Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   433 / 2516
(#) bölcsész válasza highand hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Nincs sajnos.... a köcsi kanadai gyerek nem adott.
De azt hiszem a peter daniel féle kapcsolás...
(#) Dzót válasza Dzót hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Végigmértem az egész panelt minenhol ugyan akkora a feszültség mint a párján de az egyik erősítő jól szól a másiknak olyan hangja van mintha kevés lenne a tápfeszültéség. HELP!! feladom az elektrót.
(#) Kovidivi válasza Dzót hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Ennyiből nem lehet megmondani, hogy mi a baja. Mit szeretnél? Hogy valaki azt mondja, hogy az R10 szakadt? Se kép, se semmi használható információ... Telepátia meg csak néhány ember között van. Üdv!
(#) mxsxs2 válasza Tetye hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Na most jutottam el addig hogy hozzá nyúljak.
Megnézetem hogy az ic-k zárlatosak-e.
(Multiméter, ellenállás mérőbe. És nem vettem ki a nyákból, remélem ez nem baj.)
Az egyik ic-nél az érték az ellen állás mérőn ugrál aztán 1-be áll. A másiknál meg 000-t ír ki.
(#) ImiDj válasza Andrasirex hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Ez kell neked.Itt minden le van irva.Remélem segitettem
(#) Dzót válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Nem csak annyit hogy valaki segítsen a találgatásba. Az normális hogy kimeneti csatoló kondi előtt a feszültség 27 volt ? (tápfeszültség 35 volt )
(#) Kovidivi válasza Dzót hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Beállítottad a nyugalmi áramot, és a féltápfeszültséget?
(#) Dzót válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Elveszett a hozzá való kapcsolási rajz. elveilg 30 voltak kellene lennie én adtam neki 35 voltot. Így 10 miliamper a nyugalmi áram, egyik tranzisztor sem melegszik. Ez a működő erősítő. A másik 3-4 mA-t vesz fel ugyan ekkora feszültséggel. Az az igazság hogy nem igazán értem hogy kelle ezt beálítani.
(#) bölcsész válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Oké. nem szigeteltem el a bordától az ic-t, gondolván úgyis egyedül van még rajta.
Ha fogdosom a bordát változik a zaj.
De ugyanúgy változik ha a bemeneti eret fogdosom.
ez sincs még árnyékolva, gondoltam 2cm-t minek?
(#) Bassmester válasza bölcsész hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Én nem gondolom, hogy az áramkör földelését a dobozára kéne kötni :no:
Ha jó a tápegység és jó a vezetékelés, jól van bekötve a potméter, akkor egy asztalon összedrótozott erősítő is brumm és zajmentes kell hogy legyen.
Ha kapnánk valami képet, vagy legalább egy skiccet, hogy hogyan van összekötözgetve a cucc, akkor elképzelhető hogy segíteni is tudnánk. Ha a bemenet érintésekor hangosan búg, az természetes. Ha nem búg rövidrezárt bemenettel, akkor a táp-brumm lehetőségét már ki is lehet zárni és lehet tobábblépni a földprobléma felderítése felé. A bemenet mekkora ellenállással megy a testre? Van poti a bemeneten?
(#) Kovidivi válasza Dzót hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Látom, hogy nincs rajta semmiféle potméter. Ez szimpla 35V-ról működik, ha jól látom. Tehát a féltápfeszültséget be kell valahol állítani. Ha ez nincs meg, akkor nem is fog normálisan szólni. Vissza kellene követni a kapcsolási rajzot. Valamelyik kisebb tranzisztor rossz lehet, ha minden ellenállás megfelelő helyen, megfelelő értékkel van bent. A másik nyákon hány V-ot mérsz a kicsatoló kondi előtt? A 10mA pedig lehet, hogy kevés. Olyan 70-80mA-re szokták beállítani, de ez erősítőfüggő is. Ennek az erősítőnek ha visszafejted a kapcsolási rajzát, és felrakod, akkor talán tudunk segíteni a nyug. áram, és fáltápfesz beállításában. Üdv.
(#) Bassmester válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Szerintem meg kösse mindenki oda ahová akarja.
Bár mitagadás, roppant kemény érvnek számít visszatekinteni az 50-70 éves múltba, de én mégis azt javasolnám, hogy mindenki kisérletezze ki a saját cuccán, hogy milyen az adott erősítő földelésének optimális kialakítása. Ilymódon hamar meg lehet találni a helyes irányt. Én a készülékeim fémburkolatára a védőnullát szoktam kötni. Ha erre neadjisten véletlenül jelföldet is kötnék, abból irdatlan nagy BRUMM lenne, de lehet próbálkozni
(#) hangszoros válasza szamóca hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Ez az U90 is hasonlóan nézett ki.
Ha leápoltam a tápját, végfokját csinálok képeket
(#) Bassmester válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
A grundlift, nem a védőnullát kapcsolgatja, hanem a bemenet (vagy kisebb jelű kimenet) testjét kapcsolgatja a földhöz, bár ennek igazán csak szimmetrikus be/kimeneteknél van jelentősége, hogy pl két készülék összekábelezéséből eredő földelési anomáliákat kiküszöböljünk. Sima aszimmetrikus cstlakozóknál, jobb elkerülni a test dobozhoz való direkt földelését. A védőnullát sem célszerű mellőzni, nem csak egy esetleges, direkt 230V -os testzárlat veszélyei miatt, hanem azért is, mert nélküle potenciálkülönbségek alakulhatnak ki a rendszerbe kötött többi készülék között, ami érintésre pattogó, sercegő esetleg enyhén "rázós" jelenséget produkál. Ez minden olyan készülékre érvényes, ahol beépített hálózati tápegység van és nem kettős szigetelésű.
(#) Dzót válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
A kicsatoló kondi előtt 27 voltot mérek mindkét kapcsoláson. A bemeneten pedig 4 voltot a csatoló kondi után.
(#) Kovidivi válasza Dzót hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Akkor fejtsd vissza a kapcsolást, mert ott kb. (35-3)/2V-ot kellene mérned (ha még mindig jól sejtem, hogy nem szimmetrikus a táp, ebben erősíts meg!). De tényleg. Kapcsolási rajz nélkül nem megyünk semmire. Ameddig nem raksz fel, szinte felesleges is találgatnunk.
Üdv.
(#) Dzót válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Hozzákezdtem a fejtegetéshez. A táp nem szimemtrikus ezért van benne 4 dióda. Méregetés közben érdekes dolgokat vettem észre. minddkét panelon van egy- egy 2n2219 típusú tranzisztor.
Jó oldal : Bázis 27 volt kollektor: 27,5 Emitter 0,5 volt.
Rossz oldal :Bázis 26,7 kollektor 27,3 Emitter : 0
(#) Kovidivi válasza Dzót hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Megsúgom, egyik oldal sem jó. Amelyik jó, az is csak kis teljesítményen(jól sejtem?). Amíg a féltápfeszültség nincs rendben, nincs értelme két rossz nyákot egymáshoz hasonlítani. Ha ki akarsz zárni sok hibalehetőséget, akkor vegyél ugyanolyan tranzisztorokat, mint amik benne vannak (biztosan jók? Mérted őket?). Pár Ft-os cuccok. Kicseréled, és teszteled (a végtranzisztorokat is ki kellene mérni. Történt ilyen teszt?). Elsődlegesen a tranzisztorokat kellene kimérni kiforrasztva, a rosszat kicserélni. Ha minden jó, de még mindig nincs féltápfesz, nyugalmi áram rendben, akkor kapcsolási rajzot kell készítened. Üdv.
(#) Dzót válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Próbálgattam szerencsétlent.. Valóban csak kis teljesítményen jó. Azt hiszem rendelek pár tranzisztort azért köszi a segítséget! Egyébként a tápfeszültség helyességét hogy tudom beállítani?
(#) peter1995 hozzászólása Jan 8, 2010 /
 
Üdv.Mondtam hogy ha megjönnek a vezérlő tranyók jelentkezek :wave: .Kicsreéltem őket és láss csodát működik.Nem melegszik semmi és prímán szól.De azért az érdekelne hogy a tranyó mitől lett szárlatos?Olyantól lehet,hogy a trimmer potik fel voltak csavarva és úgy nyúltam hozzá a bemenethez, :shocking: ?
(#) Alkatel válasza potenciameter hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Ezt tudja Bővebben: Link
(#) bölcsész válasza Bassmester hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Kösz. ezek szerint a táp brumm kizárva.
A bemeneten nincs poti.
A bemenet és a bemeneti föld között még nincs ellenállás, mert azt opcionálisnak jelölték.
Képet mindjárt rakok be.

P1080512.JPG
    
(#) Bassmester válasza bölcsész hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Így semmi rendkívülit nem látok rajta. Szerintem ha tezsel a bemenetre egy 47k log potit, az jóeséllyel megoldja a problémát. Milyen tipusuak a TO-220-as tokozású diódák? Mi az a szürke trutyi az ícé mögött?
(#) bölcsész válasza Bassmester hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
A diódák MUR860-asok, a trutyi meg ragasztó.
Potit nem akarok, inkább egy fix ellenállást de milyet?
(#) potenciameter válasza Alkatel hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Köszönöm.
(#) Bassmester válasza bölcsész hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
A csatolókondi után, közvetlenül az ícé bemenetén (1-es láb) nincsen ellenállás? Ezt jelölik opcionálisként? Tegyél oda egy 20k-68k közötti értékű fémréteg ellenállást, vagy nézegess meg másik kapcsolási rajzokat, hogy általában milyet használnak ezekhez a Gainclone-okhoz. A TDA7294-emben 22k van, és tökéletes, semmi brummja nincsen. Szerintem a tiedbe is jó lesz ez az érték.
(#) kohlern hozzászólása Jan 9, 2010 /
 
Sziasztok!

Ezt a kapcsolást nemrég találtam. Azért tetszik, mert nincs kihegyezve, és nem alkatrész temető. Valaki ismeri esetleg? Ha jól vettem ki az L1-es tekercset úgy kell elkészíteni, hogy AWG22-es vezetéket annyiszor tekerem körbe R16 testén ahányszor csak lehet, gondolom egy sorban? Mi ez az AWG22 rákerestem, de nekem csak többeres szigetelt vezetékeket hozott, vagy én néztem el? T3 hővédelem lenne? Köszi a segítséget!

Üdv kohler
(#) kohlern válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Köszi a választ! Szóval ezt kell körbetekernem az ellenállástesten ahányszor csak tudom?
(#) demcar hozzászólása Jan 9, 2010 /
 
Üdv. mindenkinek!

Van nekem egy 2x20V-os trafóm,(ami elég izmos kb.10-15A-os lehet). És ahhoz a tarfóhoz szeretnék épiteni egy 100-150W-os erősitőt a szubbládámhoz.
Megoldható lenne a dolog?

A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.: demcar
(#) szamóca válasza demcar hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Hidalt kapcsolással elérhető ez a teljesítményigény 4Ohmos hangsugárzó használatával.
Következő: »»   433 / 2516
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem