Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI pic probléma
 
Témaindító: nstsaby, idő: Feb 18, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) nstsaby hozzászólása Feb 18, 2010 /
 
Hello
Megépitettem ezt http://ot40.com/cdi_ignition.htm
robogora lessz a cdi, hagyom a gyarit, csak a timing circuit ot epitettem meg, a robogon induktiv jeladó van 12 fokon a holtpont elott, tehát marad a gyári cdi csak a jelet akarom tolni hogy elérjek 32 fokot, azt ugy szeretném hogy elkésik egy kört ugy lessz elöbb, a programot nem tudom átirni, rarakom a mocira, mindenhhol 0h ertékkel es nem gyullad, a szikra egy 5 rugas utan megszünik. koszi elöre is!
(#) Moderátor hozzászólása nstsaby hozzászólására (») Feb 18, 2010
 
Ilyen írásmóddal ne számíts válaszra!
(#) nstsaby válasza nstsaby hozzászólására (») Feb 22, 2010 /
 
Bocsi, vajdasági magyar vagyok és nem erösségem a helyesirás!

Megépitettem ezt a cdi-t http://ot40.com/cdi_ignition.htm
Robogóra akarom, (majd ha jó lessz akkor lehet átrakom a suzuki drz-re) hagyom a gyári cdi-t, csak a timing circuit-ot épitettem meg, a robogón induktiv jeladó van, 12 fokon a holtpont elött, tehát marad a gyári cdi csak a jelet akarom tolni hogy elérjek 32 fokot, azt úgy szeretném hogy elkésik egy kört úgy lessz elöbb, a programot nem tudom átirni, rárakom a mocira, mindenhol 0h ertéket irok be és nem gyullad, a szikra kb 5 rúgás után megszünik. Köszi elöre is a segitséget!
Üdv Szabi
(#) potyo válasza nstsaby hozzászólására (») Feb 22, 2010 /
 
Idézet:
„Bocsi, vajdasági magyar vagyok és nem erösségem a helyesirás!”


Már bocs, de ilyeneket ne írj inkább, mert ennek semmi köze ahhoz, hogy nem használsz mondatkezdő nagybetűt és írásjeleket illetve nem tagolod a mondanivalódat!
(#) nstsaby válasza potyo hozzászólására (») Feb 22, 2010 /
 
Pedig ez van, igy szoktam meg, bocsi!
Igy is meg lehet érteni hogy mi a problémám, remélem tud valaki segiteni, én is próbálok segiteni ahol tudok, errol szól a fórum, nem arrol hogy más helyesirását elemezzük vagy az miatt ne segitsünk neki!
(#) potyo válasza nstsaby hozzászólására (») Feb 22, 2010 /
 
Akkor ezután szokd meg azt, hogy tisztességesen írsz, mert annak ahogy írtál, annak semmi köze ahhoz, hogy hova valósi vagy!
(#) nyemi válasza nstsaby hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Én egy kicsit elnézőbb vagyok az írásoddal szemben ezért válaszolok . Ez a kapcsolás amire akarod használni se programozásilag se kapcsolás technikai szempontból alkalmatlan.Ezért ajánlanék egy másikat csak ellőtte megkérdezném hogy a lendkeréken levő vezérlő ív felfutó éle hány fokon található(lefutót írod hogy 12foknál az rendbe is). Ha nem érted hogy mit kérek nyugodtan kérdez. Ja még annyit hogy gerjesztő tekercses az eredeti CDI vagy akkumulátoról működik? Üdvözlettel nyemi.
(#) nstsaby válasza nyemi hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Igen értem! Holnap kimegyek és megmérem! Gerjeszötekercses, tehat kb 200 volt jön a tekercsböl!
Maradna a gyári, csak a jeladó és a CDI közé szeretném beilleszteni, késöbb lehet átraknám a másik mocira is ha jó lessz! Köszi elöre is!
Üdv
Szabi
(#) nstsaby válasza nstsaby hozzászólására (») Feb 25, 2010 /
 
Üdv
Tehát 12 fok és 50 fok!
Köszi
(#) nyemi válasza nstsaby hozzászólására (») Feb 26, 2010 /
 
Na, akkor kezdjük, erről a kapcsolásról lenne szó. Ebben egy 16f628 dolgozik, de úgyis átkel írnom a programot, mert 36 foktól dolgozik, vissza fele mi nekünk 50 fokunk van. A Tmr2 nem működik benne ezért azt hiszem át tudom írni a programot 16f84-re.A kapcsoláson is variálni kel mert ez egy két jeladós motorhoz készült nekünk meg egy van szóval szükségünk lesz egy optocsatolóra amivel majd illesszük a PIC--hez 50fokos negatív jelet.A görbe marad mert szerintem elég jó amúgy ez egy DTL 125 köbcentis kétütemű motor-é. Maga az áramkört olyanra tervezem hogy 3 vagy 4 vezetékkel csatlakozna az eredeti CDI-hez , esetleges meghibásodásnál csak a jeladó vezetékét kel összedugni és minden mehetne tovább.Csatolom azt a görbét amin láthatod a fordulat függvényébe hogy milyen előgyújtások lesznek. Üdvözlettel nyemi.
(#) nyemi válasza nyemi hozzászólására (») Feb 26, 2010 /
 
Csatolom a teljes oldal linkjét, nézd át . Azért 16f628 6.4 verziós ajánlom mert annak a programját már ízekre szedtem és abban tudok neked segíteni( forrás fájl nélkül elég nehéz volt ). Üdv nyemi
(#) nstsaby válasza nyemi hozzászólására (») Feb 26, 2010 /
 
Köszi!
Veszek 628 ast is ha kell, szóval mind egy!
Nem lehetne hogy adok a pic nek az akurol +-, a jeladórol a pic be, a pic bol a cdi-n a jelado helyére?
Ami a görbét illeti, ez nekem nem felel meg, ez a motor 12 ezret forog, tehat olyan görbe kellene hogy 3000 fordulatig 12 fok 3000 röl induljon 5000 nél már 32 fok legyen és limiter sem kell!
Amint rajzolod a kapcsolási rajzot, mar csinálom is és megyek alkatrészekért mert opto csatolóm nincs itthon, meg nem sok alkatrészem van kéznél!
Üdv
Szabi
(#) nyemi válasza nstsaby hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Jó akkor legyen 16f628A (azért A-s mert az a legolcsóbb)mert arra van egy saját programom, de szeretném ha pontosan lerajzolnád hogy is nézzen ki az a görbe. Azon a 38 fokon gondolkozz el mert szerintem kicsit sokk lesz. Üdv nyemi.
(#) nstsaby válasza nyemi hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
32 fok, nem 38!

Amint rajzolod mar megyek is a cuccért
Köszi!
(#) nyemi válasza nstsaby hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Egyenlőre itt tartok.Most beírom a programba hamarosan jelentkezek egy hex-el. Üdv nyemi

Görbe.JPG
    
(#) nyemi válasza nyemi hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Na, kész vagyok a hex-el, belső oszcillátort használjuk, a fordulat 1835től indul ez alatt nem ad ki jelet a pic ekkor a jeladó jele közvetlenül vezérli az elektronikát, utána 3000ig közösen majd 3000 fölött a pic jele megelőzi a 12fokos jeladó tekercs jelét és ez által elkezdi az előgyújtást a görbéd szerint. Üdv nyemi.
(#) nstsaby válasza nyemi hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Köszi

A kapcsolási rajz melyik legyen? A transmicrol, vagy rajzolsz másikat?
Üdv
Szabi
(#) nyemi válasza nstsaby hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Íme a kapcsolás, ha kérdésed van szívesen válaszolok. Üdv nyemi.
(#) nyemi válasza nyemi hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Kreáltam egy másik hex-et , ez a kimenetén 350uS négyszög jelet produkál evvel kezd a kísérletet mer lehet hogy ez az idő is elég ( nehogy cdi elektronikának sok legyen). Üdv nyemi.
(#) nstsaby válasza nyemi hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Megvannak az alkatrészek, remélhetöleg holnapután meglessz a panel is, majd irom hogy mire alakul a dolog!
(#) Sezlony hozzászólása Feb 23, 2011 /
 
sziasztok! volna egy elég komoly problémám!
Vásároltunk egy peugeot speedfight 1 robogot ami gyári
immos, és csak egy fekete kulcsot kaptunk hozzá, a probléma a kovetkező:a motor nemment 45-50km-nél gyorsabban ezért vettunk egy masik cdi ami egy honda dio-hoz valo de elvileg ehez is jo ax18 tipus ,viszont ezzel nemindult el a motor ezért visszaraktuk a gyari cdit de sekép sehang , semmit nemcsinal, muszerfalon van egy led de nemvillog tök halott az egész , ha valaki tudja hogy mi a megoldas vagy,hogy mit kéne venni vagy bármi ötletnek nagyon őrülnék! válaszokat elöre is köszönöm!
(#) acsi178 válasza Sezlony hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
Szia nemrég átalakítottam én is a peugeotomat a gyujtás elektronikát magam csináltam egy honda lead elektronikát koppintottam le a www.motelek.com oldalról kb 500 ft-ba került az alaplapot kicseréltem egy yamaha alaplapot építettem be a tipusát meg kell néznem nagyobb lett a légrés a tekercsek és a mágnes közt de így is kopott hengerrel 2. rugásra indul a világítást és a töltést még nem teszteltem de folyamatban.A tirisztort bármely tic tipussal helyettesítheted.én 126D-t alkalmaztam.
(#) Bells hozzászólása Nov 13, 2011 /
 
Sziasztok
Most csinálok egy PIC-es CDI-t , 4T Hondához (50-150ccm). Ez a prg is a projekthez készült:http://www.youtube.com/watch?v=57D2jtkJpjc
Mi a véleményetek róla ? Van valakinek tapasztalata, javaslata, 4T motor jellegörbéről.
(#) nyemi válasza Bells hozzászólására (») Nov 14, 2011 /
 
Szia
A gyári görbék olyan 10-15° (1000rpm) indulnak majd 2500-3000 fordulatnál elérik a maximum előgyújtást ami 35-40° holtpont előtt van. Ha így állítod be nem tévedsz nagyot.
Az előgyújtás vezérlőd nagyon jónak néz ki . Gratulálok.
Mondjuk a program csak egy része az egésznek. Írnál egy pár sort arról is hogy, hogy alakítod át az impulzus tekercs jelét arra hogy a vezérlőd fogadni tudja. Válaszodat előre is köszönöm .
Üdv nyemi.
(#) Bells válasza nyemi hozzászólására (») Nov 14, 2011 /
 
Szia!
Köszi ! Igen ez csak egy része a projektnek ! De muszály volt megirni hogy tudjak haladni az "érdemi" résszel, ami: PIC18F... uc, ami fogadja a jeladó jelét és számítja ki az uj gyujtás időzitést, és generálja az uj gyujtás jelet a tirisztornak. Most hétvégén megtörténtek az első éles (motoron, nem csak asztalon) tesztek. Először nem működött, de megtaláltam a főhibát a programban , ajeledó felfutójára "harapott" az SW ,de időközben bekerült a bemenetre egy tranyó ami ugye invertálta a jelet és ez el lett felejtve. Na ennek javitása után már szépen működött a rendszer. Stroboszkóppal tesztelve ! (azt is össze kellet gyorsan ütnöm egyet egy LED-est, dominó effekt... )
(#) nyemi válasza Bells hozzászólására (») Nov 15, 2011 /
 
Ha nem veszed tolakodásnak leírnád hogy oldod meg a programba a fordulat lekezelést , melyik TMR-t használod meg ilyesmi. Mert úgy látom hogy menet közben változtatod a táblázatban 1 bitre jutó késleltetési időzítést is?
(#) Bells válasza nyemi hozzászólására (») Nov 15, 2011 /
 
Igen, persze. Muszály folyamatosan változtatni ! Ezért is kellet irni ezt a PC-és prg-ét. Szóval : TMR1 fut, és capture-val (RC1-en triggereli) kapom el a TMR értéket ami megadja az aktuális priódus időt. Annak a reciproka a fordulatszám.A fodrulatszám függvényében meg egy táblázatból (amit a PC prg generál) kiveszi a kivánt időzitési értéket. És akkor már csak a másik CCPR regiszterbe beirom a kivánt időzitést (compare mode) és az adja a gyujtást. Nagyjából röviden ennyi .
(#) nyemi válasza Bells hozzászólására (») Nov 15, 2011 /
 
Ez biztos hogy C-ben írtad. Még egy kérdés hogy az algoritmus időt a késleltetésbe belekalkulálod? És az mennyi körülbelül.
(#) nyemi válasza nyemi hozzászólására (») Nov 15, 2011 /
 
Algoritmus időnek én azt nevezem : amikor a PIC megkapja a bejövő jelet beazonosítja a fordulatot és előveszi a hozzátartozó késleltetést. Ez az idő az én programomba 35-60uS amit a táblázat készítésekor bele kalkulálok. Szerintem ez fontos mert egy 10 ezres fordulatnál már ezek értékek fokokat jelentenek már.
10000RPM 1°=16uS
(#) Bells válasza nyemi hozzászólására (») Nov 16, 2011 /
 
"1 fok=16us" pontosabban 16.73us ahogy a programomban is látni . Mindig kiirja az adott fordulatszámhoz tartozó 1fok értékét, mert ugye ebből számolja a kivánt fokszám időzitését.
Igen C-ben irom. Algritmus idő: nem gond, ezért van minden a hardwares TMR/CCPR modulokkal megoldva, mert azok számolnak miközbne én (az SW) csinálhat "bármit" !
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem