Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
hát a tápkábel igazából nemis tápkábel valami vastagabb vezetéket raktam rá ,igen pár napig gond nélkül szolt aztán jött a füst az előző erősitőm ugyan igy járt de az teljesen leégett az egy daewoo erősitő volt holnap lefotózom és felteszem ha úgy jó
hát sajnos nem lettem okosabb valaki estleg tudna segiteni?köszönöm.
A lényeg: szedd össze a gondolataidat és a lehető legjobban dokumentálva tedd fel a kérdésedet ( képek, rajzok stb ). Ne nekünk kelljen kitalálni, mi a bajod, mert gondolatolvasók nem vagyunk. És a lényeg: minden kérdést csak egyszer, ha kérhetjük! Tegnap is láttuk...
Szia, miért van az , hogy nem találunk semmit se az erősítőről, se a hangszóróról? Nem lehet, hogy a hangszóród tekercse van oda, és annyira le van csökkenve az impedanciája, hogy az égeti le a végfokokat? Mérd már meg egy multival . Na meg mit jelent az , hogy ráraktad a hangszórót? Hova? Hogyan? Nem azért de láttam én már olyat, hogy a haver bekötörre hidalva a hangszórót, de úgy, hogy a szélső két csatira a hangszóró a két középsőt meg összekötötte.
Az az 1000W biztos nem 1000W, csak marketing.
Nem a tyúkbéllel lesz a legnagyobb baj, hanem a 45Ah-s akkuval, az nem erre való, a második legkisebb akkuméret, kis benzines autókba, a jármű alap energiaellátására. A biztosíték legyen 50-60A-es, a tápkábelt már írták, bár szerintem ide túlzás lesz... Üdv Inhouse
Az erősítők elég jól le vannak védve, hővédelem, rövidzár, alacsony feszültség, fordított polaritás...nagy vagy, ha te füstöltetni tudod és ráadásul semmi baja sem lett... Biztos, hogy az erősítő füstölt?
Raknál fel képeket erről a mókolásról? Üdv Inhouse
Szia! Akkor te milyen tápkábelt és biztosítékot ajánlanál?
És ,hogyan kell kiszámolni? 1000/12 és a kapott értékből kivonjuk a 30%-t és ez alapján kinézem a táblázatból a megfelelő kábel és biztosítékot? LÉgyszives segíts! És köszi az előző irományt!
persze
Nagyon jó. Csak az nincsen rajta egyik képen sem, hogy mit, hová kötöttél. Az se lenne nagy baj, ha azok a képek kicsit élesebbek lennének.
Hát meg nemtudom mennyire hajtottad azt a kis 200/400W-os mélynyomót. És amit írtak majd tényleg mérd le az impedanciáját a hangszórónak. Ha 3,5 ohm akkor jó mert az belefér mert a műszer is csalhat meg a tekercs se mindig pont annyi.
és azt hol tudnám megméretni?
Hát attól függ mire gondolsz, a hangszóró impedanciát egyszerűen úgy, hogy lekötöd az erősítőről a hangszórót és egy multiméterrel ohm mérésre állítva a két kivezetésére rámérsz. És ha amit bejelöltél és ott észlelted a füstöt akkor lehet kontakt hiba is. Futtasd át a vezeték végét ónnal és húzd meg jól a csatlakozónál a szorítót.
sziasztok, esetleg tudnátok segíteni...
olyat szeretnék, hogy autósrádióra rákötni egy erősítőt... viszont a lejátszón nincs rca kimenet... próbálkoztam, meg hallottam is már sok mindent erről... hogy meglehet, nem lehet... gondoltam írok ide, hátha ti mint szakértők kicsit okosabb dolgot tudnátok nekem mondani erről... próbáltam olyat, hogy az egyik hangszóró kábelét kötöttem rá az erősítő rca-jára, de nem müködött... viszont egy kis mp3 lejátszóról meg szól. mi lehet a különbség a 2jel között amit a fejegység csinál, és az mp3 lejátszó... az erősség szerintem(!) nem, próbáltam egy kishangszóróra rákötni őket, és a kis mp3lejátszó is hajtotta annyira a hangszórót mint a fejegység lehalkítva... ha lennétek kedvesek írni pár szót, tanácsot, esetleg valami megoldást erre... nagyon megköszönném a segítségeteket... üdvözlettel: Peti
Volt szerintem ebben a topicban már erről szó...keress rá!
Kell egy feszültségosztó (2 ellenállás) és egy kondi a fejegység hangszóró kimenetére, csak az egyik meleg pontra és a test a másik pont. Üdv Inhouse
szia bocs hogy megint zavarok de levettem az erősitő hátulját és megnéztem hogy hol égett meg hátha igy többet tudtok mondani.köszi
De a hangszóró impedanciáját lemérted??? És az erősítőre mi van írva, hogy mekkora a legkisebb terhelő impedancia. Ja és mennyire kergetted az erősítőt? Mert amit bekarikáztál az a végfok rész vagy valami meghajtó fokozat és az gáz ha onnan jön a füst vagy égésnyom...
most viszem el a haveromhoz megmérni de azthiszem az előző erősitő is ugyan ott égett le de azt nemtudtam megmenteni ugyan evvel a mélynyomoval
Akkor szerintem a mélynyomóval lesz a gubanc mert túl pici az impedanciája. Lehet, hogy félig levan égetve. De azt megnézted mivan az erősítőre írva a legkisebb terhelőimpedanciával kapcsolatban? Vagy esetleg egy kép egy viszonylag éles kép, mert azt tudjuk ha mindenigaz, hogy a hangszóró elméletileg 4 ohm.
Amit bekarikáztál az szerintem a 2db IRFZ.....,+1 egyenirányító dióda. A másikoldalon is van ilyen?
megnézem de nem láttam semmi feliratot az erősitőn a
Fogd a multiméteredet, kapcsold OHM mérésbe, 200 ohm, és a hangszóród kapcsaira tedd rá. Majd olvasd le az értéket és számolj be róla.
Üdv.
igen ugyan ez van a másik oldalon
levettem azt a kis fém lemezt 2db irfz...valamiés 1 f1...valami van
És újonnan vetted? Nincsen hozzá semmi papír vagy a hangszórókivezetéseknél valami írás. Mert nemkizárt, hogy 8 ohm-ra tervezték. Amúgy nagyon meghajtottad az erősítőt? De szerintem az a meghajtó fokozat, de miért az melegszik nagyon. A biztosíték megolvadás pedig a túlnagy áramfelvétel miatt volt. A másik erősítőd megvan még?
Ja tényleg és még egy valamire nagyon figyelj, az pedig a hangszóróbekötésének polaritása, mert nem mindegy merre mozdul a membrán. Meg az impedancia is máshogy változik, jobb esetben növekszik rosszabb esetben csökken az impedanciája. És lehet, hogy ez rúg neki jónagyokat vissza.(mármint az erősítőnek)
"mert nem mindegy merre mozdul a membrán" - butaság. Csak több tekercses, és több mélyládás rendszerekben lényeges, és ott, ahol az ajtóban lévő hangszóróktól is elvárják a mélytartomány lesugárzását. Egyéb esetekben szinte teljesen mindegy.
Az pedig elvileg jó, és egy tekercses ugye? Illetve egy darab mélyet kötöttél a kimenetre semmi mást ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |