Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12V-os fesz.szabályzó simson motorba
Lapozás: OK   6 / 19
(#) kadarist válasza szemi01 hozzászólására (») Jan 16, 2010 / 1
 
Az akksinak van hely kialakítva?
(#) szemi01 hozzászólása Jan 17, 2010 /
 
igen van .na ma már beleraktam mindent és működik
csak azt nem tudom h van e-töltésáramkör mert a blokkbol jönasszem 5 vezeték ha külön kettöt probalámpáztam csak nem tudom melyik a + és a -.
vagy nemszámít???
(#) szemi01 hozzászólása Jan 17, 2010 /
 
és halványan világít a lámpa.de viszont az egész index külön van kötve a világítástol.már csak az kéne hogy hol van a visszatöltésnek a vezetéke?Szerinted kadarist?
(#) kadarist válasza szemi01 hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
Itt a fórumon van Simsonos topic. Ott vannak infók az elektromos kapcsolásáról.
(#) thomas9106 hozzászólása Márc 29, 2010 /
 
hello

valaki tudna segíteni
van egy simson sr 50-em leellenőriztem az elektronikát az eredeti tervrajz alapján nincs sehol hiba benne , mégis állandóan kiégnek a lámpák (fesz szabályozóm van nem rég vettem)
minél gyorsabban pörög a moci úgy erősödik a fény.
néztem ismerősök mociát nekik egyenletesen világít
előre is köszi a segítséget , ötleteket
(#) Krisz03 válasza thomas9106 hozzászólására (») Márc 30, 2010 /
 
Milyen/melyik lámpák égnek ki? Ha a fényszóró, akkor az EWR (váltófeszültségű szabályzó) a hibás. Ha az akkuról működők, akkor az ELBA, és ez egyben azt is jelenti, hogy túl van töltve az akku.
Persze, hogy erősödik a fény nagyobb fordulatnál, hiszen nem akkuról megy a világítás, hanem a generátorról.
(#) thomas9106 válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 2, 2010 /
 
Köszönöm a választ, leggyakrabban a hátsó lámpa ég ki és a műszerfal világítás. amúgy igen erősödik de egy bizonyos határon le kéne szabályoznia hogy nem égjen ki.

Az indexek a műszerfal világítás a féklámpa a helyzetjelző és a duda akkuról megy. ha elindítom a mocit akkor világít az első lámpa és a hátsó.
de a kötési rajz alapján minden oké.



Ui.: a feszültség szabályozón kivűl csak egy akku töltő egység van
(#) szemi01 hozzászólása Ápr 2, 2010 /
 
Hogyan alakítok ki töltés áramkört ha nincs?Valaminek vissza kellene tölteni az akkut!?
(#) Krisz03 válasza thomas9106 hozzászólására (») Ápr 3, 2010 /
 
Legjobb lenne, ha megmondanád milyen típusú a motorod: Bővebben: Link.
A helyzetjelző a generátorról üzemel, régebbi típusoknál a töltőtekercsről, újabbaknál a világítótekercsről. A műszerfalvilágítás viszont akkuról megy. Szóval vagy mindkét elektronikával (ELBA, EWR) baj van, vagy mégsincs jól bekötve.

(Te feszszabályzót mondasz, én EWR-t. Te akku töltő egységet, én ELBA-t.)
(#) Krisz03 válasza szemi01 hozzászólására (») Ápr 3, 2010 /
 
Kell hozzá töltőtekercs, Graetz-híd, ELBA (akku töltő egység). Ezek mindegyikében tudok segíteni (a beszerzésükben), a érdekel.
(#) picur1977 hozzászólása Ápr 14, 2010 /
 
Sziasztok fórumozók!
Az lenne az én gondom, hogy a tirisztoros simsonomban
elromlott az EMZA tipusú fesz.szabályzó.
Ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy a mellékelt
képen látható szabályzóval meg lehet e oldani a töltést.?
Ha igen akkor hogyan..?
(#) Krisz03 válasza picur1977 hozzászólására (») Ápr 14, 2010 /
 
Ilyen szabályzó nincs, hogy EMZA. Van ELBA, ami a töltésért és az indexért felel, és van EWR, ami a fényszórót védi a kiégéstől. Pesze ezek mind 12V-osak, ellentétben azzal a fojtótekercses szabályzóval, ami csatoltál, mert az 6V-os.
ELBA-ban és EWR-ben egyébként tudok segíteni (a beszerzésében).
(#) picur1977 válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 14, 2010 /
 
szia krissz03!
Tehát ,ezek szerint nem beépíthető..! Köszi.
Akkor amit én fesz,szabnak. hittem az a világításért
felelös,és az villogó relében van a fesz,szab..?
Ki lehet e mérni multiméterrel ezeket a kütyüket.?
Amit értek az, hogy miért villog gyorsabban az ir.jelz. gázadáskor más relékkel. Amit viszont nem, hogy nem tölti túl az akksit, ha az E:W:R:-böl jövő osztott ZÖLD vezeték, egyik vége a reléhez a másik pedig az közvetve
az akkuhoz kapcsolódik.?
(#) Krisz03 válasza picur1977 hozzászólására (») Ápr 14, 2010 /
 
Javasolnám, hogy gondold át a mondanivalódat, felejtsd el a rövidítéseket, és ezután írd le a kérdéseidet, mert így nagyon értelmetlen.
Azért megpróbálom értelmezni. Ez a tekercses fojtó a 6V-os akku töltéséért felel, és az ugyancsak 6V-os, 5W-os hátsó helyzetjelzőt "védi", ami a 21W-os töltőtekercsről üzemel.
Tehát akkor ezek szerint az EWR romlott el, ami a fényszóró kiégését gátolná meg? Nem igazán tudsz mit mérni rajta, maximum az egyenirányító diódákat, mert ebben van még egy Graetz-híd is.
Az EWR-nek semmi köze az akkutöltéshez, azért az ELBA felel, de mivel az EWR-ben van a másikhoz tartozó Graetz-híd, így összeköttetésben állnak egymással.

Az EWR kiváltására van alternatívám, ha érdekel, keress meg privátban vagy e-mailben.
(#) (Felhasználó 4577) hozzászólása Máj 6, 2010 /
 
Üdv!

Szükségem volna egy ilyen EWR áramkörre.
Az áramkörnek tulajdonképpen annyi a szerepe, hogy a váltakozóáramot stabilizálja, nem engedi egy bizonyos feszültség fölé menni, ezzel megvédve az izzót a kiégéstől.

Arra gondoltam, hogy áteresztőnek egy BT137 triakot lehetne használni és a kimenetének 12V-osnak kellene lennie. Az izzó 12V-os és 35W-os, ami 3A folyamatos terhelést jelent.
Valaki megtervezné nekem ezt a kis áramkört?
Én még nem foglalkoztam ilyennel, fogalmam sincs hogyan kell. Gondolom kell bele egy 12V-os zéner.

Találtam egy hasonló áramkört, nem tudom, hogy ez mit csinálhat.

A BT151-es pirossal bekeretezett rész szerintem pont jó lenne. A zénernek 12V-osat. Szerintetek jó volna? 12V lenne a kimenetén? Egyen vagy váltó áram?

Olyanra volna szükségem, amibe bemegy a váltóáram és az is megy ki, tehát azt szabályoz.
(#) Deni válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Az a folytótekercses szabályzó NEM 6Voltos rendszerhez való! A 6Voltos rendszeré csak 1 tekercses, ez pedig kettő! 12Vos rendszerhez való, de a bekötését nem ismerem.
(#) Deni hozzászólása Máj 9, 2010 /
 
Más:

Van nekem egy motorkám simson, 3 db testfüggetlen töltőtekercsel, a tekercsek egyenként egyenirányítva, majd párhuzamba kötve. Tehát elvileg ha kicsit túlszámolunk, akkor van 12V 75W. Ezt szeretném én CSAK akku töltésére használni, megépítettem egy kapcsolást, ami meg sem mukkanik, nincs vele töltésem. Mivel minden az akksiról menne (gyújtás is), ezért elég fontos lenne a töltés.

Már megtudakoltam, az MZ feszültségszabályzója nekem nem jó, mert az a gerjesztés erősségével szabályoz, nálam pedig ugye "állandó" mágneses gerjesztésem vvan, így ez kilőve.

Nekem szükségem lenne egy olyan fesszabra, ami 7Amperig tud szabályozni.
A bt151es fesszabkapcsolást megépítettem, de nem működik, tehát az kilőve.
(#) Krisz03 válasza Deni hozzászólására (») Máj 9, 2010 / 1
 
A két tekercses a hátsó helyzetjelző számára egy fojtótekercs, és a töltés számára is szintén egy fojtótekercs egy diódával sorosan, és még mindig 6V-os. A 12V-osak félvezetősek.
(#) Hubo hozzászólása Máj 17, 2010 /
 
Sziasztok! Nekem nem konkrétan simsonom van, viszont a simsonba is 2 tekercs van ugye egy a világítás és egy egyéb fogyasztók. Na én régen találtam egy fesszabot amit a barátomnak lévő simojára meg is építettem de eladta a gépet! Az úgy ált, hogy a 2 tekercset bekötöttem és a 3.at az akksira kellett kötnöm, a 4. et meg a motor testjére! Ennek már 2-3 éve! Azóta ezt elhagytam, viszont most kellene nekem a motoromhoz! Ja és 6V hoz kellene! Előre is köszönöm!
(#) kokanyk hozzászólása Máj 21, 2010 /
 
Sziasztok.

Segitnene valaki?Szeretnék egy fordulatszám méröt a simomra, és azt találtam ki hogy csinálok egy panelt ami figyeli a kiss megszakitot. Ami hogy hányszor szakitmeg(hányszor ad szikrát)mer a 2 utemüek nél minden fordulat lál van 1 szikra.És ezt szeretném mérni ugy hogy fel tennék egy kijelzöt.Igy pontosan tudnám a fordulatszámot!és nem csalna(mint a spirál)!!!Csak nem rég keztem ezekel foglalkozni de valamenyit értek hozzá. Tuna valaki ebbe nekem segiteni?
(#) kokanyk válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Köszi szépen.

Majdnem olyan amire gondoltam csak egy kicsit komojabat szeretnék! Ojat a mi számokba tudja mutatni a fordulatot. Egy LED kijelzön. Ijet esetleg tudnál?
(#) Krisz03 válasza kokanyk hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Írtam privátot, olvasd el légyszives.
(#) kokanyk válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Szia

Válaszoltam a levélre.
(#) farufaru1992 hozzászólása Máj 25, 2010 /
 
Hello mindenki SOS
Nekem egy olyan kérdésem lenne,hogy Van egy Jawa Mustangom,és ebbe szeretnék bekötni egy akumulátor töltést!
A motorban 6 volt uralkodik,és én úgy gondoltam,hogy a világító tekercsel kellene valamit kezdeni!
Hogyan lehetne megvalósítani?
Válaszotokat várom SOS-ben!

Sikerült kétszer betenned..az még nem baj, de nem olvastad a fórumszabályzatot, nincs SOS ben..köb..
(#) masi1 hozzászólása Jún 22, 2010 /
 
Üdv mindenkinek.Valakinek nics EWR modul kapcsolási rajza (müködöképes)?Épitettem gewr modult viszont (szépen szabályoz) csak nem tudja az "éjszakai üzemmód"-ot .nincs emelt 14v-s táp (51c vel vezérelve)
(#) vandikah hozzászólása Júl 25, 2010 /
 
Sziasztok !!

Tudna nekem segíteni valaki?? Simson s51 motoromban ki ment a index relléből az a három lábú valami ami a fém lapra van szegecselve vagy is ki tört az egyik lába nekem még tesla van benne . Csak senki nem tudja mi az !!
Ha valaki tudja mivel lehetne helyettesíteni akkor meg köszönném a segítséget .
(#) prst14 hozzászólása Okt 23, 2010 /
 
Sziasztok

kkrisz03 által is linkelt (1. oldal) kapcsoláshoz CSAK tirisztor jó?
Mert nem nagyon akartam venni ,megnéztem itthon minden monitort és egyéb bontásra szánt dolgomat de nincs benne ...
c5296 tranzisztor és hasonló pajtásai vannak....
Hogy lehetne tirisztor nélkül? sehogy?
Akkor veszek...
Köszi a válasz!
(#) Hofi1 válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 29, 2010 /
 
Sziasztok!
Ez a kapcsolás jó testelt töltőtekercshez is?A kimenetet direktbe rá lehet kötni 12V-os aksira nem kell egyenirányítani?Vagy ezt elvégzi ez a kapcsolás.Nem tölti túl az aksit?Mert ha jól tudom a rendes töltők ha egy bizyonyos feszültséget elért az akkumlátor lekapcsolnak vagyis nem töltik tovább
Bocsi ha netán hülyeséget kérdek de nem értek hozzá
(#) Krisz03 válasza Hofi1 hozzászólására (») Nov 29, 2010 /
 
Ha motorban akarod használni, akkor ez így jó, ahogy van. Mellesleg milyen töltőtekercs az, ami testelt, mégis 12V-os. Simsonban nem volt ilyen.
(#) Hofi1 válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 29, 2010 /
 
Igen abba akarom.Most vettem egy N51-et néztem három tekercs van benne.Egy gyújtó egy világító és a harmadik ami szerintem a töltő tekercs azon van két kimenet.Egyikre féklámpa van kötve másik szabadon van.Gondolom ez a töltő szál.A tekercs pedig le lehet testelve mivel a féklámpa erről a szálról és a testről kapja az áramot.
Következő: »»   6 / 19
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem