Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt pontosan nem tudom, 555-re épül egy BD243 hajtja az autótrafót. Az a kérdés lényegében, hogy a vezeték a levegőből összeszedett potenciálkülönbség miatt akkunál miért nem számít, hálózati tápnál meg miért. Ha ez a probléma. Hétvégén szerzek egy akkut és kipróbálom azzal. Aztán az is lehet a trafó miatt van. Most ha 1,5-2m vezeték van csak rákötve, nem húz át, de hosszabb vezetéknél igen.
Ha jól értem ez egy olyan kapcsolás ami folyamatosan adja az ívet,és nem impulzus rendszerű, ezek a 12voltot rászaggató villanypásztor kapcsolások igazából SEMMIRE sem jók amellett,hogy sokat fogyasztanak nem nagy területet lehet bekeríteni és a vég tranyóra vagy fetre akkora hűtőbordát kell tenni mint egy ház, neked is csak azt tudom javasolni mint Emberke fórum társnak hogy egy inverterest tégy össze és nem fogsz benne csalódni.
Impulzus rendszerű 200 - 250mA / impulzus.
De mint írtam Akkuval és egy másik trafóval már régóta működik egy másik. Nincs a kapcsolással semmi baj, csak arra lettem volna kíváncsi, hogy hálózati táp, vagy trafó. De akkor ilyen irányba nincs senkinek sem tapasztalata. köszi !
Rajz hiányában nem sok,de elképzelhető,hogy trafó,esetleg adapter.
Ha van rá mód tégy fel egy fényképet esetleg rajzot több szem többet lát. De addig is én felteszek néhány képet a Hódmezővásárhelyi maszek gépről amit ma javítottam meg.
Uraim itt szeretném meg mutatni miért nem szabad mechanikus alkatrészeket nyílt szikra közzel szerelt villanypásztorba tenni .
Itt látszik mire képes az ózon képződés, az egyik kép egy potmétert ábrázol.
Szia!
Nem az akkusav gőzei ették meg az alkatrészeket? Láttam már hasonló esetet, akkor az akksi volt a bűnös.
Hi
Nem, hanem a gazda istállóba telepítette,üzemeltette és az ammóniagőz (trágya gőz) ette meg. Ezért nem szabad istállóba tenni. Én egyik készülékbe sem tettem se potit se kapcsolót igaz az enyémek mind zárt szikra közzel voltak gyártva de akkor sem. A bennük lévő áramköri lap viszont lakkba volt mártva. Az szerintem ilyen alkatrészek mind hibaforrások.
Tehát akkor ammónia, és nem ózon.
Sokan az áramforrásnak használt akkumulátorra helyezik a töltőt, persze zárt szekrénybe. A napon hagyva aztán megindul a vegyészkedés...
Hali!
Kezdek nagyon elkeseredni.Valahogy nem akar nekem ez sikerülni.Üresjáratban kb 5-6 mm (kevés) szikra van,ha már helyére van téve a cucc akkor már szikra nincs több mint 1-2 mm.Ha meg le testel akkor utána ki-be kapcsolás után működik megint az az 1-2 mm szikra.Ez most még mindig csak próbapanelon van,de a legelső verzió (legelső oldal pdf dokumentum) nyomott 12-13 mm szikrát üresben de az is csak 12 V 1 A adapterrel.12 V 500 mA-rel meg sem nyikkant.De az inverteres szörnyen rossz lett.Sztem áthúz valahol a próbapanel.A rendes panelt lézernyomtató hiányában nem tudom megcsinálni.De valahol van itthon nyák készítéshez fekete szalagom,köröm stb.De azt nem tudom hogy kell használni.Az inverteresből melyik a végleges verzió?Nyák terv,áramköri rajz stb. Köszi!
Próbáld meg a táp pozitív felét használni testnek. Akkor hogy alakul a szikra?
Hali!
ami csatolva van inverter az jó lenne a villanypásztorhoz?
Üdv mindenkinek!
Elkészítettem egy inverteres villanypásztort, ami nagyon jól működik. Az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek ötlete, hogy ha letestel a karám valamilyen jelzést kapjak arról, hogy nincs "áram" benne. Mi módon lehetne megoldani?
Hi
Lehet olyat csinálni,hogy egy 500k ellenállást több darabból össze raksz pl 5db 100kohm azért több darabból, mert egy ellenálláson könnyen keresztül húz,és ezzel sorba kötsz egy GLIMM lámpát és ennek a kapcsolásnak egyik kivezetését a nagyfesz kimenetre a másikat a testre (földelésre) kötöd amikor jó akkor villan amikor földön van a vezeték akkor nem.
Hi
Jónak jó csak van ettől egyszerűbb is. :yes: Na majd teszek fel egy két rajzot a meg nem valósult terveimből amiknek csak a prototípusa készült el, de nem lettek igazán tesztelve így nem kerültek gyártó sorra. A poén az,hogy csupa olyan kapcsolás amit otthon bárki fillérekből eltud készíteni,nem őrizgetem őket,mert nekem van egy olyan kapcsolásom ami nagyon bevált és az marad a többit tesztelje más.
Hali!
Azt a működő verziót oszd már meg velünk ha megoldható. Köszi!
Ok, megpróbálom.
Az itt található villanypásztor kapcsolások is működnek csak tudni kell össze rakni őket. :yes:
- Amire viszont az évek folyamán rá jöttem a MIKRÓ SÜTŐ HÁLÓZATI TRAFÓJA nagyon jó, csak tudni kell meg szelídíteni,viszont a hátránya csak annyi,hogy kicsit nehéz, de viszont a 600kg marhát le ülteti. :yes:
Az hogyan oldható meg, hogy egy relé meghúzzon vagy éppen elengedjen amikor nincs a drótban villany?
Sehogy.
A relé minden részén húzná a szikrát. vagy ha még is akkor azt a vezérlési oldalon figyelné egy áramkör,azaz a rendszer terhelését figyelné. Agyalok én is valami hasonlón.
Akkor marad egyenlőre a glimm.
Szevasztok. Megépíteném az Oldman féle kutyapásztort, tudna valaki adni hozzá nyáktervet? nagyon megköszönném!
Olvastam ha az 555-nél lévő diódát kihagyom, akkor nagyobb szikra lesz a műveletem eredménye. Kipróbáltam és valóban nagyobb az ív. Ez miért van?http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/dc/dc40927ed9db34b35b604...d3.jpg
Ha nincs dióda, akkor az időzitőkondenzátor az R2 ellenálláson keresztül töltődik, ami hosszabb időt vesz igénybe. Mivel a töltődés idejére van a tranzisztor is bekapcsolva, igy a transzformátorba több energia tud felhalmozódni, ami nagyobb szikrát eredményez.
A transzformátorban kialakuló áramra oda kell figyelni, mert ha meghaladja a szekunder tekercs terhelhetőségét le is éghet.
szerelgetném össze a pásztorkát, végre működik rendesen, viszont elakadtam egy olyan kérdésnél, hogy szikraköz, vajon hány db szikraköz kell a kimenetre, kell egy a föld fele és kell egy a karám fele?
mondjuk úgy gondoltam , hogy a trafóból kijön a delej szikraköz mondjuk fél centi, atán erre rá párhuzamosan a másik szikraköz a föld fele 8mm és így a karám felé ha nincs karám leszikrázik elvileg test fele, ha van karám vagy valaki rövirezárja akkor sem lesz rövidzár... szóval hgoy is van ez?
Egy szikraköz kell. A villanypásztorodnak két kivezetése van. Az egyiket leföldeled, a másik megy a karámra. A két kivezetés közé kell szikraköz, amit úgy kell beállítani, hogy a karám rákötése nélkül áthúzzon.
Ez a szikraköz dolog engem is foglalkoztat, nálam a kivitelezése a kérdés. A kimenetnél kialakítom az ugye szikrázik. Ez a szikra nem tűzveszélyes? Úgy értem ha a pásztor az istállóban van nem okozhat tüzet?
Hali
Íme egy házilag kivitelezhető ZÁRT szikraköz a szikra a csövön belül jelenik meg ami azért jó mert nem tűz veszélyes és nem termel víz párát ami nagy mértékben károsítja a készüléket,ezt a nagy fesz és a negatív (föld) pont közé kell be tenni,szikra távot beépítés előtt be kell állítani és úgy be építeni. De figyelj csak, én semmiféle kép nem telepíteném istállóba mert az ammónia gőz (trágyagőz) olyan szinten szét marja az alkatrészeket mint ha savval locsolgatnád, és semmifél kép ne hagy benne mechanikus alkatrészeket kapcsoló ill poti mert ezek a legérzékenyebbek,és ha van rá mód a kész panelt jó vastagon lakkozd le. :yes: :yes:
hali nem vagyok villamos szakember de szeretnék összerakni egy villanypásztort nem néz ki bonyolultnak ha valaki segítene mit hova kössek van egy Warburg trafóm. Ez jó e?? tápnak egy aksis fúró töltő gondoltam vagy nem jó?mi kell még hozzá?? Előre is köszi
|
Bejelentkezés
Hirdetés |