Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 62
(#) szabopeteke válasza kara hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
bocsi téves címzés, mellé kattintottam,mert szarakodik, ugrál az egerem, és nem sikerül módosítani, hogy kinek írok...PUMPÁNAK üzenem a következőt:Nem tudok privát üzenetet küldeni, mert mikor rákattintok, akkor az az ablak, amelyben írnám az üzenetet kicsi lesz, és nem lehet nagyítani, se csúszka nincs benne, hogy "lecsorogjak", Így nincs küldés gombom se, csak akkor, ha fórumba írok. Csak olvasni tudom amit privátba írsz, de nem tudok válaszolni rá.Meg tudom írni a válasz üzenetet, de nincs "küldés" gombom a privát üzenet írásakor, így nem tudom elküldeni. Írd meg a Skype címedet, meg egy pár szót, hogy tudjam ki vagy, és felveszlek, aztán megbeszélhetjük az adatokat. Azt hiszem van adat MA 90-LB-4N 1100w-os motorról
(#) kara válasza pumpa hozzászólására (») Jan 16, 2010 /
 
szia!

-Ez a motor nem szeret elindulni,hosszú hossszabbító,
vagy kevés hálózati feszültség esetén.
-Az áram relé rángat, ha a feszültség beesik 200V ra!
-Ezért döntöttem a feszültség relés indítás mellett
-A fesz relé tekercsei a motor segédfázisaával van párhuzamba
kötve,
-motor felpörög,a segéd tekercsen kialakul
a megfelelő fesz, a relé elbontja a 100Uf-ot .

-A 16Uf-os kondit én szerkesztettem rá.

-megmértem a motor tekercsek ellenálás arányát,
kb:5 ohm az 1,5 ohm -hoz
-így lett a 16uf-os üzemi kondi,ármmérés
alapján kiválasztva. KB
-segédtekercsen 2,2A folyik
-így a motor kb-2,5A-rel kevesebbet fogyaszt.
-Túl sok áramot nem merek a segédfázison átengedni,
mert ez indítókondis motor.
-egész 25µF ig fel lehet menni, de nem szedtem szét
a motort még, és nem mértem huzalátmérőket.
-Én rakok fel hozzá motorvédőt is.

-1:3-as áttételnél, bepörgeti a 2-hengeres kb 500cm3
kompresszort 8-bár nyomásnál.

-Egyéb elérhetőséget esetleg küld el mailban.
(#) pumpa válasza kara hozzászólására (») Jan 16, 2010 /
 
Szia!
Köszönöm a korrekt választ, a rajz segítségével, megértettem ezt a feszültség rellés indítást.
Egyébként megkaptam a tekercsadatokat Péter fórumtárstól, íme: Ff: huzal átmérő 2x,8-as, 4db 3lábas tekercs, Sf: huzal átmérő 0,75 két lábas 40-20 menet.
Az elérhetőségemet megírom mailba.
Üdv:pumpa
(#) szabopeteke válasza kara hozzászólására (») Jan 16, 2010 /
 
Nem hittem volna hogy van még, ahol ennyire rozoga az elektromos hálózat...Egy 1100w-os motor indításakor leesik a feszkó 200 voltra, vagy az alá? Ez tök szar. Így értem, miért kellett módosítani az áramrelés módit. Nekem ítthon 2,2 kw-os 220 voltos áramrelés motor még üresen elindul, és az okoz olyasmi jelenséget, amit leírtál, de nekem nem rángat a relé, ha egyszer meghúz, akkor nem enged el, amíg nem pörög fel a motor, még akkor sem, ha 200 voltig esik vissza a feszkó. Multkor torroidra kötöttem, és kimértem, hogy 180 volt körül jelentkezik nálam az, hogy rángat az áram-relé
(#) szabopeteke válasza kara hozzászólására (») Jan 16, 2010 /
 
Sok helyen kihagyják az áramrelét ha tönkremegy, a főfázisra direktbe kapcsolják a 220 voltot, és egy nyomógombbal zárják a kondenzátor áramkörét. Csak oda kell figyelni, hogy indításkor, vagy ha túlterhelés, vagy bármely okból kecsökken a fordulatszám, és szüség van a segédfázisra, akkor azonnal nyomni kell a gombot, amíg nem pörög fel a motor, de nem kell tovább. Tehát értelemszerűen úgy kell indítani, hogy bekapcsoláskor nyomni kell a gombot, amíg fel nem pörög. Nekünk így megy a fürészgép 78 óta. Csak észnél kell lenni, és ha le akar fulladni, egyből nyomni kell amíg fel nem pörög. Én úgy látom, hogy 750w fölött az áramrelék nem bírják sokáig, és ha tönkremegy akkor leéghet a motor.Volt egy-két éve egy átemelő szivattú, aminél nem tehettem nyomógombot, mert vizszintkapcsoló kapcsolta, mikor kell mennie a motornak. Ott azt csináltam, hogy az áram-relével egy mágneskapcsolót kapcsoltam,és a mágneskapcsoló kapcsolta a segédfázist. Eddig még működik.De elismerem, hogy 180 volt alatt biztos, hogy csak rángatna a relé, és ezért a mágneskapcsoló is... Amilyen erővel meghúz... olyan lenne a hangja, mint a géppuska, ha nem kapna megfelelő tápfeszt, és nem bírná a hálózat azt a terhelést.De honnan tudsz te össze szedni ide alkalmas feszültség-relét? Én régebben utána érdeklődtem, minden boltba azt mondták, hogy nem is hallottak ilyenről. Még úgy sült ki, hogy hülye vagyok, zöldségeket beszélek... Mivel csak tanultam róla, és nem találkoztam vele élőben, így nem tudok konkrét típust sem,csak azt, hogy mik voltak a követelmények. Légyszives agj meg valami forrást feszültsérelé kapcsán, ha nem probléma.
(#) szabopeteke válasza kara hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
Bocsi az előző (#607435) hsz -om máshova akartam, másik fórumra, másik motorhoz. ez megint téves cimzés. Altatóval favágás után tök béna vagyok, úgy veszem észre
(#) kara válasza kara hozzászólására (») Jan 17, 2010 1 /
 
Szia Pumpa
-Köszönöm a tekercsadatokat.
-Nem is fogom jobban nyüstölni a motort,
nagyobb üzemi kondival.


szia: szabopeteke

-Barátommal történt: áthívta a szomszéd fát vágni.
-Előkerült a ,,narancssárga'' hosszabbítónak csúfolt förmedvény,/más nem volt/, Barátom fűrészgépe nem pörgött fel, csak ha csavarhúzóval megbökte a relét.
-ez ugyan az mint a nyomógomb.

-Nagyon utáljuk mikor munka azzal telik, hogy bontogatom a kapocslécet, hogy bökdössem azt a
hulladék áram relét. ráadásul minél magyobb a terhelés indításnál,és minél jobban besesik a fesz,
annál kisebb erővel, húz a relé.
-rendes hálózati feszültségnél,nagy terhelésnél
is produkálja az áram relé a szikrázós szaggatós
indítást. több relével teszteltük, igen erősen példány függő,+rugóerő+stb.

-Barátom kérése: Működjön!
- fesz relével, működik!!
-Mivel a fesz relé alapból meg van húzva stabilabb, gyorsabb, az indítás.
-Kapott a motor védelmet!
-5 másodperc alatt lebont a védelem, ha a relé nem enged el, vagy a motor nem tud felpörögni.

-Minden üzemmódban tesztelve! Fizikálisan lefogtuk a motort indulásnál, rendes kapocsvillany estén,+ 30m
sárga hosszabbítoval is teszteltük.

(#) szabopeteke válasza kara hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
Értem én, ismerős a narancssárga hosszabító Én áramfejlesztővel próbáltam elindítani 220v-os áramrelés motorral működő pantográf rendszerű marógépet, az csinált olyat, hogy csak rángatott a relé. Csúnya volt.Azt hittem ott kapok szívrohamot, mikor a mágneskapcsoló elkezdett géppuskahangot adni. A kérdésem viszont továbbra is érvényes: hol lehet feszültségrelét összeszedni.
(#) kara válasza szabopeteke hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Szia !

-Feszültség relét hűtéstechnikai boltokban,tudsz vásárolni.
-
Én az RVA-3G-3C-ét használom.
-Van GE megfelelője is, 3ARR A GE-nek nincs ekkora érintkezőpogácsája.
(#) szabopeteke válasza kara hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Köszönöm szépen az infót
(#) karistokodas hozzászólása Jan 29, 2010 /
 
üdv mindenkinek.egy kis kérésem volna.meg tudná nekem valaki mondani hogy kössem be ezt a villanymotort.220v ra,egyáltalán lehet e.aztszem imi gyártmány.ha igaz 380ra volt bekötve ez látszik a rajzon,bár úgy nem próbáltam.órás-műszerészeszterga motorja. köszönöm z
(#) VIM válasza karistokodas hozzászólására (») Jan 29, 2010 /
 
Szia!
Kösd be így, biztosan menni fog. A kondi 10-16mikro legyen.
VIM

mot 2.JPG
    
(#) karistokodas válasza VIM hozzászólására (») Jan 29, 2010 /
 
NAGYON-NAGYON köszönöm!
(#) szabopeteke válasza VIM hozzászólására (») Jan 29, 2010 /
 
A bekötéssel egyet értek. De van egy kérdésem: mi alapján, hogyan állapítottad meg a kondi értékét? Talán tekercseltél ilyen motort, és emlékszel rá, esetleg kiszámoltad tekercselési adatok alapján, vagy tapasztalat, rutin meg az évek? Nekem van egy táblázatom, amelyben IMI-motorokra alapozva meg van adva a kondi értéke attól függően, hogy hány wattos a motor, illetve hogy 2 vagy 4 pólusú, meg külön van szedve az indító, illetve az üzemi kondis verzió. Az értékek csak tájékoztató, irányadó jellegűek. Ha tudod, hogyan lehet kiszámolni, érdekelne a dolog.Én más motorokra is szeretném használni, amelyeket gyárilag nem készítenek 220v-os változatban. Régebben volt egy EVIG VZP21/6-os, át kellett tekercselni 2 pólusúra, és 220v-ról akarták használni. Ilyen, és ehhez hasonló szituációk alkalmával jól jönne az ide tartozó matek, meg fizika. Ha tudsz segíteni, akkor légyszives.
(#) VIM válasza szabopeteke hozzászólására (») Jan 30, 2010 /
 
Kerestem egy képletet, ami ugyan csak közelítő értéket ad a "precíz" megoldáshoz. Nekem is táblázat ad segítséget csak tudni kell, honnan milyen értéket kell leolvasnom ahhoz, hogy másnak is használható legyen a motorja. Ez az érték is hozzávetőleges. "Ököl szabály": 8-10mF 100W-ként starter üzemmódnak, 5-8mF 100W-ként állandó üzemmódnak. A tesztet, persze mérésnek kellene alávetni, hogy megnyugtató áramértékek legyenek s ne melegedjen a motor. Ezeket a méréseket csak a pótlólagos megoldásoknál ajánlatos elvégezni.
VIM
(#) szabopeteke válasza VIM hozzászólására (») Jan 30, 2010 /
 
Köszönöm az infót. De igazából olyan módszert kerestem, ahol pontosan meg lehet határozni az értékét a kondinak. Most én is úgy csinálom, hogy elindítom a motort a táblázatban levő értékű kondival, és mérek áramfelvételt. Ez alapján eldöntöm, hogy jó-e a kondi, vagy más érték kell. Valamikor szedtem össze próbának sok félét, és ha úgy ítélem, hogy nem jók az eredmények, akkor kicsit eltérek a táblázat értékeitől, és persze ismét mérek áramot. Csak érdekel, hogy a tekercselési adatok ismeretében hogyan lehet pontosan kiszámolni. De azért köszi szépen az infót.
(#) szabopeteke hozzászólása Feb 5, 2010 /
 
Hoztak egy mosógép-motort,ami kalickás forgórészű, két tekercselés van benne: az egyik a lassú fordulatra, a másik a gyors (centrifuga) fordulatra.Egy régi osztálytársamon keresztül került hozzám. A jelenség: gyenge, és alapesetben el sem indul, ha megforgatjuk, akkor lassan forog, az áramfelvétele a csillagos eget súrolja. Első reakcióm az volt, hogy zárlatos. De azt mondta az ismerősöm, hogy azért nézzem meg, mert nem mindig viselkedik úgy mint egy zárlatos motor. Lehet, hogy a forgórész-rudazat szakadt meg, és azért gyenge, meg azért nem akar felpörögni. Hozták a motort. A tekercselésen semmi melegedés nem látszik. Tényleg nem akar elindulni, és tényleg csak lassan pörög, ha valamerre megforgatjuk, bármelyik irányba akarjuk forgatni, arra forog.A jelenség minden helyzetben fenn áll. Megpróbáltam, hogy egy madzagot tekertem a tengelyre, berántottam, és úgy kapcsoltam rá áramot. Egy pillanat alatt felpörgött, leesett az áramfelvétele 2.5 A-ra, de erő nem volt benne, két újjal le tudtam fogni a tengelyét centrifuga- módban. Megpróbáltam, hogy álló helyzetben rákapcsoltam áramot (torroidon keresztül, hogy ne égessem le), és kézzel megforgattam. Lassan elkezdett forogni, amerre forgattam, éppen arra...Normál esetben a motor mindig egy irányba akar forogni, sokszor még ha zárlatos is, akkor sem lehet ellentétes irányban forgatni. Hagytam, hadd forogjon(kb.50 volton vett fel 3.5 A-t), és levettem a kondit. Egyből felpörgött, és erő is volt benne jócskán. Erre az a gondolatom jött, biztos a kondi zárlatos. De ugyanezt csinálja a gyári kondival is, meg amivel az ismerősöm próbálta, sőt még az én kondimmal is. Az én kondimmal másik mosógép-motor gyönyörűen indul.Ilyen jelenséggel még nem találkoztam... Tekercselés? Ha a forgórész- kalickában van szakadás, akkor lehet olyan helyzet, amikor nem indul, meg gyengébb is, meg nagyobb is az áramfelvétel, de úgy tudom, azt nem befolyásolja egy állandó üzemű kondis motornál, hogy leveszem-e a kondit. Ha a forgórész kalicka szakadt, akkor nem fog csak azért felpörögni, mert leveszem a kondit...Ha meg zárlatos a tekercselés, akkor meg miért van az, hogy a kondi mágnesesen"befékezi", ellen dolgozik?( amúgy gyári tekercselés, néhány éven át gond nélkül használták, biztos, hogy nincs kötéshiba, vagy adat hiba a tekercselésben.) A mosó résznél is ugyanez a jelenség. Ha valaki találkozott ilyennel, az írja le álláspontját, legyen szíves... hiszen, ha a forgórész szakadt, akkor nem érdemes megtekercselni...szeretnék biztos lenni a dolgomban...
(#) ropi01 hozzászólása Ápr 27, 2010 /
 
Van egy OZM90L tipusú motorom. Az adat tábláján csak a 220V-os feszültség szerpel. Üzemeltethető ez a motor 3 fázisról?
(#) VIM válasza ropi01 hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Szia!
Az O-s az egyfázisú, a H-s pedig háromfázisú. A Tiéd NEM alkalmas a 3f-ú feszültségre.
(#) tatabike válasza ropi01 hozzászólására (») Ápr 27, 2010 / 1
 
Ahol van 3 fázis, ott általában 1 is akad...
(#) ropi01 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 28, 2010 /
 
Köszi, egy próbát megért...

tatabike:
(#) bronyo hozzászólása Máj 18, 2010 /
 
Sziasztok!220V/750W villanymotorra milyen értékű üzemi kondenzátor kell amivel könnyen elindul és nem is fogja?Válaszokat előre is köszi...!Sziasztok!
(#) ledacs hozzászólása Szept 12, 2010 /
 
Sziasztok!
Érdeklődnék nem -e tud segíteni valaki!
Leégett sikresen a szenyvízszivattyúm:380v 1,5kw IMI motorral.
Mennyi lehet a tekercselése?
A tengelye elejét is megrágta a szennyvíz,de az még elmegy egy-két évet,
Köszönöm előre is a válaszotokat!
(#) szabopeteke válasza ropi01 hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
a te motorod NEM alkalmas közvetlen 380 voltról való használatra. a főfázis-tekercselés 220 voltra van méretezve...bár konkrétan ezzel a típussal nem találkoztam, de IMI-motort tekercseltem sok félét...Hány wattos a tiéd? ha bírják a biztosítékok meg a vezetékek, akkor meg tudod oldani, hogy egy fázist használsz a háromból, meg egy null-vezetőt, és máris van 220voltod a motorhoz...csak így fejből nem tudom hogy ez bifilárisan van tekercselve, és nem kell rá kondi, vagy "hagyományos" a tekercselése, és kell rá kondi..meg van-e rajta, vagy pótolni kell...csak hát...a három fázisú motornak ugyanakkora teljesítmény esetén jóval kissebb a fogyasztása is...meg az indítási áramfelvétele is...meg a három fázisúnak általában nagyobb a nyomatéka ugyanakkora teljesítmény esetén...szerintem
(#) ledacs válasza szabopeteke hozzászólására (») Szept 14, 2010 /
 
Heló!
Ez 380-al üzemel nincs és nem is volt rajta kondi.
kétlépcsős bajai szivattyúval volt összeépítve gyárilag.
Csak a fater nem takarta le és beszivárgott a víz a dobozba,nem kell mondanom hogy leégett.
mindenképp 380 akarom működtetni!
a tipusa:792r803.
De nem 100% mert meg van kopva a tábla!
(#) szabopeteke válasza ledacs hozzászólására (») Szept 14, 2010 /
 
A gyári tekercselési adatlapja nincs meg, de már tekercseltem ilyet...Infóként írom, hátha valakinek az adat nincs meg,de most eléggé szét vagyok csúszva egészségileg, meg fel is gyűllt a meló...nem tudom, hogy oldom meg az eddigit is...nem akarom bevállalni, részben a fent írtak kapcsán, részben meg mert ha a szimmering-felületet is meg kell javítani, akkor belép egy olyan művelet, amit személy szerint én nem tudok megoldani. Apám csinált ilyet, de most ő is szarul van... gerinc-műtét...amúgy a teljesség kedvéért:: A típusa: HZ792 R803 3*380Volt Y kapcsolásban, normál soros kötések vannak benne. 3,3A áramfelvétel, 1500Watt 2850/p fordulat. Az állórész-vasmag hossza 100mm, belső átmérője 67mm, 24 hornyos. A menetszám nálam 50 menet/horony. Két szálas tekercselés: 0,53mm+0,56mm átmérőjű huzallal. 6 db 2 lábas tekercs van benne. A tekercs mérettel figyelni kell, mert a pajzson átmenő csavaroknak el kell férniük....ennyi van felírva nekem...építkezés közbe égett le az emberkének, állítólag tekercselés után nem volt a motorral gond. Nekem úgy dereng, hogy a csillagpont a tekercselésben volt elkötve, így csak 3 kivezetés volt kihozva a kapocslécre...de az, hogy a tekercselésben van elkötve, vagy a kapocslécen, az nincs felírva...csak úgy dereng...de ez részletkérdés...meg úgy is látszik, mikor ránéz az ember a kapocslécre, hogy hány kivezetés jön a motorból...működni így is, úgy is fog 380 voltról, csak ha a tekercselésben van a csillagpont, akkor villanyszerelő nem tudja átkötni 220voltra ha szükséges lenne későbbiekben...na lépek...lehet ledöglök, mert nem bírom emelni a kezeimet...pedig ma jönnének egy motorért, amivel még sehol se vagyok...meg azt hiszem elég messze vagyunk egymástól...
(#) ledacs hozzászólása Szept 15, 2010 /
 
Köszi a választ,és jobbulást neked!
Üdv Joci!
(#) dobo válasza szabopeteke hozzászólására (») Szept 15, 2010 /
 
Nekem is van egy pont ilyen motorom és meg is tekercseltem.
De az elkötésnél valami nem jól sikerült mert aszimetrikus az áramfelvétel a különböző fázisokban.
2.9-2.9-1.8 Ampert mértem üresjárásban.
Ellenállásuk megegyezik.
A hangja jó és a fordulat is megvan rendben.
Először csinálok ilyet mert a faterom régen maszekolt ithol tekercseléssel de már nem emlékszik az elkötésre.
Tudnál ebben segíteni?
Ja és a tekercsek 0.8-as huzallal vannak tekerve apám azt mondta jó lesz 51 menet/horony.
(#) szabopeteke válasza dobo hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
A motorba semmi különleges nincs, számomra hagyományos a HZ792 R803 típus....a 0,80-as huzal keresztmetszete: 0,5027 mm2. A 0,56-os huzalé: 0,2463 mm2...körülbelül akkor egyezne a két adat, ha mindkét szál 0,56-os lenne...(akkor csak annyi a különbség, hogy a 0,80-as huzal át lett számolva két szál vékonyabbra)nekem ez teketcselt adat volt, lehet, hogy az előző tekercselés nem volt annyira pontos, de gyakorlatilag működik a motor...ezek szerint az a 3 század miliméter átmérő-különbség 0,56-os huzalnál még nem annyira számottevő. Ha belefér az az egy menet többlet a hornyokba, akkor célszerű 51 menet, ha biztos vagy benne, mert ugyebár ezt a motort 380 voltra méretezték, de az óta az áramszolgáltató a 380-at feltornázta 400 voltra...akad ahol415 is van...de ezzel nem szoktak foglalkozni, csak említem...csak egy gondolat, hogy adott vasmag esetén a menetszám és a feszültség között arányosság van...visszatérek a lényeghez: ha biztosak vagytok az 51 menetbe, akkor azt tegyétek bele, de javaslom, hogy inkább két szálasan tekercseljétek, mert fizikailag könnyebb, de ugyanazt tudja...legalábbis ha tekercselitek...Az üresjárati áram 1,5 Amper körül van minden fázison, ez nálam is így volt, és annyira is számítottam. A 3,3 Amper az adattáblán a még megengedhető legnagyobb terhelésre vonatkozó áramfelvétel fázisonként. A motorodban biztos hogy van kötéshiba, normál esetben 2 darab 2 lábas tekercs jut fázisonként egész hornyos berakás esetén. A tiedbe van olyan fázis, amire csak egy tekercs jut. Ahány ház annyi szokás. Látatlanban nem tudom, hogy a ti motorotok egész hornyosan, vagy fél hornyosan van berakva. az enyém egész hornyosan volt, és én is úgy szoktam. Máshogy vannak a kötések fél hornyos berakás esetén, és megint máshogy egész hornyos berakás esetén. A leg egyszerűbb egész hornyos berakással, akkor van a motorban 6 darab 2 lábas tekercs. Én így csináltam, és előzőleg is így volt amit csináltam. Ebben az esetben értelem szerűen lesz 6 kezdő szál, és 6 végző szál.(ha dupla szálasan csinálod, akkor nyilván minden tekercsnek kettő lesz kezdő is és végző is, és a kettő együtt bírja a terhelést majd...nem bonyolult csak nem sikerül egyszerűen leírnom) A szembe levő végző szálakat szoktam összekötni 3 fázisú 2 pólusú egész hornyos tekercselés esetében...Tehát ez úgy jön ki, hogy első tekercs végzője 4. tekercs végzőjével, aztán a második végzője az 5.végzőjével ,aztán a harmadik tekercs végzője a 6. tekercs végzőjével. Ha ez megvan, akkor van 3 soros kötésünk, ami egymástól független ekkor még, de egyforma ellenállás értékük van, szimmetrikusak. Maradt 6 tekercshez tartozó kezdő. Minden második lesz a csillagpont, ez így három szálat érint ha egy szál 0,80-as huzallal csinálod.(ha két szál 0,56-ossal akkor tekercsenként nyilván kettő szál, tehát az utóbbi esetben 6 szálat kell összekötni a csillagpontnál).Ha kivezeted a motorból, és a kapocslécnél kötöd el a csillagpontot, akkor három kivezetés lesz nyilván, mert 3 fázisú a tekercselés, minden második tekercset érint, azaz 3 tekercs kezdői. A fennmaradó három tekercshez tartozó kezdő szálakat viszont mindenképp ki kell vezetni a kapocslécre, hiszen azokon kapja majd az áramot a tekercselés.Tehát ha minden második tekercs kezdője csillagpont lesz, akkor az első, a harmadik és az ötödik tekercs kezdője lesz kivezetve kapocslécre: U1, V1, W1-ként, ahol meg fogják kapni beüzemeléskor a három fázist: R, S, T...és kész....2850/p fordulatszám...fél hornyos berakásnál 12 darab tekercs lesz...de most "elfogyott a lendület"...majd akkor írom le, ha lényeges, mert nem megy a saját melóm...Kötéshibásan ne használd a motort, mert le fog égni, és oda lesz a tekercselő-munka, lehet újra tekercselni...bár ha sokat kinoztad, akkor nem kizárt, hogy már abban a stádiumban van, de ez látatlanban nem tudom megállapítani...legegyszerűbb, ha kijavítod a kötés-hibát és ráindítasz, mérsz mind a három fázison áramfelvételt. Üresjáratban 1.5 Amper körül kell lennie...egy-két tized eltérés belefér, mert az áramszolgáltató sem pontosan szimmetrikus...legalábbis erre felé tavajig a 400 volt fázisonként: 406, 416, 421 Volt volt, és ez napszakra lebonthatóan változott...aztán mikor pár embernek tönkrement a számítógépe, meg kinek mije, és mentek a reklamációk, akkor valamit alakítottak rajta.(Ugyebár bármely fázis, és a nullvezető között van 230 volt, amit a háztartásokban használnak) A fenébe...a Windowsom ismét össze akar omlani...
(#) dobo válasza szabopeteke hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
Oké köszi a részletes leírást.
Nekem minden horonyban van tekercs éa egy fázishoz 4 tekercs tartozik ami úgy volt letekerve a sablonra hogy a két koncentrikus tekercs nem volt elvágva így kevesebb a vég.
De csak 2-2 tekercs van egyben letekerve így össze kell őket kötni egy helyen de van 4 végem.
Áh mindjárt rajzolom!
Következő: »»   2 / 62
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem