Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 230V/14V 100A-es táp
 
Témaindító: ipu577, idő: Jan 22, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) ipu577 hozzászólása Jan 22, 2007 /
 
Üdv Mindenkinek!Szeretnék beszerezni egy olyan 230/12v-os tápegységet amely tudna kb.50-100A áramot.
Egy autós hifi cucc szobában való felhasználásra építeném meg.Villamosgép tekercselő vagyok mindössze az egyszerűbb 7812/bd249-ből összerakoott tápig jutottam saját erőből.Segítségeteket kérném hogyan lehet a 14voltot ekkora ampert mellet viszonylag stabilan tartani?
(#) fureszk válasza ipu577 hozzászólására (») Jan 22, 2007 /
 
az autós-hifi cucc mióta zabál 50-100A-t??
A kocsiakksik nem 10A-esek?
bocs, lehet hogy én tudom rosszul...
(#) tungsram hozzászólása Jan 22, 2007 / 4
 
Éppenséggel lehetne épiteni ilyen tápot de én személy szerint inkább egy bika töltő és egy puffer akkumlátor mellett voksolnék. Ha sima 50HZ-s tápot csinálnál annak az anyagi vonzata egy fél házrész plusz még a méretekről nem is beszélnék. Ilyen teljesitménynél már komoly szürési gondok lépnek fel a hálózati keresztmodulációról nem is beszélve. A brummot teljesen eltüntetni pedig nem egy egyszerű dolog.Az akkumlátornak pedig miután kicsi a belső ellenállása igy képes feszültségesés nélkül tolni a hirtelen fellépő nagy áramlökéseket is. É n régebben mikor autórádió végfok stb egyébb sz.... javitottam egy 10A-es akkutöltő plusz 55Ah-ás akkumlátorral oldottam meg.Ez a módszer még egészen nagy teljesitményeknél is bevált. Esetedben viszont 2db 70Ah-ás aksi meg egy cca 30A-es töltő már megoldaná a problémát mert általában az erősitőket senki nem szokta teljes terheléssel járatni. Az ilyen kategóriajú kütyüknél pedig még számolni kell azzal is, hogy a beépitett transzverterek (erősitőkben) már alapállapotban is rendesen szipkázza az aksit. A feszültséget pedig 13.8v-ra illik beállitani mert ez az összes gépkocsiban üzemeltetett berendezés névleges üzemi feszültsége. Előttem levőhöz pedig annyi: az akku nem10-es hanem a mindenkori kapacitását adják meg Ah-ban. Sok sikert a kisérletezéshez.
(#) frrrrr válasza fureszk hozzászólására (») Jan 22, 2007 /
 
Az építésnél a kettős szigetelésről, érintésvédelemről meg ne feledkezzetek!

Az ólomakkumulátorokat éppen azért használják az autók indítására, mert nagyon nagy áram leadására képesek.
(#) Sebi válasza fureszk hozzászólására (») Jan 22, 2007 /
 
Egy egyszerű számítás: van egy 2x300W-os autós erősítő, ez ugye 600W, 12V-on ez 50A! És ennél a decibelversenyzők csak nagyobbakat használnak.

Amúgy tungsram-nak teljesen igaza van: pusztán egy táppal - még ha 100A-es is - nehéz megoldani az akku pótlását. Az ajánlott megoldás kisebb méretben/költséggel megvalósítható és használhatsz karbantartás-mentes (zárt) akkut, ha a savgőztől tartasz a műhelyben.
(#) sixtek hozzászólása Jan 22, 2007 /
 
Elore szolok, hogy az autohifi - akarmilyen minosegu - nagyon sz*rul fog szolni szobaban.
Egyebkent egy ilyen tap marha draga lesz, egyszeruen nem eri meg belevagni.
Sokkal jobban jossz ki, ha veszel/epitesz rendes szobai hangcuccot.

Persze ha nagyon akarod, probald meg, rakoltesz majd tizezreket, es lesz egy nyomorekul zenelo hangtachnikad.
(#) elektro válasza sixtek hozzászólására (») Jan 22, 2007 /
 
Hy
támogatom az előző hozzászólást csak annyiban térne el a vélemyényem hogy ha bemész az OBI ba veszel egy olcsó hegesztőt 18e márlehet venni ezt te át tudod tekergetni ha szerencséd van akkor nem is sokat kell tekerni veszel pl a vaterán lehet olcsón venni ha szerencséd van nagy diódát egyenirányítod és puffernek jöhet az aksi. Bár ha nem akarsz beégni akkor a szobába ne auto hifit rakj mert igénytelen hagja van.Gondolj bele hogy a kocsinak milyen szabálytalan a belselye és kicsi a belső tere. Egy nagyob sub majdnem akkora mit egy kispolski. A szoba meg szabályos sokkal nagyobb tér kihallik az igénytelen hangja. Bemész egy discos boltba és veszel egy pl sound king az olcsó úgy is egy 2x200Wat 30 körül a 2x400Waz meg 60e az autó hifinél csak jobb hangja lehet
(#) tungsram válasza elektro hozzászólására (») Jan 22, 2007 /
 
Az alapötletet nem rossz csak van egy szépséghibája. minden hegesztőtrafót úgy méreteznek, hogy annak a rövidrezárási árama ne legyen nagy mert ha ez nem igy volna az első ivhúzáskor a helybeli áramszolgáltató támogatását kéne kérni hálózatfejlesztés céljából. Magyarul hatalmas áramfelvétellel válaszolna a pálca lekoppintása pillanatában. Ez pedig mint tudjuk már csak a hálózat szempontjából sem megengedett. Alapeset: mekkorát lök egy toroid trafó a bekapcsolás kor. Ez annak köszönhető,hogy a mágneses indukcióvonalak nem lépnek ki a vasból miután a vasmag teljesen zárt. A kutya itt van elásva. A hegesztőtrafóknak meglehetősen nagy a szórása sőt a kissebb transzformátoroknál elterjedt módszer a légréses szabályzás. Ez azt jelenti hogy még üresjáratban is nagy a veszteség amit a fogyasztásmérő szépen indikál (forog). Rossz koszinusz fi ami még tovább emeli látszolagos áramfelvételt. Még egy ami ellene szól az pedig az un. bekapcsolási idő. A max. áramot csak nagyon kis ideig képes tolni mert különben leég. Ezt a trafó adattábláján általában negtalálható. A tulajdonképpeni trafó teljesitményt pedig a 100% jelenti. Ez pedig jóval kissebb mint a max hegesztőáramhoz tartozó érték. Egyébiránt a trafók vasmagja hegesztéssel van rögzitve. Tehát már a szétszedése sem egyszerű. Mindezen túl ha még át is van méretezve akkor sem lesz egy jóhatásfokú és főképp csendes jószág.
(#) tungsram válasza frrrrr hozzászólására (») Jan 22, 2007 /
 
Bocsi de az idevonatkozó szabványok szerint sajnos a transzformátor vasmagját le kell földelni illetve össze kell kötni a védőnullával. Ez még a biztonsági trafóknál is előirás. Ha nem hiszed nézz meg a trafó oldalán levő csavaron levő jelzést ami bele van szerkesztve a vasmagba.Nem én találtam ki.Tehát a kettősszigetelést igy el kell vetned.
(#) Subwoofer hozzászólása Jan 22, 2007 /
 
Hi!
Vagy ha megoldható akkor szétszeded az autós erősítőd, szépen megvizsgálód benne a sokszorozó áramkört megnézed,hogy valójában mekkora feszültségről is üzemel a végfok, és kikerülöd a sokszorozó áramkört és közvetlen arra építesz egy tápot és máris nem kellenek 100amperok hanem jóval kevesebb. Így egyből az autós végfokot táplálod.
(#) elektro válasza Subwoofer hozzászólására (») Jan 22, 2007 /
 
igen ez is egy megközelítés ami mellesleg nem rosz
Igen a hegesztővel télleg ez a halyzet jobban belegondolva. Mellesleg olyan 1200VA toroid kell az nem nagy asszem 16000e körül tekerték. Egyedi méret alapján. Valóban a toroid bekapcspláskor nekünk néha 30A képest kajálni. De nem reménytelen. Légyindító az isamisa tervét vettem alapul és azt kellet árméretezni 10A a kezdeti áram egy nagy teljesítményő ellenállás van benne egy relé és egy kis időzítő.
(#) Inhouse válasza tungsram hozzászólására (») Jan 23, 2007 /
 
tungsram!

Idézet:
„Bocsi de az idevonatkozó szabványok szerint sajnos a transzformátor vasmagját le kell földelni illetve össze kell kötni a védőnullával.”


Ahogy én tudom a mérőszekrényen kívül a nulla és a védőföld összekötése TILOS! Olyan, hogy védőnulla nincs...

Üdv
Inhouse
(#) tungsram válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 23, 2007 /
 
Akkor szerinted mi az NEFH? vagy EPH?
(#) scoutmasterst hozzászólása Jan 23, 2007 /
 
Helló! Lehet nem éppen ide vág, de megkérdezhetném, hogy ha pl. szükségem van egy 230V/24V-3A-es tranyóra, és mindenhol (mármint rendelős újságokban) VA-eket írnak, akkor hogy számoljam át? 3A hány VA? Köszi a választ!
(#) elektro válasza scoutmasterst hozzászólására (») Jan 23, 2007 /
 
egyszerű P=U*I ebből következik hogy I=P/U illetve P=Inégyzet*R valamint P=Unéyzet/R az utóbbit használják erősítő teljesítmény mérésére raknak egy műterhelést a kimenetre figyelik szkóppal és addig emelik a bemenetet még be nem torzít és a határon megnézik mekkora a kimeneten a fesz és ezzel számolnak.
(#) isamisa válasza scoutmasterst hozzászólására (») Jan 23, 2007 /
 
Hi
Gondolom TRAFÓT akartál írni.
elektró írása szerint:24*3=72Watt.
Legjobb ha veszel egy 100wattosat. vagyis 100VA.
Rendelős újságok??? Néz körül a HQ-videónál.
http://www.hqvideo.hu/pr?srch=24V+traf%F3&ls=20&sm=2
(#) frrrrr válasza tungsram hozzászólására (») Jan 24, 2007 /
 
A kettős szigetelés nem játék. Ne vess el semmit elhamarkodottan. Alaposan nézz utána a dolgoknak!
(#) tungsram válasza isamisa hozzászólására (») Jan 24, 2007 /
 
A VA nem egyezik meg Watt-al. Az egyik látszólagos teljesitmény a másik pedig a hatásos. A trafó pedig csak meg kell nézni a helyettesitő kapcsolási ábráját, itt már impedanciáról beszélünk. Ennek van egy wattos induktiv és kapacitiv összetevője. Sajnos minden transzformátort ezzel a jellemzővel adnak meg. A tulajdonképpeni hatásos teljesitmény U*i*cosfi.Tehát 100VA *0.8=80W (kis trafóknál ez egy gyakorlati érték).Ez pedig nagyon sok félreértésre adhat okot.A cosfi ráadásul még erősen teljesitmény függő. Egészen kis trafóknál fordult már elő sajnos IPARI vezérlésnél,hogy ezt a paramétert figyelmen kivül hagyva 1VA=1W! És a szerencsétllen leégett. Itt már a cos fi lemehet 0.5-re is.Az áramkört átnézve derült ki ez a baleset. Trafó cserél 2VA-re és jó. Egy nevet nem irok de ismert kazán elktronikát vezérlője volt. Ezt a hozzászólást nem piszkálás képpen irtam csak tegyük már a dolgokat oda ahova kell. Ezáltal mind saját magunknak mind másoknak kevesebb kellemetlensége lesz.
(#) wargapityu hozzászólása Jan 24, 2007 /
 
uhh úúúúristen ne haragudjatok még az első oldalra írtam volna ha lehet de nemtudok én nem annyira a tudományos számításos végét fognám meg a dolgoknak hanem inkább a fizikai és tényleges tapasztalatomat osztanám meg
javítsatok ki ha tévedek de de a 600 wattos erősítő az marhára nem 600w-ot vesz fel mert az nem a színuszos teljesítménye vagy pont az nemtom ebbe nem akarok belemenni a lényeg ahhoz biztos vagyok hogy 20A nél többet soha az életbe nem vesz fel 1 akkora erősítő nekem 1x230Wos van és számítógéptápról megy!!! (8A) és JNC magyarul fos táp és simán megy ill határ eset mikor már a hangszórónak már rossz lenne leold az erősítő mert akkora az áramingadozás hogy 10,5 volt körül leold az erősítőm én mongyuk ezzel küszködök most hogy miképpen tudnám kicsit feljebb túráztatni ezt a tápdolgot de mind1 a lényeg a lényeg nem kell 50 meg 100 amperos táp 1 erősítőhöz az tuti de ez csak az én véleményem ha valamit NAGYON rosszul írtam javíítson ki 1 nálam okosabb! üdv
(#) ipu577 válasza fureszk hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Az autós cuccok valóban nem az óriási áramfelvételéről híresek,kivéve az enyémet.A kissebbik erősítőim max áramfelvétele 78A.Ebből van kettő.A digitálisé 170A.
Legalábbis a gyári papírjaiban ezek szerepelnek.Lakatfogóval mértem komolyabb terhelés mellett 140-150A áramfelvételt,amikor még nem jelentkezett torzítás mely bántó és értelmetlen lett volna.
(#) ipu577 válasza elektro hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Miért lenne igénytelen hangja egy közel 3 millás autós cuccnak?Hallottál már olyanról hogy JBL GTI SERIES.Nézz már utána!Nem osztom a véleményed.Abban igazad van ,hogy az autó nem szerencsés hely zenehallgatásra.Az autó akusztikája ,szabálytalan belső kialakítása és hogy nem középen ülsz fázisproblémákat okoz,amit eredményesen orvosolni lehet,a hangszórók elhelyezésével,megfelelő csillapitással.Egy hangszóró a kocsiban is hangszóró és a szobában is,csupán a doboz méreteit kell a környezethez igazítani,de nem állítom ,hogy mindezekhez értek,legfeljebb sejtem. De hogy BEÉGNÉK...
(#) ipu577 válasza Subwoofer hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Nem mondaszz hülyeséget.Ez is egy jó megközelités
(#) Norberto válasza ipu577 hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Én egyelőre csak annyit fűznék hozzá, hogy ha már így ekkora pénzekkel dobálózunk lazán...

...ahol van egy csupán autóban való zenehallgatásra kifejlesztett eszközre 3 millió, akkor ugyanott miért nincs egy gyári, minőségi tápra pénz?

A másik meg, hogy ez nem az a fórum, ahol csak a vastag betűs hozzászólásokat látja meg a nép...
(#) ipu577 válasza wargapityu hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
A táp dologban egyszerű a helyzet.Veszel egy trafót,ami a szekunder oldalán lead 10-11 voltot.Ezt egyenirányítva lesz az 1.41 -szerese úgy kb 14.1-15.5v.Teszel rá párhuzamban 4700 mikro kondit,majd egy 7815 ic-vel és két db bd249-es tranyóval fog tudni kb 25A,de 15-20-at stabilan.A két bd kimenetét egy-egy kis tekercsel ami csak pár menet, összehozhatod.A 7815 és a bd-k nem lehetnek egy hűtőbordán csak ha szigeteled őket egymástól.A kondi lehet minél nagyobb.
A trafót persze hozzá méretezed.Nem nagy cucc,10 éve használom,bevált.
(#) ipu577 válasza Norberto hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Balesetben lebénultam és előtte gengszterkedtem... pucu
(#) Dudus hozzászólása Jan 27, 2007 /
 
Nekem csak a védőnulla szúrt szemet és az életvédelem okán szólok hozzá.

Védőnulla nincs, Nullával Egyesített Földelő Hálózat az van. Ilyen esetben a nullát a fogyasztónál lévő első kötési pontban ( még a fogyasztásmérő előtt) egyesíted a védőföldeléssel , de később már TILOS! (Le is verné a FI relét, már ahol van, sajnos még mindíg nem általános)
(#) Isti hozzászólása Jan 27, 2007 /
 
100A-t egyébként ruszki trafó munkakábelen kell vezetni? Egyébként az ekkora erősítők sztem tartalmaznak kondikat, amik, ha kell meglökik. Épp ezért nem vesz fel 30A-nál többet
(#) elektro hozzászólása Jan 28, 2007 /
 
HY
Most bíztak meg hogy hogyan lehetne egy bikázó eszközt csinálni. A baj csak annyi hogy traktorokhoz kel és itt jelen van a 100A körüli indítás is. Nem tudom hogy egy egyszerű kapcs üzemű tápot vagy vegyek 18e egy 1600VA trafót amit valami orosz diódával egyenirányítok.
(#) isamisa válasza tungsram hozzászólására (») Jan 28, 2007 /
 
Igazad van. Ez a pontos megfogalmazás a trafó teljsítményére!!

ipu577 :
"Balesetben lebénultam és előtte gengszterkedtem... pucu"

Ez valami vicc??( mert ahogy a székely is mondja vicnek durva lett vóóna)
(#) ipu577 válasza isamisa hozzászólására (») Jan 28, 2007 /
 
Sajnos nem.Norbertonak válaszoltam hogy miért nincs pénz egy jó tápra,ami 5-6 százezer lenne.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem