Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Mármint arra gondolsz, hogy egy panelen 5 kapcsoló
Szerintem a kapcsolóval párhuzamosított időzítés nem okozhat problémát semmilyen elektronikának. Hiszen míg zárva van addig indexxel.
Hát én se a probléma miatt aggodok. Azt nem tudom, hogy ha "félig nyomja be", vagyis nem kattan át állandó villogásra és így megtartja akkor állandóan villog vagy akkor is csak 1-et. Mert ha állandóan villog akkor egyszerű a mese tényleng de ha így is csak 1-et akkor ott még valaminek kell lennie. De elválik majd, legközelebb megnézem ezt is. Amúgy nem tudom mi értelme ennek az 1 villantásos üzemmódnak mikor mint látjuk sokan a 3-ra is panaszkodnak. Köszönöm.
Igazából semmi értelme, csak az vevők lehúzása az egész, ügyesen csomagolva, rettentő fontos kényelmi eszközként eladva. Mert ugye indexelni már a művelet megkezdése előtt valamivel el kell kezdeni, és a művelet alatt végig bekapcsolva kell hagyni. Ez meg akárhogy nézzük, nem egy villanásnyi idő, hanem inkább 8-10. Szóval én még az autógyárak fejére is rávernék egy kicsit a törvényhozás helyében, de minimum betiltanám a cuccot...
Azért azt is vedd figyelembe, hogy mivan, ha még a relé vagy akármi balra bekapcsolva tartja, de közben meg a kart átbillenti jobbra indexeléshez. Ekkor mi fog történni?
Nem, egy kapcsoló - 5 állás.
Van 3-as is, de a leírás alapján ez 5-ös. Számolj utána. Idézet: „Azért azt is vedd figyelembe, hogy mivan, ha még a relé vagy akármi balra bekapcsolva tartja, de közben meg a kart átbillenti jobbra indexeléshez. Ekkor mi fog történni?” Megelőztél, pont erre akartam felhívni a figyelmet. Amúgy meg a kérdésre válaszolva: vészvillogó.
Utóbbi feltételezésed jogos, el se gondolkoztam rajta. Mostmár ezek szerint egy reset-et is kell építeni ha közben meggondolja magát az illető.
Köszi a segítséget, de az ismerős akinek kellett volna, közben türelmetlenségében szerelőt fogadott.... Azért kössssz!
Az egyik barátom tett be a Putójába egy kis dobozt, ha összezárt az érintkező, akkor 4-et 5-öt villant.
nem kellett teljesen lenyomni a kart, és pl sávváltáskor használta. Utánakérdezek mi is a dobozka neve. Az ára nem volt vészes kb 3 éve 4-5000 Ft. Abban viszont nem volt CAN-BUS. Nem tudom mennyiben befolyásolhatja ezt a rendszert, eután is utánakérdezek és írok.
Szia!
Neki is ugyan ilyen célra kéne. Örülnék ha némi infót tudnál szerezni a barátodtól. Köszönöm.
Sziasztok. Adott egy VW golf cl. Ketajtós. Müszerfal problémával küszködök. Nem mutat semmit,se sebbesség se fordulat, a többi ok. Sebességmérö 0 körül rezeg. Kontathibára gyanakodtam abbol hogy néha megindult. Kivettem a müszerfalat, átforasztottam, visszatettem, ugyanaz. Elkeseredve, hogy annyi neki, visszaraktam a müanyagokat, kontaktot adtam, nem rezeg a müszer. Inditok megy a fordulatmérő. Megállitottam, következö kotaktra megint remegett. Hol a baj?
Az, hogy az ablakot 5 féle képpen tudod mozgatni, vagy hogy 5 lába van egy kapcsolónak, az még attól nem 5 állású. 2 állás az hogy fölfelé-lefelé, azt már egy kis elektronika figyeli meddig nyomod a gombot, és ő fogja rákapcsolni a motorra a feszkót, majd késleltetéssel megszünteti miután az felment, és megszorult.
Kérdeztél valamit, mert nem tudod, és most meg vagy róla győződve, hogy igenis az ... úgy van jól.
VW CLIMATIC kapcsolási rajzát keresném.
VW-kbe, Seatokba építették, ez az "egyszerübb" klíma-fütés vezérlő. (van még a Climatronic) Esetleg ha valaki találkozott már a konkrét hibával: Letekert fütésnél is gyakran (többnyire) meleget fúj. Az alany egy 2003-as Polo.
Valószínűnek tartom, hogy japán autóról van szó, azokban van (volt) a leírásnak megfelelő kapcsoló, általában a sofőroldalon. A többi a sima kétáramkörös váltóérintkezős kapcsoló.
