Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
volna nekem egy olyan kérdésem hogy a simson világitó tekercsét átlehete-e tekercsezni mondjuk 12V 60-80W-ra ?Ha igen milyen vezetéket vegyek és mennyit miliméter pontosra, ha a ledkerék mágnes ezt nem birja gerjeszteni akkor felejtős de van 6 vasmagom egy próbát megérne. Előre is köszi a válaszokat üdv: Alika
A napokban épp ezt beszéltük szamócával - neki is van simsonja. Mindent át lehet, kérdés megéri-e? Neodímium mágnes, plusz 6 vagy 8 fázisú tuning generátor. Eredmény: mész 20-szal, de látsz. Cserébe köhög az emelkedőn, mint egy tüdőbajos elefánt. A nagyobb teljesítményű izzót jobban is kell táplálni, az meg lefogja a motort. Gondolj a kocsiban lévő légkondira, az is nagyon "fog", egy 1,2-es motorral nem is lehet légkondi mellett előzni. Inkább power ledek meghajtásán gondolkozz, az újaknak van fényük, adott esetben a fényszóró háza jó hűtés is lenne. Nézz az apróba, mindig szokott lenni hirdetésekben.
Áttekercseléssel semmiféleképpen, mert a teljesítményt a vasmag keresztmetszete határozza meg, illetve légrés, mágnesek ereje, stb. Szóval nem megoldható.
Esetleg két világítótekercset párhuzamosan kapcsolsz, és akkor az tud kb 60-65W-ot. Én így használtam sokáig a H4-es 60/55W-os izzót, de inkább visszatértem egy világítótekercsről hajtott HS1-es 35/35W-osra, mert annak is kifogástalan fénye van.
Ha két világítótekercset párhuzamosan kapcsolsz, akkor a cirka 120 fokos fázistolás miatt egymás ellen fognak dolgozni, és nem adják le a megfelelő teljesítményt. Úgy kösd párhuzamosan, hogy előtte egyenirányítod őket.
Magamnak tekertem testfüggetlenre, és egyik elejét a másik végéhez, egyik végét a másik elejéhez (tehát antiparalell) kötve tökéletesen üzemelt, nem dolgoztak egymás ellen a tekercsek. Az egyenirányítás már csak a veszteségek miatt sem jó.
Abbban igazad van, hogy nincsenek fázisban a tekercsek, de abban nincs, hogy 120fokos fázisszög lenne közöttük.
A fázist a fluxus határozza meg, vagyis a tekercsvasak és a mágnesek elhelyezése. Ha megnézed minden tekercs fölé majdnem egyszerre érnek a mágnesek. De a terekcseket nem 120 fokra tették a gyárban, hogy elférjen a kondi meg a megszakító (egyiket kicsit errébb a másikat meg kicsit arrébb). Én csináltam egy új alapot hozzá, ahol szimmetrikusan helyeztem fel a tekercseket 120 fokban (se megszakító se kondi, hall jeladót kapott helyttük, meg egy kis jeladómágnest a lendkerék). 3db 35W os világítástekercsre várakozik az alapom, ha ezek meglesznek, akkor párhuzamosan köthetem őket. (vagy újratekerek 3 mat és akkor sorosan is köthetem) várhatóan lesz 100W energia 6000 fordulaton (72ccm )
Hát ezt az utat én is megjártam ...meggyőztél veszek eredeti hibátlan foncsort és megy bele a gyári izzó a 42 W-os tekercscsel , ha hibátlan a foncsor és nem állitom mokus kereső üzemmódba akkor látni is fogok!
A többieknek annyit például a power ledről, hogy utálom a ledes fényt én annál nem látok láttam itt már ledes megoldást alkalmaztam rosszabb mint alapjárati fényerő nem jön be , de az 5letet köszönöm, és az alaplap átalakitás meg mágnes csere sem rossz de bevallom a valódit nem kívánok drága pénzt költeni erre a mágnes meg nem 3 forint.A jelados dolog meg nekem tulságosan modern megszoktam hogy ha baj van fedél le lendkerék ki csavarhuzo drot a hengerbe alaplap teker és utána irány a messzeség . Utólag is köszönöm a hozzászólásokat sokat segitettek köszönöm Üdv: Aika
Akkor kérdeznék vmi mást.
Vettem egy új 6V 25Wos világító tekercset be is raktam be is forrasztottam az egyetlen forrpontra a kábelt, és semmi áram nem jön ki belőle...bennem több a töltés.. valamit rosszul kötöttem volna vagy nem testeltek a világítótekercsek vagy ilyenkor mi van? Előre is köszönöm a választ Üdv alika!
Mérj ellenállást a tekercs vasmagja és a kivezetése között! Testelt tekercs, 0.5-1 Ohm körüli értéket kellene kapnod.
Nézd meg, nincs-e lelakkozva a vasmag is! Ilyenkor nincs kontaktus a tekercs és az alaplap, blokk, váz, lámpa, stb között. Milyen izzót használsz? Köss egy izzót (6V/25W-osat, vagy kisebb teljesítményűt) a tekercstől feljövő szál és a test (blokk, váz) közé. Ha így világít, akkor a fényszórónál van valami elkötés.
Szia elenállás mérést nem tudok megejteni nincs müszerem, viszont ha csak a kivezetésre teszem a 6 V 25W-os izzot semmi a réginél éppen csak pislogott ,lehet ez a lendkerék baja?
Kizárt dolog, gyenge mágnesességű lendkerékkel is kellene termelnie. A másik dolgot megvizsgáltad (lakk miatt szigetelt vasmag)?
Ha nincs műszered, szedd ki a tekercset, és kösd sorba egy akkuval és egy fogyasztóval (izzó). Ha világít az izzó, folytonos a tekercs (nem szakadt).
ez a rész most jön de annyira szép a gyujtás hogy sírva veszem ki ujra az alaplapot
a régi tekercsen nem volt aj a forrpont is rendbe megvolt mind vasmagon mind a másik helyen viszont azzal is csak pislogott , pedig elméletileg jo a kontakt is és akksiről vakit is a fény na de megnézem a lakkot és irok ha még mindig van valami bibi, amugy érdemes ezt test függetlenre tekerni?
Akkor hagyd, ne szedd ki. Csak kösd le róla a fogyasztókat, és ugyanúgy be tudod kötni ellenőrzésre, mint ahogy az előbb leírtam. Bár a lakkozás vizsgálatához le ki kellene szedni. Láttam már olyat, hogy lakk volt a csavaron és annak környékén, így nem volt kontaktus az alaplappal.
Nem érdemes testfüggetleníteni a világítótekercset, mert valahol utána úgy is rákötnéd úja a vázra, mivel az izzó is oda kapcsolódik.
Nah megnéztem nem lakk volt egyszerüen borzasztó jól tekerték fel a forrponthoz ami a vasmagon van hozzáse ért a drót, viszont ezt javitva se birja a 25W-ot felizzitani rendesen teljes kakaóval kb negyed fényerő ez már lehet a lendkerék gyengesége? ha igen akkor mágnest lehete külön kapni vagy 12000 huf és csini vini új lendkerék a megoldás?
Ez már esetleg lehet a lendkerék miatt, de akkor a gyújtás is gyengélkedne. Biztos 6V/25W-os izzóval terheled, és nem nagyobbal?
Nem kell feltétlen új lendkereket venni (mondom én, aki már vett), mert bár tényleg nagyon erősek a mágnesei, viszont a régit lehet "delejeztetni". Pesten a Borsmagnet foglalkozik ilyennel. 2-3 ezres plusz posta az ára, de ennél többet erről nem tudok, nem volt még tapasztalatom.
Nem túl nagy a légrés a tekercs és a lendkerék között?
Ezt nem tudom de ha elárulod hogy tudom meg megnézzem
Benézel a lendkerék mágnese és a tekercs palástja közötti résbe. Ha 0.5mm alatt van, akkor jó, de tapasztalatom szerint, ha elég erős a mágnes, akkor nagyobbal sincs gond. De azért ne nagyon legyen 1mm felett.
Szeretnék tekerni egy 12v/35w világító tekercset ,tudna nekem valaki segíteni.
Előre is köszi :szomoru1:
1mm-es huzallal, ha feltekersz kb 180-190 menetet, akkor kb jó lesz (persze függ a vasmagod keresztmetszetétől is a kivehető teljesítmény). De szerintem egyszerűbb venni egyet, mert nagyon jók ezek a kisipari tekercsek is. Képes 42W leadására is.
Mi a külömbség a 12v-os és a 6v-os vasmag között
Nincs semmi külöNbség, nem a feszültséget határozza meg a vasmag (keresztmetszete), hanem a teljesítményt.
Üdv mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 12V-os Simsonom. Csináltam rá LEDes lámpát és indexet. Próbáltam a világító tekercsre, egy 12V.os stabil IC-n keresztül rákötni, de a tekercs nem bírta el. (égő szinte semmit sem világított) Van még egy használaton kívüli töltőtekercsem is, csak azon terhelés nélkül felmegy a feszültség akár 60V-ig is. Ennyire szabad felmennie ? Hogyan lehetne valahogy ezt összehozni? Esetleg tekerni egy másik tekercset,vagy azon is felmenne ennyire a feszültség? Előre is köszönöm:Csikinkyra
Hűha!
A váltó, és egyenáram fogalmát kellene kicsit megértened, ha csak úgy a tekercsre rátetted a 7812-őt. Terhelés nélkül (üresjárati feszültség) a 60VAC jó érték.
Szia
röviden tömören elmondom neked a lényeget, venned kell egy fesszabályózót és egy akksit , itt találsz olyat amiben egyenirányító is van, a töltőtekercset rákötöd a fesszabra onnan az akksira és akksirol mehet index. Lámpához meg ne tekercselj semmit mert nem éri meg , 2000 huf a legdrágább világítotekercs, erre ráköthetsz egy greats hidat és mehet rola a ledes lámpa, bár sztem a gyári megoldás is van olyan jó, sőt ahoz nem kell greatz hid sem csak világitotekercs max egy lámpavédő áramkör. Remélem segitettem Üdv alika! utóirat: a fesszabályózóban van villógtató áramkör is indexhez
Üdv
Természetesen egyenírányítottam és puffereltem és csak utána kötöttem rá a 7812-őt
Üdv
Van nekem valami fesszabályzó szerüségem, csak azt nem tudom hogy kell bekötni, meg gondoltam valahogy megúszom aksi nélkül. Eddig aksiról ment minden (index, féklámpa, ledes lámpa) csak töltés nélkül szedhettem mindig ki és tölthettem fel. Most mivel mindent világítást ( első fényszórót kivéve) ledesre csináltam és a kis áramfelvétel miatt szerettem volna a tekercsre rákötni. Ha nincs más megoldás akkor megpróbálom összehozni valahogy a töltést az aksihoz. Köszönöm a segítségedet.
Sziasztok!
Nincs véletlenül valakinek a fényképen mellékelt Robi 54-hez való gyújtótekercs eladó ,vagy esetleg Pest megyében nem tudtok egy üzletet ahol ilyet lehet még kapni? Egy barátomnak lenne szüksége rá.Az e-mail címe a következő: gepesz76@freemail.hu Előre is köszönjük !
|
Bejelentkezés
Hirdetés |