Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűtés autóba
 
Témaindító: wolfcsaba, idő: Jan 20, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 7
(#) wolfcsaba válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
Na ez egy jó ötlet, ilyet szeretnék. De tisztázzuk előre, hogy a szabadalom az enyém, és a pénz is.
(#) zolika60 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Nem mindenkinek lehetetlen minden. Egyébként ha komolyan gondoltad szívesen megnézem neked és elmondom én hogyan csinálnám. Az adatlapodból az nem derül ki merre laksz. De az enyémből igen. Ha megfelel írj privátot.
(#) wolfcsaba válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Én belvárosi vagyok, XIII. kerület. Mostanában nem járok arra. Viszont az összes matiz egyforma. Amúgy az elején azt is írtam, hogy kinti munka (autóban) max fél óra a télre való tekintettel. Ha már kiszedem a motort, hogy a vízcsőhöz hozzáférjek, akár a radiátort is kipucolhatom, nem? De raktam már fel erről rajzot, azt nem nézted? Tudod, amin az önindító, féltengely, kormánymű van főleg, és ezek között kacskaringózik az a bizonyos cső. Tényleg bele kéne nézned egy ilyennek a motorterébe, hogy belásd, nincs igazad. Ja, és persze ehhez generátort is kéne cseréljek, azt is ingyen osztogatják, csak elfelejtettem, hogy melyik utcában. Szoktál Pesten járni? Tényleg szívesen megmutatom, hogy eldőljön már végre ez a kérdés, hogy befér-e, vagy sem. Bár persze egyéb okok miatt (generátor, tél, pont nincs kedvem kiszedni a motort a kocsiból) úgysem lesz ez megépítve.
(#) zolika60 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Szoktam Pesten járni. A XI. kerületben dolgozom.Nem hiszem, hogy a motort ki kéne venni, és azt sem, hogy egy cigarettás doboznyi szerkezetnek nincs hely. De amit az enyémbe építettem az még ennyi helyet sem foglal.
(#) wolfcsaba válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
A Lágymányosin szoktál átmenni? Úgy értem, a Hungárián közlekedsz? A további okokat, amiért nem lesz ilyen benne, azt gondolom nem olvastad. Valamikor útközben a Hungárián találkozhatunk. Tényleg érdekelne, hogy hova és hogyan képzelnéd ezt el, bár ez csak elméleti kérdés.
(#) robcsi hozzászólása Feb 4, 2010 /
 
Tudok egy relatív gyors megoldást fűtőradiátor tisztításra. Én is szedtem már ki matizból radiátort, botrány. Na de ha vízköröl van szó arra ott van a jó öreg sósav. A motortérben leveszed a fűtőradiátor mindkét csövét, kiengeded belőle a vizet és már mehet is bele a sósav. De úgy hogy ne folyón ki. Az idő kritikus. Én már sok autón megcsináltam de csak az ügyfél beleegyezésével. Vagy jó lesz és akkor sporolt egy radiátort és 5 óra munkadíjat, vagy nem és akkor csere.
kb 70% a siker. Volt olyan hogy semmi javulás, de volt olyan is hogy megette a sósav a radiátort (Igaz ez 3 beöntés, 15 perc pezsgés után) Én kb 5 perc pezsgést ajánlok és utána alapos mosás nehogy a motorba jusson a savból. Tudom drasztikusnak hangzik de tényleg működik. Hangsúlyozom csak saját felelőségre.
(#) wolfcsaba válasza robcsi hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
Na végre, valaki aki már látott matiz radiátort, és csövezést!
Ugye hogy ugye? És hogy a bemenő cső lehetetlen helyen van? És egy gyufásdobozt nem lehet oda betenni?
Igen, a sósav jó megoldás a vízkőre, gyors, meg minden, bár a radiátort is megrágja kicsit. De ha már megcsinálom majd, akkor az jó időben lesz, akkor meg már kiszedem rendesen, megáztatom némi savban, aztán meg rákötöm a kerti slagra, átnyomatom, nyomáspróbázom, meg ilyenek. Az a baj, hogy nagybátyámnál a garázsban, ahol az akna van, nincs fűtés. Különben már rég megcsináltam volna.
(#) totya0820 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Feb 19, 2010 /
 
Kipufogón hány wattos fütőszál van? KB.1-2 perc alatt felmelegszik annyira hogy nem lehet megfogni. Nem lehetne ezzel füteni? nekem már egyszer sikerült Trabantban olyan fűtésem volt benne mint a ladákban
(#) mugab válasza wolfcsaba hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Mondjuk én sósav helyett inkább citromsavat vagy foszforsavat tartalmazó szereket javasolnék vízkőtlenítésre. Nem marják a fémet...
(#) akos70 válasza mugab hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
A citromsavat nem tudom, de a foszforsav elég rendesen marja az alut.
(#) mazsi258 hozzászólása Dec 3, 2010 /
 
Üdvözlet mindenkinek. Előző oldalakon olcóvastam, hogy a VW konszern TDI autóiban az izzítógyertya 'utánfűtős' vagy mi. Na most nekem 80-as Audi 1.9 TDI-m van és hát nagyon nem melegszik a víz ebben a hidegben. Most vettem bele gyertyákat, kicseréltem és ezek szerint nem jót vettem??? Hogy kell ezt kérni? Az jó dolog, hogy a motor hőfok mérőm 50km után 50 fokot mutat? Ellenállást mértem rajta, ahogy az ESI-ben le van írva és jónak kéne lennie + megmértem a viz hőfokát és egyezett a két érték. Na még annyit, hogy mikor a radiátornál lehúztam a csövet inkább hab volt a hengerfej felőli oldalon nem víz. Ez jó? Kicseréltem a termosztátot azóta elpukkan a vízpumpánál a cső! Azt mondták valszeg 'gátas'. Az mit jelent és javítható? Bocs a sok kérdésért, de kicsit idegesítő hogy 50km után kezd langyos levegő beáramlani. Lehet nem itt kellett volna feltennem ezt a sok kérdést, de ezt találtam a legmegfelelőbbnek.
Üdv.
(#) Gabi válasza mazsi258 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Szerintem az izzítógyertyának semmi köze a fűtéshez. Az csak a motor égésterében melegíti fel a levegőt a jobb indításhoz.
A hab biztos nem jó jel. Megvan a megfelelő folyadékszint?
Eddig valószínűleg mindig nyitva volta a termosztátod, ezért melegedett lassan. Csere után viszont a zárt termosztát miatt és mert valahol nem tudott áramolni megfelelően a víz (gátas) ezért szétdurrant a csöved, illetve lehet még a fűtőradiátorod dugulása is.
(#) BarnaPili válasza Gabi hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
OFF
Ha habzik,akkor a fagyálló és a motorolaj képez egy emulziót.A gátas azt jelenti,hogy gátrepedés van a hengerfejben.Ez a gát a motorolajat és a hűtőközeget hivatott elválasztani.Hengerfej le ,hegesztés síkolás...de ez nagyon nem ide való
István
(#) Ricsi89 válasza BarnaPili hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Így van. És elvileg a túlnyomás miatt lőtte le a csövet is. Lehet az égéstérbe is kerül víz és ha oda be tud jutni, akkor onnan a nyomás is tudja a víz nyomását emelni. Lehet csak a hengerfejtömítés a rossz, de ezt szétszedés nélkül nem lehet megmondani. Ha gyári a tömítés, vagy rossz minőségű lett belerakva, akkor elképzelhető, hogy tönkrement és annak a cseréjével megoldódik a habzó víz(kapucsínó) probléma és akkor a fűtés is helyreáll elvileg. Az izzógyertyának meg a fűtéshez semmi köze nincs. Az csak az égéstér előkamráját fűti, hogy be tudjon indulni könnyen a motor.
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Némelyik vw csoportos autókban, a víztérben is van izzító gyerta, ami hideg időben az üzemi hőfok elérését segíti. Ezek is meghibásodhatnak. Persze nagy valószínűséggel itt sajnos nem ez a helyzet.
(#) akos70 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Pedig bizony közvetlen befecskendezésű motorokba szokás valamilyen kiegészítő vízmelegítést alkalmazni, mivel ezek nehezebben melegednek, mint előkamrás társaik. A VW-kbe ez konkrétan 3 db izzítógyertyát jelent, amik a víztérbe vannak szerelve.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Úgy bizony. Innen vettem az ötletet én is a saját 29 éves autóm modernizálására. Már hat éve használom telente.
(#) Ricsi89 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Na jó erre nem gondoltam, de nála a gond akkor sem ilyen egyszerű. És a probléma igazából nem is tartozik az oldal keretei közé.
(#) mazsi258 hozzászólása Dec 3, 2010 /
 
Nagyon szépen köszönöm a h-sz.-eket! Nem tudom esetleg itt a HE-n belül van ilyen oldal, ahol ilyesmivel foglalkoznak? És még annyit hogy a víz nem keveredik az olajjal, mert nem nem fogyik, illetve a vizen se lehet látni elszineződést. Gondolom csak látszana. Mégegyszer köszönöm szépen.
(#) mazsi258 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Üdv. Ez az izzítós utánfűtés engem is érdekelne. Ha tudnál róla pár képet, illetve valamilyen leírást készíteni azt megköszönném.
(#) Ricsi89 válasza mazsi258 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Az, hogy ilyen trutyi alakuljon ki nem kell sok olajnak, illetve víznek keverednie. Az a pár csepp, ami átszivárog az is elég, hogy ilyen legyen. Egy időbe nekünk a kartercső volt tele ilyen trutyival, úgy, hogy a légszűrőbe is belenyomta, onnan meg tovább a karburátorba. Ezután lekötöttem a csövet, a légszűrőnél meg ledugóztam a csonkot. Egy pár hónap után teljesen kitisztult a a cső és azóta is tiszta. Gondolom az olajba valahogy bekerült pára miatt trutyisodott. Szóval nem kell ehhez túl soknak keveredni és már is jön a baj. De mindenféle képpen meg kell szüntetni a hiba okát, mielőtt nagyobb kár nem keletkezik. Most, hogy ki volt cserélve a termosztátod és nem lőné le a csövet, lehet a fűtésed is jó lenne.
(#) zolika60 válasza mazsi258 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Már tavaj leírtam röviden. Sajnos képeket nem tudok, ha csak nem kérek kölcsön egy fényképezőt, mert nekem nincs.Bővebben: Link
(#) mazsi258 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Hát köszönöm, de az hogy "beépítettem" az nem sok felvilágosítást nyújt számomra. Hogyan? hogy rögzítetted az izzítógyertyákat? Mibe raktad bele? Csak úgy a csőbe beletetted? Nem értem az egészet. Ezért lenne jó pár fotó, mert akkor legalább lenne valami elképzelésem. Azt hogyan oldottad meg hogy csak járó motornál működjön? Külön kapcsolóról? Érted a kérdéseim lényegét? Elméletben értem én, csak a gyakorlattal vannak kisebb problémáim. Remélem segítesz ebben.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 3, 2010 / 1
 
És veszel észre különbséget a fűtés hatékonyságában? Generátort nagyobbat raktál bele?
Én egy régi autómban a gázolajmelegítést oldottam meg izzítógyertyával.
(#) zolika60 válasza mazsi258 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
A hengerfejen lévő egyik vízcsonkot cseréltem egy PDTDI-ről származóra. Az én autómra passzolt minden átalakítás nélkül. Három izzítógyertya van benne. Mínusz 5-10C°-nál az üzemi hőfokot kb. 1km alatt eléri. Azelőtt ehhez 3-5km kellett. A generátor nagyobbra cseréltem. A gyári 40A-es helyett 75A-es van rajta. Sokáig a kisebb volt, úgy is ment a rendszer, csak nem lehetett 4-5km-nél rövidebb utakra használni, mer nagyon merült az akku. A nagyobb generátor megoldotta a problémát. Más autón egy alumíniumból esztergált csődarabba tenném a gyertyákat. Természetesen a hengerfej közelében, vagy ha lecsavarozható a csonk akkor a hengerfej és a csonk közé esztergáltatnék közdarabot. Annyi elektronika van benne, hogy a gyertyákat kapcsoló relé előtt van egy a régebbi VW-kben használt hőgomba, ami 50C° felett kikapcsolja a fűtést. ( a karburátoros autókban lévő talpfűtést kapcsolta eredetileg) Az egészet egy kapcsolóval kapcsolom ki-be. Csak ha már jár a motor. Persze erre is kéne elektronika, de az időhiány meg a lustaságom miatt, a mai napig nem készült el.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Az előző neked is válasz. Régebben a gázolajat is fűtöttem, de manapság jobb a minősége télen, és nincs már rá szükség.
(#) mazsi258 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Köszönöm ez már jobban hasonlít az elképzelésemhez. Megpróbálok beszerezni egy két hasonló dolgot és ha megvannak neki állok össze rakni. Ha esetleg nem boldogulok akkor kereshetlek a későbbiekben?
(#) zolika60 válasza mazsi258 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Természetesen. :yes:
(#) Zolee Starr válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 25, 2011 /
 
Én is ezt a módszert használom (Beru), és a 3 izzítógyertyát 3 külön kapcsolóra kötöttem be 3 relével...
Addig vannak bekapcsolva, amíg fel nem áll a hőfok mutató, vagy ameddig a 72 amperórás akksi bírja...
Ráadásul gázos a kocsi=magasabb égési hőfok: megoldottam, hogy egyből átváltson gázra (fix ellenállás a hőre változó ellenállás helyére) még mínuszban is, így még hamarabb melegszik a motor...
(#) suhanc78 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Gyárilag a dizelekbe izzitógyetyát raknak 1 lu csöbe és beépitik a fütő adiátor körébe.Mikor beinditod az autót akkor az is beindul.Percek alatt nyomja aforró levegöt.
Következő: »»   5 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem