Fórum témák
» Több friss téma |
Helló mindenkinek. Szükségem lenne egy 12V-os feszsültségszabályzónak a kacsolási rajzára, Simson motorhoz. Segítségeteket előrei köszönöm.
Javaslom nézz be a feszültségszabályzó motorba nevű topic ba. Amugy simsonba egyszerű tekercsel van megoldva a feszültség szabályozása az akkumulátor résznél. Mihez kéne a szabályzás?
Valamilyen motorhoz készült régebben, lehet, hogy neked nem passzol...
Motorhoz, autóhoz általában a feszszabályzó nem stabilizátor, hanem a gerjesztőtekercs áramát szabályozva állítja be a főáramkör/töltés feszültségét.
Már egy pár éve használom ezt a kapcsolást. Csak ajánlani tudom. Váltó és egyenfesz is mehet a bemenetre, a kimeneten pedig ott lesz a stabil 14.4V (zenerek értékével módosítható). Fontos, hogy a kimeneten legyen akksi, vagy legalább egy nagyobb kapacitású kondi, mert ezek nélkül hajlamos elromlani.
Kösz a válaszokat. Egyébként az indexekhez kell.
Én pedig köszönöm a pontot!
Arra még figyelj, hogy a BT151 lábkiosztása K-A-G. A rajzon azért van másként, mert így nézett ki jól a rajzon, illetve azok csak forrpontok, mivel vezetékekkel kötöttem be a tirisztort. Még valami: Ha nem raksz rá ilyen "brutális" hűtőt, akkor sem lesz semmi gond. Ez nekem épp kézmeleg szokott lenni. Egyébként milyen töltőtekercset használsz? Ha testelt, akkor az közvetlen mehet a feszszab bemenetére. Ha viszont testfüggetlen, akkor a jobb hatásfok érdekében Graetz-híddal egyenirányítani kell, és a DC fesz menjen a kapcsolásra.
Sziasztok!
Nekem 6v-os fesszabályozó kéne egy simoba, mert a gyárit tul "gagyinak" találom. Próbáljam meg a zenerek cseréjével utánépíteni vagy van valakinek valami más ötlete??
Igen, használhatod Te is a linkelt rajzomat, csak az egyik zenert hagyd ki, és már kész is az átalakítás a 6V-os akksihoz.
Helló. Megépítettem a fesszültségszabályzót. Te hova kötötted be, és maximum hány amper folyik a feszszültségszabályzón?
Hogy érted, hogy hova kötöttem? Értelemszerűen. Testet kell adni neki, bemenetre AC vagy DC, kimenetre akksi.
Max annyi áram folyik, amit a töltőtekercs le tud adni. Nem tudom, talán 1.5A. Ha csak asztalon teszteled mondjuk egy hálózati trafóval, akkor annak feltételnül korlátozni kell az áramát, egy 15-21W-os izzóval. Motorban nem kell korlátozni.
Kösz a választ. A bekötést én is így gondoltam csak a father kételkedett. Az áramot pedig azért kérdeztem, mert nem túl vastagok a vezetékek és féltem, nehogy elégjenek.
heló
ojan stabilizátor kéne ami 40-45v rol tudna stabilizálni 12v ra kb 4A ra a7812 nem megoldható 36v nál már mehalt
"Stabkockával" amúgy sem lenne megoldható 4A-re, mert több mint 110W-ot egyik tipus sem tud disszipálni.Tehát kicsit több alkatrész, és jó nagy hűtőborda kellene.
De ilyesmire inkább egy kapcsolóüzemü áramkör lenne a célszerübb. Persze attól is függ, hogy milyen készüléket kell üzermeltetni róla.
bd250 el csapoltam meg csak a stab nem bírta a feszkót.
régen láttam más ic vel ijen kapcsolást ami 63v ig volt jó,csak az istenért se találom amikor kéne!! én is gondoltam a kapcsüzemüre csak semmi ijen rajzom vagy ötletem nincs....
tuningolt simson elektronikába kéne+labor tápon is gondolkodok..
A labortáp és a motorkerékpár fesszabályó eléggé más téma....
Itt egy rajz 48/12V-ra, de az IRF3710 elvileg 100V-ig is jó.
Hi Mesterek
Kellene egy kis segítség, szintén 12V motorkerékpárról van szó. Egyfolytába gyilokolja az izzókat ezt kéne be "rendszabályozni" Szóval kerítettem egy skoda fesz szabályzót s 4 db kivezetése van :54, D+, DF, B-. Mi micsoda? Sztm. a B- a test, a Df a gerjesztő tekercs, a D+ a szabályzot 12 V, de mi a 54 ? Előre is köfi
Üdv újra itt
Ebben a hozzászólásban van egy rajz, ha aszerint kötöd be, 6 V-os relé kell a 12 V helyett (magyarázat pár hsz-szel alatta).
Nem kell ám tutira venni,hogy Baxi motorkerékpárjában dinamó,vagy váltóáramú tekercselt forgórészes generátor van...
Javaslom várjuk meg mig bővebb infót ,netán fényképet ad.
Sziasztok!
4T gyújtás raktam haverommal simsonra! Babetta lendkerék Hall-al kombinálva. Ezzel semmi baj nincsen, csak a 4T trabi gyújtás nagyon sokat fogyaszt. Valamilyen töltést kellene hozzá eszkábálni. 2,5-3 A -t eszik. 12V-os aksi ilyan 20-25 perc, s csókolom Van valami megoldás, vagy hanyagoljuk ezt a gyújtás mivel nem tudok 40Ah-t aksit rakni (nehéz) meg generátort sem rakni mert nehéz! http://kep.tar.hu/yeti2/50561538#2 itt van kapcsrajz, s kép is róla! Előre is köszönöm a segítséget! Yeti
csá
látom rendesen megtuningoltátok a vasat! ezért ezt a trabigyújtást gyorsan felejtsétek is el, mert nem ehhez a konstrukcióhoz terveték!! tegyétek bele a babetta gyújtását vagy csináljatok egy CDI gyújtást!!! (csak CDI jöhet szóba.) másik topikokba (motorgyújtás, meg a honda CDI gyújtás) találtok egészen egyszerű, működő CDI kapcsolásokat... (saját CDI-m akkuról álló motornál csak 300mA-t eszik. szemben a hagyományos gyuszikkal, mint a tietek is, simán megeszi a 2-3A-t) + egy jól megépített CDI jóval nagyobb fordulaton is pontos és nagy energiájú szikrát produkál... csá és naggyonpöpec lesz a gép!!!
Köszönöm szépen! Hát most felraktunk a babetta elektronikáját, csak kicsit átalakítottuk haverommal. Ugynézki, hogy jó lesz. Veszi a lapot, remélem majd a 70-es hengerrel is jó lesz.
60-asom 16000-et forog üresben. Horváth Miklós mérte Simsonálison! http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/scooter/?vi=24351 Yeti
Annyit fűznék még hozzá, hogy reméljük jól fog teljesíteni a 70-es Simsonom
Yeti
az én simóm is 70 es !!
de egyéb tuningja nincs (többfelömlő, meg rezós kipuff stb..) csak a gyújtásom tuningos (tervezek egy analók PIC nélküli előgyújtásvezérlőt.. majd ha bevált, akkor megdumáljuk..) + a kipuffba saját furuja van.. + ugye babetta lendkerék.. de nagyon megy (hátsó lápám már nincs is ) csá
szeva mex
most már vége az összes versenyemnek. meg már suliba se kell járnom megkaptam a technikusit. Így már időm lesz bőven ... 500n/m nél kb 10° os előgyújtást ad 12000 n/m -ig 34° ra emeli közelítőleg lineárisan persze ezek az értékek variálhatók.. az elve naggyon trükkös, 3napig agyaltam rajta.. ha beválik, akkor mindenképpen megosztom veletek. egyébként "digitális" dolog.. tulajdonképpen ezis a jeladó idejét veszi figyelembe, de nagyon pontosan kell kireszelni a tárcsát, hogy megfelelő szögeknél kezdődjön, és érjen véget a jel (optoréses dolog..) még ellenőrizni kell majd, hogy 500n/m alatt hogy működik (rúgáskor). mert könnyen lehet, hogy hibásan 2 szikrát is ad: egyet nagy előgyújtáson a másikat meg jóhelyen. Ezen még trükközök.. az előnye ennek, hogy nem szakaszokra osztja fordulatszámot, mint a pices cuccok többsége, hanem folyamatosan az éppen aktuális szögsebességhez késlelteti a jelet, így lineáris lesz az előgyújtás!!! csá
Ha jó lesz majd szólsz! Érdekelne engem is ez a dolog.
Mert lesz fordulat bőven, s jobb lenne a motorikus teljesítmény előszabályzással. 12000-re dolgozik, tehát 16-ig forogjon el a gyulatek Yeti
Gratulálok a technikusi vizsgádhoz!
Kiváncsian várom hogy vizsgázik a gyújtás. Ilyen bajaim nekem is voltak,hogyan küszöböljem ki a téves gyújtásokat inditáskor. Gyárilag ezt úgy is csinálták,hogy a jeladó + tüskéjével mindig kapcsolták a tirisztort,de a szabályzás csak 1500 felett lépett be,viszont innentől kezdve két impulzust is kapott a tirisztor,persze csak a korábbi volt hatásos,a másodiknál már nem volt a kondiba energia... Idézet: „"digitális"” Tuti,hogy van benne monostabil (555). Egyszer régebben irtam:ha nincs a tápfesz rendesen megszűrve akkor hajlamos hibázni (nincs kizárva,hogy én is) . |
Bejelentkezés
Hirdetés |