Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
A macit ki lehet venni, nem hinném, hogy a crc az oka, ezek az IC-k elég nagy tápfesz elnyomással rendelkeznek, szerintem ki kéne deríteni honnan is jön a dolog. A vég IC bemenetét zárd le földre váltó áramúlag, a rajzon a 10u-es bemeneti csatoló pozitív oldala. Ha akkor elhallgat- ami szerintem várható- akkor nem a tápból fog jönni. Mindenesetre ez egy plussz ,amivel a véget ki lehet zárni. Ha akkor is van brumm, akkor gerjedés vagy valóban a tápból jön, de őszintén szólva nem hiszem, hogy ez lenne a baj. Ami nem tetszik ezen a rajzon, hogy a hangszóró földje is oda csatlakozik "rajzilag", ahová a visszacsatolás pl. Ezt úgy kell - legalábbis szerintem, és nekem mindig bevállt- , hogy van egy földpontom a pufferek lábán. Ide jön egy madzag föld az elő fokozatnak, egy a a végfokozat kis jelű földjének (bemenet, visszacsatolás stb) , egy meg a hangszóró - lába. Az összekötő árnyékoltokon meg csak egyik oldalon az árnyéknak adni földet. A kimeneti zobel tag meg ki tudja, ahol jól érzi magát, csináltam már így is, úgy is. Ehhez ennyit szerettem volna hozzátenni, próbáld meg ezt a rövidre zárást, ha van hangerő poti a csatoló előtt, elég ha az le van húzva, de érdemes a kondit is lehúzni. A végfokozatot miért szeretnéd túlvezérelni? Elég csúnya hangja lesz szerintem. Ezek az IC-k nagyon nagy nyílt hurkú erősítéssel rendelkeznek, amikor ez felszakad (torzításnál) iszonyatosan "szögletes" torzítást okoznak, mert hirtelen több százezret akar erősíteni, de a táp ennek határt szab ugye. Nem ajánlom, ronda lesz, de persze meg lehet próbálni. Ahogy írtad, meg lehet próbálni potival, de lehet inkább a 680R -ot kéne csökkenteni, esetleg azzal párhuzamba kötni egy 1k-s potit pl, sorban egy 100Ohmossal vagy ilyesmi, így nem fog recsegni, mert nagyobb értékű ellenállás a 2-4 között lehet már feszültséget ejt, ez bipoláris tranyós technika, itt folyhat némi áram a kimenetről a bemenet felé, ez a kimeneten megjelenhet DC-ben ,de úgyis kondis a kicsatolás, szóval mindegy. Próbálkozz, de nem ajánlom, egyrészt a hangerő is iszonyatos lesz és nem lesz szép. Minden ízlés kérdése! Zsolti
Rövidre zártam, így viszont jobban búg már "hallható" hangerővel. Még előfok a fasorba sincs megtervezve hozzá szépen haladok hátrafele. Tesztként most egy lm1036 hangszín szabályzást próbálok bele azzal mit mutat, viszont nem jöttem rá adatlapról (se) hogy kell e előerősítő neki vagy nem.
Hát ez izgalmasan hangzik. Tehát rövidre zárt bemenetnél még jobban zúg, mint lebegő bemeneti kondival. Esetleg lehet a bemeneti elkó szivárog? Próbáld meg egy kisebb fóliával, azzal zárd rövidre, igazából 22k bemeneti ellenálláshoz szerintem túlzás is egy 10uF, 1-2,2µF is simán megteszi gitárhoz szerintem.
Elő fokozat kell, a bemeneti ellenállása gitárhoz kicsi, szóval ha más nem is, egy impedancia illesztés kell. Az erősítése 1+ (22/068) = 33X os, innen lehet számítani X teljesítményhez/kivezérléshez bemeneti jelszintet. A rövidre zárást fizikailag a bemenetnél végezted el a nyákon, vagy lógott rajta vezeték?
Lengőkábelen is és nyákon is, Ugyanazzal az eredménynel.
Esetleg a referencia ponthoz megpróbálod? (100µF/63Vos a 22kOhm-oknál). Bár elvileg váltó áramúlag mindegy, bár egy rossz hidegítés azon a 22k-n már okoz(hat) galibát. Érdemes megpróbálni azt a kondit valami jó minőségű elkóval vagy fóliával hidegíteni, 100µF szerintem oda túlzás is. Az 1000µF a nyákon van közel az IC lábához? Az is ott a leghatásosabb, a párhuzamos 100nF -el együtt.
Az adatlapján nézem, hogy 45dB a PSRR, egy "modern" teljesítmény IC -nél ez az érték inkább a 100dB-hez tendál, tehát akár jöhet a tápból is, ebben a paraméterben ez az IC elég gyenge. Mondjuk gyanús nekem, hogy rövidre zárt bemenetnél nagyobb a brumm. A földelés hogy van csinálva? Kb ahogy leírtam pár hsz-el feljebb, vagy minden egy pontban a nyákon és onnan megy egy vezeték, meg a hangszóró mindkét vezetéke is a nyákról jön?
A nagy elkók a lehető legközelebb vannak gyakorlatban az egész egy L alakú nyákon van középen van a még nem bekötött lm1036 az l 2 végén a dióhíd a c-c taggal ami 2x 2200µF a másik végében a végfok. a trafó sincs messze kb 30 centire van de tudom közelebb rakni, és egy ponton van a hsz kimenet viszont ott együtt van a föld és a meleg ág.
Reggel összedugtam a motyót egy dallas arbiter fuzz face-t utána előfoknak a csöves dobozos real mc tube 2 esemet 50% hangrő kb 10% torzítással a végfok meg magában semmi master poti úgy ahogyan a nagykönyvben meg vagyon az írva és az a z érdekes hogy így megint halk a mackóm. Olyannyira hogy amikor kitekertem 100% a hangerőt akkor volt hallható olysan 1.5 méterről.
Sziasztok!
A gitárom elektronikáját kicsit felújítanám, de nem tudom értelmezni a rajzot.Bővebben: Link Ami a hangszedőktől jön vezeték, az a képen GONDOLOM 2 árnyékolt vezeték, de nekem humbuckerenként 1-1 árnyékolt vezeték van, és így nehéz száámomra az eligazodás. Kisegítene valaki egy rajzzal, hogy hogyan is kéne bekössem?
Mer ezek felezhető pickupok, a te gitárodban meg valószínűleg nem ilyen van.
Egyébként meg ott a rajz is...
"For single-conductor humbuckers"
Igen megtaláltam én is utólag.
Köszi!
Sikerült is mindent helyrerakni. Még talán a hangján is érzek különbséget, de lehet csal a fülem az örömtől.
Ha nem cserélgettél semmit nem nagyon változhatott a hangja. Nekem mondjuk jobb lett, hogy kivettem a tone potit, mert likvidáltam a hozzátartozó dzsuva kínai kondit. Tudom ajánlani mindenkinek a tone poti kondicseréjét.
Újak a potik és a kondik is, nekem bejön ez a hangzás, meg az is, hogy a kapcsoló mind a 3 állásában megy mindkét hangszedő.
Így kisebb hajlama van a sípolásra, meg a zúgásra.
Hát... ha mindhárom állásban megy mindkét hangszedő, akkor vagy valamit elcsesztél, vagy nem értem...
A sípolás meg a rossz hangszedő sajátossága, nem bekötésfüggő. A búgáson meg leginkább árnyékolással és átgondolt testeléssel lehet javítani.
Gondolom hianyzik a fold /testeles vezetek bekotese .Valami ilyesmi tortenhetett.
Nem rontottam el semmmit, csak kontaktos volt a kapcsolónál, az viszont érdekes, hogy hangszínben meg változott.
Képek és feszültség adatok a wammyről:
emitter=0V; bázis=0,59V; kollektor=6,77V . Mégy egy kérdés. A ki és bemeneti csatlakozón a föld az a közös földpont legyen, vagy a két földelés legyen összekötve? Utóbbi van most. J1 kék a bemenet, F23 narancsfehér a kimenet, a két kilógó fehéren van a poti. Segítsetek légyszi, mert én nem találtam hibát és megöl az ideg.
A földeléses kérdést én nem értem. Egy földpontod van a telep negatív pontja. Minden föld arra menjen. Ennyi.
Ha van egy "áramköri" földed meg a ki és bemeneti jack földje össze van kötve, de az nincs rajta az "áramköri" földön, akkor nem is nagyon fog szólni. Mindent szépen össze. Feszültségek rendben
Helyes-helyes. Csak sípoljon, gerjedjen, az kell a rock n rollba! Én soha életemben nem használtam tone potit szerintem nem is fogok. Ha lesz egyszer egy hőn áhított Fender V52 telém, abból is kikötöm a tónust.
Hahó!
Építek épp egy Dan Armstrong Orange Sqeezert, éshát nem úgy szuperál, ahogy kéne. Trimmer poti logaritmikus tengelyest használtam lehet ez probléma? És 1n100 dióda helyett AA133-mat a többi alkatrész megegyezik.
Mi a hibajelenség? A poti nem lesz gáz valószínűleg.
Elvileg szépen kompresszálnia kéne a hangot ugye a trim poti állásától függően - ami helyett használtam a logot - és bizonyos idő után torzít. Nekem nem szépen folyamatosan változik ha tekerem a potit, hanem halk-halk-halk aztán hangos lesz, nem kompresszál hanem torzít egyből. :\ Annyi hogy én millenium bypasst tettem bele, dehát az nem szólhat bele semmit.
2n5457 ami kell bele. A milleniumban j201-es
Lehet a logossal lesz a probléma, fene tudja Méregess rajta. Egyenirányító kimenetét figyeld multival, mi történik stb...Ha ott valamilyen szinten arányos a kapott feszültség a bemeneti jelszinttel, akkor már biztos jó, mérni kell akkor a trimmer csúszkáján mi történik olyan állásban, ahol még csak halk. Kap-e jelet, mennyit stb. Ha csak nagyon keveset, akkor a trimmer lesz a ludas. Esetleg szkópold meg, ha van rá lehetőséged. Igazából ennek mennie kell, ha minden jól van megcsinálva, csak egy pillantást vetettem rá , nem emlékszem pontosan milyen volt benne, de az egyenirányítónak lehet célszerű germániumot vagy schottky-t használni. (lehet az is az ajánlás...).
A diódának mindenképp germániumnak kell lennie, az AA-s simán jó. Nekem is van egy Squeezer replikám, én is hasonlót tettem bele. Viszont a potméternek mindenképp vagy lineárisnak kell lennie, vagy egy trimmert kell betenni. Én trimmert tettem be, és elég érzékeny, kis tekeréssel is túl tudod vezérelni. Nekem nem nagyon jött be a szerkezet, nem hozta azt a hatást amit szerettem volna...:S Neked sok sikert, szerintem ott lesz a hiba.
Hát.. Ilyen méregetéseket nem vágok. :$ De ezek szerint a log potival lesz a baj. Keresek valami lineárist, megnézem azzal mit művel.
Én ez alapján döntöttem el, hogy egy ilyen kell, amúgy nem akartam kompresszort. http://www.youtube.com/watch?v=5OA8lI8m7gk Csak fele ennyire jól szólna, meg lennék elégedve magammal.
Az enyémben 2N3819-esek vannak meg valamilyen germánium. Működik, bár nem egy hatalmas kompresszor. Nem véletlenül rosszul vannak benne a FET-ek? / Már régen volt, de emléxem nagyon sokáig kellett piszkálgatni a trimmereket, mert nem akart jól szólni. Csak egy bizonyos állásban tisztult ki a hang. Lehet nekem is torzított...? /
Amúgy Kb.: 15 fajta diódával kipróbáltam, de csakis garmániummal működik.
Hali!
Én is a fetre gyanakodtam, sláger hiba ezeknél a cuccoknál a helytelen beültetés, főleg, ha más típust tesz be az ember, de a kolléga a megfelelőt használja, gyanítom megfelelően van benne. A torzítás alap ilyen fetes szabályozóknál, itt tett egy kísérletet a tervező visszacsatolásra a fetnél, de nagy jelszintet nem fog úgysem tolerálni. Érdemesebb LDR-el próbálkozni szerintem. Diódának az a lényeg, hogy kis nyitófeszültségű legyen, germánium, schottky, bármi jó, csak ne szilícium. Zsolti |
Bejelentkezés
Hirdetés |