Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Szia!
Majdnem biztosan nem kompatibilisek. Az ok a gombok értelmezése, a funkciók kiosztása. A bázis és a rotor programját át kell nézni, újra le kell fordítani. - A cím figyelés: ki- vagy bekapcsolni mindkettőben, - Az óra címe: a bázisban és a rotorban meg kell egyezzen, ha a figyelés be van kapcsolva, - A parancsok kódja, a gombok kiosztása, A távirányítóhoz kétféle programot tettem már fel : a parancsot ötször ill. csak egyszer küldő verziót. Egyébként az egyszer küldős verzió viszi a régi órákat is. Szia
De a nyáktervekkel nem lesz gond? Csak a programot kell átnézni esetleg átírni nem? Most főleg a nyákterv érdekel az előző oldalon a lap alján írtam miket használnék a minden new ok bázisát a 3x16-os távirányítót és a 3_5_10mmv2-ből azn 5mm-es led nyáktervét így jó?
Szia!
A kapcsolásokat, a nyákokat már kipróbálták, a programokat is inkább összeválogatni, beállítani kell (keys.asm), mint átírni. Szia
Helló.
De akkor ezek a kombinációk(nyáktervek) jók együtt vagy van ami másik nyáktervhez való? Csak arra vagyok kíváncsi, hogy amiket felsoroltam azok a kombinációk jók együtt és miket tud majd így az óra? (Pl: Tud e majd fordulatszám kijelzést így az óra?) Erre a két kérdésre keresem még a választ és akkor majd belevágok az építésbe.
Akkor az nem jó, ha a vicsys féle bázist használom a patexati által készített távirányító nyáktervét és a janocsi féle rotort?
Szia!
Ha a prop628 2.25 vagy újabb verzióját használod fel, akkor lesz rajta fordulatszám kijelzés is. A propeller a beállításokat a dátumot és az időt az RTC-ben fogja tárolni. (Szerintem a rotor nyákját is patexati tervezte...) A három áramkör menni fog együtt, de a programokat meg kell nézni, ahogy írtam... Szia
Szia. Oké, köszönöm, először megcsinálom a nyákokat azután még biztos jelentkezem, vagy ha valami gond lenne. Még annyi, hogy akkor a távirányítóba 16F628 pic kell, a rotorba és a bázisba is ezt tegyem vagy a 16F648-ast ill. melyikbe milyet érdemes. Szerintem egyelőre most egy közepes tudású órát csinálok elsőnek nem akarok egy nagyon drága pic-et venni. Az alap dolgokat kéne tudnia és a fordulatszám kijelzést. Egyelőre nekem ennyi elég. Hú még annyi, hogy a nyákterv az tudni fogja a fordulatszám kijelzést vagy kell hozzá még valami?
Szia.
Szia C27!
Vissza kell olvasnod az f628 vagy inkább f648 PIC alkalmazásához. A nyáktervek megfelelnek mindkét kontrollerhez. A propeller új verziója tudja a fordulatszám kijelzését is, és még sok minden mást is. Ezekhez a rotor nyákterveket Calibra társunk készitette 3,5,10mm-es LED felhasználásához. Ez már RTC áramkörrel is rendelkezik. Ehez jó az RC5x (3x16) funkciós távirányító, amelynek nyáktervét Patexati készitette el.. A bázis áramkör megválasztása itt nem olyan kritikus, működik szinte mindegyik verzióval az óra. Ha komolyabb tudású órát szeretnél építeni, akkor a Patexati álltal készitett 16F886 nyáktervét használd fel. A programokat ehez az órához is, mind az előzőhöz is, Hp41C fejlesztette tovább. Szia.
Szia!
A 16F628(A) és a 16F648A lábkompatibilis, de az utóbiban több a memória (program memória 4K, ram-ból 32 -vel több). Ha fejleszteni szeretnéd, akkor szükséged lesz a több memóriára, ugyanis a 16F628 már majdnem teljesen ki van használva. Jól használható még a 16F88 ( lábkompatibilis, 4K, 368 ram). A rotor programja erre a kontrollerre is lefordítható... Szia
Sziasztok.
Köszönöm szépen a segítséget mindkettőtöknek, amint akad szabadidőm belevágok.
Sziasztok!
Végre valahára elindult a propeller óra 16F886 -os fényerő állítós verziója nálam is. Video motor forgatja, a kiegyensúlyozással van még gondom. A bázis is teljesen új, abban is 16F886 dolgozik. A továbbfejlesztés során egy-két újdonság is beépült: Bázis: - Időjárási adatok mérése: hőmérséklet, páratartalom és légnyomás, külső fényerősség. - DCF77 szinkronizációs lehetőség. - Öröknaptár - nincs szükség a hét napjának megadására. - A nyák fogadni tudja 18F2550 kontrollert, amivel USB felületen csatlakozhat a PC-hez. Propeller: - A ledek fényerősségének állítása időzítve vagy a külső fényességtől függően. - A nyák itt is fogadni tudja a nagyobb kontrollereket (pl. 18F2620). Köszönet Patexatinak a nyákokért és Janocsinak a motorért. Sziasztok.
Sziasztok.
Annyi problémám van még, hogy eddig még sose foglalkoztam picekkel. Látom szükség van egy pic égetőre olvastam, hogy ez jó Bővebben: Link ezt építsem meg? Ez az órához szükséges összes pichez jó? Esetleg van ennél egyszerűbb, ami még jó lenne? Az óra bázisánál nem teljesen érthető nekem valami. Igaz még nem néztem meg igazán a kapcsolási rajzot, de azért most rákérdezek: a bázis áramkörnél fehér vonalak vannak amit kékkel karikáztam gondolom azt csak simán át kell hidalni, de amit pirossal karikáztam pontosan nem értem azokat is össze kell kötni vagy oda mi megy?
Szia!
Pic programozó: A legjobbat választottad, minden pic-et lehet vele programozni. De a problémád megmaradt, mivel ebben is van egy pic, amit fel kell programozni. Bázis: A fehér vonalak hűtőbordák. Az IRL530-at és az LM2941-et feltétlen hűteni kell. Ha video motorral építed meg, akkor a transzformátor primer körébe kell még egy 1 ohm 5W ellenállás, az itt levő Schottky diódát is célszerű hűteni. A to220 tokos MB10100 vagy MBR10100 típust ajánlom.
Akkor ez a pices dolog elég ördögi körnek hangzik. Majd kitalálok valamit remélem.
Bázis: akkor a nyákterven nincs odaírva az alkatrész neve ahol hűtőborda kell, kicsit zavaró. 5 helyen van fehér vonal akkor oda mind jó lenne hűtőborda? Az a gond, hogy én csak az eredeti kapcsolási rajzot szedtem le és az kicsit más. Ennek megvan valahol a kapcsolási rajza (vagy oda tudnád írni a rajzra hova mi kell)? A trafó primer körébe kell egy 1 ohmos ellenállás? Ez minek kell? Ha nem tennék az jár valamilyen következménnyel? Az sem gond ha a videomotor légmagos tekercsének sokkal kisebb a menetszáma mint a tápventis megoldásnál?
Szia!
- A 18F2550 talán beprogramozható a Watt féle mini LPT-s programozóval., cikkek között megtalálod. - Az a probléma, hogy a video motor primer menetszáma alacsony, ha nincs ellenállás, az árama lesz túl nagy - hőfejlődés a fet -en és a diódán, valamint a táp átlagárama is nagy lesz. A fet és a dióda közé megy az 1 ohm. - A tekercset hajtja meg az IRL530 (TO220 tok), a motort pedig az LM2941 (5 lábú a to220-hoz hasonló tok) - ezeket kell csak hűteni. A tápnál a 7805 is to220 tokos (ld. adatlapja) - nem melegszik annyira, hogy hűteni kelljeln. - A bázis kapcsolási rajza a cikkek közötti propeller óra leírásánál megtalálható. - A többi fehér vonalka valóban átkötés. Szia
Szia Hp41C!
Örölök, hogy Nálad is elindult a propeller f886 verziója videómotoros meghajtással. A kiegyensúlyozással sokat lehet szórakozni, de van náhány egyszerű lehetőség a "gyors" centírozásra. Mások figyelmébe is ajánjanám a következőket. Ha leszereled a motorról a forgó mágnest alul, (2 csavar), és függőlegesre állítod a propellert, azonnal lefordul a nehezebbik vége felé. (Jól be van csapágyazva a tengely). Elég jól lehet ezután kiegyensúlyozni a hosszanti tengelyre. A keresztírányú centirozást már csak a régi módszerrel lehetett, vagyis a két végén a propellert vízszintesen, egy-egy 3-as csavar hegyére helyezve, el lehet dönteni melyik oldala a nehebb, hiszen arra fog elbillenni. Erre is az alkatrészoldalon célszerű megfelelő súlyt erősíteni. Én ezek szerint végeztem el a centirozást, és elég jól sikerült most is. Az össz. áramfelvétel a bázis felé 14.4V bemenő egyenfeszültségnél teljes terhelésen most, 750mA lett. Ebből kb. majdnem a felét a motor veszi fel, de pörög is 1400F/min körül. Kell a 12V/1A-es dugasztáp, ha azzal használjuk. Szia.
Szia! Én is örülök,hogy nálad is forog! Nekem csak jövőre lesz szerintem a videómotoros verzió kész de a Wand még idén
Sziasztok!
Nem csak forog, hanem lemászik az asztalról (még)... Nem tudom még beállítani, lefényképezni, mert fognom kell. Szia
Akkor csak centírozd Amúgy a kereszt irányú kicentírozást lehet finomítani a rotor "billentésével" is én tettem alá anyát és lehet állítani a csavarokkal a magasságot mindháromnál külön! Először a sima beállítást végezd el ,hogy janocsi is írta és nem billenhet le egyik fele sem ha 9 és 3 óránál áll vízszintesen! Ha spécin ki van súlyozva bármely pozícióban meg lell állni! Neked biztos,hogy nehezebb egyik fele ha annyira rázkódik
Szia értem kösz a segítséget. A bázis áramkörön bekarikáztam pirossal még egy dolgot. Ha nem tévedek akkor az lenne a videomotor primer tekercse? (Csak a biztonság kedvéért megkérdezem.) A cikkben (kapcsolások) az eredeti kapcsolást találtam csak és ez a nyákterv kicsit eltér ettől, de mindegy már úgy is csak ez az egy kérdésem van.
A piccel nehéz dolgom lesz.
Szia C27!
Látom, nagyon készülsz a tervek értelmezésével is az óra megépítésére. Amit a képen bejelöltél, az a videómotor forgótrafójának primer, (álló) tekercse. Abból több is van abban a vasmagos trafóban, de legalább kettő, azokat értelemszerüen mind (fázisban), sorba kell majd kötni. Szia.
Szia!
Igen, oda kell kötni a motor primer tekercsét. Watt szerint a mini lpt programozó a 18F sorozatot jobban szereti programozni, itt kevesebb a problémája. Nincs benne sok alkatrész, könnyű megépíteni. Ezzel a 18F2550-be beprogramozható a PicKit2 firmware. A PicKit2-vel már megy a többi. A bekarikázott tekercs melletti dióda az emlegetett Schottky dióda, a video motornál ide kell nagyobbat, hűthetőt betenni. Nem vinném át a trafó A-es áramtüskéit a kontroller földjére, inkább egy direkt átkötés az egyenirányító putterkondenzátorának föld kivezetéséhez... Szia
Sziasztok. Hp41C az utolsó mondatod még nem világos számomra: "Nem vinném át a trafó A-es áramtüskéit a kontroller földjére, inkább egy direkt átkötés az egyenirányító putterkondenzátorának föld kivezetéséhez..."
A nagyobb schottky dióda mit jelent 5W-nál nagyobbat? Az eredetiben ha jól tudom annyi van. A pices dolgot ha jól értelmeztem akkor először építsem meg a mini lpt-t azzal felprogramozom a 18F2550-et, hogy megépíthessem apickit2-t. Kicsit szövevényes, de megpróbálom amint lesz még elég szabadidőm. Az órára visszatérve a bázis kapcsoláson van Bővebben: Link a hálózati trafó ott ha jól látom 2x12V van, de párhuzamosan kötve az egyenirányítókra. Ezt csak a trafó miatt kellett? Gondolom az úgy jó ha 1x12V-os trafóm van 25-35W között pontosan nem tudom az jó vagy elég határon van?
Szia!
A nomtatáson azt láttam (névtelen.jpg), hogy az IRL530 Source elektródájára menő vezeték a pic föld lába felé kanyarodik. Erre mondtam, hogy a trafón átfolyó 1A nagyságrendű áraminpulzusokat nem vezetném erre. Inkább egy átkötéssel közvetlenül hoznám a puffer kondenzátor föld pontjáról. Az okok, amiért javaslom: Minden vezetéknek van ellenállása és induktivitása. A nagy áraminpulzusok feszültségesést hoznak létre a vezetékeken. A logikai áramköröknél a föld felöl nézve legkisebb a zajtartalék. Ha egy meghajtó földje mondjuk közvetlenül a pufferről megy, az általa meghajtott vevő a főldjét - a példánál maradva - a fet source elektródája közeléből kapja, akkor a fet source áraimpulzusa által keltett feszültség a vevő földpontját "megemeli". Szélsőséges esetben a vevő a (nem elég) magas szintet alacsonynak is veheti .... Az eredeti áramkörben levő dióda a video motorommal melegedett, helyére MB(R)10100 to220 tokozású diódát tettem. A trafónál tényleg jobb az egy szekunder tekercses - az ajánlott kapcsolásban a párhuzamos kapcsolásnál kiegyenlítő áramok folyhatnak a terercsek eltérő feszültsége miatt (házi készítésú trafóknál). Egy 230/15V 2*11VA trafóról egyik tekercse is elég az órához. Pic programozás lépéseit jól látod. Szia
Szia. Akkor azt az átkötést így gondoltad? (A képen fehér vonalat húztam a pufferkondi nem látszik teljesen, de onnan indul.)
Nekem 220V/12V-os trafóm van kb. 25-30W-tal.12V(váltó) kell nem? Pufferelve ~17V. Kösz a segítséget.
Szia Hp41C!
Egy kicsit még játszadoztam az új f886 propeller Hall IC vezérlő mágnes beállításával. Nagyon oda kell figyelni, hogy a Hall felé álló pólus melyik oldalával közeledik hozzá. Ha ugyanis a helytelen oldala van a Hall felé, ugrál, bizonytalan az index poziciója nagyon. Ha viszont a "rendes" oldalával közeliti a Hall szenzort, akkor tényleg nagyon stabil lesz az index helyzete, meg sem mozdul. A Hall-hoz viszonyítva, 2-3mm a távolság a legközelebbi ponton. Most, hogy stabilabbra és véglegesre javítottam a mágnes rögzitését, jött elő ez a probléma is. Egy kép az óráról analógban. Szia.
Szia. Kösz a választ.
A rotort is nézegettem most. Lenne itt is 1-2 kérdésem. Küldök egy képet bejelöltem 3 dolgot pirossal ill. sárgával. Abban kérnék némi eligazítást. Látható egy nagy kondenzátor ábra, de nincs érték odaírva, de akkora kondenzátor nem is igen kell a rotorra. A másik dolog, hogy én mivel videomotort használnék a rotor kialakítása nem egészen olyan a nyákterven mint ahogy én fel tudnám fogatni. A motoron eleve 2 csavar van, de én eddig csak olyan nyáktervet láttam ahol 3 rögzítő csavarnak volt hely. Mindegy kicsit átalakítottam egy nyáktervet és arra szeretnélek kérni vagy valakit, hogy vessen rá egy pillantást nem hiszem, hogy elrontottam valamit, de azért jó lenne ha megnéznétek sose lehet tudni. Az 5mm-es ledhez valót alakítottam át.
Mutatok 2 képet a videomotor szekunder tekercséről és a felfogatásról.
Annyit még megjegyeznék (bár saját véleményem, de én úgy vettem észre) hogy a 02 és 03 képen látható videomotorok közül a 03-as képen látható viszonylag erősebb mint a sima vasmaggal rendelkező motor ezért valamennyivel majd gyorsabban fog forogni a rotor legalább is ezt várnám.
Szia!
A furatsor az 1000µF/25V -hoz: A kondenzátor méretkülönbségét lehet vele korrigálni, az egyensúly nagyon fontos... A kérdéses dolog egy CR2032 elemtartó alulról (elemmel), azért kell, hogy kikapcsolt állapotban se felejtsen az RTC.. Szia |
Bejelentkezés
Hirdetés |