Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Hát nem tudom szerintem az egyik kefe kivezetése megvan el van szigetelve a külsejétől a másik meg pont a külsejéhez van csavarozva (testelve). Az egyenirányítókhoz kéne mennie annak a drótnak, de biztos nem forrasztva volt, mert olyan rövid és a szétszedést gátolvá sőt össze sem lehetne rakni ha forrsztották volna. A diódák egyik vége szintén a burkolathoz megy mert ahhor van rögzítve ha össze van rakva a generátor. Így a diódák egyik kivezetése és az egyik szénkefe a burkolathoz van kötve az a test. A másik szénkefe rendesen elszigetelt kivezetéshez van kötve, de a diódák másik vége lenne a drót, csak a kérdés hogy hova megy? Van egy kis fül benne egy kis lyukkal a diódáknál szerintem oda csak be kell akasztani bár nem tudom jó e így? (Mintha valami látszana is hogy oda megy, de nem akarok bizonytalanul próbálgatni.) Valaki olyan kéne aki mostanában szedett szét skoda generátort vagy emlékszik rá, hogy az a kis drótot hova kell akarsztani.
Ha van még olyan ember, rajtad kívül aki mostanában szedett szét skodagenerátort.Ezért javasoltam, hogy nézd meg a rajzokat. Alapjában az összes személyautó generátor szinte ugyanolyan. A skodáé(ha jól emlékszem ) külső feszültség szabályozós. Nincs nagyon más benne mint a tekercsek és néhány dióda.
A rajzokat nézegettem, de átalában a rajzokon maga a generátor szerepel, de a diódák nagyított képben nem vagy csak szinte alig láthatóan. (Szerintem biztos van olyan ember aki emlékszik, hogy hogy is van a dióda kivezetése, a többivel nincs baj.)
A kapcsolási rajzokra gondoltam. Az is van ott néhány.
Most megnéztem azokat is, de a jelőlések a generátoron DF, D+, B-, B+ ilyenek nincsenek feltüntetve a kapcsolási rajzokon.
Ezeket annak kéne tudni, aki szereli.
Egy kis segítség: B+ Akkumulátor Pozitív B- Akkumulátor Negatív, azaz test D+ Töltés DF Gerjesztés Szerintem.
Húha, lehet rád van szükségem. Átnéznél ide ott már leírtam a gondomat. (Remélem tudsz segíteni.)
Az a drót a diódahídról van leszakadva. Eredetileg forrasztva van, méghozzá a gerjesztő-diódák közös pontjához (magyarul D+)
A gerjesztő diódák közös pontjához? (Hát sajnos most nem vagyok képben hogy is van elredezve, de akkor elvileg oda kell ahol a képen bekarikáztam uyge? (Én nem hiszem, hogy forrsztva volt, mert látszik egy kis rozsdás hely a drótnál inkább oda volt fogóval nyomva gyárilag, mert szétszedéskor nagyon könnyen szétjött nem is figyeltem, hogy ott volt az a drót, csak most látom.) A képen az a kekarikázott rész végig egy lemez elszigetelve a felső és alsó résztől és az alsó részről van 3 kis dióda rákötve arra a lemezre. (Gondolom akkor az lenne a közös pont?)
Hát beszédesebb lenne egy másik oldali kép, de az lesz az a pont. A három kisebb dióda közös pontja.
A fogóval rányomkodás nem adna túl megbízható kontaktust, a forrasztás biztosabb. (És gyárilag is forrasztva van.) Ha rozsdás, meg kell csiszolni.
köszi
Hát nem tudom, de ilyen kampó volt hajlítva, majd meglátom lehet kicsit meg lesz forrasztva. (Azért nézd meg a kampót.) Kösz a segítséget, te vagy az én emberem.
Láttam a kampot, be kell akasztani, és megforrasztani. Persze csak ha nem akarod még egyszer szétszedni.
Ok, kösz. (Szerintem nem kap 2 új valami jó frankó csapágyat és még 10 évig jó lesz, csak a kocsi nem bírja addig. )
A feszszabályzó kis fülére kell tenni, nagy valószínűséggel ez a Gt. szabályozó szára. Ügyelj a szigetelésekre!
Nincs benne feszszabályzó, az a doblemezen van.
Igen az külön van csak 4 vezeték van, de azt fel van írva melyik hova megy (holnap majd kiderül, hogy muzsikál).
Még egy kérdés, hogy az a drót nem rézből van, hanem valami horganyzott vasdrótnak néz ki. Van valami szerepe, hogy nem rézből van? (Gondolok itt az ellenállásra.) Mert könnyebb lenne lecserélni egy csatlakozóra és akkor mindig le lehetne szedni ha kell.
Gyakran szeretnéd szétszerelni?
Szerintem onozott rézdrot lesz az. Megcsinálhatod csatlakozosra is - plusz 1 hibalehetöség.
Ha horganyzott vasdrót, akor azt fogja a mágnes.
csak óvatosan nem minden elektronikus alaktrész szereti a mágnest. Leginkább ic-re gondolok, mert ugye a generátorban van némi mágnese tér. Szerintem is rézdrót, mert szinte az egész vezeték réz, miért tennének oda egy kb 8 cm-es darab "vasat".? Szerintem az egy csavarba akad bele, kiszigetelve a töltővezeték megy rá a generátoron kívül. Ott van bontható csatlakozás, minek raknál bele mégegyet?
Sziasztok!
Tudtok házi gyártmányú ablaktörlő-szabályzó NYÁK lap tervet? Tennék egyet a Ladámba, de még sehol sem találtam. Ha tudnátok küldeni linket, megköszönném, addig is nézem én is! Üdv!
Szia!
Ezt az oldalon találtam így elsőre emlékezetből.
Az autógyárakra sok mindenbe rá lehetne verni a fejükre, illetve hatóságokra is, mert sok olyan dolgokat engednek, amik a KRESZ-nek ellentétesek...
Sziasztok !
Egy ki segítséget szeretnék kérni tőletek , Citroen Xantia fűtőventilátor ügyben. A jelenség ,hogy csak max fordulatszámon forog a ventilátor elmentem servicébe ott azt mondták, hogy nem nagy a probléma ha van fél órám meg 140ezer huf-om akkor szívesen segítenek rajtam ..... gondoltam ezt most kihagyom ...(az egész fűtőventilátort cserélték volna ki mert külön elektronikát nem gyártanak csak egybe ) Ezek után gondoltam felújítom a motor elektronikáját ami részben meg is történt de valamiért nem üzemel úgy ahogy kellene :s Van benne egy tranzisztor (ami a hűtőbordán van )annak a gyári száma T1829-1 természetesen ilyet nem gyártanak már és e helyet kaptam MJ11015 -s tranyot de ezzel sem történt semmi, az üzletbe javasolták még a MJ40320-et ami most benne van de ez sem jó :S Kicseréltem már az ellenállásokat is meg a bc-s tranyókat is az egyik BC 337-40-es a másik meg BC547C-s (BC547c helyet BC547B kaptam, de nem tudom mi a c és a b között a különbség Sazt a zener diodát még nem cseréltem ki mert pillanatnyi készlethiány van belőle itt nálunk . a tekerccsel nincs gond szépen kapcsol nem zárlatos. Szóval ha esetleg valaki tud ebbe nekem segíteni azt nagyon megköszönném mert márt idegesít ,hogy hurrikán van állandóan a kocsiba a hangról meg nem is beszélve .Esetleg az is lehet megoldás ha csinálok egy teljesen új panelt új kapcsolással
Gyártanak külön és elektronikát, bár úgy se barátságos az ára.
Javítottak már nekem is ilyet, de nem tudom, milyen alkatrésszel.
Bontobol valoszinuleg kb tizedeert kapsz.
Annyit pedig az elozmenyek ismereteben celszeru kiadni erte. Talan van valahol a neten Citroen, ezen belul Xanthias forum, ott biztosan talalkoztak mar ezzel es az ugyesebbje ki is dolgozta a megoldast, beszerzesi forrasokkal egyutt...
Szia.
Hidd el jot tanácsoltak az üzletben. Én is ezt a tipust használom a javitásra. Igaz sok energia és idő ráment mig biztosra mentem ez ügyben. Az eredeti darlington tranyo kb a fele teljesitményü a mint az MJ.... Valami mást is keress még. Igy most többet nem tudok javasolni |
Bejelentkezés
Hirdetés |