Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   5 / 99
(#) smirdex hozzászólása Júl 18, 2010 /
 
Sziasztok!
A mellékelt adattábla szerinti 2 db ventilátor motorhoz szeretnék frekvenciaváltót építeni. A két motor fordulata azonosan lenne szabályozva, így 1 nagyobb teljesítményűre gondoltam már csak a költség hatékonyság okán is. Milyen frekiváltót javasoltok ez esetben? Van egy kis kuszaság a fejemben a feszültségek tekintetében. Mikor beszélünk 3 x 230 V-ról mikor 3x 400 ról stb....(ezt ha valaki leírni rövid ismertetőben , hálás lennék) Azzal tisztában vagyok, hogy fázis és a nulla között mindig 230v -ot , a fázisok között pedig kb 400 V-ot mérünk. Tudom azt is , hogy a ferkvencia váltót delta kapcsolásban kell bekötni a motorba.....

Köszi a segítséget!
üdv

tabla.jpg
    
(#) liderces válasza smirdex hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Hello!
Egyes országokban ha jól tudom van 3x230V. Azonkivül ha olyan frekvenciaváltót veszel ami hazai hálózatban 1x230V-ról müködik akkor az csak 3x230V-ot tud produkálni a kimenetén. A 380V-os változatok meg 3x380V-ot. Vagyis egy egyfázisu hazai hálózatra bekötött frekiváltótól ne várd el hogy 3x380V legyen a kimenetén, magasabb kimenő feszt nem tudnak előállitani csak akkorát amit beletáplálsz. ha jól tudom üdv
(#) kadarist válasza liderces hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Szia!
Jól tudod.
(#) smirdex válasza liderces hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Ez általam feltüntetett motor deltában az adtábla szerint 230 volt-ról lehet üzemeltetni ha jól értem. Akkor ehhez milyen frekiváltó kell? Az mellékelt altivar 28 pl megfelel a két motorhoz?

altivar.jpg
    
(#) kadarist válasza smirdex hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Az adattáblán nem látsz 230V-os jelzést, igaz? Ebből az következik, hogy ez a frekvenciaváltó 380 (400) V-os be és kimenettel rendelkezik. A motorod adattáblája szerint a 380V-os beállításhoz csillag-bekötés tartozik. Tehát a motort csillagba kösd, a frekiváltót pedig három fázisú (3x400V)hálózatra kapcsold.
(#) smirdex válasza kadarist hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Igen ezeket látom is értem is. De a frekiváltó nem csak deltába köthető a motorrral?
(#) smirdex válasza smirdex hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Jelenleg a motor csillagban üzemel frekiváltó nélkül.
(#) kadarist válasza smirdex hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Honnan vetted ezt a butaságot. Mindig az adott tápláláshoz kell a kötést beállítani. Ennél a motornál úgy van, hogy ha 3x380(400)V-ról szeretnéd táplálni (amit a frekiváltó felkínál neki), akkor csillagba kell kötnöd. Mutatja az adattábla!
(#) Stewe válasza smirdex hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
A fekvenciaváltó létrehozza a 3 fázisú feszültséget. Ha nem delta- hanem csillagkapcsolásban használjuk a motort, a nagyobb ellenállás (a fázistekercsek sorba kötése miatt azok vektori összege) kisebb teljesítményt, vagyis alacsonyabb nyomatékot eredményez. ártani azonban nem fog.
(#) baloghzoli1 válasza smirdex hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Szia
Azt az Altivart (OUT:7,1A )használhatod a 2 motorodhoz csak 3x400v bemenet kell neki és motorokat csillagba(380v 3,32A ) kell kötni + a motorokat külön védeni kell (hökioldó,motorvédö)
(#) baloghzoli1 válasza Stewe hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Szia
Ez egy kicsit megtévesztö
"Ha nem delta- hanem csillagkapcsolásban használjuk a motort, a nagyobb ellenállás (a fázistekercsek sorba kötése miatt azok vektori összege) kisebb teljesítményt, vagyis alacsonyabb nyomatékot eredményez"
Ezért kötjük a 230v-os hálozatra deltába hogy a nyomaték megmaradjon,ott van az adatáblán 1,5 kw 220/380 tehát mindkét feszültségröl tudja ugyanazt a teljesitményt
(#) smirdex válasza baloghzoli1 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Köszönöm mindenkinek , csak összállt már a fejemben. Nyilván hiányoznak alapok, mert iskolában nem taanultam sasjnos, de megszoktam érteni ha elmagyarázzák. Azt hittem, hogy a frekiváltót mindig deltába kell , de most már belátom a tévedésem. Arra gondoltam, hogy mivel a frekiváltó két motort táplál, meg kell oldani a védelmet (ha egy motor lenne rajta akkor nem kellene külön motorvédő azt hiszem). Változik e a motovédő (hőkioldó) tulajdonsága a frekvencia változásával? Mi a helyzet a frekvenciaváltó a bemetével? A mágneskapcsoló és a frekiváltó is javallott a hőkioldó? Szükséges e megoldani a fázis figyelést vagy az is tudja a váltó?

Köszi!
(#) smirdex válasza smirdex hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Javítás: ....mágneskapcsoló és a frekiváltó közé is javallott...
(#) Gergő81 válasza smirdex hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
A csillagba kötött motorok és a frekvenciaváltó közé csak az oda való lehetőleg rövid árnyékolt kábel kerüljön.
A frekvenciaváltók többségében van motorvédő funkció, de ez a párhuzamos bekötés miatt nem teljes értékű.
Ha ragaszkodsz a kiegészítő védelemhez, akkor a hőkapcsolók jelével vagy az inverter tiltó bemenetén, vagy a primer oldali áramkör megszakításával avatkozz be. Némelyik frekvenciaváltó-típusnál van analóg bemenet is, ahova programozás után hőmérsékletfüggő ellenállást is köthetsz.
(#) smirdex válasza Gergő81 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Kb 7 és 13 méter körüli vezeték kell a két motorhoz, az árnyékolt kábel szükségességével tisztában vagyok. A bementi szűrű nem tudom mennyire fontos....
(#) krajnyak_dani hozzászólása Júl 18, 2010 /
 
Sziasztok!
Szeretnék egy VLT2020 -as frekvenciaváltóval megvalósítani egy fordulatszámtartó motor szabályozást. A motor tengelyére ráraktam egy jeladótárcsát ami fordulatonként 16 inpulzust ad. Ezt a jelet a 29-es digitális bemenetre kötötem. De a frekvenciaváltót nem tudom deálítani rendesen.
A szabályozó PID értékeit mi alapján kell beállítani?
Most ott tartok hogy a motor elindul egy pilanatra de utána leáll majd megint elindul és ismét leáll , ha a tengelyét lefogom a frekvencia folyamatosan emelkedik a maximum frekvenciáig.
Ezt nem értem mert így működik, mivel ha a frekvenciaáltó növeli a frekenciát akor a motor nyomatékának csökkennie kell, és ezért a motor nem tudja követni a terhelés változást. Nem igezán tudom hogyan kellene megvalósítania frekvenciaváltónak a fordulatszámtartást .

A frekvenciaváltón beálítottam azokat a paramétereket amiket szerintem be kell, de ezekben sem vagyok biztos.
Van a frekenciaváltóban pár paraméter amit nem nagyon értek, pl : 119 FF Factor ; 120 Control Range
125 Feedback Factor ; és a 405 Terminal 29 Jog Pulse Input -ban a 100Hz a 1kHz vagy a 10kHz-et kell-e beállítani, most a 100Hz-en van.
Remélem tud valalki segíteni, elmagyarázmi miket kell és hogyan beállítani ahoz, hogy működjöm egy viszacsatolt hajtás.
Köszönöm
(#) krajnyak_dani válasza krajnyak_dani hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Inkább feltöltöm ide az adatlapot, az a biztos.

VLT2020.pdf
    
(#) mpisti válasza krajnyak_dani hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Szia!
Bár a Danfoss frekiváltók lelkivilágát nem igazán ismerem, de eddig ahány frekiváltóhoz forgójeladót tettem, mindegyik kétfázisú volt,azaz A és B fázist figyelt, ebből tudta a frekiváltó,hogy a forgásirány helyes-e. Ez a frekiváltó egy elég régi darab, nem tudom direktben tud-e kezelni impulzusjelet. De próbálkozni azért szabad. Az impulzus frekvenciát állítsd 100Hz-ről 1kHz-re,mert 3000-es fordulatszámon már 800Hz lesz a bemeneted jelfrekvenciája, és nem biztos hogy a 100Hz-es beállítás megfelel.
Zárthurkú szabályozást a te esetedben szerintemcsak egy f/I konverter segítségével tudsz megvalósítani,úgy hogy a frekiváltó 60-as analóg bemenetére csatolod az árammá konvertált frekvencia jelet, és ezt hasonlítod össze az 53-as analóg bemenetre adott 0-10V poti jelével. A zárthurkú szabályozás paramétereit a 100-125 paraméterkészlettel kell beállítanod,de a beállítások célspecifikusak, azaz a beállított értékek csak egy-egy adott feladatra teszik alkalmassá a berendezést.
Tehát nincs univerzálisan alkalmazható paraméter értékkészlet. Szerintem hívd fel a Danfoss Magyarországi képviseletét, biztosan segíteni fognak.
(#) krajnyak_dani válasza mpisti hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
Köszi a választ
A gond csak az hogy a frekvenciaváltó 60as bemenete nem működik ezért az alapjelet a 4-20mA-es módban adom neki a 53-as bemeneten.
Már odáig eljutottam, hogy a szabályzásfélét megvalósít a rendszer , csak túl lassú, késleltetve reagál , amikor már lehet hogy nincs is terhelés a tengelyen és ilyenkor túlpörög, vagy a terhelés megjelenése után lassan reagál és a fordulat leesik.
Próbáltam növelni a P tagot és csökkenteni az I-t, de ilyenkor begerjedt.
Azt nem tudnád megmondani a Control Range pontosan mit jelent?
Köszi
(#) kadarist válasza krajnyak_dani hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
Szia!
A control range szabályozási tartományt jelent.
(#) mpisti válasza krajnyak_dani hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
A választ Kadarist megadta. Megfelelő szintű angol nyelvtudás nélkül nehéz dolgod lesz. Én megpróbálnám a Danfoss képviseletet, lehet hogy van hozzá magyar nyelvű programozási utasítás nekik. Az újabb típusokhoz biztosan van, nem kizárt hogy a régebbiekhez is van valami.
(#) droidd hozzászólása Aug 3, 2010 /
 
Sziasztok!
A segítségteket szertném kérni , ugyan is van egy Omron V7 frekiváltóm . A frekvenciaváltó alapjel kiválasztása távvezérelt üzemmódban van . Analóg bemenet 0 - 20 mA . A külső potencióméter értéke 2,2k
ohm ,mivel a kezelési útmutató szerint a minimális érték 2 k ohm lehet . Viszont a szabályzás már a poti felénél 100%. Úgy tűnik 1 K potival pont jó lenne .
(#) parrre hozzászólása Aug 30, 2010 /
 
Sziasztok.
Nekem egy Allen Bradley Powerflex 4 típusú frekiváltóval akadt problémám. Bekapcsolás után F013-as hibakódot mond, ami a leírás szerint földelési hiba. Bekötés a rajz szerint történt, 1 fázisú bemenet ( fázis, nulla, föld ), 3 fázisú kimenet ( 3 fázis, föld ) . A frekiváltón elvileg van egy jumper, amit akkor kell levenni, ha "földeletlen rendszerben" haszáljuk a gépet (bocs, angol doksi ). Namost nálam ez a jumper hiányzik. (így vettem) Okozhat ez ilyen hibát ? Illetve aki ismeri a gépet kérem adjon tippet. Köszi.
(#) baloghzoli1 válasza droidd hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Szia
Én 10K potival épitem be öket de soha nem volt velük gond
(#) kadarist válasza parrre hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Szia!
A jumper tüskéi is hiányoznak, vagy csak az átkötő?
(#) droidd hozzászólása Aug 30, 2010 /
 
Sziasztok
Az előzőkben volt egy kédésem a poti értékével kapcsolatban.
Időköyben sikerült megoldani !
1K ellenállást sorba kötöttem 1 K potival .
Így a szabályzás tökéletes ,0 - 100% - ig lineális .
Ráadásul 2 drb egyforma (Omron V7 )frekiváltót építettem be , és mindkettőnél így lett jó .
(#) baloghzoli1 válasza droidd hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Az a bemenet alapból feszültség bemenet ha potival használod nem kell árambemenetre állitanod
(#) parrre válasza kadarist hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Csak az átkötő és a csavar hiányzik ( nem tüskés megoldás, hanem egy lapított u alakú lemez, amit egy csavar tart a helyén)
(#) droidd hozzászólása Szept 1, 2010 /
 
Kínálnak jutányos áron egy Omron 5,5 KW os frekiváltót , de a motrom csak 1,5 KW os . Feltételezem ,hogy a menübe kisebb teljesítményre át lehet állítani .
(#) BD249 hozzászólása Szept 1, 2010 /
 
Sziasztok!
kaptam egy VACON frekiváltóm aminek hiányzik a vezérlő (kijelző) egysége.
Vajon tudom az nélkül üzemeltetni?
Tipusa:7.5CXS4AC1AP

www.vacon.de/File.aspx?id=457092&ext=pdf&routing...webid...
Következő: »»   5 / 99
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem