Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ezt kéne, és az is hogyan csinálod ha sikerül, és nem lesz raszteres.
Köszi.
Szia!
A laminálásról és a teszkós lamináló átalakításáról itt írtam: Bővebben: Link De ebben a topikban minden kérdésre választ találsz: Bővebben: Link
Szia! Kész lettem a lamináló vezérlőddel de egykét dolog nem tökéletes. Az első, hogy mikor bekapcsolom akkor úgy tűnik mintha jó lenne minden, utána kikapcs és megint be akkor a motor menni akar előre és hátra is és melegszik emiatt. A fűtéssel se jó valami, mert a T1 80C és a lamináló már jó meleg. Beállítottam a legkisebb hőfokra és még akkor ég a fűtést jelző led.Mi lehet az oka ezeknek?
Szia!
Ez elég laza hibaleírás, ebből semmire nem megyünk. Mi az, hogy "úgy tűnik mintha jó lenne"? És mi az hogy a motor "menni akar"? T1=80fok és a lamináló jó meleg? Hát a 80fok az tényleg elég meleg! Idézet: „Beállítottam a legkisebb hőfokra és még akkor ég a fűtést jelző led.” Ennek a mondatnak pedig abszolút semmi értelme nincs. Szóval szedd össze jobban a gondolataidat mert enélkül nem tudok segíteni!
Na szóval.. A triaknál van valami gubanc. BT136-ost használok és MOC3021-est. Kivettem a 390-es ellenálást és kivettem a LED elől a 100-os ellenállást is de valamiér mégis átenged a triak. Ez így normális? Nincs rajta terhelés és multival rámértem a nulla és a sárga közti triakra és mutatta a 230V-ot. A feketéhez tartozó triak vezérlés úgy tünik jó.
Onnan indultam ki,hogy az SMD ledek egyikje se világotott és mégis ment a motor, vagyis csak ment volna mert előre is akart menni és hátra is, tehát "remegett". Ezér melegedett.. Nem is erőltettem inkább. Most ott tartok, hogy kiveszem mind a két motor vezérlő triakot és a 390-es ellenállások at és bekötöm a motort és kiderítem, hogy mi okozza a hibát. A fűtéssel még nem tudtam még kisérletezni, az a baj, hogy nem tudok mivel hőmérsékletet mérni. A KTY84 katódja van a testre kötve, de gondolom ez jó. Egyébként is mindegy mert ez egy változó ellenállás. Az adatlapja alapján mondom ezt. Holnap délelőtt átnézem mégegyszer. A triak csak terhelés hatására nyit vagy zár? Nem nagyon ismerem még a működését. Bocsi az első hozzászólásomhoz.
Idézet: Egy ellenállásnak mióta van katódja? Tévedsz,hogy mindegy,hogy van bekötve mert fordítva más a karakterisztika. „A KTY84 katódja van a testre kötve, de gondolom ez jó. Egyébként is mindegy mert ez egy változó ellenállás.”
A KTY84-et nem mindegy hogy hogyan kötjük be! Alacsony hőmérsékleten eléggé hasonlóan viselkedik, de fentebb megbolondul ha záró irányba van beforrasztva. Tehát nyitó irányba kell bekötni, ezt jól is tetted.
A MOC3021-ben ahogy nézem nincs nullátmenet-kapcsoló de ez talán nem is olyan nagy baj. Nem tudom mi lehet itt a gond. Idézet: „A feketéhez tartozó triak vezérlés úgy tünik jó.” A fekete vezetékre feszt kapcsoló triak tehát normálisan működik? Akkor lehet hogy a másik triak elszállt! És a fűtést kapcsoló triakkal mi a helyzet, az is folyamatosan be van gyújtva?
Mellékeltem a kért képeket. Szerintem hétfőn lesz egy kis időm és eltudok ugrani a boltba.
Szia! Most ott tartok, hogy fűtés tökéletes, és az előre motor is, de viszont a vissza az is jó csak lassú és szaggatott és már kifogytam az ötletekből hogy mi lehet vele. A fűtésnél BT136 és MOC3021 van. Az előrénél BT136 és MOC3041 és ez igy jó. A visszánál is BT136 és MOC3041 van de az mégis "kerreg" vagy mit csinál. A 680NF-os kondik jók, motor jó. Kérdezz ha nem mondtam valamit.
Most arra jöttem rá, hogy csak akkor csinálja ha bent van mind a két triak. Ha csak az egyik van bent akkor abba az irányba szépen megy. Ha mindkettő bent van akkor a panel körül zúgás hallatszik de nem vettem még eszre, hogy miaz, de ez csak mikor az egyik irányba megy a motor akkor van. Ilyenkor mind a két triak bent van.
Akkor ez valami olyan vastag mint egy nemez lap, csak valami dörzsis anyagból van. Köszi megnézem pesten, biztos van itt is olyan bolt ahol lehet ilyet kapni. Azt írtad autós festékes bolt, ha magának a cuccnak a nevét tudnád akkor rákeresnék a neten, mert szerintem az "autós festékes boltban kapható dörzsis izé"-re nem fogok értelmes találatot kapni.
Nem tudom mekkora kell de én ezt használom polírozáshoz 10x15x0,5cm és 5db. van egy ilyen csomagban.
Szerintem ez is jó alternatíva lenne öntapadós polírozóhoz. Az ár tavaji de nem hiszem hogy jelentősen drágult volna.
Találtam egy katalógust, abban csiszoló lapként szerepel, sanos 37 mega nem tudom mellékelni, de valahol itt van:
Bővebben: Link
Ezekkel a lapokkal nem lehet csiszolni csak polírozni "zsírtalanítani"
leheletnyit csiszol csak. Az olcsó műanyag mosogatószivacs jobban csiszol, ha szükséges akkor azt használom, tapasztalatom szerint a legfinomabb csiszoló papír is elég sokat visz a rézfóliából többet mint ezek a szivacs alapú súrolók. Ezeket a súroló lapokat azért mutattam hogy esetleg jó az öntapadós rezgőcsiszolóhoz +az ára 7-8.-Ft/db ha a mérete is megfelelő meg.
Ezek drágák, és mellette kicsi is. A katalógus amit linkeltem az tartalmaz nagyobbakat. Valami közepes szemcsemérettel a rezgőcsiszolóba jó, mert az helyettem rezegteti jó gyorsan, legfeljebb nem kel úgy rányomni. A héten veszek valahol.
Fűtésszerelői szaküzletben is megnézheted, ilyesféle "szivacsokkal" csiszoljuk meg a rézcsöveket forrasztás előtt. Ez a mechanikai tisztítást "végzi". Nagyobb helyeken több féle méretben is kapható. Árat nem tudok írni, de ha kell megkérdezem.
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni, mert szeretnék építeni egy erősítőt. Mivel én ilyet nem tanultam, és soha nem is csináltam, ezért nem értem még az alapokat sem (szóval ha valaki segít pls úgy hogy megértsem, hamar tanulok). nem kell túl nagy teljesítményű. Szóval szeretném tudni h. mik kellenek hozzá, és azok minek. Kb 1500-2000 Ft-t szeretnék rászánni mivel csak hangvilágításhoz fog kelleni.
Szerszámaim nem nagyon vannak max forrasztó páka. Előre is köszi mindenkinek! (Ja amúgy tudom h. tudnék készen venni, de szeretném megtanulni a nyák készítést, és a különböző elektronikai dolgok működését. Közben keresek könyvet is amiből tanulhatnék.)
Az ultrahangos tisztító topicban felvetettem a már kész beültetett panelok tisztítását, csak az a topic inkább a tisztító építésről szól, nem jött válasz. Nagyon unom az alkohol+ecsettel mosást, sok elérhetetlen helyre befolyik a gyanta, smd lábak között is nehéz a tisztítás. Ma kipróbáltam egy ultrahangos tisztítót vizzel és mosókoncentrátummal, de nem vagyok túlzottan elégedett az eredménnyel. Lehet, hogy izopropil alkoholt fogok beleönteni, hátha jobb eredményt mutat. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata?
Semmi igazi plusz eredmény... Bár még PCB-re nem próbáltam.
Nekem maga a technológia sem jött be... Még az órámról sem szedte le a koszt...
Igen tudom hogy van, és olvastam is de mint írtam még teljesen kezdő vagyok, szóval nekem a C1 meg stb csak egy betű meg egy szám . Ha érteném azokat nem kértem volna segítséget.
Vettem olyan rézcsőtisztító lapot. Kettőt a belő oldalon összevarrtam, hogy a varrás ne érjen a nyákhoz, ne kopjon el.
Hát megérte! Eszméletlen jó. 2 perc alatt tök tiszta a nyák, raknék fel képet ha nejem nem itt aludna az ölemben. Szóval ismét jó ötlettel könnyítettem az életünket. Mindenkinek csak ajánlani tudom, fogok felrakni videót mert annyira jó.
Pár napja kedvenc boltomban találtam valami csiszoló szivacs félét. Igaz, nyákra még nem próbáltam, de eloxált lemezt pillanatok alatt tükörsimára csiszolta. olyan az alakja, mint a sima mosogató szivacs, csak a felülete olyan, mint a finom csiszolópapír, de annál sokkal masszívabb.
Egy kis segítség: Bővebben: Link
Olyan lehet mint amit vettem. Annyira masszív hogy a szélén össze tudtam varrni, és nem szakad ki a varrás. Olyan mint a dörzsis mosogatószivacson a dörzsi, csak egy kicsit masszívabb. 125Ft volt 5 ilyen lap egy csomagban. Hogy meddig jó nem tudom, de nagyon állat, ha lesz időm rakok fel videót még ma 3 panelt meg kell csinálni, de ezzel a pucolás 5 perc lesz a fél óra helyett.
Egyébként ha a flexre raktok csiszolópapírt, akkor irgalmatlan gyorsan méretre lehet csiszolni a levágott és maratott nyákot. Azt hiszem 80-as korongot raktam be, már volt használva de még nem volt agyonnyűve, komolyan vigyázni kellett, hogy 2mp alatt ne szedje túl a kereten.
Tettem fel képet (telós kép, de remélem látszik mi ez), mert a leírásod szerint neked nem ilyen van.
A világos szürke rész az szivacs, a felülete pedig sötétszürke-fekete, na az olyan mint a smirglipapír, csak ez nem papír, hanem valami gumis alapú, nagyon kényelmes dolgozni vele. 135Ft volt és én hülye csak egyet vettem, hétvégén felvásárlom a bolt készletét szerintem.
Csiszoló szivacs. Fal, glettelés száradása utáni csiszoló simitásra használják általában. Nagyon jó dolog.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |