Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Nem tudom. Nézd meg hogy hová megy és ki tudod következtetni. Na úgy sem akkor próba cseresznye. Elvileg nem ver el semmit.
Sziasztok!
Most regisztráltam. Pár hónappal ezelőtt ezt a fórumot olvasgatva sikerült megoldani egy problémát az Octáviámon, sok ezer forintot megspórolva. Köszönet érte így utólag is. Most sajna megint bajban vagyok. Az olajnyomás visszajelzőm kb. 5 km-enként elkezd villogni és sípolni. Olaj maximumon, olajnyomás rendben. (Megmértem órával). Ha leállítom és újraindítom az autót, akkor abbahagyja, majd pár km megtétele után megint sípol. Olajgombát kicseréltem, elektromos szerelő semmi hibát nem talált. Nem tudtok esetleg megint segíteni? Mi a fene baja lehet?
Ha tényleg van olajnyomás, akkor a karter aljában (ha szemben állsz a motorral bal alul) van egy érzékelő (viszkozítás és szintmérő) azt még megkellene vizsgálni. A vizsgálat elött lényeges, hogy milyen olajat használsz és betartod e az olajcsereszerviz időpontokat. Egyébként milyen motorkódú az autó?
Biztos hogy az olajszivattyú sípol?
Az ékszíj is szokott sípolni, még a hosszbordás is. Lehet vízpumpa, de generátor csapágy is. Vedd le a szíjat és úgy indítsd be.
Helló
Nálam ugyan ez a probléma jelentkezett. Elkezdett villogni az olaj lámpa. Vagy nagy gázfröccs, vagy motor újraindítása után kialudt. Nekem nagyon zörögtek a hidrotőkék. Szombaton szétszedtük és az egyik hidrotőke darabokra esett szét a szerelő kezében. Valószínű, hogy ez okozta a bajt. Most akarok rendelni plazma számlapot az autóba.(Fehéren fognak világítani az órák.) Nehéz a bekötése? Mennyi az élet tartalma? Van valakinek tapasztalata ilyen téren?
Csak egy jótanács.
A mutatóra vigyázz!! A visszhúzó rugója elő van feszítve. Keress egy olyan gépet, ami tud sebességet mérni, olvasni.
Arra gondolsz, hogy szétszedésnél kell rá vigyázni? Van valami tanácsod, hogy hogy lehetne szétszedni?
Arra gondolok, hogy ha leveszed a mutatót, a tengelyen lévő rugó elő van feszítve.
Amikor rakod vissza (szinte biztos) nem jó sebességet fog mutatni, mer nem tudod mennyire kell előfeszíteni a rugót. Ha tudod leszerelés előtt próbáld megjelölni a tengelyt, hogy kb hova kell majd állítani a mutatót. Majd egy-két próbakör, és itt jön be a műszer, laptop, egyéb eszköz, amivel meg tudod állapítani merre is kell a mutatót "elrakni", először valószínű "láégyabb" lesz a rugó, így nagyobb sebességet fog mutatni, mint amivel mész. Akkor kell még feszíteni a rugón. Jó kis játék lesz. Remélem érthető voltam , ha nem írj PM-et.
Idézet: „Majd egy-két próbakör, és itt jön be a műszer, laptop, egyéb eszköz” Egy GPS tökéletesen alkalmas a célra, és egyszerübb hozzájutni, mint egy megfelelő interfészhez+ programhoz.
Köszönöm a választ.
Megpróbálom ügyesen megoldani a dolgot. Először megpróbálom, hátha a mutatót át lehet bújtatni a mutatón. Ha úgy nem sikerül, akkor marad a szétszedés. Laptopot + interfészt tudok szerezni. Azzal szerencsére nincs gond.
A módszer mindegy, a lényeg a pontos sebességmérés.
Nekem kézi hibakód olvasóm van. A GPS-ről nem tudok nyilatkozni. (csóró a csávó).
Bocs. Értelmetlen, amit írtam. A számlapon próbálom meg átbújtatni a mutatót.
Értjük, bár megnézném a módszert, hogyan lehet átdugni a mutatót saját magán.
Sziasztok! Van egy problémám. Ma kezte el hogy tolatás közben ha motoral gurulok akkor kerreg olyan mint régen a biciklire szerelt kártyalap vagy ijesmi. Előremenetnél semmi. Csak ha tolatok ha simán gurulok akkor meg semmi. Szerintetek mi a nyavaja ez?
Egy GPS manapság olcsóbb, (meg gyakoribb) mint egy hibaolvasó.
A sebességmérés szempontjából nagyobb pontosság várható a GPS-től, mivel valós megtett útból és valós időből kalkulál. A hibaolvasók meg az autó jeladóit használják, ami eleve lehet pontatlan, azt fokozhatja pl. a gyáritól eltérő gumiméret, stb.
Ha a mutatót még kiszerelés előtt átemeled az ütközőn, megmutatja az előfeszítés mértékét.
Sziasztok!
Mindenkinek köszönöm a segítséget, csütörtökön szedjük le az olajteknőt, megnézem akkor azt az érzékelőt amit írtál. Arról nem tudtam. Ki akarom mosni, meg lecserélni benne az olajat, olajszűrőt. Amúgy AKL típusú a motor. Még egyszer köszi.
PM ment.
És a magánembernek talán fontosabb a navigáció, mint a kiolvasó.
Sziasztok! Van egy problémám. Ma kezte el hogy tolatás közben ha motoral gurulok akkor kerreg olyan mint régen a biciklire szerelt kártyalap vagy ijesmi. Előremenetnél semmi. Csak ha tolatok ha simán gurulok akkor meg semmi. Szerintetek mi a nyavaja ez? Tesztelgetem és ha elöre gurulok és "r" be van akkor is katog.
Mindig a legegyszerűbb okot kell keresni.
Lehet hogy nincs igazam,de én leszedegetném a kerekeket egyesével,lehet hogy "felkapott"valamit (pl drótot.az kattoghat.Elképzelhető az is hogy a hátsó fékdobban van valami.De ez csak tipp.
De az elejéböl jön a hang. És csak tolatáskor és tolató üzemmódban. Meghogadom a tanácsod szétszedem az elejét iletve leszedem a kerekeket. Meg ojankor amikor a motor huzna csak akkor jön elö ez a hang
Hol lehet megnézni mennyi olaj van a váltóban? Olajhiány miatt lehet ilyen?
Szia!
Milyen is a kocsid kódja? Minden esetre az előtted szólóénak az adatait alapul véve, ilyen adatok vannak.
AKL-es. Ma fogad a szerviz kiváncsi leszek mivel vigasztalnak. Elvittem egy szerelőhöz ő azt mondta hogy az 5.dik fogaskerékkel lesz baj.
Üdv
Ha 1.6 os 90% hogy difi és 10 hogy váltó és nem lesz olcsó játék az biztos. Én profi váltóshoz vinném mert az összerakásnál specko idomok kellenek az összepréseléshez. Menyi km van benne?
Ma új hiba jött elő (AEE-s motorkód):
nem reagált a motor a gázpedálra. 100-as tempónál mintha motorfékeznék, hiába nyomogattam a gázpedált, semmi. Visszaraktam 4-be, de úgy sem, majd 2 másodperc múlva minden rendben volt. Mi lehet a probléma?
Szia!
Kerestem neked valamit, ami hasznos lehet a vizsgálódásod során.
Tipikus VW-probléma, már a Golf2 óta.
Arra figyelj, hogy 2 olajnyomás-gomba van benne, különbözö nyomáson kapcsolnak. Ha ezek jók, akkor a visszajelzőt vezérlő elektronika a hibás. Ez a müszeregységben található (legalábbis a régebbi VW-knél így volt). Azokból még ki lehetett ezt operálni, és átalakítani normál 1 gomba+ 1 visszajelző verzióra, a későbbieknél erre már nem vennék mérget.
270000km van benne azt mondta a szakszerviz kaposvár hogy letört egy fog az egyik fogaskerkjböl.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |