Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elkon s204
 
Témaindító: Kruzslecz Mihály, idő: Jan 9, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) Kruzslecz Mihály hozzászólása Jan 9, 2010 /
 
Sziasztok! Ha valakinek van ilyen és/vagy ezt a műszert jól ismeri az legyen kedves nekem egy kicsit elmagyarázni, nagyjából értem de van amit nem tudok hogy működik rajta.Köszönöm!
(#) nikolatesla válasza Kruzslecz Mihály hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Helló!
Milyen műszer ez,mire jó? vagy hogy néz ki? kép?
(#) nikolatesla válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
ja ok
(#) Kruzslecz Mihály hozzászólása Jan 9, 2010 /
 
Nagyjából tudom mire jó..... Holnap képet is teszek fel róla.Ezzel lehet fordulatszámot, feszültséget, ellenállást mérni, van rajta lakatfogó is, az a lényeg hogy aki már használt ilyet mondja meg nekem hogy kb. mire való a hozzácsatlakoztatható kis lámpa, miért van az a hogy mértem a mocim fordulatszámát (2T) és 4000-et mutatott alapjáraton holott tudom hogy 1000 körül van.A műszer 2T üzemmódban volt.Próbáltam kocsin, ott helyesen mutat és ott 2T üzemben felezi is a fordulatot.A motorom gyújtása CDI ha ez fontos.Van a műszeren még 3 dugasz Ux, alatta egy névtelen meg egy Rx.Jó lenne tudni hogy ezeket hogy lehet használni.A névtelen lenne a test?
(#) nikolatesla válasza Kruzslecz Mihály hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Helló!
Gondolom a 3 csatlakozó azért van mert lehet vele mást is mérni +/-/GND (pl.:fesz,áram,ohm stb)
(#) Kruzslecz Mihály válasza nikolatesla hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Ezzel még nem sokat válaszoltál meg, ezt gondoltam én is........ Mi az Ux?Mi a Rx?Mi a nevenincs dugó köztük?Gondolom az a test.... És miért mért nekem mást a 2T CDI-s gyújtásnál mint a valóság?
(#) Kruzslecz Mihály hozzászólása Jan 10, 2010 /
 
A képek.
(#) Kruzslecz Mihály hozzászólása Jan 10, 2010 /
 
2. képsorozat
(#) Kruzslecz Mihály hozzászólása Jan 10, 2010 /
 
3. kép

PICT0009.JPG
    
(#) Ricsi89 válasza Kruzslecz Mihály hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Az Ux és a névtelen között feszültséget, az Rx és a névtelen között ellenállást tudsz mérni. A lámpája egy gyújtás beállító stroboszkóp akar lenni, amivel a gyújtást lehet pontosan beállítani. A fordulatszámmérője pedig azért mutatott rossz értéket, mert CDI gyújtásnál egy fordulat alatt a tekercsben többször van pólusváltás, ami mindig 1 impulzusnak felel meg. Ha jól tudom ezek alapból kétszer adnak szikrát egy fordulat alatt, egyet a felső holtpontnál, amikor érvényesül és berobban a keverék és egy hatástalan szikrát az alsó holtponton is. Ez már alapból dupla fordulatszámkijelzést eredményez. :yes:
(#) Saggitarius válasza Kruzslecz Mihály hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 

Ilyeneket IS javitottam anno a HITEKA-nal a 80-as evekben. De regen volt...
Spec. lakatfogoja volt az arammeres miatt. Mindig figyelni kellet, hogy teljesen tiszta legyen a ket osszezarodo felulet, maskulonben csalt.
(#) Saggitarius válasza Kruzslecz Mihály hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Ha ez a strobi akar lenni, akkor valaki "ujitott", mert ez nem az eredeti.
(#) Kruzslecz Mihály hozzászólása Jan 10, 2010 /
 
Nos a lámpa nem hiszem hogy gyújtásbeállításra való (én is először azt gondoltam), de ahova azt a lámpát dugom oda írja a műszeren a rajz a gyújtásba iktatható "jelszedőt" is.Tehát a két dolgot egy helyre kell dugni.Márpedig egyszerre csak egy dolgot lehet.Autóelektronikát tanulok, csak nem igazán ismerem ezeket a régi műszereket, és sikerült egy ilyenhez hozzájutnom, ezért szeretném megtanulni ezt is.Tehát nem vagyok olyan buta hozzá, csak nem szeretném ha valamit véletlen rosszul értelmeznék és ezért tönkretenném.
(#) Kruzslecz Mihály hozzászólása Jan 10, 2010 /
 
És még annyi hogy a műszeren sem meg a lámpán sem lehet fokot állítani úgy mint a gyújtásbeállító strobikon lehet.Ezen nincs ilyen lehetőség, meg hát egyszerre nem is használható a két eszköz,ez azt hiszem az egyik fotón látszódik is hogy egy helyre kell dugni őket.
(#) Saggitarius válasza Kruzslecz Mihály hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
A gyujtasbeallitashoz, mivel ez a benzines kivitel, egy hengeres trafo volt. Sorosan kellett az elso gyertyahoz berakni. Gyertyakabel ki, helyere ez a trafo, trafo felso vegebe a gyujtaskabel.

A merofejes csatikepnel lathatod is a "trafo" arnyekkepet. Ehez a bemenethez igencsak vastag kabelkoteg tartozott: egy 3mm-es arnyekolt kabel a gyujtas-jelado trafoja, test, feszmero/ellenallasmero+, stroboszkop jel, stoboszkop nagyfesz+ (villanocsoves volt!), gyujtaspont poti arnyekolt kabele. A gyujtaspont poti kapcsolos volt, azzal lehetett a strobit ki-be kapcsolni.
(#) Saggitarius válasza Kruzslecz Mihály hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
A dizeles kiviteleknek egy piezos nyomastavado volt az erzekeloje, sima koax csatival.
(#) Kruzslecz Mihály válasza Saggitarius hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Értem amit írsz, de ami nekem van az mire való és hogyan tudom használni?Az a lámpa ami nekem van az lenne a strobi?De akkor a gyertya elé beépítendő trafőt hova dugom?Hol állítom a fokokat?
(#) Saggitarius válasza Kruzslecz Mihály hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Jo kerdes. Tudnal feldobni egy kepet a kabelekrol? Mint irtam, anno a strobi felso vegen volt egy kapcsolos poti, amivel a strobi villanasat a motornal a ket jel egybeesesere kellett allitani -de hat ezt Te is tudod- es azutan le lehetett olvasni az elogyujtas szoget. "Gyarinak" latszik a lampa, bar lovesem sincs hogy igy hogyan hangoltak. Az induktiv jelado megvan hozza amit az elso gyertyahoz kell berakni? Pontosabban nem a gyertyahoz, hanem az gyujtas-elosztoba az elso gyertyanal.
(#) Kruzslecz Mihály hozzászólása Jan 10, 2010 /
 
Az induktív jeladó megvan.... A lámpából pedig csak egy ilyen kerek csatlakozó van mint a jeladóból, ezért csak egy helyre lehet bedugni őket... és persze nem egyszerre.Később dobok még fel képet.
(#) Kruzslecz Mihály válasza Saggitarius hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Itt vannak a képek.Látszódik mind két eszköznek a csatlakozója.
(#) szabov hozzászólása Feb 15, 2010 /
 
Sziasztok!
Nekem is van egy Elkon műszerem, de ennek MC 550 a típusa. Sajna nincs hozzá semmi leírásom meg nincsenek meg a méréshez szükséges csatik, mérő vezetékek, érzékelők sem.
Ha valaki tud, segíthetne benne.Előre is köszönöm, Szabó Viktor
(#) Saggitarius válasza szabov hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Erre a tipusra nem emlekezem -csak S-es tipusjelzes ugrik be-, nincs rola keped? Igaz en csak 86-ig voltam a gyarto cegnel (Hiradastechnikai Gepgyar), mindent javitottunk, amit gyartottak automostotol kezdve a autodiagnosztikai muszereken, kerekcentirozon keresztul a huzaltomlozo gepsorig.
(#) szabov válasza Saggitarius hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Megpróbálok képet feltenni róla, egy kis időt kérek...
Egyébként kék színű, bal oldalán nyomtató, középen valahány digites 7 szegmenses kijelző jobb szélén nyomógombok tápegység, csatlakozó felület.
Fiókos rendszerű a belseje, minden részt külön ki lehet húzni belőle, és ha jól emlékszem 86-os gyártmányú.
(#) kissi válasza Kruzslecz Mihály hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Szia!

A fokot régebben nem lehetett minden strobinál állítani, lehet ennél sem ( pl. a LADA-nál voltak a főtengelynél jelzések 0,5 és 10 fok és a szaki az alapján késleltetés nélküli strobival is tudott állítani!). Szerintem ez sem hangolahtó, mert a 220-as és a 320-as ELKON műszerek lehettek ennek az utódai és ott már külön műszert használtak az elhangolás leolvasására!
A csatlakozónál pedig lehetséges, hogy egy többpólusú aljzatba vannak bekötve a jeladó és a strobi együtt!

Steve
(#) szabov válasza Saggitarius hozzászólására (») Feb 22, 2010 /
 
Itt vannak a képek róla!!!
(#) leberbali hozzászólása Feb 26, 2010 / 1
 
Sziasztok!

Pont most javítanék én is egy az Elkon családba tartozó gépet.
S 204es gépkönyve TTanyán fent van.
Az enyém S220-as, persze ehhez nem találtam semmit.
Érdemes lenne a még fellelhető leírásokat összegyűjteni és közzétenni, csak nem lenne belőle háború.
Habár találtam egy oldalt, ahol cirka 8ezer pénzért hozzá lehet jutni a gépkönyvekhez.
Az ár persze példányonként értendő+posta.

Hivatalos helyeken már nem használják ezeket a készülékeket, legalábbis a régebbieket.
(#) Saggitarius válasza leberbali hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Mi lenne vele a gond, esetleg eszembe jut rajz nelkul is, h merre keresd a hibat.
Ha jol emlekszem, ez az aktataskas kivitelu, naracssarga, 3 muszeres autodiag. muszer.
(#) Saggitarius válasza szabov hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Mar megvan, azert nem ugrott be, mert ezt akkoriban -amikor ott dolgoztam- nem onallo muszerkent hasznaltak, hanem beepitve egy bazi nagy meropadba, amivel lehetett generatort, oninditot is tesztelni.
(#) szabov válasza Saggitarius hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Hát gond csak annyi van vele, hogy nincs hozzá mérőzsinórom, meg semmim, csak a műszer.
Egyébként működik, 12 V-tal megtáplálva megy a kijelző, berreg a nyomtató, de használati útmutatóm sincs, meg mérő zsinór. Viszont van egy négyütemű trabim, amihez biztosan lehetne használni.
Generátor, önindító teszt annyira nem lenne lényeg, inkább karbi beállítás, CO mérés, alapjárati ford szám+ ilyenek.
(#) Saggitarius válasza szabov hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Co meres nem olyan egyszeru. Jo lenne tudni mikor volt utoljara felulvizsgalva, mert elvileg evente kellett, mivel vagy bekormolodott, vagy a miniszivattyu nem mukodott rendesen.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem