Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Kémiai ónozóhoz minimum 450 fok kell, de utána szépen lehet vele dolgozni, persze ha valakinek nincs olyan pákája ami hőfokszabályzós, akkor gáz lehet. Alkotónak is gondja akadt vele, ilyenkor marad a lakk, mert maratás után a réz órák alatt úgy oxidálódik, hogy teljesen forraszthatatlan.
Ami a sulidban volt panel, azt szerintem tüziónozták, nem tudom csinálnak e ilyet még, mióta az eu betiltotta az ólom hozzákeverését a cin-hez, azóta nem láttam ilyen megoldást, de az tényleg jó felületet adott. Azt úgy csinálják, hogy a tiszta nyákot belemártják folyatószerbe, utána megy az olvadt ónba. Szerintem vékony szigetelőtávolságoknál használhatatlan. A másik módszer mikor galvanikusan visznek fel ónt, az is jó szokott lenni, ott is vastagabb réteg képződik, de hogy az 450 fok alatt mitől olvad meg, míg a kémiai meg nem azt nem tudom.
Pénteken megjöttek a fúrók első blikkre ugyan olyan mint amit 800Ft-ért vettem (/darab), csak hétvégén nem voltunk otthon, azután meg mikor hazaértünk a cnc-t bütyköltem. Jó lenne összerakni végre, de ma csak a kedvetekért kipróbálom a fúrókat.
Azért vicc, hogy Izraelből kb. annyi volt ideérni a fúróknak, mint a vezérlőknek Kínából.
Nekem nem hőfokszabályzós a pákám de megoldottam egy csomó forrasztó ónnal! Milyen lett az eredmény?
Idézet: „Kémiai ónozóhoz minimum 450 fok kell” Ezt miből gondolod? Én 320 fokon szoktam forrasztani az összes panelomat.
Hali!
Fotós technikához jó HP Laserjet 1000 ilyen fóliával: Bővebben: Link ?
Jó. Rá van írva a csomagolásra, hogy "írásvetítő fólia fénymásolókhoz". Tehát lézernyomtatóba is jó.
Én egyébként sima papírral szoktam csinálni.
köszia vállaszt
Türelmetlenül várom a fejleményeket, ha okés akkor jelezd.
Hát nem saját kútfőből jött, keress rá, sokszor írták, én is annyival tolom.
Légy szíves, kicsit igényesebben írj!
- Használj nagy mondatkezdő betűket - Használj szóközöket - Ügyelj kicsit a helyesírásra Köszönöm.
Idézet: „Meleg időben, olyan fél, esetleg 1 óra.” Az rettenetesen hosszú idő! Nálam - friss maratóval, igaz - legfeljebb 10-15 perc, ha nem "teliföldes" a NYÁK. Nagyon el lehet már használódva a maratód... Egyébként a nedvességet magába szívott vasklorid nem megy tönkre, csak nehezebb feloldani, ezzel együtt célszerű zárt edényben tárolni.
Filctoll helyett - javaslom - szerezz be ún. "lakkfilcet", abból is a tűhegyűt. Össze sem lehet hasonlítani sem az eredményt, sem a megrajzolás idő- és fáradtság-igényét!
Érdekes, nekem soha a legkisebb gondom nem volt 320 fokon sőt, néha 270-en forrasztom a kémiailag ónozott panelokat. Sőt, én inkább azt tapasztaltam hogy a túl nagy hő kimondottan nem jó a TN-160nak, mert elpárolog a forrasztás környékéről.
Szerintem nincs elhasználódva, mert 4L vízben van feloldva majdnem 1,5Kg vas-klorid.
Nem csinálok gyakran nyákokat, eddig csak vagy 10 db-t csináltam vele... Szerintem az is lehet, hogy azért mert fotónyákot használok. Bár ennek nincs sok köze hozzá. Legutóbb nem is figyeltem rája, betettem és állt vagy 2 órát benne, mert más dolgom volt. Nézem meg, rajta az egész.No mondom mi a pi... Meglötyögtettem vagy 2x benne, lejött minden rögtön.
Szia!
Még egy jó tanács: Ha rajzolod a panelt,és esztétikusra is akarod,mindenképpen használj vonalzót,mégpedig úgy,hogy az éle,ahol a számok vannak, ne tudjon hozzáérni a panelhez,mert ha új a filctoll ,akkor kicsi tinta kerülhet a vonalzó alá,és mikor elveszed,elkeni a rajzolatot.Tehát fordítva tedd rá, hogy a számokat hátulról lásd,így lesz egy mm hely a panel és a vonalzó éle között.Mikor még csőtollal rajzoltuk a paneleket,mindig így csináltuk.Szép bordó tintával,amit azóta sem látok sehol. Üdv! Barna István
Ezt én is megtudom erősíteni. Igaz én nem rajzoltam nagyon soha nyákot kézzel. De anno négy éve a suliban műszaki rajzokat tussal kezdtük pauszra.Az volt az idegesség, amikor az utolsó húzás kenődött el.
Fém csőtollhoz nem jutottam, a műanyagot pedig megette a festék, igyhát injekcióstűkből gyártottam csőtollat.
Ma már csak "kegyeletből" vannak meg, nagyon rég nem használtam már ezeket.
Igen azt én is észrevettem hogy elpárolog, de a helyére kerül az ón. Megnézem de szerintem 270 foknál az ónom sem olvad meg. Ma úgyis csinálok paneleket rögtön le is tudom ellenőrizni.
Köszönöm a vállaszokat. Én arrol is hallottam hogy körömlakkal is lehet, mert az saválló.
Ha 270foknál az ónod sem olvad meg, akkor az nem 270 fok Igazából kalibrálni kéne a pákákat, mert különben nincs értelme hőfokokról beszélgetni...
Csak poénként mondtam, tegnap nem volt időm megnézni.
Igen, lehet körömlakkal is. Fontos, hogy ne legyen "csillámos", mert a lakkban lévő apró fémszemcsék elmaródhatnak, és ezáltal "lyukas" lehet a vezetősáv.
A viszkozitását ("folyósságát") lődd be Magadnak, attól függően, milyen felvivő eszközt használsz. (Nekem bevált anno az injekciós tű, aminek a hegyes részét finoman lereszeltem, és egy fecskendőbe felszívtam a lakkot. A fecskendő dugattyúja felől, úgy fúrtam 2-3, egyenként 1-1 mm-es átmérőjű lyukat, hogy a teljesen felhúzott dugattyú ne zárja el őket. Ezáltal folyamatosan "folyt" a lakk a tűn keresztül. Ez filléres eszköz, minden gyógyszertárban beszerezhető, könnyű elkészíteni, használni.)
Sziasztok. Én eddig fotófóliás paneleket használtam a nyákok gyártásához. Mivel sikerült hozzájutnom 1m2 üceglaminát panelhez, így átkell térnem a spreyes megoldásra.
Nem tudom mennyire jó vele dolgozni,mindenképpen ki kell próbálni. Hogy jobb, hogy inkább vaastagabb, vagy jobb azért a vékonyabb réteg. Nekem logikusnak az tűnik, hogy a vastagabb az mindenképp jobb. Ma terveztem egy panelt, avr programozót. Fóliára nyomtattam, 2 rétegben. 5 percig állt a napon. Előhívás után láttam, hogy az apró, vékony forrszemek és vezetősávok is eltűntek.Talán több réteget kellene összeragasztani? A fólia elég drága volt, spórolok vele. De úgy látom 4, 5 réteg kellesz a tuti sikerért. Próbáltam pausszal is, befújava transparent 21-el, de nem volt az sem túl sikeres. A vasalásos módszert nem próbáltam, mert nem tudok műnyomóhoz hozzájutni.
Sziasztok!
Tegnap vettem P20-as fotólakkot, előhívót is szereztem. A lakk Contact Chemie gyártmányú, nem járt le, és majdnem egyenletesen, vékonyan fújtam fel. Miután szétterült, 200°C-on 10 percig szárítottam. A lámpa egy gyógyászati kvarclámpa, nagyon erős, UV A-t is ad rendesen. Fotózás után a minta nem rajzolódott ki a lapon, ezért megpróbáltam üveglap nélkül, majd végső elkeseredésemben a fólia nélkül is megvilágítottam. Áztatom egy ideje az előhívóban, nem történik semmi. Pedig ha fólia nélkül kapott besugárzást, akkor az egésznek le kellene oldódnia. De nem, a lakkréteg teljesen sértetlen. Első körben a lámpára gyanakodom, vagy a lakk helytelen felvitelére. Valószínűleg már volt ilyen gond, de nem kívánom végiglapozni a 400 oldalt.
Szia!
Lakkal nem hiszem, hogy gond lenne, ha jól szétterült. Ha ad UV fényt a lámpa, akkor annak is jónak kéne lennie. Milyen előhívót használsz? Próbáld meg, úgy hogy 7 g NaOH-t feloldasz 1l desztillált vízben. Én így szoktam csinálni: Üdv.: mate_xBővebben: Link
Szia!
Nem túl tömény az előhívószer?
Nem rajzolódik ki a p20-nál a rajzolat, csak sárgásan látszik szórt fényben. Az orvosi lámpát felejtsd el, de szerintem erről simpit kérdezd, ő a lámpaszakértőnk.
Tedd ki a napra, láttad ludasmatyit szétvilágította. Nekem uw cree ledjeim vannak, és nyomdai maszkkal dolgozom, tegnam csináltam alkotónak 4 panelt. Nem apróztam, betoltam a panelt 5 percet kapott a fólia, olyan lila lett, hogy az előhívóban nem tudtam hibázni. sajnos a bubis maratóm még mindig kicsi, úgyhogy egyenként marattam a paneleket. A napos levilágításnak egy hátránya van, jön a tél, és este nincs nap. A cree led meg drága de csak egyszer kell megvenni.
Kipróbáltam a fúrót. Nagyon baba műanyag karika van rajta addig lehet berakni a fúróba. Fémet fúrtam, úgyhogy az oszlopos fúró lassúra volt állítva és nem volt kedvem visszaállítani, de így is sorja nélkül fúrt. Pont olyan mint amit itthon vettem 800 valahány forintért, de most néztem, hogy azóta elmentek kissé az árak:
TOP 0.80 PCB Fúró (nyák) 0.8mm TOP 0.80 PCB 1 db: 949,15 1 186,00 5 db: 861,18 1 076,00 Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |