Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Hello!
Kicsit módosítottam a kapcsolást, mert rájöttem, célszerűbb a leállítást a DT bemeneten kezdeményezni. És az Shunt-erősítő erősítését és szabályozás módját is megváltoztattam. (Persze az említett 100A-es Shunt-höz még nem jó, de az áram, gondolom még hígfolyós.) üdv! proli007
Sziasztok.
Tudna nekem ajánlani valaki egy egyszerűbb NiCd kis teljesítményű kb:50mA töltőáramú de automata töltőt 7.2V-os akksira? Igazából az automatizálás(túltöltés elleni védelem) lenne a lényeg a töltést azt megoldanám LM317-el is.
Nagyon köszi Zolibá.Pont erre gondoltam.
Sziasztok
Van egy HILTI aku töltő. A töltőn van egy power led, alatta a töltés jelző és egy hőfoknak egy led. Az a gondom vele, hogy mikor bekapcsolom a power led kigyúl és a töltés jelző led nem kezd el villog. Egy pár másodperc múlva a power led villog rajta, de töltés az nincs. Előre is köszönöm a segítséget.
Hi, Mesterek
Nekem elektromos kerékpárhoz kellene valamilyen 24v automata töltő kapcsolása. Ha van valami ötlet annak nagyon örülnék. Ugyanis a bolti/gyári töltök aranyárban vannak. Segítséget előre is köszönöm.
Sziasztok.
Végigolvastam a fórumot, és sikerült teljesen elbizonytalanodnom. Van egy Bosh Silver 7c 12v 74Ah aksim ami kezd teljesen lemerülni, ugyanis kb 2 hónapja nem használom a kocsit. Szeretnék egy töltöt építeni de fogalmam sincs melyik kapcsolást válasszam. Egy másik kárdés. Találtam a fiókaljban egy 19V 13A trafót, ezt fel tudom használni hozzá?
Hi,
A trafó tuti jó lesz, jó nagy fiók lehet hogy ekkora trafó elbújik az aljában Én most jelenleg ezt építgettem (1-2 hónapja). A nyáktervet átterveztem azaz a teljesítmény ellenállásokat kivezettem a panelról meg kisebb is lett az eredetihez képest. Nem biztos hogy 100-as a lay, de bízok benne. Már kimaradtam Sikerült szert tennem egy igazi orosz 10a-es tirisztorra is. Már csak pár homokdomb és kész is.
Jól értem ez egy Bosch 74Ah/12V akku, amit régen töltöttél.
Nos a töltésről annyit,bár valószínű rá is van írva,kapacitásának C-jének 20-30%-val töltheted,a töltési végfeszültség 14,4-14,8V. cicle use. Ez 74Ah akku esetén 21-22A/max. kezdeti töltőáramot jelent lemerült aksi esetében,kb./10,4-10,8V/. A töltési idő 20-22A-rel számolva,74:20=3,7h,x1,4=5,6óra A töltési időt azért nem lehet pontosan meghatározni, mert az akku töltési folyamat során, a felvett áram,átfolyó áram erőssége csökken, azzal arányosan amilyen gyorsan töltődik fel. Tehát ha régi gyengébb akkud van, az pár óra alatt fel tud töltődni, de ha egy erős bika,karbantartott akkor annak több idő kell, mivel több áramot vesz fel/tárol el. A 19V-os trafó sok lesz, le kell tekerni belőle 14,5V~ra. Jó lehet a leadott áram,mint írtad 13A,van megadva,tehát csak ennyi marad, továbbiakban is. Ebben az esetben, a töltési idő 7,5-8óra lesz.
És arra van tipped hogy meilyk kapcsilást tudja ezekket a feltételeket? A töltési idő annyira nem lényeges, inkább kíméletes legyen az aksival.
Szia nincs meg a kapcsolási rajzod valami más formátumban?
Nos az áteresztő tranzisztoros megoldás nem nyerő, ekkora áramnál túl nagy a disszipáció, nagy hűtőborda kellene.
A trafót mindenképp vidd el valami szakihoz, aki letekerné 14,5V-ra, ezután már csak 30A/100V,graetz kocka kell, némi hűtéssel, 2db.vastag vezeték,min.3mm.csipesszel a végén, amivel az akku sarukra csatlakozol, valamint 2,5A,bizti a primerbe.
Hi, nem tudom mire gondoltál, de átraktam neked a doksiját xps formátumba. A lay-t pedig sprint layout-tal tudod megnézni. Egyébként a hobbielektronika folyóirat 1990 augusztusi számában közölték a cikket.
Szia.
Még mielőtt kiadnál X összeget trafótekerésre vagy magad esnél neki (ami nemkis meló) érdemes volna megvizsgálni egy primmer oldali triakos szabájzást. A primmer oldalra kell egy diak,triak,kondi és egy poti.Ez igy kb 300ft.A szekunderre meg egy kétutas egyenirányitás ami megint csak 300ft.És a triak gyujtásszög késleltetésével (a potival) szépen betudod állitani a 19V-os trafón a töltőáramot.Ennél olcsóbb és egyszerűbb nincsen viszont ez igy nem autómata és érdemes felügyelet mellett használni.De ha magára szeretnéd hagyni akkor itt a fórumon is van akkufesz figyelő kapcsolás.Egy komparátor és pár alkatrész.Beállitod rajta a töltési végfeszültséget és ha elérte akkor egy mágneskapcsolóval lekapcsolja a töltőt. A lényeg a primmer oldalra egy ilyen egyszerű kapcsolás elegendő. Proli007.: Nem vagyok elveszve és a projekt sem állt meg csak tudom furcsán hangzik de alkatrészbeszerzési gondokba ütköztem.(2 hete rendeltem 9.1K,hétfőn bementem és mondam nekik hogy akkor raklyuk össze kettőböl,hát még ez sem sikerült) De lassan tényleg tesztelem a szabájzókört. Az áramjel itegrátorát hogyan kell belőni?Itt arra gondolok hogy a TL 3-as lába ha jóltudom olyan 3-4V-nál van 0% kitöltés.És mondjuk ha kell 20A töltőáram akkor hány ampernál legyen 0% kitöltés? Remélem érted hogy mire gondolok.
Szia!
Köszönöm a választ. A helyzet az hogy, szeretnék egy automata töltőt építeni. Már sokszor szükségem lett volna rá, meg drágán is töltenek, és nem utolsó sorban az építés öröme. Szóval ha az automatánál maradok akkor mindenképpen le kell vinnem a trafó feszültségét? Eddig úgy néz ki ezt építem meg. Szívesen venném a te javaslatodra, te melyik töltőt ajánlod?
Hát a hejzet az hogy itt a mester nem én vagyok.
Ha a trafó feszültsége nem megfelelő a kivánt töltőhöz akkor több módszer közül választhatsz.Disszipativ.De ez ilyen áramoknál felejtős.Kapcsolóüzem.Kicsit bonyolult elkésziteni viszont annál élvezetesebb.És a fézishasitás amit lehet a primmer oldalon triakkal vagy szekunder oldalon tirisztorral.Az ólom akkumulátoroknak ez az igazi mert lüktető egyenáramot kap aminek jótékony hatása van az akksira nézve. Én most Proli007 fórumtárs nem kis segitségével egy primmer oldalon vezérelt és szabájozott autómata töltőt épitek.(majd kiderül hogyan szuperál) A belinket rajz működő megoldás és alkalmas volna neked.Ha jól emlékszem már többen is megépitették.Valamelyik könyvemben vagy folyóiratban megvan róla a teljes áramköri leirás és épitési segédlet.Ha gondolod elővadászom neked.
Üdv!
