Fórum témák
» Több friss téma |
Nem kivánok belebonyolodni, mert mod lesz a vége . Elég egy kötekedő partner, újabbakat nem kivánok.
De: Saját magad megcáfolod, mert irtad, hogy a Qudba is ilyen van ( Ott a rajz, Én nem tudom, hol van, és macera megkeresni, mert csecsmő netes vagyok. ) Letudod követni a müködést _4 alkatrészből áll_. Láthatod, hogy nem kell tápfesz. Mivel csak hiba esetén aktiv, ezért is nagyon megbizható. Irtam, hogy a Peavey-ekben is ilyen van. Azt is megirtam, hogy hangfalba mégjobb, azt is miért. Nem vagyok izomkoloszus, hogy mégjobban tudjam nyomkodni a serpenyöd Semmiféle filozofia nem kell a relé kontaktus hangrontó hatását (tipustól, gyártótól függöen ) megállapitani. Egy ágyteszt azonnal halhatóvá teszi. Olvass vissza, már megirtam. többször, több helyen.
Gondolom EZ az a védelem ugye?Nem is rossz.
A saraha rajzán lévő védelemben a tirisztort felismertem, de az a másik alkatrész micsoda? Az is félvezetőnek néz ki, de ezt a jelet még nem láttam. Nehéz kiolvasni, talán BSOBA-01 lenne? Ilyen típussal nem találtam semmit.
Szerintem szupresszor dióda.De nem biztos.
Kár volt kérdeznem. És mi az a szupresszor dióda? Lehet ilyet venni valahol?
Egyáltalán ez a védelem hogyan működik? Mintha rövidre zárná a kimenetet. Ha ezt jól gondolom, akkor ha egyenfeszültség jut a kimenetre, akkor azt zárja rövidre a tirisztor. De ez jó? Még azok az alkatrészek is tönkre mennek a végfokban, amik eddig jók voltak. Akár a tápegység is leéghet ettől.
OFF. Én ezt a kapcsolást,mint ahogy hangszoros is írta csak a ládába tenném be közvetlenül a h.sz-ek védelmére.Azért egy relés védelmet mindenképpen csinálnék akármilyen végfok után is.Én is a KD félét preferálom az nagyon tuti.
Ha egyen megy a kimenetre akkor amúgy is valami geb@sz van a végfokkal nem értem miért égne le a tápegység...biztosíték old,ha jól van méretezve. Off-ot befejeztem.
Szia!
Saraha rajzában triak van, és a gate-jére egy diak van kötve.
Igen. És sokak szerint ez is "ront" a hangon.
Védelem, kell, mindenképpen. Ha leégeti az erősítő a videoton hangfalat, akkor az nem nagy anyagi kár. Viszont azon nem hiszem, hogy bárki is meghallja a relé "hangját". Ezért mindenképpen érdemes csinálni. Viszont, ha van egy mondjuk 2 milliós hangfalad, vagy csak egy olyan, ami nem javítható és azt égeti le az erősítő, az már valamivel nagyobb kár. Oda mindenképpen kell védelem. A relé hangjáról annyit szólnék, hogy nem kell sajnálni rá a pénzt, nem az 50 forintosat kell megvenni, hanem egy légmentes, még jobb ha védőgázos 30-50A-es 100mOhm alatti átmeneti ellenállású típust kell venni. Különben is egy (okszidálódó) hangfalcsatlakozó és kábel kuntaktus sokkal rosszabb! Alapvetően van egy pár az erősítőn! van egy pár a hangfalon!. Ez mindjárt 4 kontaktus a jelútban ! 4 vagy 5 az nem mindegy? Az 5. lehet a legjobb, ha egy jó relét választunk! Ezért is nem állja meg a helyét a "ront a hangon" duma. Szerintem ez hülyeség. Jó relé kell, aztán az nem ront. Én próbáltam, nem csak a levegőbe beszélek. Vettem már 25-30 Ohm átmeneti ellenállású kínai relét. Mondjuk az ront. Meg van olyan is, ami semmi észre vehető változást nem okoz, mert magánál a hangfalcsatlakozónál is jobb kontaktust biztosít.
Alternatíva a relére:
Lehet több relét párhuzamosan is használni. Ha van az erősítőben negatív visszacsatolás, akkor az AC komponens-t (egy részét) a relé után lehet kötni, így "kijavítja" a negatív visszacsatolás a relén keletkező feszültségesést és kimeneti ellenállás növekedést.
A reléről már Alkotó tökéletesen meggyőzött.
Az említett védőgázas relék nagyon drágák. Inkább egy optimális középút lehet a jó megoldás, mert azért mégis túlzás lenne ha a relé drágább lenne mint az egész erősítő.
Hát igen. A minőség pénzbe kerül. Vagy nagy szerencsébe.Alapvetően, ha nem minőségi dolgot csinálsz, abba nem érdemes, mert minek. Oda jó a tacskó gazdaságos relé is.
Ha minőséget csinálsz, az amúgy is pénzbe kerül. Ott meg csepp a tengerbe egy relé ára.
A csöves erősítőnél mondjuk nem okoz gondot ez a relé mizzéria, ott a trafó leválsztja a DC-t. "Csöves-TDA7294-es" erősítőt kéne csinálni, vagy trafósat.
Az a hangsugárzó ami 2 millába kerül ,azon nemigen fog senki sem egy 2-3 ezer Ft-os erősítőt használni meghajtásra.
Kb 2 éve kövtem ezt a topikot , láttam már jó sok kipukkant , meghibásodott IC-t , de olyant nem halottam senkitől sem hogy a hangsugárzó bánja. Viszont vagy egy B5 erősítőm , ami rendszeresen bekakál . Azt nem merném DC védelem nélkül használni.
Hello! Ilyen végfokot szeretnék épiteni, 34V-os tápfeszem van a trafón. Hány Ohm-os hangszoróval lehet majd használni? Aztirja 35V @8 Ohm, és 27V @4 Ohm. Ha 34V-os a tápfesz, akko kinyirja a 4 Ohmos hangszoró az IC-t? Köszi!
Hello!
Ha neked a trafón 34volt van, akkor pufferelés után 48voltod lesz, ami megöli az ic-t. A mono végfok az 4-8ohmos hangfalakat tud hajtani. Neked kelleni fog egy feszültségszabályzó is, hogy a trafódat használni tudd majd az erősítőhöz. Illetve kellene még a trafód teljesítménye, hogy hány wattos.
Egyenirányitva készen van már a trafó, 34V + - GND. Nemtudom hány Wattos, régi Videoton 6383S erősitőbe lenne rakva. Jelenleg LM3886 végfokok vannak benne, de nagyon bénák...
Az lenne a kérdésem végülis, hogy olvastam egy oldalon, hogy 4 ohm-on 27V kell, ha viszont 4 ohmnál nagyobb a feszültség akkor az IC tönkremegy. Ez igyvan? Vagy lehet terhelni 34V-os táppal 4 ohmon, és több Wattot fog leadni?
Hol olvastál ilyesmiket? Túl direktek ezek a következtetések.
Mindössze arról van szó, hogy itt is működik az ohm torvény. Ha kisebb impedanciával terheled, akkor nagyobb áramok folynak. Ennek aztán vannak hatásai. Valóban nő a teljesítmény, és közelebb kerülsz ahhoz a határhoz, ahol már elkezd majd dolgozni az IC belső védelme. Az én példányom 40V körüli fezsültségről megy, és ugyan az én hangszóróim 8 ohmosak, de 4 ohmmal is megmértem amiről itt olvashatsz. Tehát csak annyi kockázatot vállalsz, hogy akár a túláram, akár a hővédelem beléphet. De az önmérséklet sokat segíthet ilyenkor, ha tudod mennyit bír, hol kell megállni a hangerővel. Aztán ha majd esetleg egy más impedanciával bíró hangszóró kerül rá, akkor meg jól jön az a kis feszültség. Összefoglalva, szerintem ideális érték ehhez az IC-hez a DC+-35V. Egyaránt jó lehet mindkét szokásos terheléshez.
Hello! Itt olvastam: http://sziget.mine.nu/~danko/kapcsrajzok/tda7294.html
"Amennyiben 4ohmos hangfalat szeretnel hajtani vele, akkor +-27voltos tapfeszultseg szukseges. Nagyobb tapfeszultseg eseten a tul nagy kimeneti aram miatt tonkremegy az IC." :eek2: Ez hűtési problémák miatt következhet be? Megfelelő hűtés esetén birja szerinted?(bazinagy borda, 2x8cm-es ventilátor stb stb.) És akkor valószinüleg nagyobb teljesitményt is ad le mint 8 Ohmon? Az IC hátulját egyébként TEST-től el kell-e szigetelni? Köszi!
Ez így nem igaz. Az Ic elég nehezen megy tönkre, mert túláram és túlmelegedés ellen is védve van.
Az igaz, hogy a kisebb impedancia nagyobb áramot jelent, de az ajánlott feszültség az nem igaz. Ez ügyben nézd meg az IC adatlapját, ott van pontosan a tápfesz-teljesítmény összefüggés mindkét terheléshez. (ide én is felraktam) Az IC tokjának szigeteléséről illetve annak szükségességéről sokat olvashatsz itt, javaslom tedd is meg.
Bekapcsolás késleltető áramkőr készitését hol találom meg az oldalon? Erősitőbe kellene valami egyszerű, bekapcsoláskor ne durranjon a hangfal. Vagy ha valaki tudna erről linket vagy kapcsolást adni az is megfelelne! Köszi előre is!
Sziasztok.
Egy olyan kérdéssel fordulok felétek, hogy szerintetek a TDA7294 -nek sima sztereó kivitelhez 2x19 AC -s 150W os trafó elegendő lehet ? Nézegettem elvben ebből lesz olyan +-25V körül és itt már nem is akkora a leadott teljesítménye az IC nek. Véleményeket köszönöm.
Szia!
Ha megelégszel a kisebb teljesítménnyel akkor jó lesz hozzá.
Hello! Csillám szigetelővel ha elszigetelem ezt az IC-t a testtől, plusz hütőpaszta az elegendő? Nem lesz csitt-csatt piff-puff?
Nem elég , a csavart is el kell szigetelni.
Problémás megfelelő méretű csillámot találni, mert a járatos méretek nem ideálisak. A vágható szilikonlapból viszont tetszés szerinti alak nyiszálható.
Mikor a "testől" akarod szigetelni az IC-t, akkor a hűtőbordára gondolsz? Mert tulajdonképpen nincs semmiféle szigorú előírás, ami alapján feltétlenül el KELL szigetelni a tokot a bordától. Csak azt kell szem előtt tartani, hogy az áramkör hűtőfelülete a negatív tápfeszültségen van. Ha téged nem zavar, hogy a borda is ezen a potenciálon lesz, akkor nem kell szigetelni. Persze ez felvet néhány egyéb problémát, mert így valószínűleg az egész bordát kell "eldugni " valahogy. A szigetelés akkor jó, ha nincs elektromos kontaktus a két fémfelület között. Erre jellemzően két megoldás van, amiből miindkét verzióhoz kell a szigetelőlap, majd az egyiknél az IC tokjától kell a csavart elszigetlni, pl. vállas szigetelő gyűrűvel (ilyenkor a csavar a bordával azonos potenciálon van), vagy a csavart és a bordát szigeteled egymástól (ilyenkor a csavar az IC hűtőfelületével van azonos potenciálon). De a lényeg. Ha visszaolvasol, láthatod, hogy célszerű egy közvetítő "hűtőtönköt" használni, mert így jó eséllyel kizárható a hirtelen hőmegfutás. Erre láthatsz egy példát itt.
Szia!
Annyi kérdésem lenne a te megoldásodhoz a szigetelésnél hogy amit a csavarra teszel a 2 szigetelő gyűrű közé az milyen cső? Egyébként én is a te megoldásodat választom szerintem nagyon korrekt és egyszerű megoldás!
Hello! Nálunk a elektro boltba árulnak TDA7294 mögé csillám lapot, 23x28-as. Vettem is, majd ma hajnalba állitom össze a pakcsolást, és megy a teszt.
Az egész erősitő háza Test potenciálon van, hátuljára kell fogatnom, mert a hátulja a hütőborda. Csavar elszigetelésre pedig, ATX-es tápból szedtem ki müanyag szigetelő gyűrűket a FET-ekről, tökéletesen bele illik az IC lukjába |
Bejelentkezés
Hirdetés |