Fórum témák
» Több friss téma |
Tehát, ezen lehetne vitatkozni, még ezzel a kis tudással, ami nekem van.
Nos, én nem teljesítményre megyek. Nem kell ide 20w-nál több, mert nem bírná az aksi, és 7Ah akkumulátor nem végtelenség, talán még 10-es akksi jöhet szóba, megtudom szerezni. De a hangszórónak nézd meg légyszives a karakterisztikáját, az érzékenységét.A mély tartománynál tartja a stabil 87-90 Db-t de de magasnál még jobb: ott 90 felett van a 5KHz-es tartománynál és feljebb, ami elfogadható.Ez volt a legjobb, ennél csak 10.000Ft felett volt, és az ár is számít!Szóval amit te ajánlasz, az habzsolja az áramot, meg nagyobb fesz kell, és nem szeretnék 2db akksit, mert nehéz. Full mobilitásra szeretnék ráhajtani, azért teccett a táska is.De legyen ott a minőség is, ne recsegjen, ropogjon !
A hangszórók 7108 Ft volt, amibe benne van a postaköltség is
az pedig -1300Ft szal nem leszek hülye, h a SAL-tól rendeljem!
Ne piszgálodjon szerintem senki, hogy itt ennyi és ennyi lett volna....
szerintem aki kedveli az elektromosságot az biztos csinált már olyat, hogy valami többe került, de hamarabb megvolt. Én néha nem szeretek várni, már kiváncsi vagyok hogy szól vagy ilyesmi.... ebben a topikban már hosszú oldalak óta taglaljuk a dolgot, lehet, hogy ha megépül akkor abból lesz a legtöbb tapasztalat, aztán esetleg utánna épül egy másik is amiben több gyakorlati tapasztalat van. Az egyik jó lesz az egyik kapuhoz a másik meg a másikhoz....
Van benne vmi...mind1 azért az eredmény a lényeg :yes: !
Teljesen egyetértek! Ki kell próbálni a kapcsolásokat. :yes:
Mert hát mi lenne ha mindenki ugyan azt építené meg, nem? Az meg hogy ki honnan szerzi be az alkatrészeket hozzá szerintem már mellékes, és az ember mindig a saját kárán tanul. Idézet: „az ember mindig a saját kárán tanul.” igen :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Csatlakozom Szabi83 mindkét hozzászólásához.
Olyan dobozhoz, ahol a méret olyan lesz "hogy beleférjen egy kofferba", vagyis nem tervezett dobozról van szó, bőven elég lett volna egy pár száz forintos hangszóró, jóval kisebb teljesítmény mellett. Kíváncsi vagyok, mennyire leszel elégedett az eredménnyel. Szorítok neked, hogy munkád meghozza az általad elvárt eredményt. Egyébként nekem is nagyon tetszik Quist ötletes koffermegoldása.
Egyetértek én is ki kell probálni a kapcsolást és kiderül mit tud. Az enyém is úgy született, hogy haver ajánlotta a MAX9709 -es ic-t, és amikor kész volt kezdtemel agyalni, hogy mit lehetne belölle kihozni és az eredmény let a kofferes cuc.
Nah alkottam vmit.
Nost, összeraktam a próbanyákra, még 2x is. Mind2ször nem lehelt ki semmit se . Gondoltam, most forrasztottam először igazán dolgokat, hát kiforrasztottam, és a próbanyákon még1x megcsináltam. És itt se történt semmi ! A nyák átlátható, és állandóan méregettem Ohm-mérővel h nem romlott-e meg a forrasztás, nincs rossz összeköttetés...Egyszerűen nem értem, bár sztem az IC hibás(TDA 7375), mert áram hatására még csak nem is melegszik, hót hideg és semmi feszültség nincs a kimeneti lábakon !Ezt marhára nem értem...Azt tudom h rzékenyek, de h ennyire....Nincsenek precíz forrasztások, de mindegyik ellenőrizve van, ami van az össze van forrasztva, jók a hidalások is .
láttatlanba nem tudunk segíteni!
csinálj pár közeli képet h lássuk mi nincs jó helyen. milyen tápról próbáltad? üdv
a bemeneti lábakon van feszültség?? gondolom van de azért...
Az IC stand by lábát mire kötötted? Mert ha azt rosz helyre kötötted akkor nem kapcsolbe az erősítő. Most hirtelen nem tom hogy hova kell kötni GND vagy Vcc. De valamelyiknél meg kell szolalnia.
Szerintem a stand bye lábat nem kötötted be és ezért nem szól. Nézd meg az adatlapot, hogy hova kell kötni, de álltalában +feszültségre kell kötni és 5volttol megszólal az erősítő, de én mindíg a táphoz kötöm, azért nézd meg az adatlapban, hogy mi a maximum feszültség.
A standby lábat +5V-ra kell kötni. Ez a maximum feszültség. :yes:
11,97 V-os táp, 0,78 A szal ezen mennie kéne...De hót hideg, a kimenetei lábakon nem mérhető semilyen áram
De a standby lábon, meg a mute lábon nincs feszkó, de rá kötök valamennyit. Mindjárt utánanézek az adatlapján!
Tyűűű basszus... TÉnyleg a standby lábra kötnöm kell egy elkót meg egy 10K ohmos ellenálást.
pfff nah megcsinálom! Köcce fiúk
bekötöttem egy 10K ohmos ellenállást meg egy kondit a testpont fele, és semmi ...
Szal vmi megint nem jó, minden forrasztás ok, a standby lábon több mint 11V van, kimeneten még mindig semmi! Én még azt nem vágom, h RCA csati csatlakozna az MP3 lejátszón, és meik a pozitív pólus a csatin? Nemtudom nagyon nem akar megszólalni, a hűtőbordacsatlakozásnál van negatív tápfesz. Egyéb 5let? ha kell csinálok nagy felbontású képeket.de a forrasztások kicsit távolról beláthatatlanok :no: de ha kell csinálok!
Fakk egyszerűen nem értem!
Ha egy új hozzászóló nem olvasta eddig, h mi a problémám, akkor itt van neki a 7375-ös iC:http://www.tranzistoare.ro/datasheets/208/378873_DS.pdf Nos, Rányomtam 12V-os feszkót, most már bevan kötve a standby is.Ezek a mérések születtek: A GND-hez viszonyítva: Standby pin: 11,68 V Vcc 3-as pin:11,72 Vcc 13-as pin:11,72 A kondik utáni forrasztás:11,72 Bridge, feszültség:0V(nem a GND-hez) mind2 kimenetnél 0, és MP3 lejátszóhoz kapcsolva, ami meghajtja a 4 ohmo hangszórót rendesen, szal elégnek kell lenni! Egyéb 5let?vagy ilyenkor mit javasoltok?? Jah azt meg mondja meg vki h hogy kell egy RCA aljzatot bekötni
Hello!
Lenne 3 buta kérdésem: vagyis inkább csak 2 ha jól tudom a Vs-re kell a tépfesz. Viszont nem tudom hogy az st-by-re mit kel? Az a készenléti? A Vs-re rátsszem a 12 voltot az st-re meg 5 voltot és csak a 12-t kapcsolgatom? Vagy valami egésszen más? a 3. kérdésem mi az a DIAGNOSTICS?? Mit kell oda tenni? Hello!
Vs igen, a tápfesz.
stand-by on/off ha nem kap feszültséget akkor kivan kapcsolva az erősítő, ha kap akkor bekapcsol az erősítő, azért jó ez a funkció, mert így nem kell nagy áramú kapcsoló. a diagnostic egy kimenet, általában torzítást vagy hiba jelzésre szolgál, tranyóval led köthető rá. üdv mellékessen a stand-by lehet 'Mute' is, ilyenkor az adatlap tartalmazza a feszültségekhez tartozó állapottot.
RCA aljzat bekötése: a belseje a pozitiv, a külseje a negativ, remélem érthető. Bár én eddig csak lengő aljzatot szereltem, lehet nyákba szerelhetőnél más van. De a közepe a + az tuti.
A diagnostics láb egy referencia feszültséget állít elő. Egyes autórádióknál ezt a referencia feszültséget a fő processzor figyeli. Ennek a nagysága attól függ, hogy mekkora a végfok torzítása, és ennek függvényében a processzor vissza szabályozza a hangerőt megakadályozva ezzel a végfok túlhajtását illetve túlmelegedését.
A stand-by lábat 5V-ra szokták kötni, ha ezen a lábon nincs feszültség, akkor kikapcsol a végfok, és az áramfelvétele 100uA körüli értékre esik, hogy ne merítse le az akkumulátort. Hasonló végfokoknál szokott lenni mute láb is, ennek szintén 5V-on kell lennie, hogy szóljon az erősítő. Ilyenkor nem kapcsol le az egész, csak a kimeneteket némítja. Ennek például hagszóróvédő funkciója is van bekapcsoláskor, illetve még más funkciók is használják. Az RCA dugó közepe a + a külső rész a GND. Vigyázzatok, mert ha hídban használjátok a TDA-t akkor a hangszóró negatív fele nem test! Remélem tudtam segíteni!
Úgy is mondhatnám, hogy a stand-by lábnak CMOS magas szinten kell lennie.
Tehát +5V...de viszont grafikon mutatja, h 2,5V felett nincs Mute Attunation, tehát szólnia kell! Tudom h hídba a másik kimenetre kell nyomni, de egyszerűen nem értem! Elégnek kell lenni egy 11V is de miért nem szól, azt nagyon nemvágom...
Akkor próbáljam meg a 5V-os feszt is?
Itt a kép egy kis útmutató firkantással, már nagyon unom h nem akar működni !
Mindent kipróbáltam, oléyan lehet h az IC-t b-sztam el??
Jaj a 13-as pin Vs-re van kötve, nincs rajta a képen.
Még annyit h a trimmerrel 5,09 V megy a Std by Pinre, de mégse...
Figyu, tudnál inkább egy rajzot kreálni, hogy mit hova kötöttél, mert ezen a képen én nem nagyon megyek el...
Ez egy átláthatóbb!Ugye nem kell mondanom, h ne kicsi módban nézzétek, hanem nagyítsátok fel...5mpixeles kép!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |