Fórum témák
» Több friss téma |
Asszinkron generátorral csodásan meg lehet oldani, csak ki kell dobni a rövidre zárt tekercselésű forgórészt, és össze kell hozni egy megfelelő pólusszámú állandómágneseset. Megvan a nagyfeszültségű tekercselés, a masszív kivitel, nem kell gerjesztés...
rajtavagyok, de nem egy gyors menet lesz...
Stewe: így már egy szinkron gép lesz belőle. (mágnes = pénz+indítónyomaték növekedés+munka) Ha meg tudom oldani a problémáit elektonikai úton, akkor nyert ügyünk van.
Egy áramforrás aggregát átszerelése sem kisebb meló, és kb ugyanannyi pénz.
A nyomaték pedig a teljesítménnyel egyenesen arányos, tehát jó az!
Persze, de indítási nyomaték az mingyárt nem mindegy, gyorjárású kerekeknek kicsi az indító nyomatéka! Ha már el sem indul, akkor hiába nőlne a nyomatéka a keréknek ha felpörög (ha valaki kidolgozza hogyan legyenek a mágnesek a forgórészen, hogy minimális indulónyomatékkal induljon, akkor ez is egy járható út). Az aggregátban is aszinkron motor van, tehát csak a motorra van szükség, azt meg lehet venni külön is.
Nem lesz ingyen az biztos, de én mégis több előnyét látom az aszinkron motornak(generátorként) mint építeni egy légmagos HP-t, vagy egyenáramú motor alkalmazni.
de az aszinkron motor mennyire rugalmas a fordulatszámot nézve? tehát a gerjedési fordulattól még mennyire emelhetem meg a fordulatot hogy közbe ne csökkenjen drasztikusan a megtermelt értékes kW?
mennyi ingadozást bír ki? mert esetleg mechanikai uton is gondolkodhatunk a megoldásról hogy csak egy bizonyos erösségü szélnél bizonyos nyomatékmegoldo rendszerrel bizonyos szükebb fordulatszám ingadozáson belül tartani.... sok a"bizonyos" pl gondolok arra ha átlag szélnél müködteti a propeller áttétel segítségével azon a fordulaton amin kell, ha fogyasztót kapcsolunk rá akkor is ez a fordulat maradna mert mondjuk akkora a szélkerék hogy nagy a nyomaték, de ha emelkedne a szél erössége akkor egy fékezö rendszer (amit még kikell találnom milyen is)nem engedné a fordulatot feljebb max egy picit. mintha a robbanó motort akarnánk leutánnozni.... sok bent az elképzelés az igaz de talán érdemes lenne bent gondolkodni
Egyenlőre úgy vélem, hogy a feszültséget a nemlineáris elemek határozzák meg, tehát a vas állórész mágneses telítődése.
Ha növeljük a fordulatot azzal a freki is emelkedik így a feszültség is emelkedni fog. Ebből arra következtetnék hogy a villamos szigetelési határok korlátozzák be a fordulatszámot. De ez az eset nem nagyon fordulna elő, inkább a gerjedési fordulat alatti eset lenne jellemző. Ha meg fékezni kell akkor van egy dinamikus fékezési üzem is.
megoldás: akkorára méretezem a lapátokat és az egész rendszert hogy az aszinkron generátort maximálisan terhelve fogyasztóval,még elbírja áttételen keresztül a szükséges fordulaton.
ha esetleg nagyobb szél lenne akkor fékezném de ez ritka, ha viszont gyenge lenne a szél akkor nem müködne. erre viszont a megoldás ha megfelelö magasságba megfelelö méretekkel az átlag szélsebességhez méretezni és akkor több lesz a termeléses órák száma
Utility Metering
Korábban innen "MCP3909 – 3-Phase Energy Meter Reference Design" ez a link továbbvezetett egy 3fázisú teljesítménymérő teljes dokumentációjához. A hardver rajz teljes volt, persze szoftver nélkül. Letöltöttem egykor a pdf-et, ha valakit érdekel, megkeresem. Persze nem 8 biten, hanem talán 14-en, de a 8 bites PIC-ek, 18FXX is már 10 biten digitalizálnak. Magasabbra is van lehetőség.
Csak akkor már szinkron generátornak hívják !!
Néhány napja már feltettem vázlatokat az aszinkron motor átalakításáról. Lényeges előnye, hogy a kis légrés és a vas miatt harmad-hatodannyi mágnessel el lehet érni a kívánt teljesítményt. A ferde horony miatt nincs indulási ragadás. A marás pl. követi a forgórész eredeti megcsavarását. Az egyetlen dolog, ami miatt nem örül a marós, hogy nem lehet követni a vasmagot, hogy mellette, hol benne megy a maró, mert az állórész és a forgórész horonyszáma nem egyezik. Elég sok motort megnéztem, de eddig még nem akadt egyforma. 36 állórészhoronynál a forgórész 30-as, 24-nél 20-as...
Nem kell csupaszra esztergálni a forgórészt, mert így a vasmag megmaradó részeinek felülete és kis légrése javítja a sík mágnesek hátrányát. Ha csupán horonyközöket maratunk ki, abba pedig gerjesztőtekercset lehet fektetni. Nem olyan célszerű és gazdaságos, mint az autógenerátor fogai és központi tekercse, de a gerjesztés szabályzásával fix feszültségre lehet termelni. Állandó mágnesesnél a kívánt értékre kell alakítani a felhasználás helyén az üzem közben változó feszültséget.
Csak egy gond van a nagy géppel!
Nem az elkészítése... Hanem bírnia kell a viharokat is! Én kifejezetten szélárnyékban vagyok,de évente 3-4 nagy vihar ide is eljut...Én is szoktam lesni hogy bírja-e? szerencsére az 1,9 méter gond nélkül átvészeli passziv viharvédelemmel Szép látvány mikor dolgozik.
Ez egy jellemzője az aszinkron motornak, hogy egy forgórész bármilyen horonyszámú állórészben jól működik. Így gyakorlatilag az egy átmérőjű forgrészek mind egyformák, és bármelyik állórészben ugyanúgy működnek. Ezért nem találsz olyat ami horonyszám szerint egyezik az állórészével.
Sziasztok.
Régebben én és érdeklődtem pár helyen ezzel kapcsolatban. Ezen a helyen már nem emlékszem pontosan de olyan 900euró körüli árat mondtak egy 5Kwh-os motorra. 270.000 ft ért van 2.5 Kwh-fixed. Többet nem kell villanyszámlát fizetned. Ha jól emlékszem 1:4-es vagy 1:5-ös áttételt javasoltak szélgenerátorhoz. Elég segítőkészek voltak. Ami a legjobb hogy nálunk is van képviseletük.A lejátszást nézzétek
Milyen motorról írsz?
Kicsit sokallom az árat. Még akkor is, ha lassú fordulatú állandó mágneses lenne. Aprítógépemre 15000.-ért vettem használtan 3fázisú 1450 fordulatú 5,5 KW-ost motort. Boltban új kb. 80e.-
Bonyolítja a helyzetet, ha nincs kifúrt mágnes, (nehéz rögzíteni) akkor a rajz szerint lehet csinálni, a mágneseket is rögzítő csavarozott szegmenseket.
Hát iggen... most is azt keresgélem hogy hol lehet venni esetleg szélgenerátorhoz csak generátort
Mert ugyebár oszlopot lehet külön is és lapátokat s lehet akár 5 métereset is! De generátort azt passz. Nem is árulnak külön csak generátort vagy csak az én figyelmemet kerülte el! Vagy esetleg van olyan generátor amit a legkevesebb átalakítás árán belehetne szerelni a szélgépbe? Ha az árakat nem veszük figyelembe....
Csak akkor jó ha a mágnesek alatt para/diamágneses anyag van (ur<=1 (réz alu műanyag...)),
ez aréteg (szerintem) legalább 10szerese kellene legyen a légrés vastagságának (tehát a tengely elvileg maradhat) (De csak kis pólusszámú géphez jó, nagyon sok pólust nem lehet megcsinálni). A megoldás egyébként ár (mágnes térfogat), mechanikai, és mágneses szempontból is jó (jobb mint a lapjával felragasztott kis mágnesek).>
Ilyen kis fordulatszámon nincs szükség különleges rögzítésre. Vannak olyan minőségű ragasztók, amik megfelelnek erre a célra, de akár a mágnes meletti teljes hézagot be lehet tölteni műgyantával.
Kész generátor: (Westhorses) Több forgalmazó is tartja a kínai 500 W-os csupasz generátort, de nem mindig reklámozzák, rá kell kérdezni. Korábban már többen is ajánlották az elektromos kerékpárok-robogók DC és BLDC motorjait. Lényegesen olcsóbbak, mert nagyobb fordulatszámúak, de ezen segít 1 áttétel. Nem igényelnek átalakítást. !!! Akár KW-os méretekben is kaphatók. Többen foglalkoznak az országban autók elektromosra alakításával, náluk is vannak komoly motorok, igaz, azok is áttételt igényelnek. Azt nem szabad elfelejteni: Lassú generátor nehéz, drága és kisteljesítményű. Nagyfordulatszámú generátor nagyteljesítményű, viszonylag olcsó, de áttételezni kell.
Az állandómágneses motorokat kutattam és akkor találtam ezt az oldalt.
Felhívtam őket. A 5KW a leadott névleges teljesíménye. Azért írtam fix 2.5KW.ot. Ezek arra lettek tervezve "állítólag" hogy Forgatásra áramot termeljen. A tiéd gondolom áram hatására forog csak visszafelé is dolgozna. Hazaértem és megtaláltam a azt a papírt amire felírtam az adatokat. Tehát: Kb: 750 Rpm kell neki tehát egy 1:4-es gyorsító áttétel már jó neki ha azt nézzük, hogynálam pl egy 1.6 m álmérőjű kütyü 10Km/h szélben 100 körül forgott. Megvan a pontos ár is:857Euró az 5Kw-os Ha érdekel valakit itt a telefonszámuk is: +36-28/576-192 Lehet náluk érdeklődni.
Csak egy példa a sok oldal közül."Kifúrt mágnes"
Ha az árakat nem vesszük figyelembe akkor amit belinkeltem az előbb az lenne a legmegfelelőbb.
Tegyük fel hogy az oszlop megvan. A lapátokat is meg lehet oldani. Megvesszük a motort is. Még mindíg kell egy jó inverter és hozzá akkupakk. Mondjuk a motor 250.000Ft Az Inverter Legyen egy 100.000-res tétel. Az akkupak meg 150.000 Fél milla +még egy kicsi az oszlop meg a lapátok meg a vezeték. Legyen 600.000Ft Ha termet rendesen akkor nem fizetsz több villanyszámlát. Mondjuk havi 10.000 a számla. 600.000/10.000/12=5év 5 év alatt megtérül. Megérné-e befektetni? Ha az árakat nem vesszük figyelembe persze.
A legtöbb dolog így van a nepelemes és a szélgenerátoros rendszerek is megtérülnek csak a magyar emberek nem szernek fel ilyeneket mert sok a buta embert aki csak azt nézi hogy menyibe kerül de ha nézné hogy ez csak befektetés és késöbb majd megtérül. Sokan meg nem is gondolkoznak ilyeneken mert inkább azzal foglalkoznak hogy hogyan éljenek meg abból a kis pénzből hónapról-hónapra. De ha az a sok embert pl nem egyes káros szenvedélyeire költené el azt a pénzt akár naponta 500-1000 ft-ot akor azt szépen félretehetné és.........
Nekem van, de majd felteszem az apróba.
Ez eddig rendben van, de a kalickába ültethető hosszúkás kivitel nem létezik furattal, különösen nem süllyesztékkel, nem szerencsés ugyanis, ha a csavarfej belelóg az állórészbe.
Most kicsit meg vagyok lepve... ezzel már lehet valamit kezdeni, kár, hogy nem a mágnesezési tengelyre merőlegesen van fúrva, akkor még jobb lenne.
Sziasztok!
Mutatok egy pár mágnes elrendezést .
Ezt most találtam.
Egyedi mágnesrendelésre.Ha neked különleges kell lehet hogy itt megtalálod a számításod. Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |