Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos nem tudok próba ntc-ben segíteni, de én azt mondom, hogy egy probát megér az ntc csere mert ha kimegy egy szerelő az komoly pénzeket fog elkérni!
Köszi, ez csak elvi kérés volt, viszont csináltam egy kísérletet: egy 12 k.ohmos potival helyettesítettem az NTC-t, úgy, hogy előtte kimértem az éppen jól működő kazán meleg állapotában az NTC-t - 6.3 k.ohm-os volt 45 celsius környékén-. Így tudtam szimulálni, és szabályozni a fűtést a trimmer állításával. Jól is ment, egy idő múlva kikapcsoltattam a szoba termosztáttal a fűtést, visszatekertem 12k.ohm-ra a potit, mintha kihült volna a víz, és kezdhetné a fűtést elölről, de 30 percig nem kapcsolt be, bármit is csináltam. Visszatettem az NTC-t, amin 13, 2 K.ohm-ot mértem hidegen, felcsavartam a termosztátot, nem indult el, majd 20 perc múlva, elkezdett fűteni. Szóval kicserélhetem az NTC-t, - a LÁNGŐR boltban 2660Ft a 10 k.ohm-os T335D1016 jelű-, ennyit szánnék is rá, ha nem válik be, akkor is, de szerintem nem ez a baj.
Buta kérdés de megnézted, hogy a termosztát kapcsol-e?
Milyen szobatermosztát van felszerelve? Probáltad rövidre kötni a szobatermosztátot? Válasz.....
A termosztát típusa: Computherm Q3 RF, és kapcsol, amit lehet hallani, és kijelzi egy LED is, valamint van rajta egy direkt záró kapcsoló is, és régebben már azt is megcsináltam, hogy kivezettem egy kapcsolót, kihagyva a saját működését, de így sem volt jó. Szerintem abból kell kiindulnunk, hogy külső jel nélkül 10 perc múlva elindul, mintha az elektronikának kellene egy reset, de hogy ez miért nem azonnali eredmény, azt nem tudom.
Szia!
Itt a használati útmutatóban a 7.2 szakaszban az összhangra hívják fel a figyelmet az rf. termosztátnál:"(mert nem hajlandó fűteni, reggelre viszont a beállított 21,5 C megvan tudom, hogy ez hülyén hangzik)". A másik dolog ami fura: Idézet: ezt olyankor csinálja, amikor nincs rendesen elzárva a feltöltő csapja és a fűtési kör tömörtelen a hálózat felé. Felmerül a kérdés, csináltál-e mostanában légtelenítést és utántöltést?„7. Ha néha jól működik, a fűtés leállása uán a szivattyú még 3 percet üzemel, annak ellenére, hogy a belső rendszer hőmérséklete már alacsony” De említhetném még a szűrő elrakódását is, ami vízáramlási gondokat okozva nem megfelelő szabályzáshoz vezet. Ha valami fatális baja volna a készüléknek az kitudná jelezni. VIM
"visszatekertem 12k.ohm-ra a potit, mintha kihült volna a víz, és kezdhetné a fűtést elölről, de 30 percig nem kapcsolt be, bármit is csináltam."
A vezérlés korlátozza a ki-be kapcsolgatások számát, általában óránként 2-4 ciklusnál többet nem enged meg. Miért? Például, ha "takarékosságból" alacsony előremenő hőmérséklet állítanak be, a hőleadók (radiátor stb) az adott hőmérsékleten nem tudnak akkora hőmennyiséget leadni mint a kazán legkisebb teljesítménye. A kazán ilyenkor nem tudja tartani a bállított előremenő hőmérsékletet és ha az meghaladja a beállított értéket, leáll. (cca. T+5 C°) Amikor a víz kissé lehűlt (cca. T-5 C°) újraindulna és ki-be kapcsolgatással próbálná tartani a vízhőfokot. Ugyanez a helyzet ha lezárják a hőleadók egy részét. Ez a mai lángmodulációs berendezések számára nem üzemszerű állapot ezért korlátozzák a bekapcsolások közti időtartamot bizonyos üzemállapotokban, az élettartam csökenés kivédésére.
Szia VIM, köszi, hogy Te is foglalkozol a problémámmal. A termosztát jól működik, mivel vannak olyan pillanatai a kazánnak, hogy a kapcsoló jelre fűt, és a bekötést még "szakember" is ellenőrizte.
A szivattyú 3 perces működése: igen , töltöttem vizet a rendszerbe, de a zöld értéken belül, és utána elzártam a beeresztőt, szerintem ott nem szivároghat, mert akkor növekedne a nyomás. A szűrőt kitisztította a "szakember", de igazából nem is kellet, mert nem volt benne trutyi. Elég misztikus a dolog, nagy problémája nincs a készüléknek, mert hibát sosem mutat. Mi lehet még?
Kedves OLDMAN, de ha a visszamenő ág hőmérséklete még nem olyan magas, mert volt megfelelő hőcsere, akkor miért áll le a fűtés? A szobatermoszt jele még folyamatos, a szivattyú keringet, stb....
Oldman, VIM, Raszy: olvastam, hogy " túl magas hőmérséklet esetén a biztonsági hőmérséklet határoló működteti a biztonsági kapcsolót.." Ezek nem lehetnek hibásak, illetve rosszul működőek?
A határoló is tud ilyen hibát okozni.!
A biztonsági határolót ha rövidre zárod kiderül, hogy az-e a hibás.
i
Idézet: „gen , töltöttem vizet a rendszerbe, de a zöld értéken belül, és utána elzártam a beeresztőt,” Én azért mondtam ezt a dolgot, mert velem is előfordult ez az eset, mert van ilyen készülék a családban. Feltöltés után nem koppig tekertem be azt a kis fekete, hosszára kúpos elzáró alkalmatosságot és megkergült. A nyomás nekem sem ment ki a zöld sávból, még meleg állapotban sem. Esetleg nincs nyomás az expanziós tartályban és ezáltal rugalmatlan a rendszered, amire a szivattyú így működik. A nyomásmérő csak tájékoztató jellegű, ami a tágulási tartály nyomását nem képes indikálni, azt magadnak kell elvégezni, a kazán víz alóli nyomásmentesítése utáni autós keréknyomás mérővel. Kb. 1-1.5bár-nak kell benne lennie, akkor működik rendesen a rendszer.
A vezérlő nem a visszatérőt figyeli!
Az előremenő hőmérséletre van szabályozva, ha a visszatérőben jegesmedvék fürdenek, de az előremenő melegebb mint a beállított, a kazán akkor is kikapcsol. Nem a túlmelegedés védelem, a normál vezérlés, ha már nem tud alacsonyabb teljesítményre szabályozni!
Köszi "oldman", akkor honnan tudja a rendszer, hogy mikor kell még ráadni kakót, hogy melegebb legyen a víz? Mert egy ideig alapon dolgozik, és utána lendül bele, majd még erősebben, egészen a beállított - kb.:60 C fok- hőmérsékletig. Ekkor már a visszatérő is melegebb, de nem lehet több,mint 30-35 C.
VIM, a tágulási tartályt még nem néztem, elég rossz helyre építették, de rávizslantok. Lehet, hogy ott van a baj?
Hány éve nem néztél rá? Évente kellene, mikor a rendszer karbantartást csinálod. Csak a magad megnyugtatására. A rendszerben ha tiszta a víz (elvileg) akkor az is ki van zárva, hogy a háromutú szelepbe kosz került és nem jó felé megy a meleg víz. Szivattyú III.-ban van?
A tágulási tartály csak akkor hibás ha a hőmérséklet emelkedéshez nagy fokú nyomás emelkedés tartozik. Pl .:hőmérséklet változik 30 C-ról 70 C-ra a 0,5 bár nyomás növekedés megengedett. 2-3 báros növekedés már hibára enged következtetni. Kizártnak tartom, hogy a tágulási tartály ilyen hibát okozzon! (Vezérlőpanel és NTC-k lehetnek a hibásak valamint a határoló is)
Kérdés: nem volt mostanában villámcsapás vagy túlfeszültség az épületben, mert akkor a vezérlőpanel adta meg magát!
Én nem szoktam karbantartani, most volt kint egy szerelő, aki tisztított, fújt, mosott, stb..., de a tágulási tartályt nem nézte, csak a visszatérő ágba helyezett ülepítőt, és szűrőt. Légtelenítést végzett, de nem volt levegős a rendszer. Egyszer - évekkel ezelött - volt ilyen gondom, de akkor buggyogott is eléggé.
A szivattyú állását nem tudom, ha este hazamegyek, megnézem.
Nem, nem volt, csak egy kéménybélelés, aminek a huzatját a FŐKÉTÜSZ ellenőrizte. A melegvizes rendszeremmel semmi gond, gondolom a füstgáz érzékelő ezt sem engedné dolgozni.
Most, hogy mondod, egy több percig tartó, erőteljes fűtés esetén - persze csak ha hajlandó fűteni - a nyomásmérő jócskán kitér a zöld sávból. Értéket most nem tudok mondani, de megnézem, amint hazaérek.
Hol, és hogyan kell a "biztonsági határolót" rövidre zárni?
És ami még érdekes: megfigyeltem, hogy egy kád teleengedése -forró vízzel- alatt a fűtés visszatérő cső nagyon felmelegszik, szinte forrósodik. Talán csak az égés közelsége viszi a hőt, vagy.....?
Idézet: „Most, hogy mondod, egy több percig tartó, erőteljes fűtés esetén - persze csak ha hajlandó fűteni - a nyomásmérő jócskán kitér a zöld sávból.” És ez harapófogóval kellett kihúzni belőled! Nem tud hová tágulni a rendszered! A tágulási tartálynak el kell tudnia emészteni (be kellene fogadnia) a beállított értéket, de ehhez az ő belső nyomása a mérvadó, ami jelen esetben nincs. A biztonsági szeleped 2.5bár-s, éppen nem szólalt még meg.
No ezt nem értem. Ez állítja le a fűtést akár 1 perc üzemelés után is, amikor még csak langyos a víz, és a nyomás is a zöld részben van? És mit jelent az, hogy a biztonsági nyomásom 2.5 bar.
Van valamilyen visszacsatolása a nyomásnak, hogy ne tudjon elindulni a fűtés?
Igen van egy nyomás érzékelő benne de csak alacsony nyomásra tilt le, a magas nyomást a biztonsági szelep engedi el!
A lefúvatási értéke a beépített szelepnek. Piros kupakja van és rá is van írva. Ezzel tudod tehermentesíteni a kazánt, elzárt csatlakozások mellett és megnézni a tágulásiban a nyomást. Ne kell leengedni a vizet ehhez a művelethez.
Az alacsony nyomásról tudok, egyszer - egy másik gyártmánynál - már tapasztaltam ezt a jelenséget. Feltöltöttük 1,2 bar-ra, és elindult. Azt hiszem Ariston volt. De mit kell csináljak a biztonsági szeleppel, illetve a tágulási tartállyal? Ennyire nem értek hozzá. Próbálgatni tudok ezt, meg azt, de mélyebbre hatolni a rendszerbe már nem tudok. Nagyon bonyolultnak tűnik, és sok a hibalehetőség. De persze nem adom fel, mert ez súlyosan zsebre megy, ezért minden tanácsot elfogadok, és persze KÖSZÖNÖK.
Megtennéd, hogy a folyamatot elmesélnéd, hogy mit kell tennem, mire kell figyeljek, mit kell állítanom stb...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |