Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   49 / 344
(#) magyar67 válasza teren56 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Szia!
Sajnos gyári kondi nincs rajta ez egy öregecske vasipari szövetkezet álltal gyártott szivattyú motor. Vastag alu házban de nagyon megkímélt állapotban. 2850-es fordulat mint emlitettem 0,75kw és 220v. Jelenleg két szintén öreg kondival bírtam működésre mivel egyiken sincs adat szerintem 30mikronál több nem lehet a kettő. Üzemi kondi mind a kettő.
(#) magyar67 hozzászólása Ápr 21, 2010 /
 
További kérdésem is lenne ismer-e valaki olyan elektronikát ami a fent emlitett motor indulásánál rásegít?
A következőket halottam.:
"Ha a 220v-os motor indulása nehézkes üzemi kondival terhelés alatt. Akkor lehet kapni valamilyen kész elektronokát ami az indulásnál rásegít. Elvileg egy plussz kondit ad hozzá az indulást elősegítve majd lekapcsol."
Ha tudtok erről valamit ,és létező dolog kérlek írjatok.
(#) Imi65 válasza magyar67 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Nem elektronika, hanem indítórelé. Lehet olyan megoldás, hogy pusztán induláskor kapcsol rá kondit, vagy olyan is, ami egy fixen rákötött kondira még további indítótagot kapcsol.
(#) magyar67 válasza Imi65 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Köszi!
Tudnál írni erről bővebben?
(#) magyar67 hozzászólása Ápr 21, 2010 /
 
Próbálom összefoglalni kérlek segítsetek.

A motor 220v 0.75Kw ...
A célom ,hogy terhelés alatt is könnyen induljon.
Eddig arra a kérdésemre,hogy milyen kondit rakjak rá 50-60 mikrofarádos válszt kaptam. A kérdésem a következő, ha azt a bizonyos (inditórelét) raknám rá. Lehet-e és éredemes-e? Milyet?, Mekkorát?, Hol lehet kapni?, Szóval ehez a motorhoz mi lenne a megfelelő konfiguráció. Aki érti kérem legyenszíves segíteni.
Köszönöm előre is!
(#) Imi65 válasza magyar67 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Azért csodát ne várjál. Az egyfázisú motor soha nem fog olyan nyomatékkal indulni, mint 3 fázisú társa. Ha van rá lehetőség, ezért is használják azokat.
Nem pont idetartozik, de lehet információkat szerezni belőle, :google:
(#) magyar67 válasza Imi65 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Köszi nézem!
Nem várok csodát adott lehetőségeimet próbálom a legjobban kihasználni. Nyolc évvel ezelött nem gondoltam volna, hogy egyszer ilyen jellegü problémáim lesznek. Mégegyszer köszönöm.
(#) magyar67 válasza Imi65 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Szóval a kérdésem továbbra is fent áll a fent emlitett motorhoz. Milyen üzemikondit milyen és inditórelét stb... stb...? Leginkább konkrét adatoknak örülnék.
(#) teren56 válasza magyar67 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Erre igy nehéz korrekt választ adni.Általában az az ökölszabály, hogy 75mF/kW.A kapocstáblán nincs valami áramérték feltüntetve? Ha nincs,akkor jó lenne tudni,hogy a segédfázis milyen huzallal van megtekerve.Ebből kiderülne hogy max. mekkora áram folyhat a segédfázison.A segédfázis tekerccsel sorbakötni egy Ampermérőt,és annyi kondi kell rá,amennyi Amper folyhat a huzalon.Ez igy lehetne állandó üzemű kondi.
(#) magyar67 válasza teren56 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Szia !
Örülök neked...
Sajnos minden más adat lekopott a tábláról. Mivel a tábla a szivattyú részen van. Megfelelő müszerem sincs a kiméréshez. De mellékelek egy képet remélem sikerűl megmondanod.

DSC00023.JPG
    
(#) mpisti válasza magyar67 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Szia!
2 db 16µF-os kondi volt rajta eredetileg párhuzamosan kötve.Tehát 32µF 400V-os állandó üzemű kivitel kell neki.
(#) magyar67 hozzászólása Ápr 21, 2010 /
 
Ismét felteszem a kérdéseket mert a különböző hozzászolásokban eltérő válaszokat kaptam.
A motor: táblakép mellékelve. Már ami látszik.
/A maximumot szeretném "biztonságosan" kicsavarni belőle./
1/ Mekkora legyen az üzemi kondi?
2/ Inditó relé: milyet, mekkorát és lehet-e készen kapni stb.?

DSC00023.JPG
    
(#) magyar67 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Neharagudj Zoli de az inditó relére semmilyen választ sem kaptam. A kondikra is 32-60-ig. Ha érthetetlennek tünök a válaszok eltérése és szakmai ismeretek teljes hiányának tudható be. De szerintem ezek a fórumok erre valók. Köszönöm minden hozzáértő megértő türelmét!
(#) magyar67 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Köszönöm!
Végre kaptam egy "álltalam" is érthető egyértelmü választ.
(#) StMiklos válasza attrax hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Szevasz!
Lehet, nem az én asztalom, de megpróbálok felmászni rá, és onnan a következőt próbálom mondani:
Az adattáblán a 220 delta/380 csillag a következőt jelenti: Magyarországon /régebben/ a hálózati feszültség 380 két fázis között, illetve 220 bármelyik fázis és a föld között.
A motort Mo.-on csillagba kell kötni.
Ha kiviszem Amerikába, ahol a feszültség 220/127 V, ott 2 fázis között van 220V, tetszőleges fázis és a föld között 127V /sok helyen, de nem egészen egységes ott sem a hálózat/.
Na ott kell deltába kötni, és mindkét esetben azonos a teljesítmény, és jó az indítónyomaték.
Ugyanezt a motor nálunk ha 1 fázisra kötöd, gondoskodni kell az indításhoz segédfázisról, kondival-relével, csak üzemi kondival, vagy üzemi+indítókondival és relével.
Teljesítményed jó ha fele lesz az eredetinek, indítónyomatéka még ennél is rosszabb.
És akkor az én véleményem: deltába csak 3 fázis megléte esetén lehet kötni....
Üdv: StMiklos
(#) magyar67 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Azt hogy minden oké azt azért nem mondanám. Szeretnék egy öreg kéthengeres kompresszort munkára bírni. Első gondolat persze a 380-as 1.1Kw átkötése volt de mondták a a topicban ,hogy 2/3-ad veszteség. Így jutottam el a 0.75Kw szivattyú motorhoz. Szereltem egy napot fórumoztam kettőt és ugyanott vagyok. :rinya:
(#) Imi65 válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Idézet:
„deltába csak 3 fázis megléte esetén lehet kötni....”

Ezt rosszul gondolod. Még áramforrás nélkül is lehet deltába kötni. Az, hogy deltába van, a tekercsek kapcsolását jelenti, ami egy mechanikus dolog. A lemezeket "függőleges" helyzetben rögzítem, és már deltába is van kötve. Ha visszalapozol, akkor láthatsz erre vonatkozóan szakirodalmat is.
Csillagban is megy, nem is melegszik, de nagyon gyenge lesz, azért, mert a két tekercs sorosan kapcsolódik csillagba, így darabonként 110V-ot kap a 220V helyett. Ez így fele teljesítmény 1 tekercshez képest, tehát a motor iszonyat-gyenge lesz. Ezért javasolják a delta kapcsolást.
(#) StMiklos válasza Imi65 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Szevasz!
Igazad van, pongyolán fogalmaztam, de mentségemre:
"Már hogyne mehetne 1 fázisról? Oda van írva csak akkor deltába kell kötni..." ez vitte el az agyamat, ezt nem tudtam felfogni..
Üdv: StMiklos
(#) magyar67 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Zoli!
Én reklámgrafikus vagyok egy szót nem értek abból amit írtál. Mint elöbb említettem jelenleg rendelkezem az eredeti 380v-1.1Kw motorral és a 220-assal. A 220-as motoron az ékszijtárcsa átmérőjét is csökkentettem. Üresen gyönyörüen dolgozik. 3bar körűl viszont nem akar indulni. Az is igaz hogy jelenleg két ismeretlen értékü kondit raktam rá. Ezért volt fontos a kondi értéke. Bíztam benne,hogy a lekopott táblán a max 150 a mikrofadrátot jelöli. Legalább is ami kivehető volt a számomra.
(#) fakóló hozzászólása Ápr 21, 2010 /
 
Sziasztok!
Segitség kellene, van egy evig-es 380v-os 4kw-os 1440 1/min fordulatú motorom, hogy kell bekötni az 5eres kábelt a motorra(a meglévő aljzatom 5-ös), illetve megoldható-e hogy a motor lassan pörögjön fel, ne hírtelen induljon, viszont az erő megmaradjon. Segítséget előre is köszönöm.

Motor.jpg
    
(#) balogh válasza magyar67 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
„A 220-as motoron az ékszijtárcsa átmérőjét is csökkentettem.”

Ez jó!
Mekkoráról, mekkorára? Mekkora kerék van a villanymotoron és mekkora a kompresszoron?
Három báron kevés egyfázisú fog elindulni.
Kell egy szelep, ami tehermentesíti a kompresszort, ezáltal a motort induláskor.
Az üzemi kondenzátor mellé kell egy indító is.
Nekem van egy gyári kéthengeres. Azon így vannak a dolgok. Pontosabban, ott a motor direktben hajtja a kompresszort. De ott a motor 2,2 Kw-os.
(#) magyar67 válasza balogh hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Az eredeti hajtott tárcsa 132mm az új 98mm. A tehermentesítő szelep amiről írtál nem igazán tudom értelmezni természetesen visszacsapó szelep van rajta. A kompresszor szerintem könnyen forog hiszen a hengerek egy olajkenéses hengerházban vannak v elrendezésben lásd melléklet. Arról meg még senki nem írt,hogy rakjak rá indító kondit is.

DSC00024.JPG
    
(#) teren56 válasza fakóló hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Milyen színű erek vannak az öteres kábelodban?Mit akarsz meghajtani a motorral? Ez egy delta kapcsolású motor,a lágy indítás megoldható egy úgynevezett csillag/delta kapcsolással.Csak az indítónyomatéka kevesebb lesz a motornak, mivel induláskor csökkentett feszültséget kapnak a tekercsek.A lassú felfutás csak frekvencia szabályozóval oldható meg.
(#) fakóló válasza teren56 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Most nem tudom megnézni, hogy milyen színűek az erek de hagyományos 380-as hosszabbító. A motorral kompresszort akarok meghajtani, de attól tartok, hogy a gyors indulásnál sokat fog csúszni az ékszíj
(#) magyar67 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Ha ez a tehermentesítő a visszacsapó szelep természetesen van rajta. A hengereken nics nyomás szerintem. Mivel azt írtad hogy a két motor lenne elég a 380-as az eredeti gyári motorja.
(#) Imi65 válasza fakóló hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Az 5 pólusú alj a 3 fázis, a nulla, és a védővezető érintkezőit tartalmazza, melyek határozottan pozicionáltak. Leginkább jelölve is vannak (belül bizonyosan), de a vezetékek színe is önmagáért beszél. Zöld-sárga - védővezető, kék - nulla, a két fekete, és egy barna - fázisok.
A motornak a nulla-vezetőre nincs szüksége.
A védőföldet a megfelelő csavaros kötéshez bekötni, a 3 fázist a lemezekkel összekötött csavarokhoz. Ha a forgásirány nem megfelelő, az megfordítható bármelyik két fázis felcserélésével. A lassú felfutás, és az erő megmaradása ellentétes fogalmak. A motornak egy bizonyos tömeget fel kell gyorsítania (saját, és hajtott), ehhez egy bizonyos erőhatás mellett egy adott erőre van szükség. Ha az erő nagy, a tömeg gyorsan lendületbe jön (persze, minél nagyobb ez, annál nehezebben), ha kicsi, akkor van lassú felfutás. Teljesítményelektronikával ez megoldható, de annak ára elég kiábrándító.
Ha a motor deltában üzemeltethető (a képen úgy van kötve), akkor szóba jöhet még a csillag-delta indítás, amihez speciális kapcsolóra, vagy 3 mágneskapcsolóból összeállított villamos kapcsolóberendezésre van szükség. Ez esetben a motorból 7 vezeték jön a kapcsolóhoz.
(#) Imi65 válasza fakóló hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
A kompresszoroknál nincs akkora forgó tömeg, hogy ez bekövetkezhessen. Az ékszíjat nem árt duplázni (ha van neki horony a tárcsákon).
(#) fakóló válasza Imi65 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Esetleg a gépkocsik vezérlésénél használt bordás szíj használható, nem darálja le a bordákat
(#) teren56 válasza fakóló hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Így egészen más a leányzó........! Esetleg még egy kérdés. A kompresszor folyamatosan üzemben lesz-e? Gondolok itt egy folyamatosan dolgozó festőműhelyre. A lágy indítás időbe telik,és a tartály nagyon leürül, mire a motor teljes teljesítményen dolgozik.Amúgy a delta motor induláskor a névleges áramának 10-12szeresét is felveszi. Elég "erős" hálózat kell egy ekkora motornak erre az igénybevételre.
(#) fakóló válasza teren56 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Nem lesz folyamatos üzemben, nem ipari célra lesz használva. 3*16A áll rendelkezésre.
Következő: »»   49 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem