Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Sziasztok !
Nekem 1 benzines fiat mareám van és az a problémám hogyha ráadom a gyújtást akkor az összes lámpa normális fényerővel világít csak az akkumulátor lámpa világít fele olyan gyengén. Ha elindítom az autót akkor minden elalszik de az akkumulátor lámpa ugyan úgy félerővel világít és nincs töltésem. Generátor problémám van vagy valahol vezeték vagy relé, biztosíték gond is lehet? Mit ellenőrizzek először? Előre is köszönöm a tippeket, javaslatokat ![]()
Szia!
Ha csak gyengén világít, akkor szabályzó, vagy szénkefe kontaktus hiba (kopott). A szétszerelési rajzot tudok mutatni, ha szükséges (Marelli).
Szigorúan 2Mega a feltöltési határ, én meg béna vagyok. De talán most jó lesz és neked is JÓ lesz.
![]()
Igen hetente egyszer rászoktam tenni töltőre. Le se veszem a sarukat csak úgy rádobom éjszakára mivel kertes házban lakom igy nem is nagy feladat.
Norbi: Valamit valamiért! Csodát ne várj ha ilyen kisteljesítményű a generátorod. Végül is lehet barkácsolni de ki tudja megéri-e. Az akksit kivenni feltölteni nem nehéz. Nekem is asszony szokta néha visszarakni,sőt a multkor ő vette ki a generátort az autóból mert én dolgoztam és délután meg vinni kellet. Sok sikert.
Persze igazad van ..én is meg tudom csinálni meg meg is csináltam párszor hogy csak rádobom a töltőt a garázsba ,de szerinted ez a fajta lemerítés rátöltés mennyire tesz jót egy aksinak ??
Köszi szépen,
![]() Ez ugye nem fiat szerelő könyvből van? ![]() Mert ha igen akkor elárulhatnád honnan tudnék magyar nyelvű szerelési könyvet szerezni :yes: Még 1X köszi
Azért töltés közben illene levenni a + sarut!
![]()
Tudom csak én hajnali 4 kor indulok melózni és rohadtul álmos és lusta vagyok szerelni olyankor főleg így hidegben.
Semmi gond azzal, ha az akkun rajta vannak a saruk és úgy rakod rá a töltőt. Ezzel akkor van a gond, ha az akku mondjuk szakadt, te meg azt hiszed, hogy le van merülve, ráteszel egy töltőt, ami mondjuk tolná 10A-el, akkor az akku hiányában a feszültség felszaladhat annyira, ami már tönkretehet az autóban ezt-azt. De amíg az akku csak le van merülve, addig lényegtelen leszedni a sarukat (gondolom nem 200A-el töltöd), az autóból kivenni meg főleg felesleges. Fel kell nyitni a motorháztetőt, rácsíptetni és kész. Asszonynak meg elmagyarázni, hogy ha így találja az autót, akkor először kihúzza a konnektorból a töltőt, majd leveszi az akkuról a két csipeszt, lecsukja a motorháztetőt és mehet.
Igen-igen ez mind érthető !de ha megoldható mondjuk egy 55A generátorral a gagyi gyári 33A -helyett ..és megoldódik a töltésprobléma alapjáraton ,akkor nem kell se plusz aksi a csomagtartóba meg azon gondolkodni mikor rakjam fel egy éjszakára a töltőre a kocsit...plusz az asszonyt oktatni
![]() Idézet: „A feszültségnek 14-15V között kell lennie.” Magam részéről a 15V-ot sokallanám.
A szivargyújtód kikapcsolt gyújtásnál áram alatt van? Mert ha igen, akkor még a motorháztetőt sem kell felnyitni, a szivargyújtón keresztül egy dugóval 1-2 ampert nagyon könnyen el lehet juttatni az akksiba. Azt pedig az asszonypajtás is ki tudja húzni.
Ezz király Kép: Hivatkozás most keresgélek 5000,.ért találtam 55A-s genert..most nézegetem a méreteit meg a felfogást...ha csak fel kell rá dobni ....megoldottam a gondot ...
![]()
Bár már jó rég szereltem Zasztit, de ahogy korábban is említettem, nekem úgy rémlik, hogy szűkös ott a hely. Ne csak arra gondolj, hogy a helyén elférjen, hanem arra is, hogy a ki-beszereléshez ne kelljen kivenni a motort. Ha úgy látod, hogy elfér, akkor rajta!
Egyébként ma sikerült párszor előállítani ezt a van elég töltés-nincs elég töltés dolgot. Igaz, hogy traktoron, de ez végülis lényegtelen, a lényeg, hogy 28A-es generátor van rajta. Alapjáraton a két tompítottal, nyolc helyzetjelzővel, meg a tetején azzal a sárga villogóval bizony a feszültség 13,7V alá esett (hogy mennyivel, azt nem tudom, mert a ledes visszajelző úgy van beállítva, hogy 13-13,7V között világítson zölden, 13,7-14,3 között meg legyen sötét), a tompítottak 40W-osak, nyolc helyzetjelző darabonként 5W, a sárga villogó azthiszem szintén 40W, tehát ez úgy 160W, vagyis csak 12A terhelést jelentett. Viszont a motor alapjárata 650, generátort saccra 1:4 arányú áttétellel hajtja, vagyis a generátor szerintem alapjáraton is forog 2500 körüli fordulattal. A led akkor sötétült el ismét, amikor a motor fordulatszáma kb. 1000-hez ért, vagyis a generátor közel 4000 fordulaton járt ekkor. Namost autóban legalább ezzel a fogyasztással lehet számolni, amikor csak a világítás van bekapcsolva, viszont a generátor jóval kisebb áttétellel van hajtva, talán inkább 1:2 aránnyal, és ha az alapjárat 800, még akkor is csak 1600 körül forgatja a generátort, tehát az lenne a csoda, ha nem merülne le az akku.
Na ja . akkor valószínű hogy ez játszódik le abban a jó öreg zasztiban is ! csak hát nemértem hogy hogy számolták ki hogy egy ilyen teljesítményű generátor elég a rendszerhez ...éés akkor még nem is szól a hi-fi
![]()
"...éés akkor még nem is szól a hi-fi "
Hja kérem! Akkoriban még nem úgy méretezték az autókat, hogy ha végigmegy az utcán, leomlanak Jerikó falai. ![]()
Én ebben nemigazán hiszek, hogy javulni fog. Amit én tegnap próbálgattam, azon tisztán van tartva minden, minden meg van húzva, mégsincs elég áram alapjáraton. Persze más egy traktornál, ami alapvetően alig jár alapjáraton, tipikusan 1500 körüli fordulaton üzemel, miközben a maximum 2000-2200, és így a generátor is jellemzően magas fordulaton üzemel a nagy áttétel miatt. Autónál jóval szélesebb a fordulattartomány és arra kell méretezni, hogy 6000 fordulatnál se legyen baja a generátornak, így meg kis fordulatnál túl kicsi a generátor fordulatszáma.
Sziasztok! Volna egy kérdésem, mely talán másokat is érdekel. Megtehetem-e büntetlenül, hogy teljes terhelésen járatom a kocsi generátorát? 92 ampert tud ez ugye 1 KW. 200 Ah akksi van rajta és egy inverterrel folyamatosan terhelem 5-600 wattal, rajta van a saját áram felvétele is.
Jó, de egy 33A maximális áramleadásra képes generátor tükörfényesre szidolozott színezüst érintkezőkkel meg testkábellel se tud alapjáraton 300W teljesítményigényt kiszolgálni.
![]()
Meg. Csak te is vedd figyelembe, hogy azért ehhez nem alapjárat kell, hogy a generátor tudja is ezt a teljesítményigényt kiszolgálni.
Érdemes mérni egy feszültséget indítás közben a generátor test és a negatív között is mert én jártam úgy hogy elfelejtődött a motor testvezetéke visszakötődni és a gázbowden indítás közben elcsöppent
![]() A másik hogy alapjáraton nem képes 300 wattot kiszolgálni az tény! A fordulatszámot meg kellene növelni Kissebb szíjtárcsával a generátoron. Jó hogy eszi majd a szíjat de ezt be kell válalni .
A 92A nagyon szép teljesítmény egy autó generátortól, nem is gyakori az ilyen nagy, tehát ha ez az eredeti gyári generátor, akkor megközelítőleg ez szükséges a jármű energia-egyensúlyának fenntartásához. A gyártó ritkán méretezi túl 20%-nál jobban. Plusz 50% ot elvárni tőle szerintem hiba, én feltennék egy másik generátort, ami csak az egyéb terheléseket látja el.
Köszönöm a válaszokat potyo és Stewe uraknak. Eredeti gyári generátor, Ford tranzitban üzemel. Az előző kocsimban is a Fiat ulysse-ben is ekkora volt, de az megadta magát ekkora terhelésen. Igazság szerint egy olajradiátor terhelné 500 wattal a rendszert a csomagtér fűtésére kell.
![]()
Én kétlem, hogy ez hatékony lehetne egy Tranzit rakterének fűtésére. A vizes verzió (egy ventillátorral kiegészítve) nem lenne jobb?
Igazad van, de nem akarom alakítgatni a kocsi fűtés rendszerét, mert ez egy ideiglenes megoldás lesz. Olyan fuvarom lesz januárban, ami nem fagyhat meg a másfél napos út alatt. Általában pedig plafonig van zsúfolva a raktér és kell minden létező térfogat. Egyébként, ha állok például alvás miatt, a járó motor nem termel annyi hőt sem, hogy a vezetőfülke kellemes meleg maradjon. Német ország és luxemburg igen hideg tud lenni. A 200 Ah akksi elég 3 óra állófűtésre. Ezért kell minden energiát kiszednem a generátorból.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |