Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.Mivel nem találtam ehez illő témát gondoltam nyitok egyett hátha tudtok segiteni.Személyautóhoz használható ez a szerkezet.Soha nem láttam még.Egy magyar találmány -Tradiko- néven futott a 80-90-es évekbe.Lada szakmai könyvbe találtam.Hallott róla valaki?
Igen ismerős a dolog, csak nem sokáig futott.A belsejében pedig van egy dióda és egy nagy elkó ami arra szolgál,hogy inditózásnál a gyujtás feszültsége ne essen le.Okos megoldás volt, és MAGYAR!
Fúrás, ujj dugattyú, hallos gyuszi, 75ah akksi és -15C ban második fordulatra indul
Gondoltam a megépitésén,van egy rajz a könyvbe.Amúgy nincs Ladám.Teljes mértékben jó lenne akkumulátor kimélés cimszó alatt is.
Bár az kissé drágább, mint egy kondi diódával. :yes:
Sejthető, hogy skodába lenne. Szerintem oda is jó.
Teljesen felújitott sport tengelyes moci van a Skodámba.Úgyhogy azon már túl vagyok.
Csak hagyományos gyujtású kocsihoz jó, legyen az Lada Skoda stb.Ez nem függ a márkától..
Annyi,hogy nekem Favorit motor van benne és az már elektronikus gyujtású,nincs megszakitó benne.Jó igy is?Gyujtás trafó ugyanúgy van végülis.
Kicserélted a gyári tengelyt? Ezzel mennyit szól a motor?
Még null km-es a motor.80-85LE-re számitok,mert van még alakitás rajta.Úgy látom közel vagyunk egymáshoz.Megépithető lenne ez a kis elektronika?
Oda már nem kell mert ezt amikor kitalálták még a motorok zöme gyujtásra megszakítós volt. Elektronikus gyujtásnál már ez nem kell...
Az már döfi. Amúgy én szeretem a skodit mert nekem volt 2 is. Ha ráfigyelsz akkor a LADA a p.. nincs
Az fogott meg,hogy 8V feszültségű akksiról is biztos az öninditó használata.
Ahogy Tungsram is említette, az elektronikus gyújtás mellé betenni szinte felesleges, hiszen az még 8-9V esetén is biztosítja a megfelelő szikrát. A soros diódával pedig eleve vesztesz 0,5....1V-ot.
Ez még csak alap tuning,verhetők a Ladák ha minden jó.Ez még csak a kezdet.Használom a karburátorukat is
Hali.Igy akkor nem épitgetek ha nincs értelme.
Ez bizony így van. Azt gondoltam hagyományos 120-as. Így sok értelme nincs. Esetleg ez?Bővebben: Link
Ez igaz is csak az elektronikus gyújtásnak van egy nagyon nagy tartaléka. Ha már a főtengely átfordult akkor van esélyed az indulásra. Ezt a régi eszköszt meg tedd el mint egy MAGYAR relikviát mert megérdemli... :kalap:
Igy hagyjuk nyitva a kérdést vagy zárjuk megoldásként?
Ennek lehet értelme amit linkeltél.Csak nem oda kéne rakni.
Szerintem hagyjuk még egy ideig hátha érdekel valakit a téma.
Végignéztem ezt a linket a CSODA gyújtásokkal együtt. Ez már régen is megvolt de gyakolati haszna esetleg egy tunning motornál van értelme. Ott ahol magas fordulatszámon is tolni kell a villanyt. De szériába??Mert minden tunningolt motornál az a gond, hogy a forgatónyomatékot csak nagy fordulatszámon adja le.
Ha vissza olvasol, láthatod, hogy pont ezért tettem be.
Jopár éve egy nagytakaritáskor találtam a mühelyben egy ilyet a kacatok között.
Na akkor tedd el mint MAGYAR találmányt..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |