Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egyfázisú villanymotor fordulatszám szabályozása
Lapozás: OK   5 / 38
(#) csövi válasza mex hozzászólására (») Jan 4, 2010 1 /
 
Ez érdekes...kíváncsi lennék hova van bekötve a trafó...az alatt mit értesz, hogy "autotrafo". Gondolom nem gépjármű trafó, mert innen nem úgy néz ki...
(#) mex válasza csövi hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
A autorafó egy tekercs, amin több leágazás van, de nincs szekunder tekercs rajta. Ha van egy hálózati trafód, aminek a primertekercse többféle feszültség fogadására alkalmas (pl:180, 115V stb) akkor Te is kipróbálhatod. A kezdete, és a vége megy a 230V-ra, a ventilátort pedig a kezdethez és valamelyik leágazáshoz kell kötni. A leágazástól függően többé-kevésbé kisebb feszültség jut a ventilátorra, és igy csökken a fordulatszáma. Ez a feszültségcsökkentéssel való fordulatszámváltoztatás aszinkron egyfázisú motoroknál csak a kis teljesitmények tartományában használatos.
(#) csövi válasza mex hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Aha, értem. Kezdem pedzeni
(#) kadarist válasza csövi hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Az autotranszformátorról:Bővebben: Link
Egyébként a gépjármű-gyújtótrafók is autotranszformátorok.
(#) mex válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Idézet:
„Egyébként a gépjármű-gyújtótrafók is autotranszformátorok.”

De nem mindegyik! Sok négyütemű négyhengeres motor kettő gyújtótrafóval rendelkezik, izolált szekundertekerccsel. Az ivkisülés egyszerre két hengerben történik, a szekunder kezdete, és a vége is egy -egy gyertyára csatlakozik, az áramkör igy a gyertyahézagokon és a blokkon keresztül záródik.
(#) kadarist válasza mex hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Szia!
Köszönöm az infót! Én még a hagyományos hengeres trafóknál leragadtam. Őrület ez a fejlődés...
(#) mex válasza kadarist hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Idézet:
„Őrület ez a fejlődés...”

Neméppen....
Múlt évszázad 80' évektől a japán motorkerékpároknál szinte csak ilyenekkel találkozott tágra nyilt szemű hazánkfia (én).
(#) kadarist válasza mex hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Mondom én, hogy fejlődés! Mármint az én fejlődésem!
(#) jopali hozzászólása Jan 5, 2010 /
 
Sziasztok!
Mézpergetőmet automata mosógépből kivett soros motorral hajtom meg. Korábban sima fázishasításos tirisztoros hajtás volt, ami helyett u209b IC katlógusában szereplő tachogenerátoros kapcsolást építettem. Meg szeretném oldani, hogy 1-2 perces alacsony fordulaton való pörgés után fokozat nélkül, vagy 2-3 fokozattal gyorsuljon fel maximáis fordulatra, és kb. 10 perc múlva álljon u209b
Segítséget előre is köszönöm.
(#) kadarist válasza jopali hozzászólására (») Jan 5, 2010 /
 
Szia!
Időrelékkel könnyen be lehet állítani ilyen átkapcsolási időket
(#) jopali válasza kadarist hozzászólására (») Jan 5, 2010 /
 
Én sorba kötött 555-ös monostabil fokozatokra gondoltam, jelfogó kimenetekkel kapcsolva a fordulatszámállító pótmétereket. Arra lennék kiváncsi hogy tudnám megoldani félvezetőkkel.
(#) kadarist válasza jopali hozzászólására (») Jan 5, 2010 /
 
Szerintem maradj a relés megoldásnál. Egyszerű, és galvanikus leválasztást biztosít. Az érintkezőket blokkold át egy pár nanofarádos kondenzátorral a pergésmentesítés miatt.
(#) djgombi hozzászólása Jan 15, 2010 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy van itthon egy kicsi asztali köszörűm. Ha rákötöm változtatható toroidra akkor csökkenni fog a fordulatszáma? Esetleg baja lesz tőle?
Köszi a válaszokat Üdv!
(#) djgombi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Kés élezéshez lett volna jó ha lecsökkentem a fordulatát.
Akkor marad a derékszög hajtás és vizes kő elmélet.
Mindenesetre köszönöm a segítséged!
(#) baloghzoli1 válasza djgombi hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Szia,késélezésre kifejezetten az a jó amit irtál,vizeskorong lassú fordulat.Mert a viz hűti a késélét igy nem ég el.
(#) bankimajki hozzászólása Feb 3, 2010 /
 
Sziasztok, remélem jól tudom és ha igen, akkor lennének további problémáim. Amiben nem vagyok biztos, az az hogy az automata mosógépeknek a motorját aszinkron törpemotornak nevezzük, vagy sem?
Illetve hogy ezeknek a motoroknak hogy lehet megváltoztatni a forgásirányát, a kondi polaritásának a cseréjét már próbáltam, de nem segített. Ha jól emlékszem ennek a motornak 5 kivezetése van. Az egyikre megy a 230V egyik ága, és a kondi egyik kivezetése. És egy másikra megy a kondi másik kivezetése. És egy harmadikra a 230 másik fele. (Magyarul 3 van felhasználva az 5 ből. Szerintem a másik 2 kivezetés a lassú fordulathoz kell, de javítsatok ki ha tévedek.) Elvileg a fordulatszám állandó igaz az 50Hz-ből következik a 3000ford/min.
(#) Csabi626 hozzászólása Feb 14, 2010 /
 
Sziasztok!
Van két elvileg tök egyforma 220V/15W-os ventillátorom.
Ezek ugye általában ilyen aszinkron motorosak.
Namármost ha pl. egyenáramú szénkefés dolog lenne, akkor ha sorbakötném őket, akkor kb. fele teljesítménnyel mennének, ami azért lenne jó nekem, mert nam kellena túl nagy "fújást" produkálniuk, csak amolyan "könnyedebb légmozgást", és ami az én alkalmazási területemen a legfontosabb lenne, szinte hang nélkül járnának.
De ugye mivel aszinkron motorosak, a sorbakötés ezt a problémát nem oldja meg.
Van e esetleg szerintetek valami egyszerű trükk amivel megfelezhetem a fordulatszámukat, és a járásuk is egyenletes maradna frekvenciaváltó nélkül, vagy mindenképpen kell valami összetettebb kapcsolás ami pl. 25Hz-et ad nekik?
Köszi : Csabi
(#) proli007 válasza Csabi626 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Hello!
Próbálj vele sorba kötni kondit (persze ha van) De a nyomatéka mindenképpen csökkenni fog. A légszállítása nem arányos a fordulatszámával. De tapasztalatom szerint ha nem zajos valami, nem is szállít már levegőt.. Fele frekivel, meg a motor lesz zajos. Ha PWM van benne, még fütyölni is fog..
De lehet megtalálod az optimumot, csak ne légy "maximalista".
(Egyébiránt a jó megoldás, nem az axiális, hanem a radiális ventilátor. Nem véletlen hogy a klímában ilyen van..)
üdv! proli007
(#) Csabi626 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Kb. milyen paramétertartományban kísérletezzek a kondenzátorral?
(#) proli007 válasza Csabi626 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Hello!
Mikrós tartományban, de szigorúan váltós kondival.. (vagy valami régi olaj-papír kondival)
üdv! Gábor
(#) Csabi626 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Ok, ezt kipróbálom, köszi
(#) muhiati hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni Akkumlátoros fúró motorjából építenék keltetőhöz tojásforgatót 18 V DC os a forgatómotor. az eredeti kapcsolojával lehetett valaha szabályozni a feszültséget de ez tönkrement. szeretném a feszültségét szabályozni valamilyen módon . Ebben szeretném ha segitene valaki. Előre is köszi.
(#) yodamester90 válasza muhiati hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Szia! DC motorhoz a legésszerűbb a PWM meghajtás. Az oldalon számtalan kapcsolási rajz található róla. (Úgy tudom az akkus fúrókban eredetileg is PWM vezérlés van)
(#) drauthev hozzászólása Márc 9, 2010 /
 
Üdv!

Bár nem pont ide tartozik, de szerintem belefér a témába:
Szeretnék készíteni egy triakos lágyindítót 1 fázisú motorhoz, mert kaptam egy olyan villanymotort, ami 10-ből legalább 5 indításnál leveri a biztosítékot.
Szóval valamilyen fázishasítós áramkörre gondoltam, csak arra nincs ötletem, hogy hogyan lehetne elektronikusan azt megoldani, hogy a hasítás fázisszöge 180-ról 0-ra csökkenjen néhány másodperc alatt, egyenletesen. (Később a triak egy relével rövidre lesz zárva.)
(#) baloghzoli1 válasza drauthev hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Szia ,itt vanBővebben: Link
(#) drauthev válasza baloghzoli1 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Köszönöm válaszodat, csak az a baj, hogy szerintem ezzel nem fog elindulni a motor.
A főtekercs ellenállása 0,9 Ohm, induktivitása 9,6 mH.
Ha kiszámolod, akkor indításkor ezzel az áramkörrel kb. 17,6 Vrms fog esni a főtekercsre, ami elég kevésnek tűnik...
(#) baloghzoli1 válasza drauthev hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Igazad lehet,itt egy fázishasitó Bővebben: Link
(#) baloghzoli1 válasza baloghzoli1 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Igy jobb
(#) kadarist hozzászólása Márc 9, 2010 /
 
Sziasztok!
Ez egy automata triakos lágyindító: Lágyindító
(#) Polly hozzászólása Ápr 15, 2010 /
 
Sziasztok!
Bár a kérdésem nem teljesen idetartozik de azért próbálkozom. Kérdésem,hogy van 3 fázísú villanymotorom de egyfázisról szeretném működtetni, fordulata 2940 n teljesítménye 1,1 KW lehetséges-e ?
Milyen kondenzátor kell hozzá és mennyivel csökken a teljesítménye persze ha lehetséges átkötni?

előre is köszi a választ N.Józsi
Poly5@freemail.hu
Következő: »»   5 / 38
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem