Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Üdv pont ilyen probléma volt egy oktáváival csak az új autó volt, márkaszerviz rakta bele a gázt teljes körű garancia. A probléma a gázzal van vagyis a gáznak a vezérlőegysége nagyon visszaírt a motorvezérlőbe és ezért van üres hibatároló mert meghülyült. Nincsenek tanult értékek a motorvezérlőbe. Első tanácsként tankolt tele benzilen és meny el legalább 100-200 km útra csak BENZIN üzem módban hogy a motorvetélőnek legyen valami normális adatja a helyes működésről. És ha ez megtörtént akkor jöhet a hibatároló és el lehet kezdeni méregetni működés közben jeladókat beavatkozókat hogy kizárjuk melyik rossz. Ha az összes jó akkor el lehet kezdeni gázzal játszani a befecskendezési értékekell. A klímába meg nincs elég gáz.
A Te problémád bonyolultabb, mivel mint írod gázüzemű is az autó. Sajnos a gázüzemnek van egy apró de nem jelentékteken problémája, amiről soha és sehol nem olvastam azonban az üzembentartás "a gázüzem olcsósága" során mint költség számolni kell vele. Van benne egy szelep (reduktor) aminek a gumigyűrűjét elég sűrűn cserélgetni kell. Ennek cseréje anyaggal, munkadíjjal kb 8000 Ft. Javaslom először a gázrendszer átvizsgálását.
Tévedés a lambdaszondával kapcsolatosan, hogy hideg üzemben nem szabályoz. Az euros motoroknál 2000-től már előmelegítéssel is rendelkeznek. Nem tévesztendő össze azzal, amikor környezetvédelmi (zöldkártya) vizsgálatnál melegíteni kell a motort, akkor sem a lambda miatt mindinkább a hidegüzem miatti túldúsított keverék és a katalizátor miatt kell. Ha a légtömegmérő hibás akkor durrogó (kipufogóba) hangot ad össze vissza alapjárattal. A vízhőfok jeladó az óra (műszer) szerint 90 fokot mutat ugyanez hibaolvasón 102 - 105 fok. Ez a különbség úgy van kalibrálva gyárilag, figyelembevéve a vízrendszer terjedelmét a jeladó motorközeli vagy motoron levő elhelyezését, hogy az mindig forráspont alatti legyen. A 110 és fölötti érték már probléma lehet. Egyszer úgy szürtem ki egy vízpumpa hibát, (keringetési probléma) kiolvasás során 112 fokot mutatott. Mint kiderült a vízpumpa egyik lapátja (mert ez is műanyag) letörött, így nem tudta megfelelően keringetni a hűtővízet. Mielött azonban felforrna a víz és hengerfejes lenne a motor a blokk oldalában van az úgynevezett motor hőmérséklet jeladó amely a magas hőmérsékletet érzékelve tíltásba teszi a rendszert iszonyatos szelephang kiséretében.
A gáz vezérlőegysége semmit nem ír az ECU - ba. Az utólagosan beépített "kütyük" nem írnak, írhatnak felűl egy létező gyári programot, azt legfeljebb csak becsapni lehet. Jó példa erre a versenyautókon utólagosan beépített elektronika amelyik becsapja a gyári ECU -t és a versenyző hangolhatja a benzin levegő mennyiséget úgy ahogy a versenykörülmény megkívánja. Az ECU gyárilag úgy van elkészítve, hogy azon csak minimális variálási lehetőség lehetséges. A "chiptunerek" is csak a "panel" cserével sikeresek, nem is nagyon vállalják a gyári feljavítását mert szerintük eredménytelen. Mivel ez a fórum Skoda -ról szól, meg kell említeni, hogy az Octavia esetében az a kicsi is jelentős változás, változtatás lenne mert a minimális beavatkozás is jelentősen befolyásolja a fogyasztást és a motor dinamikáját. Mivel sok versenyautót építettem és építek manapság is tapasztalatból írom, hogy a becsapós elektronika használata azon kívűl, hogy a vezetőnek egy élmény (az állandó hangolás) a motorra is jótékony hatást gyakotol
Nem akarok vitázni meg okoskodni de ilyen octaviás esettel pont találkoztam. És még annyi kérdésem lenne hogy akkor OBD-n keresztű akkor hogyan lehet frissíteni a szoftvert vagy lemásolni módosítani és ujra rátölteni, ha ez mi meg tehetjük akkor a gáz vezérlő miért nem???
Nem gomdolom, vitatkozásnak és okoskodásnak írásodat, mert vallom mindenki tanul /hat különböző esetekből és témakörből.
A gázüzem és az általam említettek lényege.- A gázkomputer párhuzamosan (paralel) működik a benzinkomputerrel, annak jeleit átveszi és korrigálja megfelelő módon a gázműködést vezérlő gázkomputer. A gázkomputer a következő jeleket kapja, aminek alapján a vezérlőjeleket előállítja. -benzininjektorok nyitási ideje -motorfordulat /RPM/ -oxigén szenzor(ok) kimeneti jele /Lambda-szonda/ -gázhőmérséklet a reduktorban -gáznyomás a légnemű szűrő után -az üzemválasztó kapcsoló helyzete az utastérben /benzin üzem vagy benzin-gáz üzem/ A gázkomputer a következőket végzi -vezérli a gázbefecskendezők nyitási/zárási idejét -nyitja és zárja a gázszelepet -be- és kikapcsolja a benzin injektorok emulátorait /a megfelelő lezárást biztosítják gáz üzemben a benzinkomputer kimenetén, hogy úgy érezze, mintha benzinüzem lenne -megjelenítések az utastérben lévő kijelzésekhez Ebben a lényeg a "becsapás" benne van. Sokszor hallottam ezt a szót főleg szakszervizben dolgozó kollégáktól - frissítés. (ez csak parasztvakítás) Ez nem egy windows rendszer és nem is egy játékprogram amit frissíteni kellene. Ez egy jól és pontosan megtervezett elektronikai rendszer alultervezett (butított) adatokkal - mert a motorokban több lehetőség van (chiptuning). Ha a másolás és feltöltés olyan egyszerüen menne, mint ahogy írod én máris feltölteném az 1.6 - os Ocavia -ra az Audi vagy a VW fejlettebb változatait. Olyannal találkoztam, hogy "eldobott" egy adatot de annak újra javítása csak szűk határok között volt csak lehetséges és csak azzal az egy gyári adattal amit a gyár megadott (olvasni tudni kell a sorok között). Olvass nyugodtan utánna mennyien jártak pórul a házilag KWP2000/ PRO - GALETTO val végzett tuning miatt.
hali. kicseréltem a högombát alapjárat ugyanugy ingázik meg menetközben le is áll csak mivel gyujtáson van igy be is indul egyböl.lámpához érve kuplung be auto leáll köszörülés semmi kis gázadás és indul.üresbe 4000.ig pörgetve gázrol láb le alapjárat leesik200-300 ra és vagy leáll vagy felbirja játszani.de ugyan ugy ha a hömérséklet eléri az optimális értéket a mutato középre áll.
Sziasztok!
Tudom, hogy a téma nem ide tartózik, de talán tud valaki segíteni. A katalizátorom hidegen zörög az új ára 200 000 ft körül van. Ki lehetne váltani univerzálisra? Esetleg valami jó minőségű univerzálisat tudtok ajánlani?
Szia!
Próbáld meg lekötni az EGR-t, mármint a csövét és dugaszold be egy 6-s csavarral (vagy 5-s). Lehet, hogy rossz ütemben történik a füstgáz visszavezetés. Ne szól bele sem a fogyasztásba, sem a motorvezérlésbe ez a beavatkozás. Ha továbbra is fennáll a hiba, lehet tovább nézni az "aláhúzott" érzékelőket is.
Vegyél az autósboltban egy a karburátoros autókhoz való műanyag benzinszűrőt (pár száz forint) majd húzzad le az alapjárat csővét a kaniszterszelepről - motorral szemben állsz bal oldalon a szervótartály mögött. A vásárolt szűrőt dugd a cső végébe így kb 900-1000 f/min fixen jár a motor. Ez csak egy SOS javítás. Nézzed meg a pillangószelepet és a házának falát, ha koszos pucold meg, ha tiszta valószinű, hogy az alapjárati motor halt meg.
Itt van egy. Ez ugyan nem skoda de az is hasonló.Bővebben: Link[OFF]A harmadik lépésnél van a kép.
Ha nincs jobb kép ez is jó lesz megmutatni rajta, csak Te is megtaláld a motoron lévőt.
KÖSZI HOLNAP MEG KERESEM HÁTHA
DE MÉÉÉÉÉÉÉÉÉRT MELEGEN CSINÁLJA CSAK HIDEGEN MEGY MEGY MINT A GOLYÓ :eek2:
A Te motorodon nincs EGR. Az AMD a régi ismertebben a Felicia-ban alkalmazott láncos motor. Most azt írod, hogy csak melegen fordul elő a probléma, hidegen pedig húz. Végül is mi az igazság? A fűtéshez nem értem mi köze van az alapjáratnak, vagy éppen fordítva. Ellenőrizd le a gyújtógyertya elektróda hézagokat, ennél a típusnál alaphiba szokott lenni.
Ez legyen az első lépés - és tudósíts.
Sziasztok!
200 km után visszajött a problémám az autó melegen nem akkar normálisan menni./ nem húz rendesen/ . Van valakinek valami ötlete.Mellékelem a hibatároló üzijét:
Kicserélheted, ártani nem ártasz vele, meg így kizárhatod a hőgomba hibáját.
Ha a jó hőgombára is csinálja tovább, akkor tovább kell keresni mitől lehet még hiba.
Üdv ez lamda hibák ha már van vag-com od miért nem csinálsz lamda tesztet hogy milyenek a szondák egy kicsit körül lehet járni ezzel a programmal a hibát
Nem tudom , hogy amit a Te autód hibatárolójának kiolvasására használtak progit és kábelt, az megfelelően detektálta-e a hibákat. Mint ha a nálad használt verzió az valami időkorlátos progi lenne.... No és a kábel jól kommunikál vele? Hát bízzunk benne, hogy így van és jól határolta be a perifériát. Már csak ellenőrizni kellene az érzékelőket.
hali gyertya most lett cserélve pár napja szoval újj
holnap viszem hiba olvasásra remélem az megmutatja
Lambda tesztet hogyan kell csinálni ? A kábelt most vettem szerintem jól kummunikál a progival, bár amennyire én "laikus" gondolom. Esetleg ,ha tudnátok segíteni abba, hogy hogyan lehet a szenzorokat tesztelni .
Üdv!
Segítségeteket szeretném kérni egy 1.6-os, BFQ motorkódú Octavia vízhőfok problémájával kapcsolatban, hátha találkozott már vki hasonló hibával. Városi forgalomban csak kb. 25km / 30 perc után éri el a 90°C-ot a vízhőmérséklet. Ha gyorsabban lehet haladni, visszaesik 80°C-ra a hőmérséklet, és nem emelkedik tovább. Amennyiben a légkondit fűtésre állítom (levegő befújás kikapcsolása mellett), pár perc múlva bekapcsol a hűtőradiátoron lévő ventilátor és a vízhőfok visszahűl egészen 70°C-ig és ezen érték közelében ingadozik 10°C-ot (közben ki/be kapcsolnak a hűtőventik), mely hosszabb távon sem éri el a 90°C-ot. A légkondit visszaállítva hideg levegő befújásra, a vízhőfok ismét visszaáll 90°C közelébe. Emellett tapasztalok egy másik hibajelenséget (nem tudom van-e kapcsolat a kettő között), hogy alkalmanként gázelvétel esetén megáll a fordulatszám mutató esése 1500rpm körül és itt ingadozik a fordulat +/- 100rpm-et. Eddig cserélve lett a termosztát, a mellette lévő hőgomba, illetve szofterfrissítés történt a computeren, de a probléma nem oldódott meg. Előre is köszönöm tanácsaitokat!
Én elvártam volna a "szoftverfrissítő" kollégától, hogy a vag-szkóp segítségével az ECU élő adatait kiolvasva megnézze a tényleges hőmérsékleti adatokat. Mivel a BFQ motorkban kétutas termosztát van ami elég érzékeny és macerás (példáúl ha elromlik nem lehet "kiherélni") működésileg. Lehetséges, hogy éppen ellenkezőleg, túlmelegedés miatt kapcsol hamarabb mind két vemtillátor, mivel a klímagázt szigorúan hűteni kell. Felmerűl a kérdés valóban cserélték a komplett (ehhez a típushoz csak komplett - jeladókkal-gyárilag beépített termosztáttal) termosztátot? És valaki mesélje már el, hogy a szoftverfrissítés esetében mit kell érteni? Sajnos az autógyárak update rendszerrel nem fejlesztgetik jelen esetben, az ezelött 7évvel kiadott szoftvereket, egyébként lenne mit. Vagy esetedben rossz frissítést kaptál szóban. (...vakítás)
Elöször is köszönöm a reakciódat!
Mivel csak a jövőhéten folytatódik a "szervízes móka", de idegesit a dolog, ezért megpróbáltam utánnanézni a hiányolt adatoknak egy ismerősmnél akinek volt VAG-COM R311 nevű progija, meg kábele. Mivel sajnos egyikünk se ért a dologhoz, így lehet hogy rossz menüpontból, rossz adatokat írok. Az "Engine > Measuring Blocks" pontból indítottuk az értékek figyelését az 1, 4, 6 -os csoportokban. Indítás után kb 15 percel a műszerfalon épp elhagyta a mutató az 50°C-ot, a programban "Group 4"-ben 75°C ill. 60°C volt az érték. Pár perc múltán a műszer 70°C-on, a progiban 84°C / 52,5°C volt olvasható. További 10 perc után a mutató a 90°C-os jelzés előtt 1mm-el "tetőzik" (Tovább nem emelkedik hosszabb idő után sem) a program 3, 4 -ik mezőjében 93°C ill. 54°C van. Ezt követően meleg állásba csavarva a lágkondit, 5perc után a vízhőmérő mutatója kb 75°C-nál a VagComban 88,5°C és 55,5°C volt olvasható. Megjegyzem, hogy egy multiméter segítségével mértem a termosztátház külső hőmérsékletét ami min.10°C-al magasabb értéket mutatott mint amit a műszerfalon olvastam. Ha már volt ez a lehetőségem, megnéztem a Fault Codes pontot is (ezt tudtam még értelmezni ) Itt szerepelt egy P0551 (Power steering pressure sensor...) és egy hervasztóbb (?) P0140 Oxygen (Lambda) sensor B1S2 No Activity - Intermittent hiba. A Measuring Blocks pontban a csoportok közt próbáltam ezzel kapcsolatban keresgélni... 036-os csoportban B1S2 OK és 0,66V értékek szerepeltek, a 037-es csoportban B2S1 OK és 0,7V volt alapjáraton, közel 90°C mellett. Többi kérdésre reagálva, nem tudom, hogy a komplett termosztátot cserélték-e, én a 06A121111 tipusú egységen látok válozást. Nos az sw frissítés... ? Hát nem tudom... Azt mondták, hogy a gyár ehhez a tipusú motorhoz adott már ki újabb softot, és egy próbát megér.
Sziasztok Fórum társak! Már sokszor kaptam itt segítséget és most újra hozzátok fordulok! Octaviámban (1.6,aee, 2000) a központi zár "begolyózott", vagyis menet közben csattog, le-fel zár, néha nem tudom rendesen lezárni, mert csak a vez oldali ajtó reteszét húzza le...Valakinek van ötlete a megoldásra? Előre is köszi...
Ilyen hibaleíráskor a következők jöhetnek szóba (én ezeket tapasztaltam, és javtás után a jlenség megszűnt).
1. A baloldali átvezetőben a kábel eltörött és szerencsédre a vezérlőszálak érnek össze. 2. a rudazat lelazult és a motor önálló életre kelt. 3. az elektronika beázott (láttam már b.e. ajtóban kp vezérlőt) 4 a motorban lévő kapcsoló érintkezőihez "beesett" egy darab, azaz széhullott a motor végén lévő kapcsoló. Ezeken kívül is lehet hiba. Én ezeket tapasztaltam. A többit a többiek fogják leírni.
Tök ugyanez van nálam is.
A nálam okosabbak azt mondják, hogy az ajtózáron lévő mikrokapcsoló behalt... Hasonló a tünetem, távirányítóval kinyitom, beszállok, becsukom az ajtót és lezár... Menet körben belemegyek egy bukkanóba, és nyit/zár egyet. Volt már olyan, hogy járó motornál kiszálltam, becsuktam az ajtót és lezárt. Még jó, hogy az ablak le volt tekerve. Pár száz forint egy mikrokapcsoló, rég kicseréltem volna. Nem is ezzel van bajom, hanem a helyével. Az eredeti 2db popszegeccsel van feltéve, amit veszel, azon nincs lyuk, azaz nem tudod ugyanoda tenni (gondolom én). A mikrokapcsoló pöckének gondolom hozzá kell érnie valamihez. Láttam a neten, hogy néhányan kis bilincset is adnak hozzá, ami gyakorlatilag a "helyére" teszi. Csakhogy ezt 5-6 ezerért árulják. Egy mikrokapcsolót és egy bilincset... No comment. Egy másik helyen 9000-ért komplett új, de utángyártott zárat adnak. A kábelszakadásra én is gondoltam, de megy a zárra vagy 8-10 kábel... A múltkor leszedtem a kárpitot, és a kábelköteget mozgatva nyitott és zárt. Azaz adná magát, hogy kontakt hiba vagy szakadás. De lehet (szerintem), hogy a mikrokapcsolót is mozgatta annyira, hogy az csinálja. Vagy nem?
Még valami.
Az ajtó átvezetőnél rángasd meg a köteget. Ha csinálja, akkor ott a bibi nálad. Az egyik aukciós oldalon árulnak egy ilyen mikrokapcsolót, 3600 Ft-ért. Itt Tudom, 10x áron, mint egy sima villamossági boltban. A hozzászólásokban leírja a srác, Ő hogy szokta. Ja, a hozzászóló én voltam...
Üdv.
Mikrokapcsolót ha ki is cseréled nem biztos hogy orvoslódik mert mert "csak" egyet látsz de ha szét szeded a zárat ott van még három. Tehát van hibaforrás..... Én is a vezetéktörésre tippelnék az ajtóátvezetőnél.
Itt is van néhány mikrokapcsoló.
http://www.kisvegyes.n1webshop.com/index.php?page=webshop/index.php...ista=1 |
Bejelentkezés
Hirdetés |