Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Nincs sajnos.... a köcsi kanadai gyerek nem adott.
De azt hiszem a peter daniel féle kapcsolás...
Végigmértem az egész panelt minenhol ugyan akkora a feszültség mint a párján de az egyik erősítő jól szól a másiknak olyan hangja van mintha kevés lenne a tápfeszültéség. HELP!! feladom az elektrót.
Ennyiből nem lehet megmondani, hogy mi a baja. Mit szeretnél? Hogy valaki azt mondja, hogy az R10 szakadt? Se kép, se semmi használható információ... Telepátia meg csak néhány ember között van. Üdv!
Na most jutottam el addig hogy hozzá nyúljak.
Megnézetem hogy az ic-k zárlatosak-e. (Multiméter, ellenállás mérőbe. És nem vettem ki a nyákból, remélem ez nem baj.) Az egyik ic-nél az érték az ellen állás mérőn ugrál aztán 1-be áll. A másiknál meg 000-t ír ki.
Ez kell neked.Itt minden le van irva.Remélem segitettem
Nem csak annyit hogy valaki segítsen a találgatásba. Az normális hogy kimeneti csatoló kondi előtt a feszültség 27 volt ? (tápfeszültség 35 volt )
Beállítottad a nyugalmi áramot, és a féltápfeszültséget?
Elveszett a hozzá való kapcsolási rajz. elveilg 30 voltak kellene lennie én adtam neki 35 voltot. Így 10 miliamper a nyugalmi áram, egyik tranzisztor sem melegszik. Ez a működő erősítő. A másik 3-4 mA-t vesz fel ugyan ekkora feszültséggel. Az az igazság hogy nem igazán értem hogy kelle ezt beálítani.
Oké. nem szigeteltem el a bordától az ic-t, gondolván úgyis egyedül van még rajta.
Ha fogdosom a bordát változik a zaj. De ugyanúgy változik ha a bemeneti eret fogdosom. ez sincs még árnyékolva, gondoltam 2cm-t minek?
Én nem gondolom, hogy az áramkör földelését a dobozára kéne kötni :no:
Ha jó a tápegység és jó a vezetékelés, jól van bekötve a potméter, akkor egy asztalon összedrótozott erősítő is brumm és zajmentes kell hogy legyen. Ha kapnánk valami képet, vagy legalább egy skiccet, hogy hogyan van összekötözgetve a cucc, akkor elképzelhető hogy segíteni is tudnánk. Ha a bemenet érintésekor hangosan búg, az természetes. Ha nem búg rövidrezárt bemenettel, akkor a táp-brumm lehetőségét már ki is lehet zárni és lehet tobábblépni a földprobléma felderítése felé. A bemenet mekkora ellenállással megy a testre? Van poti a bemeneten?
Látom, hogy nincs rajta semmiféle potméter. Ez szimpla 35V-ról működik, ha jól látom. Tehát a féltápfeszültséget be kell valahol állítani. Ha ez nincs meg, akkor nem is fog normálisan szólni. Vissza kellene követni a kapcsolási rajzot. Valamelyik kisebb tranzisztor rossz lehet, ha minden ellenállás megfelelő helyen, megfelelő értékkel van bent. A másik nyákon hány V-ot mérsz a kicsatoló kondi előtt? A 10mA pedig lehet, hogy kevés. Olyan 70-80mA-re szokták beállítani, de ez erősítőfüggő is. Ennek az erősítőnek ha visszafejted a kapcsolási rajzát, és felrakod, akkor talán tudunk segíteni a nyug. áram, és fáltápfesz beállításában. Üdv.
Szerintem meg kösse mindenki oda ahová akarja.
Bár mitagadás, roppant kemény érvnek számít visszatekinteni az 50-70 éves múltba, de én mégis azt javasolnám, hogy mindenki kisérletezze ki a saját cuccán, hogy milyen az adott erősítő földelésének optimális kialakítása. Ilymódon hamar meg lehet találni a helyes irányt. Én a készülékeim fémburkolatára a védőnullát szoktam kötni. Ha erre neadjisten véletlenül jelföldet is kötnék, abból irdatlan nagy BRUMM lenne, de lehet próbálkozni
Ez az U90 is hasonlóan nézett ki.
Ha leápoltam a tápját, végfokját csinálok képeket
A grundlift, nem a védőnullát kapcsolgatja, hanem a bemenet (vagy kisebb jelű kimenet) testjét kapcsolgatja a földhöz, bár ennek igazán csak szimmetrikus be/kimeneteknél van jelentősége, hogy pl két készülék összekábelezéséből eredő földelési anomáliákat kiküszöböljünk. Sima aszimmetrikus cstlakozóknál, jobb elkerülni a test dobozhoz való direkt földelését. A védőnullát sem célszerű mellőzni, nem csak egy esetleges, direkt 230V -os testzárlat veszélyei miatt, hanem azért is, mert nélküle potenciálkülönbségek alakulhatnak ki a rendszerbe kötött többi készülék között, ami érintésre pattogó, sercegő esetleg enyhén "rázós" jelenséget produkál. Ez minden olyan készülékre érvényes, ahol beépített hálózati tápegység van és nem kettős szigetelésű.
A kicsatoló kondi előtt 27 voltot mérek mindkét kapcsoláson. A bemeneten pedig 4 voltot a csatoló kondi után.
Akkor fejtsd vissza a kapcsolást, mert ott kb. (35-3)/2V-ot kellene mérned (ha még mindig jól sejtem, hogy nem szimmetrikus a táp, ebben erősíts meg!). De tényleg. Kapcsolási rajz nélkül nem megyünk semmire. Ameddig nem raksz fel, szinte felesleges is találgatnunk.
Üdv.
Hozzákezdtem a fejtegetéshez. A táp nem szimemtrikus ezért van benne 4 dióda. Méregetés közben érdekes dolgokat vettem észre. minddkét panelon van egy- egy 2n2219 típusú tranzisztor.
Jó oldal : Bázis 27 volt kollektor: 27,5 Emitter 0,5 volt. Rossz oldal :Bázis 26,7 kollektor 27,3 Emitter : 0
Megsúgom, egyik oldal sem jó. Amelyik jó, az is csak kis teljesítményen(jól sejtem?). Amíg a féltápfeszültség nincs rendben, nincs értelme két rossz nyákot egymáshoz hasonlítani. Ha ki akarsz zárni sok hibalehetőséget, akkor vegyél ugyanolyan tranzisztorokat, mint amik benne vannak (biztosan jók? Mérted őket?). Pár Ft-os cuccok. Kicseréled, és teszteled (a végtranzisztorokat is ki kellene mérni. Történt ilyen teszt?). Elsődlegesen a tranzisztorokat kellene kimérni kiforrasztva, a rosszat kicserélni. Ha minden jó, de még mindig nincs féltápfesz, nyugalmi áram rendben, akkor kapcsolási rajzot kell készítened. Üdv.
Próbálgattam szerencsétlent.. Valóban csak kis teljesítményen jó. Azt hiszem rendelek pár tranzisztort azért köszi a segítséget! Egyébként a tápfeszültség helyességét hogy tudom beállítani?
Üdv.Mondtam hogy ha megjönnek a vezérlő tranyók jelentkezek :wave: .Kicsreéltem őket és láss csodát működik.Nem melegszik semmi és prímán szól.De azért az érdekelne hogy a tranyó mitől lett szárlatos?Olyantól lehet,hogy a trimmer potik fel voltak csavarva és úgy nyúltam hozzá a bemenethez, :shocking: ?
Ezt tudja Bővebben: Link
Kösz. ezek szerint a táp brumm kizárva.
A bemeneten nincs poti. A bemenet és a bemeneti föld között még nincs ellenállás, mert azt opcionálisnak jelölték. Képet mindjárt rakok be.
Így semmi rendkívülit nem látok rajta. Szerintem ha tezsel a bemenetre egy 47k log potit, az jóeséllyel megoldja a problémát. Milyen tipusuak a TO-220-as tokozású diódák? Mi az a szürke trutyi az ícé mögött?
A diódák MUR860-asok, a trutyi meg ragasztó.
Potit nem akarok, inkább egy fix ellenállást de milyet?
Köszönöm.
A csatolókondi után, közvetlenül az ícé bemenetén (1-es láb) nincsen ellenállás? Ezt jelölik opcionálisként? Tegyél oda egy 20k-68k közötti értékű fémréteg ellenállást, vagy nézegess meg másik kapcsolási rajzokat, hogy általában milyet használnak ezekhez a Gainclone-okhoz. A TDA7294-emben 22k van, és tökéletes, semmi brummja nincsen. Szerintem a tiedbe is jó lesz ez az érték.
Sziasztok!
Ezt a kapcsolást nemrég találtam. Azért tetszik, mert nincs kihegyezve, és nem alkatrész temető. Valaki ismeri esetleg? Ha jól vettem ki az L1-es tekercset úgy kell elkészíteni, hogy AWG22-es vezetéket annyiszor tekerem körbe R16 testén ahányszor csak lehet, gondolom egy sorban? Mi ez az AWG22 rákerestem, de nekem csak többeres szigetelt vezetékeket hozott, vagy én néztem el? T3 hővédelem lenne? Köszi a segítséget! Üdv kohler
Köszi a választ! Szóval ezt kell körbetekernem az ellenállástesten ahányszor csak tudom?
Üdv. mindenkinek!
Van nekem egy 2x20V-os trafóm,(ami elég izmos kb.10-15A-os lehet). És ahhoz a tarfóhoz szeretnék épiteni egy 100-150W-os erősitőt a szubbládámhoz. Megoldható lenne a dolog? A válaszokat előre is köszönöm. Üdv.: demcar
Hidalt kapcsolással elérhető ez a teljesítményigény 4Ohmos hangsugárzó használatával.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |