Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Szia!
A diódák is jók? A trafó nem szakadt? A kondenzátorok is ki lettek mérve? Persze kiforrasztva és kapacitásméréssel.
trafó jó, a kondenzátorok kiszedve lettek megmérve, a diódák mivel ezek 1n4007-esek és van ilyen itthon egy pár így kicseréltem mindet, mert már találkoztam olyannal, amit hiába mértem nem jelzett hibát és csak az volt a bűnös. A Diac szintén jó
Üdv!
Nekem olyan problémám volna, hogy adott egy lcd tv, tápja elindul, de a 24v-os ágat ahogy megterhelem"inverterrel" a 24v -os rész leáll a többi 12,3,3 ...működik. Kondikat kicseréltem! Valakinek van ötlete. Segítsetek légyszi! Előre is köszönöm.
Szia!
Zárlatos az inverter. Mérd ki a feteket, meg a trafókat.
A szekunder oldalon minden kondenzátort kicserélted? Tehetnél fel képeket a tápegységről!
2 kondit nem cseréltem, de elvileg azok nem szólnak bele...aztán a fene tudja.
Nem zárlatos az inverter az tuti, már azon agyalok rákötök külső tápról az inverterre 24-et Feteknél sem találtam semmit. Megpróbálok feltenni képet.
Üdv Mindenkinek!
Adott egy SIEMENS 12V/30A-es akkutöltő (700W-os), már egy éve bajlódom vele mindig elszáll a kapcsolótranzisztorok egyike (BUX 48). Ha kicserélem üresjáratban, ill. kis terhelésen elmenne a végtelenségig, de ahogy műterheléssel növelem az áramot a rövidzárvédelem megszólalása előtt elpukkan. Próbáltam már BU208-at, BUY69-et is. Aztán egy bontott 400W-os PC-tápból tettem bele két bontott tranzisztort azokkal bírta a legtovább, de sokáig nyúztam rövidzárlat közelében (kb 1 percet bírt) és elszálltak ezek is. Esetleg próbáljak valami erősebb tranyót (2SJ 6920, 2SJ 3998), átnéztem az egész töltőt nem találtam rendellenességet a primer elkók újak benne: de 2x1000mikroF helyett csak 2x680-at tettem bele. Esetleg rajz is van róla csak A0-ás papíron, ha szükséges valahogy beszkennelném, vagy lefényképezném.
A rajz jó lenne......a tranyót mi hajtja meg?
Önrezgős, nincs benne táp-IC, de itt a rajz. Fényképeztem, ha nem jó minőségű valami mást kitalálok. Az eredeti tranzisztor a rajz szerint 2N6678. Már levettem a szabályzott feszültséget is 14,4V-ról 14,1-re, hogy a kezdeti töltőáram kisebb legyen, de úgy is elszállt. Már vagy 6 tranyót ellőttem.
A krajz1 a primer oldal, a krajz3 a következő, végül a krajz2 a töltőelektronika része. (Elszámoztam). Ha homályos a kép megpróbálom beszkennelni.
Hát így nem sok minden látszik a rajzból.
A feszültség csökkentés nem biztos, hogy jó ötlet.
Nah ez már jobb egy fokkal, ennél jobbat nem tudok csinálni, sajnos maga a rajz sem az igazi.
Az impulzustranszformátor okozhat ilyen hibát? Kimérve minden jó egyedül a diac-ot nem tudtam megmérni annak mi a szerepe?
Szia!
Rakd bele ezt a típust. Ennek bírnia kellene a strapát. Esetleg még az áramkorláton is próbálj állítani. Ha a fájlmellékletnél kikapcsolod a képek automatikus méretezését, akkor rendes méretben lesznek láthatóak a képek.
Igen én is erre gondoltam, ez a legjobb ár/érték arányú tranyó. 250W-os a BUX csak 175W. Érdekes, hogy a gyári 2N6678-is csak ennyit tud. Az áramkorlát (és a töltési fesz.) szűk tartományban állítható egy-egy potival. Mindkettőt a legkisebbre állítottam. De úgy is tönkrement.
Hát igen. Tényleg érdekes, hogy a tranyók teljesítményei fényév távolságban vannak a töltő névlegesétől. Egyáltalán működik ez az áramkorlát?
Próbálj meg rajzot feltenni eredeti méretben!
Ha rövidre zárom a kivezetéseket rögtön leold. Így nem lehet tönkretenni. Akkor száll ell, amikor a 30A-t jelző LED világít. Megpróbálok valami jobb képet csinálni.
Ennél jobbat képtelen vagyok csinálni, próbáltam szkennelni az sem jobb. Egyébként a teljesítmény a tranyó adatlapján a disszipációra vonatkozik, tehát nagyon leegyszerűsítve, ha ennek a készüléknek a névleges teljesítménye 770W és mondjuk 70% hatásfokkal működik akkor a két tranzisztornak 230W-ot kell hővé alakítania.
Mondjuk az is igaz hogy egyszerre csak az egyik tranyó vezet, vagy rosszul gondolom?
Ha mindig csak az egyik megy tönkre, akkor annak a tranzisztornak a környezetét kell ellenőrizni. Kondenzátorok, diódák stb. Végső esetben nagyobb feszültségtűrésű és áramú, erősebb tranzisztorra kellene cserélni az állandóan tönkremenőt.
Viszont itt fórumon a rezonáns ZVS-konverterek lelki világát jobban ismerő szakemberek is vannak itt, talán ők többet tudnak segíteni.
Üdvözletem!
Szeretnék egy minél egyszerűbb, minél kevesebb alkatrészt tartalmazó, kapcsolóüzemű tápegységet készíteni, amelynek bemenetére beadok 30 V AC-t, akkor a kimenetén jöjjön ki fix 24 V DC, terheléstől függetlenül, 3,5 A-ig, efelett pedig álljon le az egész, azaz legyen rövidzár-védett. Van egy SG3524-gyel épített verzióm, de azt mondják, akik az alkatrész-bizniszben benne vannak, hogy ez a típus már kifutófélben van, ugyanis lehet, hogy többet kell csinálnom és még az sincs kizárva, hogy 4-5 év múlva is kellene. Ha tud valaki legalább egy olyan IC-ről, amely tutira jó ehhez és elég gyakori, akkor az már nagy segítség lenne. A segítségeket előre is köszönöm.
Hali
Szerintem ha szetnezel a nevesebb gyartok oldalain (ST, Maxim, Fairchild, TI, Microchip, Linear, NS stb) a boseg zavaraval fogsz kuzdeni. Altalaban azt is odairjak, hogy "kifuto tipus, ne tervezd uj keszulekbe". Esetleg meg azt kell megnezni mi az ami kaphato, es mennyiert (esetleg sample). Udv Vili
Működhet, de nem a nagy kondi a lényeg, sőt mivel 30-60KHz-n rezegnek, általában inkább a több kissebb kondi + fojtó az igazi. Meg olyanokkal kell számolni, hogy az üresjárati fesz kb. 1.5 szöröse lesz az alapnak és terhelésre jelentősen csökken, szóval stabil tápnak nem az igazi...
Köszi szépen!
Köszi! Lustább vagyok..... Az LM2576 ADJ. változata felé indultam, erre már nagyon kevés külső gezemicebigyót kell ráakasztani...... Üdv.
Üdv.
Tudja valaki,hogy LT 1074-es IC-ből össze lehet-e sorba kötni akár többet is mindenféle káros következmény nélkül? Gondolok itt gerjedésre meg ilyenekre?
Helló!
Van egy kapcsolóüzemű tápegységem (GND, 5V, 12V) ami eddig egy külső HDD-t hajtott meg. Ma bekapcsolás helyett elkezdett elkezdett recsegni a kis tekercs (vagy induktivitás vagy mifene az a porvasmagos tekercs) benne, a HDD meg meg se mukkan. ELKO problémától lehet ez a recsegése a tekercsnek?
Sziasztok!
Egyik ismerősömtől kaptam egy LG házimozi dvd lejátszót (LH-T363). Nem reagál semmire. A táp külön panelon van, rengeteg kivezetése van (5v, 3,3v, +-12, 39v, stb...) de mindegyiken 0v-ot mérek. Kapcsolóüzemű táp van benne, kettő is, kükön van az erősítőnek trafó meg a lejátszónak. A kisebb trafó ic-je str-a6252, a másiké az str-w6753. Sajnos nincs hozzá kapcsolási rajz, de találtam a neten egy hasonlót, ilyesmi kialakítás: Link Annyi a különbség, hogy a primer oldalon van még egy leágazás és arról kapja a másik ic (strw6753) a tápot, ha jól gondolom. A két ic drain lábain megvan a 300V, a source-drain nem zárlatos, viszont a VCC lábon mindkét ic-nél 1,5v-ot mértem. Én az stra ic-re gyanakszom, de eddig még nem javítottam kapcsolóüzemű tápot, ezért szeretnék segítséget kérni valakitől. Mindkét ic elég drága, ezért nem szeretnék potyára rendelni belőlük. Még annyit, hogy a gép vihar idején ment tönkre, standby állapotban volt, és faluhelyen, gondolom volt egy kis ingadozás... Előre is köszönöm a segítséget!
Megméregettem multiméterrel az str-a6252 ic-t, csak a drain lábán van feszültség, a 300v, a többi lábon 0v-ot mértem, illetve a Vcc lábon van még valahonnan 1-1,5v, de gondolom ott többnek kellene lennie. Arra is gondoltam, hogy a standby üzemmód miatt nem indul a táp, ha jól láttam akkor a P_SENSE ágon kellene a táp valamekkora feszültséget adjon, de azon sincs semmi, mindenhol 0V. Minden jel az stra6252-re mutat, de elég drága ic, 1600 Ft+posta és ha mégsem az a hibás, akkor a nyakamon marad, mert nem fizettethetem ki a rokonnal. Van esetleg valami ötlet hogy mit nézzek még meg?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |