Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
A legoptimálisabb a 14.4 volt töltéskor
Most a trafón van ilyen 7812 ic mert egy stabil 12 V kellett (kondik mindkét ágon+ egyenirányító) De így csak 12V jön ki... Valami kicsi egyszerű töltőt szeretnék összehozni, van erre valami egyszerűbb rajz? 100%os precizitás ne szükséges amikor a motorban van akkor sem egyenletes a töltés
De hiszen akkor már majdnem kész is. ( Mármint amit én javasoltam. )
Idézet: „Most a trafón van ilyen 7812 ic mert egy stabil 12 V kellett (kondik mindkét ágon+ egyenirányító)” Milyen kondikra gondolsz pontosan? Puffer van? 100n a be- és kimeneten? Ha emelni szeretnéd a kimeneti feszt., akkor a középső láb és a GND közé be kell tenned egy Zener-t. ( Nem tudom, hogy milyen feszültségűt kapsz 2.4V környékén. ) A katód nézzen az IC lába felé, a GND felé pedig az anódja megy. Elvileg ennyi. ( Nem sok a 14.4V? Ott nem indul már meg a gázképződés? )
Az egyenirányító és a stab ic között van egy 470 mikrós meg 2 kisebb amin nem látom az értéket a stab ic után is van egy kicsike amin 104 felirat van
Nem én raktam össze szóval nem tudom melyik mekkora A gnd a negatív? ennek a zenernek van típusa? Nem értek ilyenekhez
Aki összeraktak az profi? A 470µF kevésnek tűnik, 1.5A-nél erősen hullámozni fog a kimeneti feszültség. Tegyél bele legalább összesen 1500µF-ot. ( Nos, amint korábban írtam, az akksinak tudtommal jót tesz a lüktető fesz., lehet, hogy szándékosan ilyen kicsi az a pufferkondi? )
A Zenernek nem tudok konkrét típust mondani. Ha bemész a boltba és megmondod, hogy 2.4V-os kell, adnak, amilyen van nekik. ( Pont 2.4-es lehet, hogy nincs is, nem tudom, milyen értékek vannak. ) Igen, a GND az a negatív pontja az áramkörnek. Az IC-nek a középső lába most - elvileg - oda van kötve. Meg kell szakítanod és a diódát be kell iktatnod a kettő közé. ( A diódán van egy csík, az jelzi a katódot. Az a láb nézzen az IC felé. ) A két kicsi kondi valószínűleg a 100n vagy akörüli, a gerjedés ellen van. Elvileg azoknak is az egyik lába a GND-n van, a másik lábuk pedig az IC egy-egy szélső lábán. A negyedik (104 feliratú) kondi a kimeneti puffer. Ha jól sejtem, akkor 10nF-ot jelent. Kicsit talán kevés az értéke, de ha akksit kötsz a tápra, akkor úgyis mindegy ( az akksi egy jó nagy kapacitást képvisel ). Ennyiből áll az egész? Diódák egyebek nincsenek benne? ( Akksitöltőbe érdemes védelmeket tenni pl. fordított akksibekötés esetére. )
Helló
Nem kell feltétlenül zener! Én sima diódával szoktam emelni a feszen, legfeljebb sorba köt 2-3db-ot és máris ott vagyunk a kívánt feszültségen, ami szerintem 14V körül elég!
Új alapokra helyeztem a projektet.
Kidobáltam minden kacatot, maradt a trafó és egy izmosabb egyenirányító. Így ha töltöm az akkut olyan 13.5V-ról indul, de sajnos felmegy a vége felé 15V-ig is. Amúgy tölt rendesen 0.4 amperrel. Ez esetben mit lehetne tenni? Azért váltam meg a kondiktól stab ic stb-től mert már túl sérülékennyé vált (hűtőborda stb) és már túl bonyolult lett. Be akarom önteni egy marék műgyantába, így minél kisebb és egyszerűbb eszköz a cél.
Ez elég jónak néz ki.....
A bemenő feszültség mennyit változhat? Mert a trafón 13.5volt jön ki de van egy laptop töltőm azon 15volt a kimenő. Bár a laptop 2 amper max áramerősség
sziasztok!
akksitöltőm nem müködik,diódákat kicseréltem....igy sem! Van benne még egy tégla alakú fehér kütyü,amire ez van irva:5w0.1ohmJ. Szerintetek Ő a hunyó???
Van egy orosz 1997-ben gyártott afelirat szerint 25.05.
típusú akkutöltő maradványom. Mérőműszert és szabályzó potit is tartalmaz. Valószínűleg tirisztor, vagy tirak volt a szábályzója. Szeretném életre kelteni. Kérdésem tudna valaki küldeni egy kapcsolási rajzot?
Szia!
Szerintem ez az.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem azoktól akik már építettek L200-as ICvel akkutöltőt. Pl ezzel kapcsolással Bővebben: Link Egy 12V-os 7.2Ah-s akkut szeretnék majd vele tölteni. Szóval addig oké hogy a feszültséget beállítom 14.4V-ra, az áramkorlátot 0.72A-ra. Az akkut ugye elvileg az elején konstans árammal kell tölteni amíg el nem éri a 14.4V-ot az akku feszültsége, majd konstans 14.4V-tal kell tölteni amíg az árama le nem csökken 50~100ma körülre. De azon gondolkodok hogy az elvileg konstans áram nem fog-e csökkenni ahogy nő az akku feszültsége idővel? Vagyis a bemenő kb 18V-os feszültségnél létre tud jönni kb 720mA még, amikor már 14.3-4V körül van az akku feszültsége? Az oké hogy amikor lecsöken az akku árama akkor majd ki kell kapcsolni a töltőt vagy, levenni feszt 13.5V körülre, majd valami komparátorral meg lehet oldani... Nem tudom van-e értelme ezzel bénáznom vagy egyszerűbb egy uc3906-tal építeni egyet, de annak sajnos borsos az ára... Nem tudom hogy az L200-al lehet-e eléggé korrekt töltőt építani.
Hello!
Még nem építettem töltőt az L200-al de.. - Hogy a töltő a töltési végfeszültségen is tudjon kellő árammal tölteni, alapvetően az szükséges, hogy ebben az állapotban is a nyers feszültség és a töltési feszültség között meg legyen az IC Droput (maradék) feszültsége. - Amikor az aksi közelít a töltési vészültségéhez, akkor mindenképpen csökken a töltőáram, hiszen belép a feszültség korlátozás. Hogy ez milyen meredeken zajlik le, (tehát a könyök mikor lesz minél élesebb) az alapvetően a tápegység limiterek körerősítésétől függ. Tekintve, hogy a legtöbb szabályzónál az áramkorlát leszabályozza a feszültségkorlátot, miközben az észreveszi, hogy nincs meg a feszültség, tehát "rászabályoz", így ez a könyök nem szokott túl meredek lenni. Az áramszabályzó körerősítése viszont nem szokott túl meredek lenni, mert az meg gerjedéshez vezet a tápban. (Egy tápegységben egyébként is a feszültség stabilizációra mennek rá, az áram szabályzó általában nem precíziós, de nincs is rá szükség, mert normál állapota a tápnak az áramkorláton belüli üzem) - Megkerülni, talán úgy lehet a dolgot, hogy nem feszültség szabályzót használsz, hanem feszültség komparátort, amivel "bekapcsolod" a feszültségszabályzót. Az UC3906 is valószínűleg hasonlót tesz, hiszen többek között erre szolgál a töltés logika. Csak tapasztalat szerint, ha az áram értéke magas, akkor az aksi belső ellenállása miatt a mért érték magasabb a ténylegesnél, így lekapcsoláskor még nincs feltöltve az aksi. Azaz nem nagy gond, ha csökken a töltőáram a töltés végén, mert ha nem csökken, akkor rosszul állapítjuk meg a töltés végének pontját. De hangsúlyozom ez erősen töltőáram függő, de lehet C/10 esetén még nincs gond. Természetesen gondolom az a bajod, hogy a csökkenő töltőáram növeli a töltés idejét. üdv! proli007
Sziasztok én egy villanyszerelő vagyok, aki nem annyira ért az ilyen ketyerékhez de nagyon kéne egy autó akú töltő és kérnék egy tök alapkapcsolást, és hogy mik kellenek hozzá! mindegy hogy milyen töltő lesz, csak nagyon hamar töltse fel az aksit és nagyon kevés alkatrész keljen hozzá, mert válság van ja és kevés tudás!!
Előre is köszönöm
Sziasztok ,szükségem lenne egy önkikapcsolóra ,amikor a töltő feltölti az aksit (12v-40ah)kapcsoljon ki ne terhelje túl az aksit Lehetne egy u ne555p megoldani?
Nem leszünk ám jóba így! A témanyitás biztos felkínált jó néhány akkus topikcímet, de ennek ellenére nyitsz egy újat. szamóca
Szia!
Itt bőven találsz kikapcsolós automata kiegészítést meglévő töltőhöz! Főként Proli007-hozzászólásait keresd!
Hello, ha gépjármű akkumulátorról van szó, ahhoz nem szükséges kikapcsolás, csak a töltő feszültségét kell beállítanod kb14V-ra, igy az akku annyi töltést vesz fel, amennyi neki kell.
És nem tölti túl magát.Az én trafóm 15,2v
13,6V nál nem. Nem szokott túltöltődni. De ilyenkor a felvett áram is kevesebb. Mérd meg, ha elég neked, akkor ez a legegyszerűbb megoldás. Ha a trafód 15.2, azt rajtahagyva károsithatja az akkut, meg lehetne próbálni sorbakötött nagyáramú diódákkal lecsökkenteni ezt a feszültséget.
Helló!
Tudja-e valaki, hogy a mellékelt LM317 és LM350-es gyári akku töltő kapcsolások milyen funkciókkal rendelkeznek (auto kikapcsolás stb.) és hogy lüktető egyennel is tudnak-e dolgozni? Egyébként nekünk van egy leg alapabb bóti töltőnk, ami 12VAC->16VDC és az akku egy idő után nem vesz fel áramot (hogyha feltöltődött). Elvileg 14,4-nél nem nagyon tud feljebb töltődni nem? Kiötöltem egy fapados megoldást, ami ráadásul jövőbiztos is (izzók forgalomból kivonása). A HQvideo-nál lehet kapni 850Ft br. körül alu tokos, hűthető 50W-os ellenállásokat mindenféle, akár 1 Ohm alatti értékben is. Ezt ráteszi az ember egy nagyobb processzor bordára és elég is neki. Marci
Az előző kérdésemet se felejtsétek el, de közben újat találtam ki
Topi PC ventillátor szabályzó visszajelzője adott egy ötletet a költségcsökkentésre. Mégpedig arra gondoltam, hogy nem áram mérőt raknék a töltőmbe (mert az 2500Ft), hanem egy 10 ledes blokkot és egy ilyen LM3914 hajtaná (kijönne 1000Ft-ból). Egy LED jelentene 0,5A-t, pontosabb úgysem kell, ráadásul pontosabban is le lehet olvasni az utolsó LED fényerejéről. Egy 0,05 Ohm 5W ellenállásra gondoltam, mert az még 5A mellett elviselhető hőt termel. Ezen mérné a feszültség esést az IC, csak nem tudom tud-e ilyet. Főleg Topi-hoz intézem ezt a kérdést, de úgy láttam nincs topicja a cikkének azért ide írtam. Bárkitől bármilyen ötletet szívesen fogadok, az sem baj, ha merőben eltér az enyémtől csak olcsóbb legyen, mint egy ampermérő. Üdv
Sziasztok! Valaki ismeri ezt a masinát 6Vos motorkerékpár akksi és 12V gépkocsi akku "csepptöltésére" de... mit jelent a jobb oldali kontroll ill. a másik orosz szó.. mit jelent? A baloldali kapcsoló 2 állású 6-12,de a jobb oldali nem két állású,ill igen de nem kapcsolható csak úgy ha nyomva tartom.. felengedett állapotban nem mérek semmit.. lenyomott (nyomvatartott.. ) állapotban 6V-os állásban 10V terheletlen 12V-os állásban 18-20V terheletlen... Kérdésem hogyan kell ezt használni?? Aki tud légyszi segítsen
Szép napot mindenkinek!
Azt szeretném kérdezni ,hogy ez a töltő 12V-os e? Választ előre is köszönöm.
Szia!
Először is azért kérdeztem mert én ezt össze dobtam és a 32V kikerül a töltőrészbe, rá kötöttem égőket akkor meg kb 22,5V a fezsültsége.Átnéztem töviről hegyire kétszer oda vissza de nem tudom miért van ez.Ha leveszem a131 bázisát akkor nincs 32V.Bázis levéve 741 kimenetén 22,5V.És itt meg akadtam. Ha valami ötlete van valakinek, hogy mit baltáztam el megoszthatná velem. Segítséget előre is köszönöm.
Szia!
Én így gyors ránézés alapján inkább 24V-osank mondanám, mivel 24VAC trafó van a rajzon.
Hello!
Lehet semmi gond nincs itt, csak kissé magas a trafó feszültsége. (Én is 18V váltót használok a tirisztoros töltőnél.) Ugyan is a veszteségeket nem vettétek figyelembe. Üzem közben 10A mellet, a diódákon- tirisztorokon, és a shunt ellenálláson is tetemes feszültség esik. Az aksi töltésénél, a végén, pedig kb. 15V szükséges. Üresjárati feszültségek nem mondanak semmit, mert a 24V váltó 32V egyenfeszültséget hoz létre C2-ben. Tekintve, hogy a gyújtóköre ebből táplálkozik, így T7-en keresztül ez a feszültség jut a tirisztorok Gate-jére. A katódon keresztül, meg kijut a kimenetre, csak éppen nincs ahova elfolyjon... Ezért mérhető. üdv! proli007
Szia!
Na már most akkor ez a felállás ezzel a trafóval így nem életképes?Pont azért néztem ezt a kapcsit mert van egy 24V trafóm és nem kell tekergetni.De lehet ,hogy az lesz.Ha 18Vkörülire tekerem akkor jó lesz? Szia! fater
Hello!
Próbáld meg először így, és ha nem melegszik nagyon akkor gond egy szál sem. Én univerzális trafót használtam, és ott levettem egyszerűen az egyik 6V-ot. üdv! proli007
Szia!
Na akkor kipróbálom és meglátom mi lesz. Köszi a segítséget. Szia! fater
Hello.
Autó akkuhoz kellene töltő. Van régi stabilizátor valami békebeli... 3 bika trafó van benne. Az egyik, ha AC 10-12V körül adna le akkor abból lehet csinálni töltőt? És milyen előtét kellene és mekkora graetz? a legnagyobb diódáim itthon 3 amperosak. Az elég? Vagy milyet kellene vennem esetleg bontanom... olvastam valami izzót, de nemtudom minek...
Hát az lenne a jó ha legalább 15-16v lenne a trafó feszültsége . Én minimun 30 A -50v os diódahidat tennék bele (kb 5-600ft) és egy fényszóróégőt kapcsolóval
vagy a tompított szál , vagy mindkettő legyen rákötve a + szálra és arról menjen az akksira (áramkorlátozás) evvel még a túltöltést is meg lehet akadályozni . A legegyszerűbb és az egyik legjobb töltő kapcsolás . |
Bejelentkezés
Hirdetés |