Az 5 állás: középső 0 állás (igen, ez is kell) picit nyomod fel (addig megy az ablak, amíg nyomva tartod; nagyon, kattanáson túl nyomod felfelé (itt lép működésbe az általad emlegetett elektronika, de régebbi autókban találkoztam valami hőkioldós, valszeg bimetálos vezérléssel is), és az utóbbi kettő lefelé. Ez ugye összesen 5. És igen, meg vagyok erről győződve. (u.i. létezik olyan is, ahol felfelé is, lefelé is 1-1 állás van, európai kocsikban ez az elterjedtebb. 2 állású viszont sehol nem létezik.) Amúgy mit kérdeztem én ezzel kapcsolatban (amit nem tudok)?
Akkor kicsit félreértettük egymást. A japánoknál, a teljes felhúzást külön billenőgombal szokták megoldani, de el tudom képzelni amit mondasz, csak engem az kevert meg, hogy erősebben-gyengébben kell nyomni a gombot.
Azt hittem te az "auto" feliratú gombra mondtad. Bocsi!
Én már találkoztam ilyen problémával Golf-nál, ott a radiátornál lévő zsalu állítómotorja ment tönkre.
Természetesen más is okozhatja ezt, pl..: ha a klímád nem megy egyáltalán. Milyen motorkódú, és milyen hónapban adták ki a kocsit?
Ne haragudj nem figyeltem oda a kérdésre, de kértelek, hogy ha VW rajz kell szólj nyugodtan. Motorkód mindegy?
Itt van kettő rajz, az egyik manuális amivel nekem is volt bajom a fűtőmotor előtét ellenállás egységgel itt mutattam róla utoljára képet, miután kicseréltem (jó lett).
Arra gondoltam, aztán késöbb beugrott, hogy nem csak a japcsiknál, hanem ujabb franciáknál is van olyan kapcsolo, aminek van "kicsit nyomom", meg "nagyon nyomom" állása. Pl Pug 206, 209, HA automata ablakos.
Megoldodni látszik a dolog, hoztak bele egy fütésvezérlöt, eddig jonak tünik. Klima ment akkor is, ha fütött. Az állitomotorra azért nem gyanakodtam, mert kikapcsolt fütésnél fogta magát, és meleget kezdett lökni. Ez inkább vezérlöhibára utalt.
Kodot nem tudom, 1,4-es. Már nincs nálam. Köszi.
Köszi neked is, mentem a rajzokat, még késöbb is jol jöhet. Mi lett az elötét-ellenállással?
Üdv mindenkinek. Segítséget kérnék a következőhöz:
Az oldalvillogót rákötni úgy a helyzetjelzőre, hogy indexként is működjön tovább! Annyit tudok, hogy ha jól van kötve, akkor a rendes indexel pont ellentételesen villog. Tud valaki segíteni? Előre is köszönöm. Az autó egy 94-s Mitsubishi Lancer.
Ha az izzó egyik végére az index, másikra a helyzetjelző van kötve, kb. ez a jelenség várható.
Hogy ez mennyire szabályos, azt most nem tudnám megmondani.
Ezt a kérdést már feltettem egyszer de törölték!
Szóval van egy 1000 W-s raveland XA 1000 erölködőm amiben van 2X20 A biztosíték és egy 45Ah/360A akkumulátor amihez még veszek egy 55Ah aksit amit hátulra akarok berakni és összekötöm a két akksit. Milyen vastag tápkábelt vegyek és mekkora biztosítékot az erősítő bekötéshez? És milyen vastagot a két akksi összekötéséhez? Üdv.
It írtam utoljára róla, hogy nekem így tönkrement egy típushiba miatt (beázik a kesztyűtartó feletti résznél, és a vizet itt gyűjtötte össze). Az előző oldalakon (az "itt"-n) ott vannak a képek és a rajzok is.
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy két külömböző autóban lévő 4 vezetékes lambdaszonda / egyforma szinűek/ cserélhetők egymással? Vagy szinük egyezősége az kevés?
Általában a két fehér az a fűtés, fekete-test, és piros, lila vagy egyébb a jel. Ha négyvezetékes, akkor valószínűleg igen.
Két fehér, szürke, fekete mindkettő. Az enyémben zárlat van a fütésáramkörben. Ha kicserélem gondolom jó lesz.
köszi
Sziasztok!
Aki ért az autoáramfejlesztőkhöz az kérem segítsen. Ide tettem fel a kérdésem, de sajnos nem jött rá válasz, viszont jó lenne egy gyors válasz szerintem annyira nem bonyolult, mert van egy sejtésem, de meg kéne erősíteni. Előre is köszönöm a segítségeket.
Elég rosszak a képek. Meg nem is emlékszem már annyira a skoda generátorra, de azt gondolom, hogy a lógó vezeték a gerjesztő tekercs szénkeféjéről származik.Ebben a topicban:Bővebben: Link,ha a kis fényképező ikonra kattintasz több generátor rajza is fent van. Elég egyforma szerkezetek ezek, biztosan megtalálod köztük a megoldást.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |