Fórum témák
» Több friss téma |
A hátsó ablakomnak tökmindegy, a legdrasztikusabb fekete fólia van rajta, úgyse látok semmit hátra, főleg nem sötétben.
Ezért írtam a hajszárító fűtőbetétet az egy csillámlemezekből készült tartóra van tekerve. Csak át kell alakítani 12 V-ra.
Igen, értem. Csak azzal az a baj, hogy kicsi. Mármint a hajszárítók átmérője úgy általában. És gondolom a kanthalt nem lehet forrasztani, csak préselni a csatlakozást, ahogy a hajszárítókban is van. De most ezért vegyek egy hajszárítót? 2 ezres a legolcsóbb leggagyibb. Ma néztem a tuskóban. Azon agyalok, mi van itthon, ami bírja ezt a hőfokot. Van pl szilikongumi. Meg kéne próbálnom, fel tudom-e gyújtani.
Csak a csillám, vagy kerámia szigetelő jöhet szóba. Más nem bírja a nagy hőt. :no:
Teflon, klingerit? Hány fokra melegszik ez fel max?
Szerintem amikor izzik 6-700C fok biztosan van. Hajszárítót meg nem venni kell, hanem begyűjteni az ismerősöktől a rosszat. Szerintem valakinek biztos van. Nekem is volt kettő de felhasználtam a betéteket belőle.
Rátekered a kanthal-t egy papír hengerre , bekened vízüveg-el és beindítod , ekkor kiég belőle a papír és felhabosodik a vízüveg , hagyod hogy kihűljön és
még kétszer háromszor megismétled a kenést melegítést ha már teszik a mérete egyszerűen körbecsiszolod smirglivel , hogy értelmes formája legyen .,majd a helyére építed és örülsz .
Ezt inkább nem csinálnám! A vízüveg egyre nagyobb hőmérsékleten egyre jobban vezet! (Mellesleg a sima üveg is.)
Nekem a vízüveges "ragasztást" az első tűzzománcégető kemencém bánta. Meg én, mert csinálhattam egy másikat, szigorúan vízüveg nélkül.
Na ezt sem tudtam ! Én valamikor csináltam házi füstgépet ilyen módszerrel és jó ideig játszottam vele mindenféle zárlat nélkül : de ha igazad van és miért ne lenne igazad ? akkor az előző hozzászólásomat
vegyük ELRETTENTŐ példának !
Lehet venni pár ezer forintért 12 voltos, szivargyújtós csatival fűtóventilátort.
Ezt már az elején kitárgyaltuk. Egyrészt kevés, másrészt ronda.
Autót is lehet venni amúgy, amiben jó a fűtés, meg fűtött garázs is kapható, de itt most arról van szó, hogy valamit csinálni fogok, és nem venni.
Amúgy ha minden jól megy, ma jön a postás, és lehet barkácsolni. De lehet, hogy csak hétfőn. Végül nem hajszárító lesz, hanem egy volkswagenbe való beömlőlevegő fűtőbetétje, ami 18A-t eszik, ámde nem kell kantálszálakkal pepecselni. Ha elkészült, beszámolok. Illetve rakok fel képet.
Helló!
Elkészült. Bár nem így, mert csak egy fűtőtestet raktam bele végül (ez egy volkswagenbe való torokfűtés), darabja 18 ampert eszik. Az kábé 216W. A levegő útját ráirányítottam a fűtőtestre. Hát nem kapok hőgutát. A bejövő levegő hőmérsékletét 5 fokkal emeli meg (közepes fordulaton járatva a ventilátort), ami arra elég, hogy a jeget leolvassza kicsivel hamarabb. Ezek a boltban kapható ventilátoros egységek ettől kisebb teljesítménnyel rendelkeznek. Viszont a kocsi alapjárata leesik, a motor elgyengül, baromira fogja a generátort. Szóval megépült, de a hajamra kenhetem. Úgyhogy tavaszig fázni fogok (bár nem annyira). Akkor meg radiátorpucolás, esetleg másik radiátor készítése az előző alapján. Hát ez ennyi volt. Köszönöm a segítségetek.
Áramlástanilag nem a legszerencsésebb elrendezés, a fűtőtest pálcikáinak nagy része körül valószínűleg nem is mozog a levegő, így túl sok hőt sem tudnak átadni.
Azt kipróbáltad, hogy ha egy ilyen betétet (akár az asztalra téve) tápra kötsz, hol lesz nagyjából a beállási hőmérséklet a pálcikák végei körül? Érdekelne ez az érték.
Nem is emlékszem hányan mondták, hogy semmit sem fog érni ilyen kis teljesítmény...
Szembe fordítottam a levegővel, és körülötte tud áthaladni, miután ütközött a pálcikákkal. A hőmérsékletét nem tudom pontosan, az izzástól messze van, ha hozzányúlok bekapcsolva, 3-4 másodperc után már éget (55-60 fok). De maradt még, ha szeretnél te is egyet valamire.
Tisztára mintha a szüleimet hallanám gyerekkoromból. Apu, te vagy az?
Viszont legalább kipróbáltam, megcsináltam, a gyakorlatban is igazoltam, meg ilyenek.
De ha így esik még pár napig a hó, ez az egész lényegtelenné válik, mert tavasz lesz, mire előkerül a kocsim, szép idő, és akkor majd klímát kell rakjak bele. Esetleg kísérletezek peltier elemmel, hűtés-fűtés 30 Wattal.
A kép alapján én arra gondoltam, hogy a belépő oldal felőli pálcikákat még szépen eléri ugyan a levegő, de azokon megtörik, és a mögöttük lévőknek éppen csak a csúcsát súrolja. Olyan ez, mint amikor az erdőszélen fúj a szél, az erdőben meg semmi.
Ki kellene próbálni úgy a beépítést, hogy az egyik oldalára 45 ° ... 60 °-ban döntve van szerelve, esetleg egy légterelővel rá is lehet kényszeríteni a belépő levegőt a fűtőtestre. És ha megoldható, ne a fűtőradiátort fúvasd vele, mert akkor ami hőt mégiscsak felvesz a levegő, azt a hideg radiátor egy pillanat alatt elvonja tőle. Abban a csőszakaszban volna a legjobb helye, ami már a fűtőradiátortól a szélvédő vagy utastér felé megy.
Majdnem ilyenre csináltam, annyi különbséggel, hogy nekem a pálcikák függőlegesen állnak.
Így. Már amennyire ezt 1 perc alatt paintben lehet ábrázolni.
A radiátort ki lehet zárni a levegő útjából, úgy mértem az 5 fokot. Viszont azért valamit ér ez így is. Tavasszal meg majd radiátorozok. Ha van kint legalább +15 fok. De inkább 20.
Véletlenül sem akarom azt mondani, hogy csak nekem lehet igazam, de gondolj bele, mit csinál az áramló levegő, ha magával szemben egy falat lát? Kikerüli. Az áramló dolgok nem hülyék, arra mennek, amerre könyebb utat, kisebb ellenállást találnak (legyen a közeg gáz, folyadék, vagy akár elektronok sokasága, mindegy). Megint egy példával: északi szélben az északra néző falon a szélei felé csökkenő torlónyomást, illetve a szélei felé növekvő légsebességet mérhetnél. Ha a fűtőtest szemben van a légárammal, lesz körülötte egy meleg burok a levegő feltorlódása miatt, amiből le-lekapdos a távozó levegő valamennyit, de nem tudja elvonni az összes termelt hőt, pedig te ezt szeretnéd elérni.
A szívótorokban is kb. 90 °-os irányváltást szenved el a légáram, közben egy része ívelt pályán halad a fűtőbetét pálcikái között (felül be, oldalt ki), viszont erősen rásegít a szívóhatás. A te esetedben ez utóbbi elmarad, ezért kellene úgy beszerelned a betétet, hogy a pálcikák lehető legnagyobb felületét érintse a mozgó levegő. Szerk.: most látom a vázlatot, a jobb oldali légáramnak sokkal könnyebb dolga van, a kilépő levegő zömét ez adja - fűtetlenül. Persze, mindenhez, amit leírtam, hozzá kell tennem: szerintem.
Igen, áramlástant tanultam eleget. Xi, meg Éta, Reynolds szám és társai. Viszont az az igazság, hogy mivel ennyire brutálisan lefogja a generátort, ezt úgyse lehet rendesen használni, ha meg nincs bekapcsolva, tök mindegy, hogy merre áll.
Azt gondolom, hogyha a víztérbe szerelnéd a sünöket jobb lenne a hőleadás. A generátor nagy terhelésén egy nagyobb akku segíthetne. Persze csak ha befér és van rá keret.
A víztérbe nem fér be. Ahogy az izzítógyertya sem fér be. És nagyobb aksi sem fér be. Mellékelek egy apró ábrát a matiz motorteréről, hogy ezt a motortérbe beépítem hülyeséget végre mindenki elfelejtse.
Be a csomagtartóba egy gázkonvektort és minden gond megoldódik.
Nem fér be. Most a csomagtartóról nem teszek fel képet. Viszont a gázkonvektor nagyszerű ötlet. Csak úgy kéne, hogy mondjuk jobb kézzel folyamatosan tartom. Egy régi 5 KW-s öntöttvas FÉG-et. Biztos nem fáznék.
Azért ha nekem ilyen autóm volna és megakarnám oldani szerintem nem okozna problémát. Mint ahogy a sajátomon meg is csináltam. Te pedig azt építesz a tiédbe amit akarsz ha működik ha nem. Mégsem foglak lehülyézni érte.
Akkor barkas levegős állófűtés a csomagtartóba. Trabiba is azt szoktak tenni, így megoldva a fűtés problémát. Azt írtad, hogy se előre, se hátra nem fér semmi és a 200W is édes kevés. Akkor most mi találjuk ki a befektetett energia nélküli végtelen mennyiségű kivehető energiájú berendezést, ami a tenyeredben is elfér? És még az autót is felfűti 1 perc alatt?
Aha. Neked a lehetetlen is sikerül, fél kézzel, becsukott szemekkel. Ezt már megszoktam. Mindenki marha okos elméletben. Nem akartalak lehülyézni, elnézést, ha esetleg félreérthető voltam. Csupán az ötletet tartom hülyeségnek, de ez az én személyes véleményem, amit arra alapozok, hogy nem fér oda be, na. Természetesen te biztosan jobban tudod, hogy az én kocsim motorterében mekkora hely van különböző berendezéseknek, nyilván valamit én néztem el, lehet, hogy véletlenül valaki más kocsiját szedtem szét, és abba pont nem fér be, de az enyémbe igen, csak ennyire szerencsétlen vagyok. Szépen kérlek, állj le erről a dologról. Amennyiben ragaszkodsz hozzá, beszéljünk meg egy időpontot, kinyitom a motorháztetőt, és kérlek személyesen mutasd meg az ujjaddal, hogy szerinted hova, és hogyan. Ha ez nem lehetséges, akkor felejtsd el ezt az ötletet, mert most mondom negyedik alkalommal kábé, hogy nem jó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |