Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „de ha egy gagyi rendszert okositok a sajat elvarasaim alapjan akkor sokat tudok sporolni és ehhez csak annyi kell hogy ÉN tudjam változtatni a forgásírányt..” Hááát.
Igy néz ki az elektronika. Kipattintható, hogy könnyen be lehessen kötni a 230V-ot es az esetleges ventilator/motor cserekor a motrot is. (barna, kék, szürke)
Ez egy nagyon jó ötlet, megtartom "B" tervnek. köszi.
Áramszünet után a szellőztető nem indul el magától. Ujból a távirányitóval kell elinditani. Lenne ötleted, hogy ezt a problémát esetleg hogy tudnám kikerülni/orvosolni?
Első kép, panel jobb alsó részén lévő, három lábú alkatrészen milyen felirata van? Képről nem lehet leolvasni.
triak: BT136-600E A1949D
Szia!
Keresd fel a Nemes Ventilátor Házat. Aventa légtechnikai termékeket forgalmaznak,vagy az Airgroup KFT -t. Ők az Aventa magyarországi képviselete. Üdv. A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2021
mpx x2 capacitor 0.47uf (sárga) egyik lába a motor szürke kábelére van kötve.
A kék a MAC97A8 dj 934 tranzisztorra van kötve. A barna pedig a triak M2 (középső lábára)
a triak M1 pedig az N -re (nulla) van kötve
Idézet: „mpx x2 capacitor 0.47uf (sárga) egyik lába a motor szürke kábelére van kötve.” mpx x2 capacitor 0.47uf (sárga) egyik lába a motor szürke kábelére van kötve az ellenáláson keresztül. Továbbá a fázis (L) is ide van kötve a szürkére.
A távirányító vevője egy külön panel, vagy az a soklábú IC lenne?
A motor 3 kivetése közötti ellanállásoket kéne megmérned...ha kétszer azonos, egyszer pedig ezek dupláját méred, akkor bingo:
Amit látunk:
- A sárga 470nF kondi és a nagy zöld 100 Ohm az áramkör tápfeszültségének (5V) előállítására van. A 3db 330k a sárga kondi kisütésére van. - A motor zöld vezeték direktben a fázisra van kötve - A motor barna egy BTA136-600 triakon keresztül a nullára - A motor kék vezeték pedig 2db 160kOhm-on keresztül egy MAC97A8 MT2 lábára A BTA triakkal ki be lehet kapcsolni a motort, de a MAC97 szerepe nem világos. a két ellenálláson keresztül ott jelentős áram nem folyik, ha be van kapcsolva ez a segéd triak. A triakok gate-jére a vezérlés 100 Ohm majd a középen lévő 1-1db LED-en keresztül megy. Mikor világítanak a ledek, és milyen kombinációban? A motort is láthatnánk végre?
Szia,
Sajnos megbetegedtem, nem tudtam Válaszolni. Először is, elrontottam a szineket (nem volt mellettem a ventilátor amikor az alaplapról a rövidiések alapján irtam a szineket): BR = barna BL = fekete GR = szürke A BTA136-600 inditja a motort (barna) A szürke (eddig zöld-nek neveztük) direktben a fázisra van kötve ahogy irtad. Lemértem egy multiméterrel és a barna és a szürke között mindig van feszultség (akkor is amikor az irányváltás előtt megáll a ventilátor 5-10s -re.) A szürke meg a fekete kábel között nincs feszultség. A fekete meg a barna között van 70v akkor ha a multiméter COM érintője a barnán van és a mAVohm pedig a feketén. (fordiva 0v) Van itt egy kis érdekesség, hogy ha a multimétert (com = barnára, mAVohm-ot a feketere) teszem akkor a lassú fokozatból a második (gyorsabb) fokozatba vált. Ha elveszem a multimétert akkor megint a lassabb fokozatban pörög a ventilátor. A rekuperátor távirányitóján 2 sebességi fokozatot lehet kapcsolni. - UTOLAG NEM ERTEM HOGYAN Felidegesitett a dolog és kikötöttem a fekete kábelt. Igy az elektronika csak a 0-at (N) meg a fázist adta a ventilátornak (230V). Bekapcsolom és elindult a ventilátor.... 60s mulva megáll és elindul a másik irányba. (a gyengébbik fokozatba viszont már nem tudom kapcsolni, feltételezem mert hiányzik a fekete kábel neki) Mondom most mi van? Oké, keresek 2 csoki összekötőt. Megfogtam és bekötöttem a ventilátort direktbe. N az N-be, L az L-be. Inditom és a ventilátor (igaz a nagyobbik fokozatban) elindul...60s mulva megáll és elindul a másik irányba. A kütyü jól megszivatott mert ezek szerint az elektronika amit lefotóztam az a távirányitohoz van és a 2 fokozat közötti váltáshoz. A ventilátort fogalmam sincs hogyan szedem szét anélkül hogy ugorna a garancia.. később lefotózom a ventilátort, de "burokban" van.
Szóval a lényeg, hogy a motor forgásirányváltása a motor burkolata alatt van, hiába nézegettük az eddig csatolt képeket.
Sziasztok , nem tudom valaki nézi e a motor forgásirány váltás kérdéseit , de remélem , hogy igen.
Nekem is egy motor forgás irányát kellene megváltoztatni, mellékelek képeket is a motorról és jelenlegi bekötéséről. A fehér és zöld vez. a kondihoz megy , a piros és a fekete a N és Fázis. A kondi zöldje ugyan az mint a piros. Úgy néz ki , hogy a fő fázis tekercs egyik ága van ki vezetve és a segédfázis tekercs egyik ága, lehet , hogy szét kellene szedni , hogy a főfázis tekercskivezetéseit megtudjam cserélni.
A forgásirány megváltoztatásához a 2 tekercs egyikének a kezdő és végpontját fel kell cserélni.
Sziasztok!
Olyan dologban kérném a segítségeteket, hoigy van egy 2 reléből álló esp modulom amivel szeretnék egy motort vezérelni úgy hogy az egyik relével jobbra forogjon, a másik relével meg balra, DC 12V-ról működik. Ezt hogyan tudnám bekötni. Egy rajzzal valaki tudna segíteni?
Én így csinálnám. Alapból a motor mindkét lábán GND van, így nem forog. Ha az egyik relé meghúz akkor az egyik irányba forog, ha a másik húz meg akkor a másik irányba forog. Azért is jó eza megoldás, mert ha véletlenül mind a kettő relé meghúz sincs semmi gond, csak megáll a motor (lévén mind a két lába azonos potenciálra kerül ez esetben a tápra).
Egy lehetséges elképzelés.
Igen, köszönöm. Megoldódott.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |