétert,és most hibátlan.Viszont amikor be volt szerelve,egy állandó értéket mutatott akármerre csavargattam.Kontakthiba nem valószínű,mert akkor szakadást mutatott volna az ohmmérő.
Kezdek nem érteni semmit....
Akkor most hol is tartasz? Próbáld az opto-t monostabil nélkül, egyszerűen adj a diódának a 180 ohm-on kersztül 5V tápot, majd vedd el tőle, és figyeld a működést.
Vannak olyan fém alátétek, amiknél egy kicsi fémnyélre rá lehet forrasztani egy huzalt. Nem tudom szakszerűen hogy hívják, de elmondod ezt a problémát barkácsboltban, és tuti ad neked az eladó, pár forintba kerül csak.
Azt az alátétet felfűzöd a TO-3 egyik rögzítő csavarjára. A TO-3 tok felszínével kerüljön fémkontaktba. Körmös alátétet is használhatsz mellé. Jó vastag huzalt forrassz hozzá (2-3mm-es sok szálas réz vezeték).
Akadnak itt rádió amatőrök ?
Van egy áramkör 65-80 MHz frekivel, és azon filozom, hogy mennyire szól bele ennél a frekinél a nyák mindenféle parazita kapacitása? Nincsen oszcilloszkópom idehaza, nem fogok tudni ilyesmit mérni, hát tervezésnél gondolok rá. Pár IC is felkerülne a panelra, és dönteni kellene, hogy SOIC tokosakat vegyek, és legyen SMD az egész áramkör (indukció/kapacitás szegényebb), vagy használhatom a normál hagyományos furatos szerelést (üvegszálas természetesen), mert ennél a frekinél még tök8 ? |
Bejelentkezés
Hirdetés |