Bocs a beleszólásért, a HE 1990-es akksitöltő nekem működik vagy 15 éve. Egy orosz akksitöltőt alakítottam át. Ezzel biztos nem lősz mellé. Megépítéséhez sok sikert. zkaktusz
hello
az lenne a kérdésem hogy van egy ilyen akkutöltőm: http://pointofviewcameras.com/energizer-battery-charger.html a leirása elég szegényes..új 2450mah s akkukat vettem bele (energizert) és töltöttem eladó utasítása szerint 24órát.. de a zöld led nem aludt el..nem tudom ennél kialszik a led ha feltöltötte? mert nem tudtam eldönteni hogy most akkor jol tettem hogy lehúztam vagy nemm.. légyszi segítsetek! üdv
Üdv.
Lenne egy olyan kérdésem,hogy itt lehet-e használni a tirisztorok helyett triac-ot.( BTB15-öm van itthon azokat szeretném felhasználni hozzá )
Szórakozok a régi ruszki töltömmel.
Átépítettem mert a gyári fém dobozolása +-on volt. Rámérek 14,8V válto terheletlenül legkisebb fokozatban. Legnagyobb 17V. Rányomom két darab 100Ah-s akkura a traktorba erre 1 perc után 15,5V ot mérek a müszerrel az akkukon töltés közben. Sok ez neki? 14,4 a szabvány azt tudom mit tegyek soros izzo 230V-ba? 15-20éves töltő volt, felvitte a kimenő feszültségét a 220/240 változás, és az akkuk meg simitják pufferelik mintha kondit kötnék rá azért emelkedik a fesz?
Mekkora töltőárammal tölt. Nekem hasonló van vartában és ott kialszik a led.
olvasom ami a papírján van:
input 220-240v, 50/60hZ, 6W output AA 2.8Vx2 170-200mA, AAA 2.8Vx2 80-100mA ezaz? vagy mit nézzek meg?
A soros ízzó csak áramkorlátnak lenne jó. Ha tudsz tekerj le a szekunderből vagy tegyél a kimenetre sorba 2-3 diódát (olyat persze ami bírja a max áramot)
Megszorzod az akku kapacitást 1.4 -el ,majd a kapott értéket osztod a töltőárammal (mA). Ha a 200mA -el számolunk akkor 2450 szer 1.4 az 3430 osztva 200 -al végeredmény 17.15 -ennyi óráig kell tölteni elméletileg ha 200mA -t kap az akku.
Jelenleg 12v 50w izzóval sorbakötve az akkuk beálnak 14,4v-ra az izzón mérve 1,5V.
Diódákat kipróbálom, de ahhoz sok kell szerintem.
köszönöm szépen! pontosan ennyit írt a kézikönyv is! de a led sajna nem aludt el..akkor ezekszerint ez nem olyan töltő lenne? simán hagyjam rajta ezentúl amennyit ír 17.15 órát és kész? első formázási töltéseknél is? mivel ugye első töltés volt ezért mondott az eladó 24órát..az ilyet megkell ismételni?
üdv
Üdv.
Megcsináltam az említett kapcsolást.Th1 helyére BTA16 triac-ot a Th2 helyére meg ESM740-et tettem. Úgy tűnik működik,lehet frankón állítani a töltési áramot egészen 10A-ig. Viszont amikor be akarom állítani egy feltöltött akku segítségével (14.7V) a lekapcsolási küszöböt( akkor azt nem tudom(P1 max állásban).Teljesen letekert trimmer(P2) mellett is tölt még. Tud valaki segíteni,hogy mi lehet a probléma?
Sziasztok.
Megépítettem ezt a kapcsolást (Bővebben: Link) De lenne egy kis gondom vele, mivel ha kész a töltés akkor az elektronika leveszi az áramot az aksiróla zöld lednek (L1) világítania kell . De az én esetemben kicsi gubanc lehet mert világít (pár mp-ig) aztán újra tölt, és ez ismétlődik egyre lassabban. A VR1-el lehet állítani a töltöttségi színtett amit ismét nem sikerült beállítani jól. Segítségeteket várom a porbléma megoldásában. Köszönöm
Szia!
Ez normális, hisz az akksi önkisülése miatt csökken a feszültsége, ezt érzékeli az áramkör, és újra rátölt.
Jó köszönöm . De a töltötségi szintet hogyan állítsam be a VR1-el.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |