Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   341 / 1385
(#) gulasoft válasza mrex hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Az ára 10*-e a simának, de 10*annyit is bír, és nagyon nem mindegy, hogy hogyan fúrsz. Ez nem tépi le a forrszemeket, és pont az epoxidos üvegszálas panelre van kitalálva. Tehát nem egy általános fúró ami nagy nehezen megfúrja a panelt is, hanem speciálisan barázdált hornyolt spirálozott panelfúró.
(#) c27 válasza gulasoft hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Úgy látszik minden igaz amit mondtál. Az ára tényleg az egekben van viszont a szára jó hogy vastagabb könnyebb befogni. Hát nem tudom szerdán megyek és szétnézek nem biztos, hogy kapok Debrecenben és ha van is 2x annyi mint a HQ-nál. (A postakötséget belevéve ugyan ott vagyok.) Amúgy mekkora fordulat kell a fúrónak? Gondoltam az oszlopos fúró jó lenne, de szerintem kevés a fordulat a 0.5-nek. Most elkezdtem csinálni egy fúrót ami csak nyákfúráshoz lenne, de most már nem tudom megéri e. Igazság szerint én láttam videót sima fúróról, de az is nagyon jól dolgozott csak rövidre volt hagyva az egész fúró és így nem tört.
(#) gulasoft válasza c27 hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Nekem tescos fúróm van, jó ha 3000-el forog ha a legnagyobb áttételre erőltetem a szíjat, és simán fúrtam vele 0.5-öst a lényeg, hogy ne össön a fej, ez a fúrószár 3000-es fordulatnál is gyönyörűen dolgozik.
(#) p_istvan válasza c27 hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Szia!
Debrecenben, a Sámsoni út elején levő boltban (MODUL?) mintha láttam volna keményfém fúrót... De nem esküszöm meg rá.
(#) c27 válasza p_istvan hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Helló.
Értem kösz, majd lehet megnézem és sima fúrót merre lehet kapni olcsón (főleg csak 0.5-ös érdekelne)?
Gulasoft szerintem először megpróbálkozok egy simával és ha nem jól dolgozik veszek egy drágát. Most két dolgot tudok csinálni mielőtt megépítem a nyákfúrót: vagy a tokmányt közvetlenül a motor tengelyére teszem (nem kell áttétel, de akkor mindig 4000-et forog) vagy áttételesre csinálom.
(#) p_istvan válasza c27 hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Ólcsó forrást sajnos nem nagyon tudok. 1mm-nél vékonyabbat is (0,8-ast) legutoljára az oroszoknál vettem már vagy 30 éve.
De mire kell neked 0,5-fúró a legtöbb alkatrésznek a 0,8 pont jó. Egy két tizeddel nagyobb furat kell mint a kivezetés átmérője. Már a 0,8-as furatba sem megy be egy nagyobb teljesítményű ellenálás dióda...
Nagyon precíz tokmány vagy inkább patron kell a befogásához (a szára nem vastagított) és minnél kisebb az átmérő annál nagyobb fordulat kell a fúráshoz, hogy megfelelő legyen a vágóél sebessége (inkább10-15 ezer kell a 0,5-ös fúrónak, ha nem keményfém)
A keményfém fúrok szára viszont legtöbbször szabvány 3,2 mm-es amit könyebben be lehet fogni, kevésbé fog ütni, viszont igaz, hogy a legkisebb oldalirányú terhelésre/ütésre törik.
(#) c27 válasza p_istvan hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Az a bajom, hogy megcsináltam egy más által készített nyáktervet és nem is figyeltem, hogy a forrszemek olyan picik. Hát nem vagyok benne biztos, hogy a 0.8-as nem fogja letépni a forrszemet azért lehet kipróbálom.
Azt nem tudod, hogy sima 0.8-as fúrót hol lehet venni Debrecenben?
(#) vka hozzászólása Jan 4, 2010 /
 
Helló!
Szeretnék nyákot készíteni fototechnikával. Az a problémám, hogy a fóliára nyomtatott rajzolat nem elég sötét, szinte csak áttetsző, főleg a a nagyobb egybefüggő felületeken. HP Laserjet1000 ff nyomtatót és 3M CG3360 fóliát használok. Nyomtatásnál "fólia" papírtipust és max. nyomtatási sűrűséget állítottam be. A segítséget előre is köszönöm!
(#) p_istvan válasza c27 hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Ha életlen és "üt" a fúró akkor a 0,5-ös is le fogja szedni a forrszemeket! Nem beszélve arról, hogy nem igazán tudod majd az alkatrészlábakat bedugni...
A nyák minősége sem mindegy, az üvegszálas eszi a normál fúrót, de lehet jobban tapad rá a rézfólia.
Érdemes egy próbanyákon kísérletezni a fordulatszámmal, de inkább nagyobb fordulat kell, nekem régebben inkább a furat kimeneti nyállása volt sorjás ha már életlen volt a fúró, de már áttértem a keményfémfúróra.

A mellékelt nyákon (nem túl jól sikerült prototípus) sem túl nagyok a forrszemek, van ahol két IC láb közt még egy vezeték is elmegy, még is rendesen fúrható 0,8-sal.

Szerintem szintén a Sámsoni úton, ha nehezen jutsz el oda, akkor holnap vagy holnapután úgy is arra járok megnézem Neked!
Üdv. P István
(#) vadmalna válasza c27 hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Én kb egy éve vettem a MODUL-ból sima 0.8-as fúrókat, azt hiszem olyan 80Ft/db környékén, de volt keményfém fúró is 1000Ft-ért. Akkor még nem volt állványom, ezért az eladó beszélt rá a simára. (Az árak csak megközelítőleg pontosak, nem teljesen emlékszem már rá.)
(#) Frankye válasza vka hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Nyomtasd ki kétszer, háromszor (akár egy ívre is lehet, ha kisebb a panelterv), és tedd őket egymásra. Ha nagyon jól pozicionál a nyomtatód, akkor akár ugyan oda is nyomtathatod, ekkor kétszer-háromszor ugyan oda, ugyan arra a fóliára nyomtass. (Javaslom, előtte küldd át a nyomtatón egyszer üres lapot nyomtatva, hogy a fólia hőmozgását ellensúlyozd.)
A pozicionálási próbához használhatsz sima géppapírt is.
(#) Ricsi89 válasza vka hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Én fotózáshoz lézerrel sima papírra nyomtatok 1 rétegben és semmi áttetszővé tevő löttyöt nem használok hozzá. Szerintem ezt is érdemes kipróbálni. Eddig nekem nem volt vele gondom, pedig smd-től az A4-es méretig mindenféle dolgot csináltam már így.
(#) Frankye válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Sokban függ a tonertől és a festékportól, hogy milyen a fedőképessége. Mivel a kérdező jelezte, hogy halvány, ezért javasoltam a több réteget.
(#) c27 válasza vadmalna hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Értem kösz. Majd meglátom, lehet majd arra megyek valamikor.
(#) c27 válasza p_istvan hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
El is felejtettem megkérdezni, hogy ha kész a nyák akkor az oxidációt hogy kerüljem el mivel kell lekenni vagy lefújni? (Lakk is jó?)
(#) Frankye válasza c27 hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Több megoldás is van, de házilagos kivitelre legjobb az akril lakk, vagy a kémiai ónozó.
(#) szkrep hozzászólása Jan 4, 2010 /
 
Sziasztok!
Mellékelek egy nyákot amit mostanában tervezek elkészíteni, de valahogy nem tudom elképzelni, hogy vasalással bármi használható jöjjön ki belőle. SSOP-28 tokozású IC menne bele; szerintem még be is tudnám forrasztani, csak legyen mibe...
Szerintetek kezdjek neki vasalással, vagy halott ügy?
(#) Attila86 válasza emmzolee hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
CE minősítése van az áramkörödnek? Te egy gazdag ember vagy!
(#) mate_x válasza szkrep hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Kezd el vasalni, menni fog az
Max, ha elsőre nem sikerül töröld le acetonnal(vagy valami higítóval) és próbáld meg mégegyszer. És a fóliát ne húzd le, mert régen nekem is ez volt a hibám, mert úgy a fóliával együtt lejöhet a festék is, hanem körömkefével, vagy az ujjaddal dörzsöld le előzetes áztatás után, úgy biztos jó lesz! Ha meg sehogy nem megy próbáld ki a fotózást, azzal valóban nagyon jó minőségű nyákokat lehet csinálni!

Üdv.: mate_x
(#) Ricsi89 válasza Frankye hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Ez biztos. Bár nekem utángyártott toner van benne mégis tökéletes. Szerintem a vasalás is menne vele, de se papírom se kedvem nincs vele szórakozni, amikor csak egy gombnyomás és meg is van a levilágítás. És nem is kell mellette állni, órákra is elfelejtkezhetek róla(mint ahogy már előfordult).
(#) Bari- válasza szkrep hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Szia

Szerintem is menne a vasalás, próba képen magam is vasaltam már ilyen vékony vonalakat, bár kimaratva nem lett, de a vasalás jól sikerült.

Bari
(#) gulasoft válasza vka hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Vidd el nyákfilm készítő céghez. Az profi lesz.
(#) gulasoft válasza szkrep hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Ha nem vasaltál, ne ilyennel kezd el. Csak időpocsékolás. Fotózd az tuti jó, láttad a nyákomat, az sem vasalva volt.
(#) szkrep válasza gulasoft hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Vasaltam már elég sokat, de az eddigi legvékonyabb dolog az SMD pickit-klón volt. A SOIC-28 óriás a SSOP-hoz képest
De akkor meg fogom próbálni, valami csak lesz belőle.
(#) Attila86 hozzászólása Jan 5, 2010 /
 
Megfordult a fejemben, hogy áttérek a fotózásra. Őszinte leszek: az egyetlen komoly érv ellene az, hogy nem lehet könnyen jól fedő maszkot készíteni. Többektől hallottam már, hogy nem elég egyszer kinyomtatni a fóliára mert az nem fed eléggé és átvilágít rajta az UV LED. Többször kell nyomtatni ugyan arra a fóliára ugyan oda, vagy több nyomatot kell pontosan egymásra tenni a kellő fedés érdekében.

Van valami megoldás ezek kikerülésére? Esetleg színes lézernyomtatóval nem lehet olyat hogy egyszerre mind a négy tonerból maximumot vigyen fel a fóliára hogy jobban fedjen? Vagy valami hasonlóan 'elegáns' megoldás?
Olyasmi nem érdekel hogy kinyomtatom többször aztán egymásra rakosgatom, meg hogy többször nyomtatok ugyan arra a fóliára aztán reménykedek hogy tényleg pont ugyan oda nyomtasson megint. Hallottam valami spray-ről is ami kontrasztosabbá teszi a nyomatot, na olyant sem szeretnék.
(#) Frankye válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 5, 2010 /
 
Sajnos ez is erősen festékanyag- és/vagy tonerfüggő. A cégnél van (volt) alkalmam többféle nyomtatóval is kísérletezni (főleg HP-k), volt alkalmam tintasugarassal és lézerrel is kipróbálni. Szinte ahány nyomtató (toner? patron?) annyi eredmény. Volt, hogy egyetlen réteg egyszeri nyomtatása is elegendő volt, de akadt olyan is, amikor két-három réteget kellett egymásra tenni.
(#) p_istvan válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 5, 2010 /
 
Én HP lézert használok, max felbontással, toner-takarékosság kikapcsolva pauszra (20Ft/A4) egyszer nyomtava nekem megfelelő.
Egy kicsit lehet tovább javítani az egyenletességén egy kis nitrohiggító felet pár percig tartva (egy dobozban) Nagyítóval nézve határozottan javul a fedés, de legutóbb kifelejtettem úgy is jó volt. Persze a túlvilágításra érzékenyebb mint az igazi filmre készített maszk, de az idő beállítása után tökéletes (Nálam)
(#) vicsys válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 5, 2010 /
 
Attila mester! Ne vacakolj már! Én 2 réteggel dolgozok egymásra illesztve. Szerintem jók lettek a nyákjaim, hiszen láttál már párat... Az összeragasztott film, meg bármikor elővehető mint mesterfilm. Ha mégis valami űber-extra minőséget akarsz, akkor csináltatsz mesterfilmet, valamelyik fotóstúdióban.
(#) Ricsi89 válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 5, 2010 /
 
Ha eddig a vasaláshoz elegendő festék volt a papíron, akkor szerintem eléggé fedhet a réteg. Meg kell nézni sima papírra nyomtatott rajznál, hogy fény felé tartva mennyire látszik át. Én fóliát lézerben sosem használtam, mert elvileg zsugorodik hőre és egy párszor át kell ereszteni a nyomtatón, hogy összébb menjen. Sima fénymásoló papírra szoktam nyomtatni, esetleg még a pauszt is használják hozzá. Ezekkel lehet próbálkozni. Pár kinyomtatott papír a próba miatt nem nagy összeg. Fénynél meg látszik, hogy mennyire takar a festék.
(#) Frankye válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 5, 2010 /
 
Pontosan így van. A pausz az egyik legjobb film alapanyag, bár a megvilágítási idő ezzel - némileg - nő.
Az én levilágítómban a két db. 8 W-os csővel, és lézernyomtatóba való írásvetítő fóliával (két réteg nyomtatásával) kb. 6 perc a levilágítási idő, míg pausszal kb. 8-9 perc. (A cső-film távolságtól is függ az idő.)
Következő: »»   341 / 1385
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem