Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv Mindenkinek!Szeretnék beszerezni egy olyan 230/12v-os tápegységet amely tudna kb.50-100A áramot.
Egy autós hifi cucc szobában való felhasználásra építeném meg.Villamosgép tekercselő vagyok mindössze az egyszerűbb 7812/bd249-ből összerakoott tápig jutottam saját erőből.Segítségeteket kérném hogyan lehet a 14voltot ekkora ampert mellet viszonylag stabilan tartani?
az autós-hifi cucc mióta zabál 50-100A-t??
A kocsiakksik nem 10A-esek? bocs, lehet hogy én tudom rosszul...
Éppenséggel lehetne épiteni ilyen tápot de én személy szerint inkább egy bika töltő és egy puffer akkumlátor mellett voksolnék. Ha sima 50HZ-s tápot csinálnál annak az anyagi vonzata egy fél házrész plusz még a méretekről nem is beszélnék. Ilyen teljesitménynél már komoly szürési gondok lépnek fel a hálózati keresztmodulációról nem is beszélve. A brummot teljesen eltüntetni pedig nem egy egyszerű dolog.Az akkumlátornak pedig miután kicsi a belső ellenállása igy képes feszültségesés nélkül tolni a hirtelen fellépő nagy áramlökéseket is. É n régebben mikor autórádió végfok stb egyébb sz.... javitottam egy 10A-es akkutöltő plusz 55Ah-ás akkumlátorral oldottam meg.Ez a módszer még egészen nagy teljesitményeknél is bevált. Esetedben viszont 2db 70Ah-ás aksi meg egy cca 30A-es töltő már megoldaná a problémát mert általában az erősitőket senki nem szokta teljes terheléssel járatni. Az ilyen kategóriajú kütyüknél pedig még számolni kell azzal is, hogy a beépitett transzverterek (erősitőkben) már alapállapotban is rendesen szipkázza az aksit. A feszültséget pedig 13.8v-ra illik beállitani mert ez az összes gépkocsiban üzemeltetett berendezés névleges üzemi feszültsége. Előttem levőhöz pedig annyi: az akku nem10-es hanem a mindenkori kapacitását adják meg Ah-ban. Sok sikert a kisérletezéshez.
Az építésnél a kettős szigetelésről, érintésvédelemről meg ne feledkezzetek!
Az ólomakkumulátorokat éppen azért használják az autók indítására, mert nagyon nagy áram leadására képesek.
Egy egyszerű számítás: van egy 2x300W-os autós erősítő, ez ugye 600W, 12V-on ez 50A! És ennél a decibelversenyzők csak nagyobbakat használnak.
Amúgy tungsram-nak teljesen igaza van: pusztán egy táppal - még ha 100A-es is - nehéz megoldani az akku pótlását. Az ajánlott megoldás kisebb méretben/költséggel megvalósítható és használhatsz karbantartás-mentes (zárt) akkut, ha a savgőztől tartasz a műhelyben.
Elore szolok, hogy az autohifi - akarmilyen minosegu - nagyon sz*rul fog szolni szobaban.
Egyebkent egy ilyen tap marha draga lesz, egyszeruen nem eri meg belevagni. Sokkal jobban jossz ki, ha veszel/epitesz rendes szobai hangcuccot. Persze ha nagyon akarod, probald meg, rakoltesz majd tizezreket, es lesz egy nyomorekul zenelo hangtachnikad.
Hy
támogatom az előző hozzászólást csak annyiban térne el a vélemyényem hogy ha bemész az OBI ba veszel egy olcsó hegesztőt 18e márlehet venni ezt te át tudod tekergetni ha szerencséd van akkor nem is sokat kell tekerni veszel pl a vaterán lehet olcsón venni ha szerencséd van nagy diódát egyenirányítod és puffernek jöhet az aksi. Bár ha nem akarsz beégni akkor a szobába ne auto hifit rakj mert igénytelen hagja van.Gondolj bele hogy a kocsinak milyen szabálytalan a belselye és kicsi a belső tere. Egy nagyob sub majdnem akkora mit egy kispolski. A szoba meg szabályos sokkal nagyobb tér kihallik az igénytelen hangja. Bemész egy discos boltba és veszel egy pl sound king az olcsó úgy is egy 2x200Wat 30 körül a 2x400Waz meg 60e az autó hifinél csak jobb hangja lehet
Az alapötletet nem rossz csak van egy szépséghibája. minden hegesztőtrafót úgy méreteznek, hogy annak a rövidrezárási árama ne legyen nagy mert ha ez nem igy volna az első ivhúzáskor a helybeli áramszolgáltató támogatását kéne kérni hálózatfejlesztés céljából. Magyarul hatalmas áramfelvétellel válaszolna a pálca lekoppintása pillanatában. Ez pedig mint tudjuk már csak a hálózat szempontjából sem megengedett. Alapeset: mekkorát lök egy toroid trafó a bekapcsolás kor. Ez annak köszönhető,hogy a mágneses indukcióvonalak nem lépnek ki a vasból miután a vasmag teljesen zárt. A kutya itt van elásva. A hegesztőtrafóknak meglehetősen nagy a szórása sőt a kissebb transzformátoroknál elterjedt módszer a légréses szabályzás. Ez azt jelenti hogy még üresjáratban is nagy a veszteség amit a fogyasztásmérő szépen indikál (forog). Rossz koszinusz fi ami még tovább emeli látszolagos áramfelvételt. Még egy ami ellene szól az pedig az un. bekapcsolási idő. A max. áramot csak nagyon kis ideig képes tolni mert különben leég. Ezt a trafó adattábláján általában negtalálható. A tulajdonképpeni trafó teljesitményt pedig a 100% jelenti. Ez pedig jóval kissebb mint a max hegesztőáramhoz tartozó érték. Egyébiránt a trafók vasmagja hegesztéssel van rögzitve. Tehát már a szétszedése sem egyszerű. Mindezen túl ha még át is van méretezve akkor sem lesz egy jóhatásfokú és főképp csendes jószág.
Bocsi de az idevonatkozó szabványok szerint sajnos a transzformátor vasmagját le kell földelni illetve össze kell kötni a védőnullával. Ez még a biztonsági trafóknál is előirás. Ha nem hiszed nézz meg a trafó oldalán levő csavaron levő jelzést ami bele van szerkesztve a vasmagba.Nem én találtam ki.Tehát a kettősszigetelést igy el kell vetned.
Hi!
Vagy ha megoldható akkor szétszeded az autós erősítőd, szépen megvizsgálód benne a sokszorozó áramkört megnézed,hogy valójában mekkora feszültségről is üzemel a végfok, és kikerülöd a sokszorozó áramkört és közvetlen arra építesz egy tápot és máris nem kellenek 100amperok hanem jóval kevesebb. Így egyből az autós végfokot táplálod.
igen ez is egy megközelítés ami mellesleg nem rosz
Igen a hegesztővel télleg ez a halyzet jobban belegondolva. Mellesleg olyan 1200VA toroid kell az nem nagy asszem 16000e körül tekerték. Egyedi méret alapján. Valóban a toroid bekapcspláskor nekünk néha 30A képest kajálni. De nem reménytelen. Légyindító az isamisa tervét vettem alapul és azt kellet árméretezni 10A a kezdeti áram egy nagy teljesítményő ellenállás van benne egy relé és egy kis időzítő.
tungsram!
Idézet: „Bocsi de az idevonatkozó szabványok szerint sajnos a transzformátor vasmagját le kell földelni illetve össze kell kötni a védőnullával.” Ahogy én tudom a mérőszekrényen kívül a nulla és a védőföld összekötése TILOS! Olyan, hogy védőnulla nincs... Üdv Inhouse
Akkor szerinted mi az NEFH? vagy EPH?
Helló! Lehet nem éppen ide vág, de megkérdezhetném, hogy ha pl. szükségem van egy 230V/24V-3A-es tranyóra, és mindenhol (mármint rendelős újságokban) VA-eket írnak, akkor hogy számoljam át? 3A hány VA? Köszi a választ!
egyszerű P=U*I ebből következik hogy I=P/U illetve P=Inégyzet*R valamint P=Unéyzet/R az utóbbit használják erősítő teljesítmény mérésére raknak egy műterhelést a kimenetre figyelik szkóppal és addig emelik a bemenetet még be nem torzít és a határon megnézik mekkora a kimeneten a fesz és ezzel számolnak.
Hi
Gondolom TRAFÓT akartál írni. elektró írása szerint:24*3=72Watt. Legjobb ha veszel egy 100wattosat. vagyis 100VA. Rendelős újságok??? Néz körül a HQ-videónál. http://www.hqvideo.hu/pr?srch=24V+traf%F3&ls=20&sm=2
A kettős szigetelés nem játék. Ne vess el semmit elhamarkodottan. Alaposan nézz utána a dolgoknak!
A VA nem egyezik meg Watt-al. Az egyik látszólagos teljesitmény a másik pedig a hatásos. A trafó pedig csak meg kell nézni a helyettesitő kapcsolási ábráját, itt már impedanciáról beszélünk. Ennek van egy wattos induktiv és kapacitiv összetevője. Sajnos minden transzformátort ezzel a jellemzővel adnak meg. A tulajdonképpeni hatásos teljesitmény U*i*cosfi.Tehát 100VA *0.8=80W (kis trafóknál ez egy gyakorlati érték).Ez pedig nagyon sok félreértésre adhat okot.A cosfi ráadásul még erősen teljesitmény függő. Egészen kis trafóknál fordult már elő sajnos IPARI vezérlésnél,hogy ezt a paramétert figyelmen kivül hagyva 1VA=1W! És a szerencsétllen leégett. Itt már a cos fi lemehet 0.5-re is.Az áramkört átnézve derült ki ez a baleset. Trafó cserél 2VA-re és jó. Egy nevet nem irok de ismert kazán elktronikát vezérlője volt. Ezt a hozzászólást nem piszkálás képpen irtam csak tegyük már a dolgokat oda ahova kell. Ezáltal mind saját magunknak mind másoknak kevesebb kellemetlensége lesz.
uhh úúúúristen ne haragudjatok még az első oldalra írtam volna ha lehet de nemtudok én nem annyira a tudományos számításos végét fognám meg a dolgoknak hanem inkább a fizikai és tényleges tapasztalatomat osztanám meg
javítsatok ki ha tévedek de de a 600 wattos erősítő az marhára nem 600w-ot vesz fel mert az nem a színuszos teljesítménye vagy pont az nemtom ebbe nem akarok belemenni a lényeg ahhoz biztos vagyok hogy 20A nél többet soha az életbe nem vesz fel 1 akkora erősítő nekem 1x230Wos van és számítógéptápról megy!!! (8A) és JNC magyarul fos táp és simán megy ill határ eset mikor már a hangszórónak már rossz lenne leold az erősítő mert akkora az áramingadozás hogy 10,5 volt körül leold az erősítőm én mongyuk ezzel küszködök most hogy miképpen tudnám kicsit feljebb túráztatni ezt a tápdolgot de mind1 a lényeg a lényeg nem kell 50 meg 100 amperos táp 1 erősítőhöz az tuti de ez csak az én véleményem ha valamit NAGYON rosszul írtam javíítson ki 1 nálam okosabb! üdv
Az autós cuccok valóban nem az óriási áramfelvételéről híresek,kivéve az enyémet.A kissebbik erősítőim max áramfelvétele 78A.Ebből van kettő.A digitálisé 170A.
Legalábbis a gyári papírjaiban ezek szerepelnek.Lakatfogóval mértem komolyabb terhelés mellett 140-150A áramfelvételt,amikor még nem jelentkezett torzítás mely bántó és értelmetlen lett volna.
Miért lenne igénytelen hangja egy közel 3 millás autós cuccnak?Hallottál már olyanról hogy JBL GTI SERIES.Nézz már utána!Nem osztom a véleményed.Abban igazad van ,hogy az autó nem szerencsés hely zenehallgatásra.Az autó akusztikája ,szabálytalan belső kialakítása és hogy nem középen ülsz fázisproblémákat okoz,amit eredményesen orvosolni lehet,a hangszórók elhelyezésével,megfelelő csillapitással.Egy hangszóró a kocsiban is hangszóró és a szobában is,csupán a doboz méreteit kell a környezethez igazítani,de nem állítom ,hogy mindezekhez értek,legfeljebb sejtem. De hogy BEÉGNÉK...
Nem mondaszz hülyeséget.Ez is egy jó megközelités
Én egyelőre csak annyit fűznék hozzá, hogy ha már így ekkora pénzekkel dobálózunk lazán...
...ahol van egy csupán autóban való zenehallgatásra kifejlesztett eszközre 3 millió, akkor ugyanott miért nincs egy gyári, minőségi tápra pénz? A másik meg, hogy ez nem az a fórum, ahol csak a vastag betűs hozzászólásokat látja meg a nép...
A táp dologban egyszerű a helyzet.Veszel egy trafót,ami a szekunder oldalán lead 10-11 voltot.Ezt egyenirányítva lesz az 1.41 -szerese úgy kb 14.1-15.5v.Teszel rá párhuzamban 4700 mikro kondit,majd egy 7815 ic-vel és két db bd249-es tranyóval fog tudni kb 25A,de 15-20-at stabilan.A két bd kimenetét egy-egy kis tekercsel ami csak pár menet, összehozhatod.A 7815 és a bd-k nem lehetnek egy hűtőbordán csak ha szigeteled őket egymástól.A kondi lehet minél nagyobb.
A trafót persze hozzá méretezed.Nem nagy cucc,10 éve használom,bevált.
Balesetben lebénultam és előtte gengszterkedtem... pucu
Nekem csak a védőnulla szúrt szemet és az életvédelem okán szólok hozzá.
Védőnulla nincs, Nullával Egyesített Földelő Hálózat az van. Ilyen esetben a nullát a fogyasztónál lévő első kötési pontban ( még a fogyasztásmérő előtt) egyesíted a védőföldeléssel , de később már TILOS! (Le is verné a FI relét, már ahol van, sajnos még mindíg nem általános)
100A-t egyébként ruszki trafó munkakábelen kell vezetni? Egyébként az ekkora erősítők sztem tartalmaznak kondikat, amik, ha kell meglökik. Épp ezért nem vesz fel 30A-nál többet
HY
Most bíztak meg hogy hogyan lehetne egy bikázó eszközt csinálni. A baj csak annyi hogy traktorokhoz kel és itt jelen van a 100A körüli indítás is. Nem tudom hogy egy egyszerű kapcs üzemű tápot vagy vegyek 18e egy 1600VA trafót amit valami orosz diódával egyenirányítok.
Igazad van. Ez a pontos megfogalmazás a trafó teljsítményére!!
ipu577 : "Balesetben lebénultam és előtte gengszterkedtem... pucu" Ez valami vicc??( mert ahogy a székely is mondja vicnek durva lett vóóna) |
Bejelentkezés
Hirdetés |