Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12V-os fesz.szabályzó simson motorba
Lapozás: OK   1 / 19
(#) Zidane hozzászólása Márc 24, 2008 /
 
Helló mindenkinek. Szükségem lenne egy 12V-os feszsültségszabályzónak a kacsolási rajzára, Simson motorhoz. Segítségeteket előrei köszönöm.
(#) vtsoftware válasza Zidane hozzászólására (») Márc 24, 2008 /
 
Voltage Regulator 7812 google-ba.
Sok kapcsolás van a neten, biztos találsz egyet
Ez a legegyszerűbb: ITTNI
Vagy ez: ITTNI
(#) Dzót válasza Zidane hozzászólására (») Márc 24, 2008 /
 
Javaslom nézz be a feszültségszabályzó motorba nevű topic ba. Amugy simsonba egyszerű tekercsel van megoldva a feszültség szabályozása az akkumulátor résznél. Mihez kéne a szabályzás?
(#) ferci válasza Zidane hozzászólására (») Márc 24, 2008 /
 
Valamilyen motorhoz készült régebben, lehet, hogy neked nem passzol...
Motorhoz, autóhoz általában a feszszabályzó nem stabilizátor, hanem a gerjesztőtekercs áramát szabályozva állítja be a főáramkör/töltés feszültségét.

feszszab.JPG
    
(#) Krisz03 válasza Zidane hozzászólására (») Márc 24, 2008 / 6
 
Már egy pár éve használom ezt a kapcsolást. Csak ajánlani tudom. Váltó és egyenfesz is mehet a bemenetre, a kimeneten pedig ott lesz a stabil 14.4V (zenerek értékével módosítható). Fontos, hogy a kimeneten legyen akksi, vagy legalább egy nagyobb kapacitású kondi, mert ezek nélkül hajlamos elromlani.
(#) Zidane válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 24, 2008 /
 
Kösz a válaszokat. Egyébként az indexekhez kell.
(#) Krisz03 válasza Zidane hozzászólására (») Márc 25, 2008 /
 
Én pedig köszönöm a pontot!

Arra még figyelj, hogy a BT151 lábkiosztása K-A-G. A rajzon azért van másként, mert így nézett ki jól a rajzon, illetve azok csak forrpontok, mivel vezetékekkel kötöttem be a tirisztort.
Még valami: Ha nem raksz rá ilyen "brutális" hűtőt, akkor sem lesz semmi gond. Ez nekem épp kézmeleg szokott lenni.

Egyébként milyen töltőtekercset használsz? Ha testelt, akkor az közvetlen mehet a feszszab bemenetére. Ha viszont testfüggetlen, akkor a jobb hatásfok érdekében Graetz-híddal egyenirányítani kell, és a DC fesz menjen a kapcsolásra.
(#) buburobi hozzászólása Márc 25, 2008 /
 
Sziasztok!
Nekem 6v-os fesszabályozó kéne egy simoba, mert a gyárit tul "gagyinak" találom. Próbáljam meg a zenerek cseréjével utánépíteni vagy van valakinek valami más ötlete??
(#) Krisz03 válasza buburobi hozzászólására (») Márc 25, 2008 /
 
Igen, használhatod Te is a linkelt rajzomat, csak az egyik zenert hagyd ki, és már kész is az átalakítás a 6V-os akksihoz.
(#) Zidane válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 26, 2008 /
 
Helló. Megépítettem a fesszültségszabályzót. Te hova kötötted be, és maximum hány amper folyik a feszszültségszabályzón?
(#) Krisz03 válasza Zidane hozzászólására (») Márc 26, 2008 /
 
Hogy érted, hogy hova kötöttem? Értelemszerűen. Testet kell adni neki, bemenetre AC vagy DC, kimenetre akksi.
Max annyi áram folyik, amit a töltőtekercs le tud adni. Nem tudom, talán 1.5A. Ha csak asztalon teszteled mondjuk egy hálózati trafóval, akkor annak feltételnül korlátozni kell az áramát, egy 15-21W-os izzóval. Motorban nem kell korlátozni.
(#) Zidane válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 26, 2008 /
 
Kösz a választ. A bekötést én is így gondoltam csak a father kételkedett. Az áramot pedig azért kérdeztem, mert nem túl vastagok a vezetékek és féltem, nehogy elégjenek.
(#) bubuc17 hozzászólása Márc 27, 2008 /
 
heló
ojan stabilizátor kéne ami 40-45v rol tudna stabilizálni 12v ra kb 4A ra
a7812 nem megoldható 36v nál már mehalt
(#) Skori válasza bubuc17 hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
"Stabkockával" amúgy sem lenne megoldható 4A-re, mert több mint 110W-ot egyik tipus sem tud disszipálni.Tehát kicsit több alkatrész, és jó nagy hűtőborda kellene.
De ilyesmire inkább egy kapcsolóüzemü áramkör lenne a célszerübb. Persze attól is függ, hogy milyen készüléket kell üzermeltetni róla.
(#) bubuc17 hozzászólása Márc 27, 2008 /
 
bd250 el csapoltam meg csak a stab nem bírta a feszkót.
régen láttam más ic vel ijen kapcsolást ami 63v ig volt jó,csak az istenért se találom amikor kéne!!
én is gondoltam a kapcsüzemüre csak semmi ijen rajzom vagy ötletem nincs....
(#) bubuc17 hozzászólása Márc 28, 2008 /
 
tuningolt simson elektronikába kéne+labor tápon is gondolkodok..
(#) Skori hozzászólása Márc 28, 2008 /
 
A labortáp és a motorkerékpár fesszabályó eléggé más téma....

Itt egy rajz
48/12V-ra, de az IRF3710 elvileg 100V-ig is jó.
(#) Baxi hozzászólása Márc 30, 2008 /
 
Hi Mesterek
Kellene egy kis segítség, szintén 12V motorkerékpárról van szó. Egyfolytába gyilokolja az izzókat ezt kéne be "rendszabályozni"
Szóval kerítettem egy skoda fesz szabályzót s 4 db kivezetése van :54, D+, DF, B-.
Mi micsoda?
Sztm. a B- a test, a Df a gerjesztő tekercs, a D+ a szabályzot 12 V, de mi a 54 ?
Előre is köfi
(#) kobold válasza Baxi hozzászólására (») Márc 30, 2008 /
 
Üdv újra itt
Ebben a hozzászólásban van egy rajz, ha aszerint kötöd be, 6 V-os relé kell a 12 V helyett (magyarázat pár hsz-szel alatta).
(#) Bonanza02 válasza bubuc17 hozzászólására (») Márc 30, 2008 /
 
Lm200?
(#) mex válasza kobold hozzászólására (») Márc 30, 2008 /
 
Nem kell ám tutira venni,hogy Baxi motorkerékpárjában dinamó,vagy váltóáramú tekercselt forgórészes generátor van...
Javaslom várjuk meg mig bővebb infót ,netán fényképet ad.
(#) jeti hozzászólása Ápr 12, 2008 /
 
Sziasztok!

4T gyújtás raktam haverommal simsonra!
Babetta lendkerék Hall-al kombinálva.
Ezzel semmi baj nincsen, csak a 4T trabi gyújtás nagyon sokat fogyaszt. Valamilyen töltést kellene hozzá eszkábálni. 2,5-3 A -t eszik. 12V-os aksi ilyan 20-25 perc, s csókolom
Van valami megoldás, vagy hanyagoljuk ezt a gyújtás mivel nem tudok 40Ah-t aksit rakni (nehéz) meg generátort sem rakni mert nehéz!
http://kep.tar.hu/yeti2/50561538#2 itt van kapcsrajz, s kép is róla!
Előre is köszönöm a segítséget!

Yeti
(#) gulyi88 válasza jeti hozzászólására (») Ápr 12, 2008 /
 
csá
látom rendesen megtuningoltátok a vasat!
ezért ezt a trabigyújtást gyorsan felejtsétek is el, mert nem ehhez a konstrukcióhoz terveték!!

tegyétek bele a babetta gyújtását vagy csináljatok egy CDI gyújtást!!! (csak CDI jöhet szóba.)

másik topikokba (motorgyújtás, meg a honda CDI gyújtás) találtok egészen egyszerű, működő CDI kapcsolásokat...

(saját CDI-m akkuról álló motornál csak 300mA-t eszik. szemben a hagyományos gyuszikkal, mint a tietek is, simán megeszi a 2-3A-t)
+ egy jól megépített CDI jóval nagyobb fordulaton is pontos és nagy energiájú szikrát produkál...

csá és naggyonpöpec lesz a gép!!!
(#) jeti válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Köszönöm szépen! Hát most felraktunk a babetta elektronikáját, csak kicsit átalakítottuk haverommal. Ugynézki, hogy jó lesz. Veszi a lapot, remélem majd a 70-es hengerrel is jó lesz.
60-asom 16000-et forog üresben. Horváth Miklós mérte Simsonálison!
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/scooter/?vi=24351


Yeti
(#) jeti válasza jeti hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Annyit fűznék még hozzá, hogy reméljük jól fog teljesíteni a 70-es Simsonom

Yeti
(#) gulyi88 válasza jeti hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
az én simóm is 70 es !!
de egyéb tuningja nincs (többfelömlő, meg rezós kipuff stb..)

csak a gyújtásom tuningos (tervezek egy analók PIC nélküli előgyújtásvezérlőt.. majd ha bevált, akkor megdumáljuk..)
+ a kipuffba saját furuja van..
+ ugye babetta lendkerék..

de nagyon megy (hátsó lápám már nincs is )

csá
(#) mex válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Hogy állsz már vele?
(#) gulyi88 válasza mex hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
szeva mex
most már vége az összes versenyemnek. meg már suliba se kell járnom megkaptam a technikusit.
Így már időm lesz bőven ...

500n/m nél kb 10° os előgyújtást ad
12000 n/m -ig 34° ra emeli közelítőleg lineárisan
persze ezek az értékek variálhatók..

az elve naggyon trükkös, 3napig agyaltam rajta..
ha beválik, akkor mindenképpen megosztom veletek.
egyébként "digitális" dolog..

tulajdonképpen ezis a jeladó idejét veszi figyelembe, de nagyon pontosan kell kireszelni a tárcsát, hogy megfelelő szögeknél kezdődjön, és érjen véget a jel (optoréses dolog..)

még ellenőrizni kell majd, hogy 500n/m alatt hogy működik (rúgáskor). mert könnyen lehet, hogy hibásan 2 szikrát is ad: egyet nagy előgyújtáson a másikat meg jóhelyen. Ezen még trükközök..

az előnye ennek, hogy nem szakaszokra osztja fordulatszámot, mint a pices cuccok többsége, hanem folyamatosan az éppen aktuális szögsebességhez késlelteti a jelet, így lineáris lesz az előgyújtás!!!
csá
(#) jeti válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Ha jó lesz majd szólsz! Érdekelne engem is ez a dolog.
Mert lesz fordulat bőven, s jobb lenne a motorikus teljesítmény előszabályzással. 12000-re dolgozik, tehát 16-ig forogjon el a gyulatek

Yeti
(#) mex válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Gratulálok a technikusi vizsgádhoz!
Kiváncsian várom hogy vizsgázik a gyújtás.
Ilyen bajaim nekem is voltak,hogyan küszöböljem ki a téves gyújtásokat inditáskor.
Gyárilag ezt úgy is csinálták,hogy a jeladó + tüskéjével mindig kapcsolták a tirisztort,de a szabályzás csak 1500 felett lépett be,viszont innentől kezdve két impulzust is kapott a tirisztor,persze csak a korábbi volt hatásos,a másodiknál már nem volt a kondiba energia...
Idézet:
„"digitális"”

Tuti,hogy van benne monostabil (555).
Egyszer régebben irtam:ha nincs a tápfesz rendesen megszűrve akkor hajlamos hibázni (nincs kizárva,hogy én is) .
Következő: »»   1 / 19
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem